Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★0

    Alle har vel brug for et sted at høre til og hvis man vokser op i et bande område, er det desværre jo nemt at blive tiltrukket af de andre seje drenge/piger

    Weird_J27-10-17 17:28

  • ★★★★★★0

    Alle har vel brug for et sted at høre til og hvis man vokser op i et bande område, er det desværre jo nemt at blive tiltrukket af de andre seje drenge/piger

    Ja og svage identiteter har brug for at påtage sig stærke og signalstærke identiteter osv osv. Der kan sættes mange psykologiske begreber og tanker på. 

    T. Nielsen27-10-17 17:40

  • ★★★★★★0

    Måtte lige markere mig til eftermiddag. Da jeg kom hjem, lå der en mail, fra en kollega, der synes køkkenet var beskidt da hun kom ind i det. Der var opvask og et beskidt komfur. (Ikke tørret af.) Jeg måtte så på bedste (sarkastiske) vis fortælle, at jeg er én mand til at gøre rent efter 45 andre svin, der ikke laver en skid, og bare kommer med bakkevis af beskidt service fra borgernes hjem, og forventer at jeg agerer opvasker... De smider det bare af i køkkenet og går igen.. Jeg forklarede så at jeg af personlige grunde, ikke havde mulighed for overarbejde i dag, og håbede det gik alligevel.. :D

    Fik så en undskyldende mail tilbage, der rådede bod og bedring og et ønske om at løfte opgaven i fællesskab. Problemet her er at denne kollega er uddannet kok før pædagog, og så tror at køkkenet skal være klinisk rent om jeg er der eller ej. Det er lidt svært, når der er den grad af trafik i køkkenet døgnet rundt. Der er altid nogen derude, der lige skal stille noget til side, eller smøre madder eller noget andet. Jeg har det på næste personalemøde, for nu er jeg for træt af folk i mit køkken. Jeg skal ind imellem stå og vente på at de har snakket færdig, før jeg kan komme til at arbejde, og det gider jeg ikke mere. Der skal lukkes af! Så må de ordne deres ting, når der er åbent. Jeg sidder jo heller ikke på deres kontor og smører leverpostejsmadder?

    Glæder mig til det møde, for jeg er træt af brok over noget de skal holde snuden udenfor!

    davenport27-10-17 19:18

  • ★★★★★0

    Halloween, sikke noget unødvendigt skrald. Børn får allerede lov at klæde sig ud og spise tonsvis af slik til fastelavn. Men nej, forældre må nu også købe lignende stads i oktober, for selvfølgelig skal vi også fejre amerikanernes højtider nu.  

    Lars!27-10-17 21:43

  • ★★★★★0

    Halloween, sikke noget unødvendigt skrald. Børn får allerede lov at klæde sig ud og spise tonsvis af slik til fastelavn. Men nej, forældre må nu også købe lignende stads i oktober, for selvfølgelig skal vi også fejre amerikanernes højtider nu.  

    Mjah, vi fejrer også Halloween herhjemme med ungen. Vi pynter lidt op, skærer græskarlygter og fortæller uhyggelige historier. Slik holder vi os dog fra. Uden at være religiøse, har min søn dog selv bestemt, at vi skal til et arrangement i kirken på selve Halloweens aften. Du ville være stolt! Vil derfor ikke helt kalde det unødvendigt skrald - man kan jo bare bruge nogle af de elementer, der passer til en.

    David Lund27-10-17 22:24

  • ★★★★0

    Jeg er med David. Vi hygger os også med det. Og så kan jeg få lov til at se horror hele okt. :)

    Babo27-10-17 22:46

  • ★★★★★0

    Jeg er med David. Vi hygger os også med det. Og så kan jeg få lov til at se horror hele okt. :)

    Horror er fee!!

    David Lund27-10-17 22:55

  • ★★★★★★1

    Halloween, sikke noget unødvendigt skrald. Børn får allerede lov at klæde sig ud og spise tonsvis af slik til fastelavn. Men nej, forældre må nu også købe lignende stads i oktober, for selvfølgelig skal vi også fejre amerikanernes højtider nu.  

    Som Davenport engang antydede, findes der masser af grunde til at fejre Halloween, så som ToyRUs, BR, Bilka osv osv;)

    T. Nielsen27-10-17 23:49

  • ★★★★★★0

    Jeg er med David. Vi hygger os også med det. Og så kan jeg få lov til at se horror hele okt. :)

    Jeg behøver da heldigvis ingen undskyldninger for at se hvad jeg vil......Eller hov vent....Glem det:-D

    T. Nielsen27-10-17 23:50

  • ★★★1

    Danskerne tror jo næsten de er amerikanere. Den der Thanksgiving er vel snart den eneste vi mangler at importere.
    Tror det er resultat af at de fleste ser overvegne amerikanske serier og film. Så bliver vi påvirket kulturelt og det uden de fleste bemærker det.

    Hvad angår kriminalitet og bander, så er børn og unge af ressourcesvage familier specielt sårbare. Noget af det første forældrene spare på, er børnenes fritidsinteresser. Måske har de heller ikke råd til de ting som andre børn har og i den alder er det vigtigt at føle sig som en del af fællesskabet.
    Her kan banderne virke tillokkende, fordi det er fællesskaber som de kan deltage i uden de store krav og hvor de kan føle sig accepteret og værdsat.
    Det er min opfattelse at fællesskabet er vigtigere end hvad fællesskabet konkret går ud på.

    Det er også derfor jeg kun har hovedrysten tilovers for at man hele tiden strammer skruen overfor samfundets svageste. Det kommer kun til at give flere problemer på den lange bane.
    Ligesom man skærer i Børnepenge i en tid hvor der bliver født for få børn.
    Det er som om der en tildens i tiden til at se andre mennesker som udgifter, istedet for ressourcer. Børn er jo en investering i fremtiden.

    Aranyhajú Nyárszépe28-10-17 10:13

  • ★★★★★2

    Danskerne tror jo næsten de er amerikanere. Den der Thanksgiving er vel snart den eneste vi mangler at importere.
    Tror det er resultat af at de fleste ser overvegne amerikanske serier og film. Så bliver vi påvirket kulturelt og det uden de fleste bemærker det.

    Ja, mand! Vi bør overvejende holde os til nordiske højtider som sommer- og vintersolhverv!

    David Lund28-10-17 10:21

  • ★★★★★★1

    Hvis at fejre Halloween, hvilket basalt set er en undskyldning for at klæde sig ud og have det sjovt (og blive spritstiv som voksen), gør os til amerikanere, så må vi også være særdeles irske og homoseksuelle, fordi der er satme mange mennesker på gaden i København til St. Patrick's Day og til Pride.

    Ligesom alt andet, kan man jo bare lade være med at fejre det, hvis man ikke gider det, i stedet for at gå i sur, gammel mand-mode.

    Selv fejrer jeg ikke de ovenstående dage, men jeg fejrer heller ikke nytår, æder ikke and på mortensaften, fejrer ikke fastelavn og går typisk kun til én julefrokost om året. Til gengæld fejrer jeg jævnligt Tommy Wiseau og alt hans væsen.

    Zero Cool28-10-17 10:25

  • ★★★★★★0

    Er halloween-traditionen egentlig ikke hollandsk i sin oprindelse?

    davenport28-10-17 10:42

  • ★★★0

    Keltisk, men der er jo indflydelse forskellige steder fra. Herhjemme kender vi jo også traditionen med at gå rundt og tigge ved dørene fra fastelavn.

    Halloween i den form som vi kender det, stammer fra USA. Det var Ekstra Bladet der importerede det tilbage i 90erne.

    Aranyhajú Nyárszépe28-10-17 10:58

  • ★★★0

    Ekko har en længere artikel, hvis man syntes det er interessant:

    www.ekkofilm.dk/artikler/halloween-boom-i-danmark/

    Aranyhajú Nyárszépe28-10-17 11:00

  • ★★★★★0

    Selv fejrer jeg ikke de ovenstående dage, men jeg fejrer heller ikke nytår, æder ikke and på mortensaften, fejrer ikke fastelavn og går typisk kun til én julefrokost om året. Til gengæld fejrer jeg jævnligt Tommy Wiseau og alt hans væsen.

    Jeg glæder mig til, at Wiseau får en dedikeret højtid en dag! Er sjovt nok i gang med at høre The Disaster Artist som lydbog for tiden - Sestero er imponerende god til at imitere Wiseau!

    David Lund28-10-17 11:26

  • ★★★★★★0

    Jeg glæder mig til, at Wiseau får en dedikeret højtid en dag! Er sjovt nok i gang med at høre The Disaster Artist som lydbog for tiden - Sestero er imponerende god til at imitere Wiseau!

    Yes, han er ret fantastisk.

    Zero Cool28-10-17 11:30

  • ★★★★★★0

    Ligesom alt andet, kan man jo bare lade være med at fejre det, hvis man ikke gider det, i stedet for at gå i sur, gammel mand-mode.

    Jeg vil kæmpe for min ret til at forblive en sur gammel mand tak;-)

    T. Nielsen28-10-17 11:54

  • ★★★★★★0

    Så fylder min svigersøn 9 i dag....

    davenport28-10-17 13:24

  • ★★★★★★0

    Så fylder min svigersøn 9 i dag....

    Din dattes fætter? 

    T. Nielsen28-10-17 13:35

  • ★★★★★★0

    Hvis man vil lave en indavls-joke, er det en god idé at stave rigtigt!

    davenport28-10-17 14:07

  • ★★★★★★0

    Hvis man vil lave en indavls-joke, er det en god idé at stave rigtigt!

    Haha ha jæ du har fulstædit ret:-P 

    T. Nielsen28-10-17 14:15

  • ★★★★★★0

    KA-BOOM! IN THE FACE! ;D

    davenport28-10-17 14:19

  • ★★★★★★0

    KA-BOOM! IN THE FACE! ;D

    Ja, bortset fra jeg ikke jokede dog:-P

    T. Nielsen28-10-17 14:25

  • ★★★★0

    Well, vi plejede jo sådan set også at fejre Allehelgensaften herhjemme. Så vidt jeg husker blev den blot afskaffet i forbindelse med helligdagsreformen i 1770 - sammen med en bunke andre helligdage (bl.a. Helligtrekongersaften, som man stadigvæk fejrer i andre europæiske lande). 

    Og som det blev nævnt ovenover, så stammer det hele i bund og grund (ligesom julen) fra en hedensk højtid. 

    Jeg synes, det er fedt at se, at Halloween langsomt har vundet indpas i DK efter årtusindskiftet. For mig er det en langt sjovere og hyggeligere højtid end fx Fastelavn med dens i bund og grund modbydelige tradition om at slå katten af tønden. 

    Jeg har svært ved at forestille mig, at vi kommer til at se den samme udbredelse af "trick or treat", hvor ungerne render rundt og ringer på fremmedes døre, som i USA. For så vidt jeg ved så er der ikke engang særligt udbredt i forbindelse med Fastelavn herhjemme - og meget afhængig af landsdele. 

    Men som en hyggelig aften, hvor man samles, pynter op, måske klæder sig ud, spiser noget guf og ser nogle lidt uhyggelige film, så håber jeg da kun, at det bliver mere og mere udbredt. 

    thomsen28-10-17 15:53

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen