Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • 0

    Someone went overboard with the liquify tool in photoshop.

    Jebus it looks bad.

    Ja det ser forfærdeligt ud. Jeg grinte mere end jeg var skræmt, hvilket vist ikke er meningen.

    Whispering Horse 3-01-18 22:54

  • ★★★★★★0

    Det føles alligevel lidt voldsomt når man kommer og beder om fri på 3 forskellige datoer her først i det nye år, fordi først skal den mindste undersøges (puh!), så mig selv og siden min kære gamle mor (der gerne vil have mig med) på diverse sygehuse på Sjælland.

    T. Nielsen 4-01-18 18:15

  • ★★★★★★0

    Fik lige en SMS om det forventes at min pakke kommer i morgen og da den er hentet udenfor EU, skal jeg forvente f****** told på den!!! Den er fra Canada, hvor frihandel aftalen først træder i kraft den 1 maj så vidt jeg lige nu kan læse. Da jeg bestilte tog jeg chancen, da jeg lidt havde glemt at en sådan aftale var på tale.

    T. Nielsen 4-01-18 22:00

  • ★★★★0

    En random iPhone ("Lene Møllers iPhone") har forsøgt at caste til mit AppleTV to gange her til aften, hvilket jeg ikke helt fatter. Jeg tjekkede mit wifi sidste gang det skete, og jeg kan redegøre for alle forbindelser - Og det er alligevel også password-beskyttet, men måske det er på tide at skifte password.. Jeg er lidt lost. Kan man ikke udelukkende connecte til AppleTVs på sit netværk? Der er vel ikke nogen bluetooth adgang eller lignende?

    Edit: Hmm, fandt lige en "Allow to Airplay" setting på mit Apple TV, der var sat til "Everyone". Nu er det ændret til "Anyone on the same network".

    Edit 2: Fandt lige denne artikel www.cultofmac.com/269795/apple-tv-now-supports-airplay-with-bluetooth/ så man kan altså airplaye over bluetooth. Så er jeg lidt mere rolig igen.

    dyg 4-01-18 22:38

  • ★★★★★★0

    “Lene Møller”....Hende gik jeg i fokeskole med;-)

    T. Nielsen 4-01-18 22:39

  • ★★★0

    Fik lige en SMS om det forventes at min pakke kommer i morgen og da den er hentet udenfor EU, skal jeg forvente f****** told på den!!! Den er fra Canada, hvor frihandel aftalen først træder i kraft den 1 maj så vidt jeg lige nu kan læse. Da jeg bestilte tog jeg chancen, da jeg lidt havde glemt at en sådan aftale var på tale.

    Det burde da vel være ligemeget at den ikke er trådt i kraft i Canada. Jeg ville klage.

    Steffan Rasmussen 5-01-18 02:17

  • ★★★★★★0

    Det burde da vel være ligemeget at den ikke er trådt i kraft i Canada. Jeg ville klage.

    Ja, mente nu blot aftalen først gælder fra der, når begge parter har underskrevet den, så at sige. Men kan heller ikke helt regne ud, om du tager fis på at jeg fik det til at lyde som om det kun var i Canada den først var gældende der fra 1 maj, eller om du ved noget jeg ikke ved:-D

    Ved du af at aftalen skulle gælde, så vi kan købe fra Canada uden told? Det link du smed, der så det godt nok sådan ud, som jeg husker det. Men jeg har fået en toldregning. Den er "kun på 62 kroner. Der er så et gebyr på, der lyder 125 kroner og så går det sjove ligesom helt af!!!

    T. Nielsen 5-01-18 08:22

  • ★★★★★0

    Post er noget underligt noget i disse tider. Jeg har hørt jer klage over Postnord herinde, men har ikke selv nogen særlig erfaring med dem, da jeg bor i Norge. Her i julen måtte jeg dog bruge dem for at levere gaver til danske familiemedlemmer. En pakke bestilt til Jylland havnede i Oslo. Der er ingen forklaring på, hvordan det skete. (Nej, jeg bor ikke i Oslo, og jeg havde ikke skrevet noget om Norge nogen steder, ikke engang på fakturaadressen.) Det er virkelig mystisk. 

    Lars! 5-01-18 10:21

  • ★★★★0

    Her begejstrer de stadigvæk ikke, for de kan åbenbart ikke engang finde ud af at levere til den rigtige pakkeshop længere. Ellers er de for dovne til at køre længere end til Fisketorvet, og så havner alle pakker bare der.

    dyg 5-01-18 10:37

  • ★★★★★0

    Brug for Guds skyld alt andet end PostNord! Der er heldigvis andre muligheder derude.

    David Lund 5-01-18 10:39

  • ★★★★★★0

    Dem der leverer min pakke fra Canada, de hedder DHL. Om de er gode eller dårlige, hvis man selv ville bruge dem, ved jeg intet om?

    T. Nielsen 5-01-18 11:01

  • ★★★★★0

    Jeg har aldrig selv haft problemer med DHL i hvert fald.

    David Lund 5-01-18 11:09

  • ★★★★★★0

    Jeg fik en forsendelse forleden der var helt gennemblødt. Det regnede ret voldsomt, så det var til at forstå at den var våd, men papiret var næsten helt opløst. Heldigvis var det en foret kuvert, så indholdet ikke var blevet vådt, men noget siger mig at postmanden havde glemt det plastik, som de normalt har over posten, når de cykler rundt.

    Zero Cool 5-01-18 11:11

  • ★★★★★★0

    Jeg har aldrig selv haft problemer med DHL i hvert fald.

    Er det dem du har brugt, da du sendte pakker med film (de to gange jeg har købt Star Trek serier af dig) til mig?

    T. Nielsen 5-01-18 11:19

  • ★★★★★0

    Er det dem du har brugt, da du sendte pakker med film (de to gange jeg har købt Star Trek serier af dig) til mig?

    Shiiiit, det kan jeg slet ikke huske. Siden mine problemer med PostNord opstod, har jeg brugt en del forskellige.

    David Lund 5-01-18 11:20

  • ★★★0

    Har aldrig oplevet problemer med post nord, men jeg bestiller nok heller ikke så mange pakker som jer andre.

    Det eneste er at de ikke banker på, hvis ringeklokken ikke virker. Det tager jeg som et vilkår og for det meste får jeg det alligevel leveret til nærmeste postbutik.

    Aranyhajú Nyárszépe 5-01-18 11:31

  • ★★★★0

    Hvis man bestiller via DHL, kan man være 100 % sikker på, at der ryger moms og gebyr på. Med den almindelige post er der en chance for, at den går igennem.

    Hvis man sender i Danmark, kan det bedst betale sig med fx DAO, der koster ca. det halve af Postnords pakkepost.

    chandler75 5-01-18 11:47

  • ★★★★★★0

    Jeg går i gang med at sælge de resterende af mine uni-bøger...for næppe igen brug for en oversigt over den romerske republiks mange religioner - eller 2 bøger om sociologi...

    Guldager 5-01-18 11:47

  • ★★★★★★0

    Shiiiit, det kan jeg slet ikke huske. Siden mine problemer med PostNord opstod, har jeg brugt en del forskellige.

    Fair nok. Var også blot nysgerrig, da jeg mindes jeg hentede pakkerne på posthuset og så sad jeg her og tænkte om andre end postnord kunne benytte det. 

    T. Nielsen 5-01-18 11:50

  • ★★★★★★1

    Jeg får rigtig, rigtig mange pakker og breve fra PostNord - lige nu venter jeg f.eks. på ca. 10 breve med magickort og 10 pakker med DVD'er :), og jeg har sjældent mistet pakker. 

    Og så kan jeg altså ikke helt forstå den der med, at man bliver sur over at blive taget i tolden...det svarer lidt til at køre i bus uden billet og så blive sur over, man får en bøde for det. Eller jo, jeg forstår godt, man bliver sur over det, men ikke på PostNord, de er ikke dem, der laver reglerne. Gebyret er dem, men jeg synes egentlig ikke, og det kan diskuteres, men jeg synes egentlig ikke, det er et urimeligt gebyr. Hvis det vitterligt er sket en fejl, så kan man klage, og den ene sag jeg har haft med PostNord, blev løst uden problemer (omend det tog to måneder).

    Guldager 5-01-18 11:59

  • ★★★★1

    Jeg synes generelt, at momsen er for høj, men det er jo et politisk spørgsmål, og så længe den er, som den er, så betaler jeg selvfølgelig - selvom jeg da foretrækker, at pakken slipper igennem.

    Men Postnords gebyr synes jeg virkelig er urimeligt - og ikke noget, man ser i andre lande. 160 kr. for at regne 25 % af prisen på en pakke ud? Det er jo dybt godnat.

    chandler75 5-01-18 12:06

  • ★★★★★0

    DAO er også dem jeg har brugt de sidste par gange. Pakkerne når lynhurtigt frem og det er relativt billigt.

    David Lund 5-01-18 12:10

  • ★★★★1

    Samtidig (og dette er selvfølgelig også et politisk spørgsmål) så har Danmark en af verdens mindste bagatelgrænser, så hvis man bestiller en film eller andet til 80 kr. uden for EU, ender man med at skulle betale 260 kr.

    chandler75 5-01-18 12:10

  • ★★★★★★0

    Og så kan jeg altså ikke helt forstå den der med, at man bliver sur over at blive taget i tolden...det svarer lidt til at køre i bus uden billet og så blive sur over, man får en bøde for det. Eller jo, jeg forstår godt, man bliver sur over det, men ikke på PostNord, de er ikke dem, der laver reglerne. Gebyret er dem, men jeg synes egentlig ikke, og det kan diskuteres, men jeg synes egentlig ikke, det er et urimeligt gebyr. Hvis det vitterligt er sket en fejl, så kan man klage, og den ene sag jeg har haft med PostNord, blev løst uden problemer (omend det tog to måneder).

    Nu snyder jeg jo ikke med billetten i bussen, så derfor kan det da virke dobbeltmoralsk. Jeg medgiver at jeg stadig finder det voldsomt irriterende at blive taget i tolden. Ikke pga tolden så meget, men gebyret der ryger oveni. Det er selvfølgelig et vilkår, så kan man naturligvis bare undlade at bestille derfra.

    T. Nielsen 5-01-18 12:17

  • ★★★★0

    Ja, mente nu blot aftalen først gælder fra der, når begge parter har underskrevet den, så at sige. Men kan heller ikke helt regne ud, om du tager fis på at jeg fik det til at lyde som om det kun var i Canada den først var gældende der fra 1 maj, eller om du ved noget jeg ikke ved:-D

    Ved du af at aftalen skulle gælde, så vi kan købe fra Canada uden told? Det link du smed, der så det godt nok sådan ud, som jeg husker det. Men jeg har fået en toldregning. Den er "kun på 62 kroner. Der er så et gebyr på, der lyder 125 kroner og så går det sjove ligesom helt af!!!

    Altså, jeg har endnu til gode at se noget som helst, der indikerer, at almindelige forbrugere kan købe fra Canada uden yderligere regninger.

    Foreløbigt har jeg hørt to meget forskellige udlægninger: den ene er, at aftalen kun er for virksomheders handlen med hinanden. Den anden er, at ja, forbrugere slipper for told, men vi skal stadigvæk betale dansk moms. Men begge dele lød mest som gæt. 

    Nogen der har fundet et sted, hvor aftalens betydning for almindelige forbrugere bliver beskrevet?

    thomsen 5-01-18 14:02

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen