Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★1

    Jeg ser Golden Globes på DR3. 

    NightHawk 9-01-18 21:39

  • ★★★★0

    Passer og plejer vores lille vuf. Hun blev opereret forleden, og det var en ordentlig omgang, for dyrlægen fandt både gammelt arvæv (fra en eller flere livmoderbetændelser), masser af cyster og misdannede æggestokke, der var mindre end en tiendedel af normal størrelse. Der var ingen vej udenom, så de fjernede det hele. 

    Det kan måske forklare, hvorfor hun i perioder har været mere pirrelig og udfarende. Hun har altid været nervøs, men nogle gange har det været slemmere end andre, især når hun har været falsk drægtig, hvilket hun har været meget plaget af. Hvis hun har rendt med smerter og/ eller ubehag pga. cyster eller livmoderbetændelse, så er der jo ikke at sige til, at tolerancetærskelen har været lavere. 

    thomsen10-01-18 14:41

  • 0

    Der begynder at tegne sig et billede af favoritterne til bedste film ved oscaruddellingen. Efter at DGA nomineringerne er blevet offentliggjort i dag virker det som om at Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, Lady Bird og The Shape of Water er favoritterne. Nu venter PGA nomineringerne så som den næste. 

    Whispering Horse11-01-18 20:13

  • ★★★★0

    Jeg har været udvikler hele mit liv, men har sagt ja til at skulle styre et par udviklere hos en kunde og udviklere i Bratislava, så er igang med "a shitload" af vidensoverføring. Jeg ejer IKKE for fem flade ører manager-gén og skal nu rapportere, møde mig ihjel og styre teamet gennem det, som hedder agile metoder, og hvor Outlook, Word og Excel pludselig bliver mine foretrukne værktøjer. Det er pt. interessant på den måde, at jeg ikke længere kan sidde og fede den og tiden går hurtigere, men jeg håber godt nok, at jeg kan vride mig ud af posten efter et års tid og vende tilbage til min pind.

    Jeg forstår sgu godt, at Ferdinand hellere vil lugte til blomster :-/

    Bruce12-01-18 13:29

  • ★★★★★★1

    Men du tjener velsagtens kassen? Sådan på rigtig Frederikbergsk manér??

    davenport12-01-18 15:13

  • ★★★★0

    Men du tjener velsagtens kassen? Sådan på rigtig Frederikbergsk manér??

    Jeg klager skam ikke. Man skal blot huske på, at når skat, boliglån, bil, forsikringer og daginstitutioner er betalt for en familie i de dyre kommuner i København, er der 8.600 til forbrug til familien mod 27.500 til familien i Tønder.

    Det er det frie valg, at udgiftsniveauet herovre er skruet voldsomt i vejret på alle parametre. Det giver fantastiske muligheder på kultur, socialt, job, men det koster også.

    www.dr.dk/nyheder/indland/toender-er-landets-billigste-kommune

    Bruce12-01-18 17:08

  • ★★★★★★0

    Det er ganske enkelt ikke rigtigt. Nu bor vi jo lidt uden for Kolding, og jeg har et "godt" job, hvilket vil sige 30k før skat, Obersten er i ressourseforløb, så 11k der før skat. Vi har også et rådighedsbeløb på omk 8k, og vi er en familie på 5. Hvis man havde den slags penge i Tønder, så var jeg flyttet i morgen... Alene grænsehandlen... Jeez!!!

    davenport12-01-18 19:39

  • ★★★0

    Det handler ikke om hvad man tjener, men hvad man bruger. :) Citat min bedstefar..

    Rådighedsbeløb er en sjov størrelse, alle måler på forskellige måder..

    MadMartigan12-01-18 19:45

  • ★★★★★★0

    Da jeg ikke havde job, levede vi 5 mand og en hund for 1600,- i måneden. Så, ja. Rådighedsbeløb er en udefinerbar størrelse..

    davenport12-01-18 19:46

  • ★★★0

    Yes, for jo mere jeg tjener, jo mere sætter jeg til side, men denne filosofi, syntes jeg st være den eneste i huset der har :-/

    MadMartigan12-01-18 19:52

  • ★★★★0

    Rådighedsbeløb er vel bare indtægt minus skat og faste udgifter. Hvordan kan man måle det forskelligt? Med mindre man selvfølgelig måler faste udgifter forskelligt...

    chandler7512-01-18 19:52

  • ★★★0

    Rådighedsbeløb er vel bare indtægt minus skat og faste udgifter. Hvordan kan man måle det forskelligt? Med mindre man selvfølgelig måler faste udgifter forskelligt...

    Yes, og hvad er faste udgifter?

    Pension?

    MadMartigan12-01-18 19:57

  • ★★★★★★0

    Jeg klager skam ikke. Man skal blot huske på, at når skat, boliglån, bil, forsikringer og daginstitutioner er betalt for en familie i de dyre kommuner i København, er der 8.600 til forbrug til familien mod 27.500 til familien i Tønder.

    Det er det frie valg, at udgiftsniveauet herovre er skruet voldsomt i vejret på alle parametre. Det giver fantastiske muligheder på kultur, socialt, job, men det koster også.

    www.dr.dk/nyheder/indland/toender-er-landets-billigste-kommune

    Selv i Tønder er kontanthjælpen ikke så stor;-P

    T. Nielsen12-01-18 20:17

  • ★★★★0

    Yes, og hvad er faste udgifter?

    Pension?

    Det kan man sige, eftersom det jo i hvert fald ikke er en del af ens rådighedsbeløb... (før om x antal år).

    chandler7512-01-18 20:36

  • ★★★0

    Det kan man sige, eftersom det jo i hvert fald ikke er en del af ens rådighedsbeløb... (før om x antal år).

    Og derfor er det svært, for der nok ikke mange af os, der procentuelt indbetaler det samme..

    MadMartigan12-01-18 21:02

  • ★★★★0

    Men pensionsindbetaling kan jo under ingen omstændigheder medregnes i ens rådighedsbeløb... (medmindre du er pensionist).

    chandler7512-01-18 21:26

  • ★★★0

    Nej, men så har ens rådighedsbeløb også noget at gøre med hvor meget man indbetaler til pension, før skat..

    MadMartigan12-01-18 21:36

  • ★★★★0

    Det fortstår jeg ikke helt... Om du indbetaler 100 kr. om måneden til pension eller 10.000 kr., har vel ingen indflydelse på dit rådighedsbeløb...

    Udover at det nok er de færreste, der vil indbetale 10.000 til pension om måneden, men så leve med et rådighedsbeløb på fx 7.000 kr. om måneden...

    chandler7512-01-18 21:44

  • ★★★0

    Bruce kan godt indbetale 10.000,- om mdr. til pension, og Davenport 5.000,- og de så har samme rådigheds beløb.

    Derfor er det svært at diffinere pension, som en fast udgift. Så skal man procentuelt indbetale det samme, for at kunne sammenligne sine rådighedsbeløb. 

    MadMartigan12-01-18 21:50

  • ★★★★0

    Det fortstår jeg ikke helt... Om du indbetaler 100 kr. om måneden til pension eller 10.000 kr., har vel ingen indflydelse på dit rådighedsbeløb...

    Udover at det nok er de færreste, der vil indbetale 10.000 til pension om måneden, men så leve med et rådighedsbeløb på fx 7.000 kr. om måneden...

    Det der menes er vel at man ikke kan sammenligne rådighedsbeløb, når folk indbetaler forskellig til pensionen. Ligesåvel som det også skævvrider det at nogen har dyre biler med dyre lån, og andre insisterer på at spise sushi tilberedt på en jomfrus inderlår hver aften. Hvis de ting regnes som faste udgifter er der jo intet sammeligningsgrundlag.

    gi-jones12-01-18 23:58

  • ★★★★0

    Det er ganske enkelt ikke rigtigt. Nu bor vi jo lidt uden for Kolding, og jeg har et "godt" job, hvilket vil sige 30k før skat, Obersten er i ressourseforløb, så 11k der før skat. Vi har også et rådighedsbeløb på omk 8k, og vi er en familie på 5. Hvis man havde den slags penge i Tønder, så var jeg flyttet i morgen... Alene grænsehandlen... Jeez!!!

    Im just the messenger :) Skæld ud på DRs kilder :)

    Bruce13-01-18 00:23

  • ★★★★0

    Bruce kan godt indbetale 10.000,- om mdr. til pension, og Davenport 5.000,- og de så har samme rådigheds beløb.

    Derfor er det svært at diffinere pension, som en fast udgift. Så skal man procentuelt indbetale det samme, for at kunne sammenligne sine rådighedsbeløb. 

    Spørg  DR om de hhar lavet så tosset og useeriøs undersøgelse  :)

    Bruce13-01-18 00:24

  • ★★★★★0

    Spørg  DR om de hhar lavet så tosset og useeriøs undersøgelse  :)

    MORE WINE?!

    David Lund13-01-18 08:18

  • ★★★★★★0

    Læste lige at Val Kilmer er ved at dø af kræft. Det er gået over mit hoved, at han var syg. Hvis historien er sand, så det godt nok trist.

    T. Nielsen13-01-18 14:30

  • ★★★★0

    Det forlyder at han havde kendskab til det, men af religiøse grunde (Christian Science) gik i længere tid uden at få det behandlet - EB skriver to år.

    chandler7513-01-18 14:43

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen