Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Curse Of Frankenstein er også fremragende, helt enig. Jeg anede faktisk ikke at den havde været forbudt herhjemme. 

    T. Nielsen 4-11-17 11:15

  • ★★★★★★1

    Nu kæmper jeg (igen) med det der, hvor man ikke må gå middelalder på forbrydere, men har lyst til det.. Hvem bryder dog ind hos gamle mennesker og udsætter dem for den slags? (Se dagspressen for detaljer, eller bare læs overskrifterne på Facebook.) Tsk!

    davenport 4-11-17 16:35

  • ★★★0

    Nu kæmper jeg (igen) med det der, hvor man ikke må gå middelalder på forbrydere, men har lyst til det.. Hvem bryder dog ind hos gamle mennesker og udsætter dem for den slags? (Se dagspressen for detaljer, eller bare læs overskrifterne på Facebook.) Tsk!

    Nogle der mangler penge?

    Det hjælper jo ikke på noget at gå middelalder.
    Jeg kan godt forstå at mange måske kan blive bange, da medierne altid blæser sådan noget her op og man får måske opfattelsen af at verden er af lave.
    Det er bare sådan at hjemmerøverier har været stærkt faldende i de senere år. En anden detalje man bør have med, er at offer og gerningsmand ofte kender hinanden. Som oftest er det mellemværende der bliver årsag til røveriet.
    De her brutale hjemmerøverier, hvor ukendte gerningsmænd røver sagesløse pensionister hører til sjældenhederne. Og heldigvis for det.

    Aranyhajú Nyárszépe 4-11-17 17:33

  • ★★★★1

    Curse Of Frankenstein er også fremragende, helt enig. Jeg anede faktisk ikke at den havde været forbudt herhjemme. 

    Ork jo, størstedelen af skrækfilm blev forbudt af den danske censur. 

    Så vidt jeg fik fx stort set heller ingen af Universals klassiske monsterfilm dansk premiere - med undtagelse af Den usynlige mand, Uhyret fra den sorte lagune og komedien Uhyggen breder sig (Abbott & Costello Meets Frankenstein). Endnu mere mærkeligt fik de faktisk allesammen premiere i Sverige, som vi jo ellers altid har forbundet med streng censur. 

    (Apropos Universals horrorfilm, så kommer to vildt sjældne danske plakater fra netop Den usynlige mand og Uhyret fra den sorte lagune på auktion hos Heritage Auctions om 14 dage. Især Den usynlige mand er interessant, fordi den genbruger motivet fra den ultra-sjældne og meget dyre amerikanske teaser-plakat. Og hvis man alligevel har den store tegnebog fremme, så kan man jo overveje at nuppe en original, amerikansk Dracula-plakat fra 1931med i købet. Personligt savler jeg dog mere over den sjældne, tyske three-sheet fra Fritz Langs M.)

    Det var først, da vi nåede op i 1960'erne, at den danske censur begyndte at slappe lidt mere af, før man så afskaffede voksencensuren helt i 1969.

    Vi fik ikke lov til at se hverken Hammers første ultra-kontroversielle Frankenstein- og Dracula-filmatiseringer. Men det gjorde svenskerne i det mindste heller ikke (dvs. svenskerne fik faktisk lov til at se Hammers første Dracula - men først i 1970, 12 år efter den engelske premiere). 

    Sjovt nok fik de fleste (alle?) af AIP's kulørte, amerikanske Edgar Allan Poe-filmatiseringer med Vincent Price biografpremiere herhjemme uden særlig forsinkelse. Men de er nok også lidt mere bløde og børnevenlige end de første Hammer-horrorfilm. 

    Jeg læste faktisk et sted, at flere distributører også forsøgte at sætte Universals Frankenstein op herhjemme gennem årene - sidst engang i 1960'erne, hvor censuren jo ellers var tøet lidt op. Men den blev ved med at være forbudt, indtil man afskaffede censuren. Så det var faktisk først, da DR viste den i December 1971, at danskerne havde mulighed for at se den. 

    thomsen 4-11-17 19:23

  • ★★★★★★0

    Der kan man bare se. Interessant læsning. Tænk at f.eks. Universals Frankenstein har været forbudt i +35 år herhjemme så. Jeg tjekker lige plakaterne. Elsker vitterligt ældre filmpkakater, så havde jeg pengene og pladsen, besad jeg gerne nogle flere. 

    T. Nielsen 4-11-17 19:40

  • ★★★0

    Er der nogen herinde, der oplever at siden kører meget langsomt i dag?

    gi-jones 4-11-17 21:42

  • ★★★★★★0

    Ja!

    T. Nielsen 4-11-17 21:46

  • ★★★★0

    Jup. 

    Babo 4-11-17 21:48

  • ★★0

    Jeps

    Weird_J 4-11-17 22:00

  • ★★★0

    De af jer der har problemer: Hvilke net-udbydere bruger I?

    gi-jones 4-11-17 22:05

  • ★★★★★0

    Jo...

    Jeg har Waoo igennem Fibia (300/300mbit), og bruger for det meste iPhone og iPad (Chrome på begge).

    David Lund 4-11-17 22:08

  • ★★★0

    Det har jeg også, så det sgu nok næppe det :(

    gi-jones 4-11-17 22:08

  • ★★★★★★0

    Jeg er lige kommet hjem fra en tur i teatret, hvor jeg så "Fucking Åmål" og det var en ret god forestilling. Vi fulgte op med en burger, så det kan man jo heldigvis ikke klage over.

    Zero Cool 4-11-17 22:09

  • ★★★★★★0

    De af jer der har problemer: Hvilke net-udbydere bruger I?

    Jeg har Fibia, men har haft problemer via min IPhone hele dagen, også når jeg surfede på mobilnettet.

    T. Nielsen 4-11-17 22:30

  • ★★★★★0

    Jeg er lige kommet hjem fra en tur i teatret, hvor jeg så "Fucking Åmål" og det var en ret god forestilling. Vi fulgte op med en burger, så det kan man jo heldigvis ikke klage over.

    Det lyder sgu da fedt!  Jeg var slet ikke klar over, at den var lavet som teaterstykke. Det skal jeg da lige se at få bestilt billetter til. :) 

    NightHawk 4-11-17 22:31

  • ★★★0

    Nogen der har hastighedsproblemer, som IKKE kører Mac?

    gi-jones 4-11-17 22:43

  • ★★★★★★0

    Lidt øv over at valget skal stå mellem den største sal gider man 3D, ellers er man henvist til en af de langt mindre sale, når man skal se The Last Jedi hernede sydpå. Jeg hader 3D. Føler ikke jeg får ret meget ud af effekten uden irritation og dyrere billetter. Men at se sådan en film i en af de mindste sale er heller ikke fedt. 

    Hvordan er det egentlig med de der 3D briller. Sættes de ud over ens egne? Har nemlig for nylig fået briller, så føler den der 3D ting endnu mere besværlig.

    T. Nielsen 4-11-17 22:57

  • ★★★★0

    Interessant video om What's wrong with Hollywood 

    m.youtube.com/watch

    Babo 4-11-17 23:00

  • ★★★★0

    Lidt øv over at valget skal stå mellem den største sal gider man 3D, ellers er man henvist til en af de langt mindre sale, når man skal se The Last Jedi hernede sydpå. Jeg hader 3D. Føler ikke jeg får ret meget ud af effekten uden irritation og dyrere billetter. Men at se sådan en film i en af de mindste sale er heller ikke fedt. 

    Hvordan er det egentlig med de der 3D briller. Sættes de ud over ens egne? Har nemlig for nylig fået briller, så føler den der 3D ting endnu mere besværlig.

    Du får dobbelt op. 6D :)

    Babo 4-11-17 23:02

  • ★★★★★★0

    Du får dobbelt op. 6D :)

    Haha det vist mere Star Wars end selv jeg kan klare på en aften:-O

    T. Nielsen 4-11-17 23:19

  • ★★★★0

    Siden er stadig langsom. Jeg kan næsten lave 6 kopper kaffe, gå på tønden, hente kaffen og skide igen, så længe er den om at loade færdig :)

    Babo 5-11-17 09:33

  • ★★★★★0

    Siden er stadig langsom. Jeg kan næsten lave 6 kopper kaffe, gå på tønden, hente kaffen og skide igen, så længe er den om at loade færdig :)

    Interessant morgenrutine!

    David Lund 5-11-17 09:36

  • ★★★★★★0

    Siden kører ganske fint her, både på mobil (mobilnet og wifi) og PC, Chrome på begge enheder, hhv. Android og Windows 10. Min udbyder er YouSee, 300/60 Mbit.

    Zero Cool 5-11-17 09:39

  • ★★★★★★0

    Siden er stadig langsom. Jeg kan næsten lave 6 kopper kaffe, gå på tønden, hente kaffen og skide igen, så længe er den om at loade færdig :)

    Hvis du drikker de 6 kopper selv, er der god grund til at gå på tønden flere gange:-D 

    Siden er også langsom her stadig. Tester på job senere i dag. 

    T. Nielsen 5-11-17 09:43

  • ★★★0

    Jeg har en mistanke om at performance-problemerne har noget med Apple at gøre (har alt ondt ikke det?). Så jeg spørger jer lige en gang til: Er der nogen på Windows der oplever problemer?

    gi-jones 5-11-17 09:53

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen