Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • 0

    Jeg ville squ også svede tran, hvis jeg sad i den stol han sidder i...Også selvom jeg kun skulle svare på om gulerødder er sunde.

    Men han bliver godt nok ristet.

    Popeye10-04-18 22:28

  • ★★★★★0

    Her er noget for dig Davenport, nu du snakkede Wrestling.

    Andre The Giant HBO Doc trailer

    Elwood10-04-18 23:10

  • ★★★★★★0

    I 2014 oprettede jeg en virksomhed, fordi jeg måske ville prøve at sætte noget brætspil i produktion. Jeg brugte aldrig virksomheden til noget, og har nu fundet ud af, at jeg har en gæld til det offentlige på næsten 1000 kr...noget renovationsgebyr, som alle firmaer i Odense skal betale, åbenbart. Jeg kunne være blevet fritaget for det i 2015, hvis jeg havde tjekket firmaets e-boks...men den har jeg aldrig åbnet. Det er lidt trælse penge at skulle betale, men kunne selvfølgelig bare have tjekket den e-boks (som jeg ikke vidste, jeg havde...)

    Guldager11-04-18 14:08

  • 0

    Jeg så det meste af Zuckerbergs møde med senatet i går og jeg synes faktisk han klarede det godt. Det var nærmere senatorne der var i vildrede og spurgte i øst og vest, mens de tydeligvis ikke forstod sig på Zuckerbergs tekniske forklaringer hvor pædagogisk de end var forklaret. Han var afslappet og rolig og virkede i godt humør, mens han afgav forklaringer som de flere gange ikke forstod.

    Whispering Horse11-04-18 18:41

  • ★★★★0

    Jeg så det meste af Zuckerbergs møde med senatet i går og jeg synes faktisk han klarede det godt. Det var nærmere senatorne der var i vildrede og spurgte i øst og vest, mens de tydeligvis ikke forstod sig på Zuckerbergs tekniske forklaringer hvor pædagogisk de end var forklaret. Han var afslappet og rolig og virkede i godt humør, mens han afgav forklaringer som de flere gange ikke forstod.

    Ja, enig. Han virkede presset, men hvem ville ikke gøre det?

    Og ja, som der stod i en artikel på Politien, virkede det ofte, som om han var barnebarnet, der skulle forklare om moderne teknologi til sine bedsteforældre...

    chandler7511-04-18 18:55

  • ★★★★★★2

    På sin vis giver det også ganske god mening. Vi lever i en verden, hvor man ikke længere kan tillade sig at være uvidende om IT, men både arbejdsgivere og skoler er stadig ikke gode nok til dels at stille krav og dels have kompetente undervisere.

    Jeg vil mene, at de eneste der med rette kan undskyldes i dag, er folk som står helt uden for den teknologiske udvikling, som ikke ejer en computer eller smartphone/tablet og ikke har en internetforbindelse, samt er godkendt til at modtage eksempelvis offentlige skrivelser via normal post.

    Alle andre har reelt en pligt til at sætte sig ind i helt basale regler for hvordan man opfører sig online, hvad der er god praksis når det kommer til sikkerhed og hvordan man forholder sig kritisk til hvad man ser på skærmen, fordi så mange services er hægtet op på ens mailadresse, NemID og mobiltelefon, og at miste adgangen til bare en af disse, kan være et ret massivt problem for en menig borger, endda sådan noget som at miste adgangen til Facebook, fordi en masse services også er hægtet op derpå.

    Ja, det er en pain at sætte sig ind i en masse ting, som man måske ikke har den store forståelse for eller interesse i, men på sin vis er det ikke meget anderledes end at skulle forholde sig til skat, pension, betingelser ved lån og andre aspekter af livet, som man forventes at vide.

    Zero Cool11-04-18 19:13

  • 0

    Ja det er faktisk en meget god beskrivelse. Flere gange oplevede man også at senatorerne ville have enkle svar på hvad de mente var enkle spørgsmål, men hvor Zuckerberg så måtte ud i lidt længere redegørelser for at forklare at det ikke er så simpelt som de fremstiller det.

    Whispering Horse11-04-18 19:14

  • 0

    Et af de bedste højdepunkter var i øvrigt da en senator spurgte om de havde tænkt på at gøre tiltag til at gøre det muligt for brugerne at tage alt deres data ud af Facebook, så de kunne se alt data Facebook havde om dem og om han mener at brugerne skulle have tilgang til alle deres data, hvortil Zuckerberg svarede at de allerede havde den mulighed, hvor man ved få tryk kunne vælge at få det ud i et dokument, mener jeg han sagde. Så ja selvfølgelig skal brugerne havde adgang til deres data, det er allerede implementeret i Facebook.

    Det er ikke helt ordret, men nogenlunde.

    Whispering Horse11-04-18 19:21

  • ★★★★0

    Et af de bedste højdepunkter var i øvrigt da en senator spurgte om de havde tænkt på at gøre tiltag til at gøre det muligt for brugerne at tage alt deres data ud af Facebook, så de kunne se alt data Facebook havde om dem og om han mener at brugerne skulle have tilgang til alle deres data, hvortil Zuckerberg svarede at de allerede havde den mulighed, hvor man ved få tryk kunne vælge at få det ud i et dokument, mener jeg han sagde. Så ja selvfølgelig skal brugerne havde adgang til deres data, det er allerede implementeret i Facebook.

    Det er ikke helt ordret, men nogenlunde.

    Den bed jeg også mærke i. Den viste netop, at ikke alle senatorerne havde brugt tid på at sætte sig ind i tingene – overhovedet :)

    chandler7511-04-18 19:32

  • ★★★★★★0

    Den bed jeg også mærke i. Den viste netop, at ikke alle senatorerne havde brugt tid på at sætte sig ind i tingene – overhovedet :)

    Det ville ikke være første gang ved sådan en høring. Jeg synes ofte at de virker komplet clueless og fyldt med fordomme om emnerne.

    Zero Cool11-04-18 19:35

  • ★★★★0
    Ja, det er en pain at sætte sig ind i en masse ting, som man måske ikke har den store forståelse for eller interesse i, men på sin vis er det ikke meget anderledes end at skulle forholde sig til skat, pension, betingelser ved lån og andre aspekter af livet, som man forventes at vide.

    Der er godt nok nok også mange, der ikke sætter sig ind i de ting :)

    Fx forsikringspolicer er noget, de færreste kender i detaljer – man betaler bare (mig selv inklusive).

    chandler7511-04-18 19:36

  • ★★★★★★0

    Sandt, men det forventes at man sætter sig ind i det og hvis man fucker op, er der ingen forsikringsselskaber som siger "nå for søren, det er også lidt kompliceret, så du får pengene denne gang, men næste gang skal du lige være lidt mere opmærksom".

    Har man til gengæld ikke brugt omtanke når det kommer til IT, har eksempelvis slået sin 2-faktorsgodkendelse fra, fordi man synes at den er lidt irriterende, så er det til gengæld forventet, at der sættes et større maskineri i gang for at redde ens røv.

    Zero Cool11-04-18 19:48

  • ★★★★★0

    Butters i South Park gav sin krop til iTunes ved at trykke accepter uden at have læst det. Pænt sjovt afsnit. 

    Lars!12-04-18 08:51

  • ★★★★★0

    Butters i South Park gav sin krop til iTunes ved at trykke accepter uden at have læst det. Pænt sjovt afsnit. 

    Tager de Itunes op igen, eller var det bare det gamle afsnit, med Human Centipede og alt det.

    Elwood12-04-18 09:05

  • ★★★★★0

    Tager de Itunes op igen, eller var det bare det gamle afsnit, med Human Centipede og alt det.

    Ja, det var Human Centipede-episoden. Muligvis et af de sidste afsnit jeg så. 

    Lars!12-04-18 09:26

  • ★★0

    Butters

    Kyle. ;-)))

    Mikkel Abel12-04-18 10:54

  • ★★★★★0

    Kyle. ;-)))

    Jeg forvekslede den med "The Death of Eric Cartman", hvor Butters bliver "undersøgt". 

    Lars!12-04-18 11:37

  • ★★★★0

    På udkig efter nye serier efter sidste sæson af Americans og sæson 2 af Westworld. 

    Det blev til The Terror, Counterpart og Killing Eve.

    Bruce12-04-18 16:24

  • ★★★★★1

    På udkig efter nye serier efter sidste sæson af Americans og sæson 2 af Westworld. 

    Det blev til The Terror, Counterpart og Killing Eve.

    "The Terror" er jeg også lige gået igang med. Har kun set to afsnit indtil videre, men den kan stærkt anbefales. "Counterpart" har jeg også haft kig på, og den overvejer at gå igang med som det næste.

    Kruse12-04-18 17:44

  • ★★★1

    Jeg har også kun set to episoder af “The Terror”, men allerede nu tegner det til at blive årets bedste nye serie. 

    Dolphinfriendly12-04-18 18:49

  • ★★★★0

    Fedt, så har vi noget at tale om :)

    Bruce12-04-18 23:25

  • ★★★★★★0

    Kæft hvor er i trælse at høre på. The Terror min bare r**, som om jeg har tid og råd til alle de fede serier:-D

    T. Nielsen13-04-18 11:17

  • ★★★★★★1

    Er i Legejunglen med pigerne og fruen. De er efterhånden blevet så store og kender stedet så godt, at det er ved at være ren afslapning:) Det er fantastisk. Jeg ELSKER hyggetid med familien.

    T. Nielsen13-04-18 11:19

  • ★★★★★0

    Amazon Prime der har The Terror er gratis i 14 dage og koster derefter 22 kr pr måned. Legejunglen koster hvad... 100 kr pr unge?! Og du har ikke råd?!?! Visse vasse!!!

    David Lund13-04-18 14:47

  • ★★0

    Koster Amazon Prime 22 kr....om måneden?!?!

    Mikkel Abel13-04-18 14:54

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen