Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★0

    Jeg sidder og følger med i "U-båds sagen", hvor der fælles dom over Peter Madsen her kl 13. Jeg håber på, at Madsen får en forvaringsdom eller fængsel på livstid, da jeg opfatter ham som værende psykopat. Han bør ikke lukkes ud i samfundet igen, som jeg lige vurdere det.

    NightHawk25-04-18 13:00

  • ★★★★★0

    Ok, ja det blev så fængsel på livstid, hvilket var fuldt fortjent. 

    NightHawk25-04-18 13:06

  • ★★0

    Ja det var fortjent, må man sige. Jeg har gået med en mindre frygt for at han kunne blive frikendt, er glad for det ikke blev tilfældet

    Weird_J25-04-18 13:13

  • ★★★★★★0

    Han kommer nok heller ikke ud efter de 12 år... Eller de 17 år  som er gennemsnitslængden for livstidsdømte. 

    Guldager25-04-18 13:17

  • ★★★★★0

    Og Peter Madsen har selvfølgelig valgt at anke dommen. Det falder meget godt i tråd med hans syge behov for at få opmærksom.

    NightHawk25-04-18 13:23

  • ★★★★0

    Og Peter Madsen har selvfølgelig valgt at anke dommen. Det falder meget godt i tråd med hans syge behov for at få opmærksom.

    Hvis han ikke havde anket, ville det jo have været en admission of guilt, og dertil når han nok aldrig.

    chandler7525-04-18 13:50

  • ★★★★★0

    Hvis han ikke havde anket, ville det jo have været en admission of guilt, og dertil når han nok aldrig.

    Nej, det har du da ret i og det er jo også hans ret at kunne anke dommen. Men stadigvæk så falder det også perfekt i tråd med hans behov for at blive set og hørt, hvilket folk der kender ham også har bekræftet. 

    NightHawk25-04-18 14:05

  • ★★★★★★0

    Hvorfor ikke anke? Han har ligesom ikke noget at miste..

    davenport25-04-18 14:44

  • ★★★★0

    Hvorfor ikke anke? Han har ligesom ikke noget at miste..

    Det ved jeg nu ikke. Sagsomkostningerne, som han også skal betale, lød til at nærme sig 500k allerede...

    gi-jones25-04-18 14:56

  • ★★★★★★0

    Det kan han vel smide en langemand efter, hvis han alligevel skal sidde i spjældet? Hvis han blev frifundet, så var det vel så bare prisen for frihed?

    davenport25-04-18 15:17

  • ★★★★0

    Hvis han bliver frifundet skal han vel ikke betale, antager jeg. Men jeg går da ud fra at Kongens Foged kommer forbi henter alt hvad han ejer for at dække det. 

    Jeg ved ikke hvad gensalgs-værdien er på ubåde nu om dage :)

    gi-jones25-04-18 15:57

  • ★★★★0

    På vej på 4 dages tur med drengene fra bowlingklubben. Turen går til Krakow i Polen, udflugt til Auschwitz bl.a. og Schindlers fabrik. Og så en masse øl og mad :)

    Fernet macht freude!

    Bruce25-04-18 16:31

  • ★★★★★★0

    Gütes tür :)

    Findes der egentlig en side, hvor man kan indtaste to skuespillere, og man så kan se hvilke film de begge deltager i?

    davenport25-04-18 17:01

  • ★★★★★★0

    Det kan du på IMDB: www.imdb.com/search/common

    Guldager25-04-18 17:15

  • ★★★★★★4

    Så napper vi lige anden samtale her kl. 8.30, Avengers kl. 10.40 og en tur i Huset senere som operatør. Det er et stykke tid siden, at jeg har haft så meget at lave på en enkelt dag. Aah, arbejdsløshed.

    Det blev til et job. Så jeg faldt åbenbart ikke så meget ud, som jeg regnede med, selvom jeg mødte op i shorts og aldrig er glatbarberet.

    Kun 25 timer om ugen, hvilket betyder at jeg ikke ligefrem bliver rig, men det er penge nok til at jeg har et økonomisk overskud og har tid/overskud til at smide flere timer i sådan noget som Husets biograf.

    Zero Cool26-04-18 10:34

  • ★★★★★0

    Det blev til et job. Så jeg faldt åbenbart ikke så meget ud, som jeg regnede med, selvom jeg mødte op i shorts og aldrig er glatbarberet.

    Kun 25 timer om ugen, hvilket betyder at jeg ikke ligefrem bliver rig, men det er penge nok til at jeg har et økonomisk overskud og har tid/overskud til at smide flere timer i sådan noget som Husets biograf.

    Stort tillykke med jobbet, Bruno. :) 

    Jeg synes i øvrigt, at det er en god idé, hvis man kan få det til at hænge sammen økonomisk, også at prioritere ens tid på noget andet end kun arbejde. Jeg kan fornemme på de ting du har skrevet herinde, at du holder rigtig meget af at være en del af teamet i Husets biograf, så det er jo bare super fedt, at du kunne få det hele til at gå op i en højere enhed. :) 

    NightHawk26-04-18 11:31

  • ★★★★★★0

    Tillykke Bruno. Håber du bliver glad for det. 

    T. Nielsen26-04-18 11:40

  • ★★★★★★2

    @NightHawk - Jo tak. Ja, det giver mig også noget tid på at arbejde på et lille visnings-/skrivningsprojekt i løbet af sommeren, som måske kommer til at spænde over både Husets biograf og Moovy, hvis begge parter er interesseret og jeg kan få det hele til at hænge sammen.

    @T. Nielsen - Takker. :)

    Zero Cool26-04-18 12:07

  • ★★★★★0

    Jeg har været ude og kigge på bil i dag, og prøvekørt et par stykker. Jeg tror jeg p.t. hælder til en Toyota Yaris.

    Kruse26-04-18 12:14

  • ★★★★0

    Jeg har været ude og kigge på bil i dag, og prøvekørt et par stykker. Jeg tror jeg p.t. hælder til en Toyota Yaris.

    Hvis du skal køre en del i motorvej på den, så tag lige ud og prøv den ved højere hastigheder inden du køber. Vi havde lejet en, som vi skulle køre fra Kbh til Vejle i, og vi var ved at få spat over motor- og vejlarm. Faktisk var det næsten på niveau med den Citroen C1 metalkasse jeg tidligere har haft.

    Lige nu har vi leaset en Opel Astra, som er enormt meget bedre, men naturligvis er det også en større bil med større motor. Om halvanden måned opgraderer vi til en Passat med automatgear, som jeg ser virkeligt meget frem til!

    dyg26-04-18 12:36

  • ★★★★★0

    Hvis du skal køre en del i motorvej på den, så tag lige ud og prøv den ved højere hastigheder inden du køber. Vi havde lejet en, som vi skulle køre fra Kbh til Vejle i, og vi var ved at få spat over motor- og vejlarm. Faktisk var det næsten på niveau med den Citroen C1 metalkasse jeg tidligere har haft.

    Det var en ny 1,5 111hk benzin-udgave, som jeg prøvede af, og var også en tur ude på motorvej. Dog kun et lille stykke på en 110 km/t-strækning, men jeg synes ikke at larmen var så slemt ved sådan en hastighed.

    Kruse26-04-18 12:44

  • ★★★★0

    Det var en ny 1,5 111hk benzin-udgave, som jeg prøvede af, og var også en tur ude på motorvej. Dog kun et lille stykke på en 110 km/t-strækning, men jeg synes ikke at larmen var så slemt ved sådan en hastighed.

    Lækkert, den vi havde var lidt mindre i motoren, og måske mere skrabet i udstyrspakke, så der manglede måske lidt lyddæmpning. 

    dyg26-04-18 13:14

  • ★★★★★0

    Lækkert, den vi havde var lidt mindre i motoren, og måske mere skrabet i udstyrspakke, så der manglede måske lidt lyddæmpning. 

    Forhandleren sagde også, at hvis jeg skulle ud og køre motorvej ofte, så var det ikke den mindre motor jeg skulle kigge på. Det kunne da godt lade sig gøre, og han kendte da også folk, der kørte i Aygo på motorvej, men det var ikke optimalt.

    Kruse26-04-18 13:30

  • ★★★★0

    At køre i C1 1.0 på en motorvej er i hvert fald et helvede.. Hver gang der kommer en lille bakke, så kan du ikke holde farten oppe.

    Men sig til når du beslutter dig for om det skal være en Yaris, og post endeligt billeder af skønheden! Hvad har du ellers prøvekørt?

    Vi var ude og prøve en del forskellige før vi besluttede os for Passaten, Volvo V60, Renault Talisman, Toyota Auris, Mazda 6, Skoda Octavia/Superb, Opel Insignia, med flere. Havde vi kunnet få den gamle V60, så havde jeg nok helst ville have den, men vi skulle først have bil her fra juni, og så var den gamle V60 udgået, og den nye er satme godt nok dyr!

    dyg26-04-18 14:03

  • ★★★★★0

    Men sig til når du beslutter dig for om det skal være en Yaris, og post endeligt billeder af skønheden! Hvad har du ellers prøvekørt?

    Der skal nok komme billeder, når jeg får købt bil :)

    Jeg var også ude at køre i en Pegeuot 208, som var ganske fin og i en Volkswagen Polo. Jeg kunne godt have været interesseret i at købe Polo'en, hvis ikke det var fordi, at de først kunne levere en bil til december. Det satte lidt en stopper for interessen i en ellers dejlig bil.

    Kruse26-04-18 15:13

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen