Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Jeg har det lidt blandet med klassikere vist fra DCP. Det kan være virkeligt flot, men jeg har desværre også oplevet det modsatte: da Imperial for et par år siden viste en digital udgave af It's a Wonderful Life, var kopien stort set skrubbet ren for filmkorn. Det så vildt unaturligt ud. (Det blev så heller ikke bedre af, at det tog dem 20 minutter at finde ud af, at de havde startet filmen med et tale-til-syn-lydspor for blinde. Vi fik heldigvis allesammen en fribillet ud af det.)

    Det er vist efterhånden kun Cinemateket, man kan være heldig at finde "rigtig" film i (nå ja, og så Husets Bio - men det er mest exploitation). Selv Cinemateket er dog ikke for gode og skifter mere end gerne filmrullerne ud med digitale versioner, når de har mulighed for det. Sidst de viste Motorsavsmassakren, anvendte de fx en amerikansk DCP på trods af, at Cinemateket selv har en stort set perfekt 35mm-kopi i arkivet. 

    Det var derfor en stor fornøjelse at være til Faces in the Dark i weekenden i Husets Bio. Her var ALT ægte film på 16 og 35mm og de fleste i virkeligt gode kopier. Det var sgu fedt at se Kathryn Bigelows 80'er-klassiker Near Dark fra en flot, gammel, dansk (!) biografkopi.

    Sådan havde jeg det også da jeg så The Longest Day på BD. Nogen har vist hygget sig gevaldigt med DNR. 

    Babo20-10-17 15:42

  • ★★★★0

    Haha, jeg undrede mig også... Er det fordi, hun endnu ikke ved, at hun er "kommende"? :)

    Nej, bare rolig. Hun ved det godt. Jeg har bedt hende om at flytte. Men dertil og så at der rent faktisk sker noget, er der et stykke vej.

    Vi har i et temmeligt dysfunktionelt forhold, hvor vi begge nok har holdt fast alt for længe, fordi vi i bund og grund er bange for at være alene, og fordi vi har en tendens til at skubbe det ubehagelige. 

    Pt. er der nogle praktiske ting, der skal på plads først, før det kan lade sig gøre. Så indtil da sover hun på sofaen. 



    thomsen20-10-17 18:20

  • ★★★0

    Bare en mislykket vits. Undskyld mig. 

    Riqon lader som om at han hele tiden har troet, at alt han har skrevet herinde er skrevet i største fortrolighed, og altså ikke er offentlig tilgængeligt, og at opdagelsen chokerer ham og skræmmer ham væk. (Haha...) 

    Fik dig til at skrive igen! Min vits var bare endnu dårligere :)

    gi-jones20-10-17 20:47

  • ★★★★★★0

    Jeg sidder og chiller i Husets biograf. Der er drag night og vises Death Becomes Her.

    Ikke helt så vildt som The Room, men folk er tørstige.

    Zero Cool20-10-17 21:13

  • ★★1

    Jeg sidder og chiller i Husets biograf. Der er drag night og vises Death Becomes Her.

    Ikke helt så vildt som The Room, men folk er tørstige.

    Drag night. Sikke en fin betegnelse. Herude i Klovborg Kino kalder vi det bare: tirsdag.

    Michael Andersen20-10-17 21:52

  • ★★0

    Er lige kommet hjem efter at have set Blade runner 2049 og drukket et par bajere. Så nu skal begge dele lige bundfælde. Men hold kæft hvor er det en flot film!

    Weird_J20-10-17 23:32

  • ★★★★★0

    Fik dig til at skrive igen! Min vits var bare endnu dårligere :)

    o__0 

    Lars!21-10-17 08:01

  • ★★0

    Kender i det at have købt biografbilletter og skrevet den forkerte dato i ens kalender? 

    Det er så lykkes mig at finde ud af i dag. Havde købt billetter ril d. 15 men skrevet d. 22 i kalenderen hvilket jeg først finder ud af i dag d. 21. Så at se blade runner er pludselig blevet en dyr affære og den skal jo ses i biografen. 

    Wangsgaard21-10-17 12:08

  • ★★★★★★0

    Kender i det at have købt biografbilletter og skrevet den forkerte dato i ens kalender? 

    Det er så lykkes mig at finde ud af i dag. Havde købt billetter ril d. 15 men skrevet d. 22 i kalenderen hvilket jeg først finder ud af i dag d. 21. Så at se blade runner er pludselig blevet en dyr affære og den skal jo ses i biografen. 

    Ja det har jeg også gjort engang:-/ Filmen ved jeg dog ikke hvad var for en. Det var en såkaldt "premiere surprice" engang for længe siden i Odense.

    T. Nielsen21-10-17 12:43

  • ★★★0

    Det minder mig om, da en kammerat og jeg købte billetter til et arrangement, da Blade Trinity kom i biffen, hvor vi skulle se de to første, så en omgang mad og så se Trinity. Det kom vi i tanke om på aftenen. Da den sidste film var i gang.

    Derfor køber man ikke billetter til sådan noget en måned i forvejen og glemmer at skrive det i en kalender :-D

    HonoDelLoce21-10-17 15:20

  • ★★★★★0

    Det minder mig om, da en kammerat og jeg købte billetter til et arrangement, da Blade Trinity kom i biffen, hvor vi skulle se de to første, så en omgang mad og så se Trinity. Det kom vi i tanke om på aftenen. Da den sidste film var i gang.

    Derfor køber man ikke billetter til sådan noget en måned i forvejen og glemmer at skrive det i en kalender :-D

    Det var da egentlig heldigt. 

    Lars!21-10-17 17:03

  • ★★★★0

    Sidder med stygge tømmermænd efter en ordentlig omgang ølsmagning i aftes, men jeg er glad alligevel, for min The Thing Limited Edition er lige blevet afsendt!

    dyg22-10-17 09:25

  • ★★★★0

    Sidder med stygge tømmermænd efter en ordentlig omgang ølsmagning i aftes, men jeg er glad alligevel, for min The Thing Limited Edition er lige blevet afsendt!

    Yes, den har jeg også på vej - samt steel-udgaven fra Amazon :)

    chandler7522-10-17 13:35

  • ★★★★0

    Min er også blevet sendt i dag. :)

    Jeg var ellers en smule loren ved at bestille den hos Amazon. De har før taget imod for mange forudbestillinger på Arrows limited editions. Bl.a. oversolgte de House-boksen, så ikke alle fik deres bestilling. Men Arrow var ude her i forbindelse med The Thing og love, at de nok skulle få styr på problemet. 

    thomsen22-10-17 18:42

  • ★★★★1

    Plus de øgede antallet i forhold til det først annoncerede :)

    chandler7522-10-17 19:57

  • ★★★★★★0

    YES!!! Nyeste beboer er tørklædebærende muslim. I addition til de 1 & 2 insulinkrævende diabetikkere vi har fået ind på det sidste... Nu skal jeg så tilgodese 4 forskellige grupper med 4 kogeplader til 45 mennesker... Det bliver en fest.. 2 dage til MUS-SAMTALE..

    davenport22-10-17 20:28

  • ★★★★★★0

    YES!!! Nyeste beboer er tørklædebærende muslim. I addition til de 1 & 2 insulinkrævende diabetikkere vi har fået ind på det sidste... Nu skal jeg så tilgodese 4 forskellige grupper med 4 kogeplader til 45 mennesker... Det bliver en fest.. 2 dage til MUS-SAMTALE..

    I dropper vel bare alt med svin. Plejer det ikke være løsningen?

    T. Nielsen22-10-17 20:31

  • ★★★★★★0

    Jeg er ligeglad med omstændighederne omkring folks underlige tilgang til mad, jeg accepterer det bare på lige fod med minus sukker o.lign. Men mit problem er, at jeg ikke har kapaciteten til at udføre det. Det er et meget lille køkken med mig på posten, og borgertilgangen stiger stødt. Vi rammer inden længe 30+ personale (ca 2 til 1). Og jeg har måske bordplads på max 1½ meter og en lille combiovn og 4 kogeplader. Jeg er spændt på hvad ledelsen siger på tirsdag, når jeg må sige at det ikke kan lade sig gøre under de nuværende omstændigheder.

    davenport22-10-17 20:48

  • ★★★★★★0

    Jeg er ligeglad med omstændighederne omkring folks underlige tilgang til mad, jeg accepterer det bare på lige fod med minus sukker o.lign. Men mit problem er, at jeg ikke har kapaciteten til at udføre det. Det er et meget lille køkken med mig på posten, og borgertilgangen stiger stødt. Vi rammer inden længe 30+ personale (ca 2 til 1). Og jeg har måske bordplads på max 1½ meter og en lille combiovn og 4 kogeplader. Jeg er spændt på hvad ledelsen siger på tirsdag, når jeg må sige at det ikke kan lade sig gøre under de nuværende omstændigheder.

    Det er jeg for så vidt også, så længe folk af idealistiske, religiøse eller andre årsager ikke får råderetten over hvad jeg spiser:-) Jeg ved blot at det ofte har været løsningen flere steder. Har selv været pålagt den engang. 

    T. Nielsen22-10-17 21:18

  • ★★★★★★0

    Jeg skal ikke gøre mig til kalif over hvad folk spiser. Hvis de betaler for det, så er det mit job at servere noget de kan spise (der smager godt!) Min personlige holdning betyder ikke noget i den sammenhæng. Jeg, om nogen, ville jo argumentere for Bacon, men det virker nok ikke overfor en muslim, og fred med det. (Så er der mere Bacon til mig!) Jeg er ret strickt opdelt på arbejde kontra privat i forbindelse med holdninger osv.

    davenport22-10-17 22:01

  • ★★★★★★0

    Jeg skal ikke gøre mig til kalif over hvad folk spiser. Hvis de betaler for det, så er det mit job at servere noget de kan spise (der smager godt!) Min personlige holdning betyder ikke noget i den sammenhæng. Jeg, om nogen, ville jo argumentere for Bacon, men det virker nok ikke overfor en muslim, og fred med det. (Så er der mere Bacon til mig!) Jeg er ret strickt opdelt på arbejde kontra privat i forbindelse med holdninger osv.

    Vi snakker forbi hinanden. Du snakkede om endnu et hensyn, som at du skulle lave mad til endnu flere grupper som i endnu flere retter. Jeg snakkede som om at løsningen vel var retter uden svinekød, så skulle du jo ikke lave flere retter på den konto.

    Hvis du læser hvad jeg skriver, vil du opdage at jeg intet nævner om min personlige holdning til emnet Davenport. Jeg kommenterer neutralt, resten er tolkning;-)

    På det personlige plan er jeg bedøvende ligeglad med hvad folk gider/lyster/mener de vil og må spise. Jeg laver sgu gerne selv særretter, skulle der være brug for det. Det har jeg gjort før og flere gange såmænd. Senest for få måneder siden.

    T. Nielsen22-10-17 22:10

  • ★★★★★★0

    Nåe, jeg synes ikke vi snakkede forbi hinanden. Jeg er helt ok med "muslim-diet" - det er udelukkende et logistisk perspektiv fra min side, og hvad jeg kan tilbyde med mine begrænsede muligheder. Det kunne også være en katolsk præst, der ikke havde drenge nok... ;)

    davenport22-10-17 23:05

  • ★★★★★★0

    Og mit var jo udelukkende et spørgsmål til hvad der evt måtte være en logistisk løsning. Resten tog du selv med ind;-)

    T. Nielsen23-10-17 03:29

  • ★★★★★★0

    Starter på min 6-ugers praktik i dag på Læreruddannelsen... Det bliver spas. Skal på en efterskole og have en 9. Klasse til fysik/kemi, biologi og matematik. - og have et par aftenvagter, hvor jeg vil vise gyserfilm. Den første aftenvagt er i aften, hvor jeg enten viser Børnehjemmet eller The Conjuring. 

    Guldager23-10-17 06:26

  • ★★★0

    Jeg er ligeglad med omstændighederne omkring folks underlige tilgang til mad, jeg accepterer det bare på lige fod med minus sukker o.lign. Men mit problem er, at jeg ikke har kapaciteten til at udføre det. Det er et meget lille køkken med mig på posten, og borgertilgangen stiger stødt. Vi rammer inden længe 30+ personale (ca 2 til 1). Og jeg har måske bordplads på max 1½ meter og en lille combiovn og 4 kogeplader. Jeg er spændt på hvad ledelsen siger på tirsdag, når jeg må sige at det ikke kan lade sig gøre under de nuværende omstændigheder.

    Laver du alt det mad du fortæller om i en combiovn?

    gi-jones23-10-17 11:53

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen