Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Puha.. Har lige været med til min første fiksering. Vi var 6 mand om at holde en pige på 1½x1½ i jorden til politiet kom. Jeg er meget rystet, men fik lige snakket det igennem med to kolleger før jeg tog hjem.

    Obersten er lidt sur på mig, over at jeg reagerede på alarmen, og jeg er faktisk i tvivl om, at jeg som kok skal deltage, da jeg ikke har noget uddannelse eller erfaring med den slags. (Gik til karate i et halvt år da jeg var 10, men...)

    På min chef virkede det bare som om det var helt naturligt. Det føler jeg mig ikke helt i stand til at løfte, uden at vide noget om det.

    davenport14-11-17 15:15

  • ★★★0

    Så må det vil være noget med noget efteruddannelse og faretillæg.

    Aranyhajú Nyárszépe14-11-17 18:45

  • ★★★★★★0

    Ja, det ha du nok ret i!

    davenport14-11-17 19:25

  • ★★★★1

    Jeg er sur over, at The Three Musketeers fra 1948 stadig ikke er ude på blu-ray :(

    Bruce15-11-17 14:29

  • ★★★★★★0

    Jeg er sur over, at The Three Musketeers fra 1948 stadig ikke er ude på blu-ray :(

    !!!!!!!

    T. Nielsen15-11-17 14:31

  • ★★★★0

    !!!!!!!

    Netop!

    Bruce15-11-17 15:43

  • ★★★★★2

    Skønt at kunne se enden på det at være en plejefamilie for en knægt med en svær diagnose. Han bliver snart placeret i en "rigtig" plejefamilie (som skal have ham indtil han bliver 18, hvis alt går vel), og jeg får samtidig nyt arbejde. Vender tilbage til min "gamle" rolle som frikirkepræst. Så nu kan jeg skrive det på min arbejdsrapport, når jeg snakker om Jesus her på forummet. Bered jer selv på religiøs spamoganda! 0:-) 

    Lars!15-11-17 16:07

  • ★★★★★★0

    Skønt at kunne se enden på det at være en plejefamilie for en knægt med en svær diagnose. Han bliver snart placeret i en "rigtig" plejefamilie (som skal have ham indtil han bliver 18, hvis alt går vel), og jeg får samtidig nyt arbejde. Vender tilbage til min "gamle" rolle som frikirkepræst. Så nu kan jeg skrive det på min arbejdsrapport, når jeg snakker om Jesus her på forummet. Bered jer selv på religiøs spamoganda! 0:-) 

    Jeg gi’r en lakridspibe hvis du får mig “omvendt”;-)

    T. Nielsen15-11-17 17:52

  • ★★★★★0

    Jeg gi’r en lakridspibe hvis du får mig “omvendt”;-)

    Skriver "T. Nielsen" på min bønneliste. Consider yourself targeted. 

    Lars!15-11-17 18:01

  • ★★★★★★0

    Er lige kommet hjem fra personalemøde, og er way over pissed!

    For det første kunne de fleste ikke forstå, hvorfor de ikke må opholde sig i køkkenet og smøre madder hele formiddagen, hvor de optager den plads som jeg (som kok!) benytter. Jeg har 1½ m. køkkenbord inkl. vask, så nogle gange skal jeg stå og vente på at komme igang med at arbejde. Det var der ikke meget forståelse for, heller ingen lederopbakning.

    For det andet, så fik jeg jo sløret vinduet i køkkendøren, da vi har en borger, der står der hele dagen og betragter mig og det jeg laver. Jeg havde min leders opbakning, da jeg ville skærme døren, for jeg var ved at få en fis, og det stressede mig, at blive gloet på hele dagen. Så var der en der mente, at det var pædagogisk forkert, at han ikke måtte stå der, for det var jo hans underholdning. Tror hun kaldte det et højdepunkt i hans liv. Den hoppede lederen straks med på. Trods det, at hun var på min side før.

    Gad vide om, hvis det havde et pædagogisk formål, at hun hverdag mødte op i klovnekostume, ville vende bordet??

    ARGH, jeg er vred og skuffet!

    davenport15-11-17 18:04

  • ★★★★★★0

    Skriver "T. Nielsen" på min bønneliste. Consider yourself targeted. 

    Yes:-)

    T. Nielsen15-11-17 18:04

  • ★★★0

    Er lige kommet hjem fra personalemøde, og er way over pissed!

    For det første kunne de fleste ikke forstå, hvorfor de ikke må opholde sig i køkkenet og smøre madder hele formiddagen, hvor de optager den plads som jeg (som kok!) benytter. Jeg har 1½ m. køkkenbord inkl. vask, så nogle gange skal jeg stå og vente på at komme igang med at arbejde. Det var der ikke meget forståelse for, heller ingen lederopbakning.

    For det andet, så fik jeg jo sløret vinduet i køkkendøren, da vi har en borger, der står der hele dagen og betragter mig og det jeg laver. Jeg havde min leders opbakning, da jeg ville skærme døren, for jeg var ved at få en fis, og det stressede mig, at blive gloet på hele dagen. Så var der en der mente, at det var pædagogisk forkert, at han ikke måtte stå der, for det var jo hans underholdning. Tror hun kaldte det et højdepunkt i hans liv. Den hoppede lederen straks med på. Trods det, at hun var på min side før.

    Gad vide om, hvis det havde et pædagogisk formål, at hun hverdag mødte op i klovnekostume, ville vende bordet??

    ARGH, jeg er vred og skuffet!

    Det med klovnekostumet argumentet er ikke sikkert det ville gøre noget, da jeg var i praktik i et køkken og skulle levere mad ud til kursister som ligger overfor et plejehjem for demente, så jeg tit en klovn ude i haven der vandede blomster.

    MOVIE100015-11-17 19:05

  • ★★★0

    og jeg får samtidig nyt arbejde. Vender tilbage til min "gamle" rolle som frikirkepræst. Så nu kan jeg skrive det på min arbejdsrapport, når jeg snakker om Jesus her på forummet. Bered jer selv på religiøs spamoganda! 0:-) 

    Ha, ha. ;) Det ser vi frem til. Tillykke med det. :)

    Benway15-11-17 19:09

  • ★★★0

    Send ham ind på chefens kontor. Så kan han stå der og glo?

    Aranyhajú Nyárszépe15-11-17 19:10

  • ★★★★★★0

    Er lige kommet hjem fra personalemøde, og er way over pissed!

    For det første kunne de fleste ikke forstå, hvorfor de ikke må opholde sig i køkkenet og smøre madder hele formiddagen, hvor de optager den plads som jeg (som kok!) benytter. Jeg har 1½ m. køkkenbord inkl. vask, så nogle gange skal jeg stå og vente på at komme igang med at arbejde. Det var der ikke meget forståelse for, heller ingen lederopbakning.

    For det andet, så fik jeg jo sløret vinduet i køkkendøren, da vi har en borger, der står der hele dagen og betragter mig og det jeg laver. Jeg havde min leders opbakning, da jeg ville skærme døren, for jeg var ved at få en fis, og det stressede mig, at blive gloet på hele dagen. Så var der en der mente, at det var pædagogisk forkert, at han ikke måtte stå der, for det var jo hans underholdning. Tror hun kaldte det et højdepunkt i hans liv. Den hoppede lederen straks med på. Trods det, at hun var på min side før.

    Gad vide om, hvis det havde et pædagogisk formål, at hun hverdag mødte op i klovnekostume, ville vende bordet??

    ARGH, jeg er vred og skuffet!

    Jeg er enig i, at medarbejderne skal holde sig ude af køkkenet - men uenig i det andet. For det er ikke dit job at vurdere, hvad beboerne har brug for - det er netop pædagogernes. Og hvis de vurderer, at det giver ham bedre livskvalitet, så er der bestemt et pædagogisk formål med det.

    Selvom jeg selvfølgelig godt kan forstå, det er træls at blive gloet på.

    Guldager15-11-17 19:53

  • ★★★★★★2

    Helt ærligt, så vil jeg skide på pædagogisk formål!! Jeg har en arbejdsplads, som jeg skal aggere i, og så må det team, der er knyttet til ham finde på nogen aktiviteter, i stedet for at sidde og bælle kaffe hele dagen. De laver i forvejen ikke en skid med ham!

    davenport15-11-17 20:22

  • ★★★★0

    Der er jeg helt enig med dig, dave. Dine arbejdsforhold skal sgu være førsteprioritet! Du er ansat for at lave mad til dem, ikke for at agere underholdning for patienterne. Jeg ville selv gå i spåner, hvis jeg konstant skulle have en eller anden stående og kigge på mig, mens jeg arbejdede.

    dyg15-11-17 21:08

  • ★★★★★★0

    Du er ansat på et sted, hvis formål er at pleje beboerer - og hvis det er en del af hans pleje, så må du bare finde dig i det. Jeg kan ikke vurdere om de gør deres job godt nok, og det tænker jeg heller ikke, at du kan. Men altså, jeg forstår som sagt godt, at det kan være skideirriterende.

    Jeg er selvfølgelig lidt farvet af, at jeg er ved at uddanne mig til lærer, og er temmelig træt af, at alle har en mening om, hvordan pædagoger og lærer skal gøre.

    Guldager15-11-17 21:35

  • ★★★★★1

    Jeg er enig i, at medarbejderne skal holde sig ude af køkkenet - men uenig i det andet. For det er ikke dit job at vurdere, hvad beboerne har brug for - det er netop pædagogernes. Og hvis de vurderer, at det giver ham bedre livskvalitet, så er der bestemt et pædagogisk formål med det.

    Seriously? 

    Så skal davenport da have dobbelt betalt, hvis det både er hans job at lave mad, og hvis han samtidig er fuldtids entertainer for en bruger. Der må da være noget forståelse for, at det er generende at blive gloet på, og at køkkenchefen har krav på arbejdsro. 

    Lars!15-11-17 21:53

  • ★★★★★★0

    Seriously? 

    Så skal davenport da have dobbelt betalt, hvis det både er hans job at lave mad, og hvis han samtidig er fuldtids entertainer for en bruger. Der må da være noget forståelse for, at det er generende at blive gloet på, og at køkkenchefen har krav på arbejdsro. 

    Ja - beboernes ve og vel må da være 1. prioritet - altså til en vis grænse, det er klart, men synes ikke, dette eksempel er over grænsen. Det kommer selvfølgelig også an på,hvilke type beboere, det er. 

    Når det er sagt, så er jeg overbevist om, at Davenports indsats i køkkenet generelt øger beboernes velvære. Jeg synes, det er tosset, at maden bliver sparet på så mange steder, når man ved det hænger sammen med bedre helbred og livsglæde. 

    Guldager15-11-17 22:07

  • ★★★★★★0

    Men husk på, at jeg ikke er ansat som pædagog elle SSA'er. Jeg er ansat som kok, og dermed synes jeg ikke det er rimeligt, at jeg skal være daglig klovn. Beboeren er i øvrigt psykotisk, og jeg tvivler på at der løber ret meget andet gennem venerne, end at han står og venter på mad, fordi han ikke kan klokken. Men JEG bliver stresset af det, og det er et ugunstigt arbejdsforhold. Hvis der laves om på den ordning jeg har nu med skærmet vindue, tager jeg den over fagforeningen.

    davenport15-11-17 22:10

  • ★★★★★0

    De kan jo tage med i regnestykket, hvor skadeligt det bliver for brugeren, når davenport en dag "får nok" :p 

    Lars!15-11-17 22:10

  • ★★★★★★0

    Pisser i suppen? ;)

    davenport15-11-17 22:11

  • ★★★★★0

    You already did it, didn't you, you old scoundrel. 

    Lars!15-11-17 22:22

  • ★★★★★★0

    ..Men jeg synes det værste i dag var, at min chef ikke synes det var rimeligt, at borgerne fx ikke kunne komme i køkkenet i weekenden og lave pandekager osv. Og jeg måtte jo hælde mig op af de fødevareregler der nu engang er. Det synes hun var latterligt, men det er jo for fanden ikke mig der har lavet reglerne. Sådan er det bare! Hvis reglerne ikke overholdes, så koster det både 5000,- pr gang, plus at min elite smiley ryger. Det var der ikke forståelse for, for "det kan sgu ikke være rigtigt!!" - Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er nødt til at følge reglerne, om ledelsen synes om dem eller ej. Jeg kører jo heller ikke over for rødt, fordi jeg synes det er en latterlig regel. Kæft hvor er jeg træt af det. Det har kriblet for at skrive mails hele dagen, men jeg har holdt mig i skindet, og sover lige på det hele.

    davenport15-11-17 23:06

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen