Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Jeg fik omkring 8 timers søvn i nat, dog mest fordi jeg var doven, da jeg typisk klarer mig fint på 5-7 timer. Jeg har dog lige et par ugers arbejdsløshed endnu, til at forblive en doven bums.

    Jeg misunder dig :)

    Hvis jeg ikke får mindst 8 timer, fungerer jeg på nedsat mental og fysisk kapacitet og bliver som regel nødt til at hoppe i seng senere på dagen for at indhente.

    chandler7530-04-18 11:34

  • ★★★★★★0

    forskellige dråber, massager, zoneterapi eller kiropraktor

    Altså...ingen af de ting er generelt effektfulde mod et umodent tarmsystem (som er den nye betegnelse fremfor kolik). Eller særlig meget andet.

    Siden Lauge var 4 måneder har han sovet fra mellem 19.30 og 20.30 til kl. mellem 6 og 7 - ca. 2 gange om ugen vågner han om natten. Så vi får rigeligt søvn - men vi er også meget, meget heldige. 

    Min overbo har en 7-8 mdr gammel knægt

    Jeg har faktisk ingen ide om, hvor meget vores overbo kan høre. Men hun har ikke sagt noget, og hun snakker stadig med os, når vi møder hende, så helt slemt kan det ikke være :)

    Man må give jer forældre props herinde. Hvis jeg ikke allerede var overbevist om, at jeg ikke vil have børn, så havde I for længst overbevist mig. :D

    Kan sagtens forstå hvorfor folk fravælger det :) - mangel på søvn, gråd og lort er faktisk ikke det største problem. Jeg synes det er værre, at man ikke rigtig kan være spontan længere - meget mere skal planlægges, og man kan bare ikke komme ligeså meget ud som før. Meeeen, i sidste ende så er det alt besværet værd.

    Guldager30-04-18 11:43

  • ★★★★★★0

    Men jeg må da indrømme, at jeg godt kan blive lidt grumpy over, at de giver ham ting og sager og bolde, der bliver kastet rundt på gulvet (der er jo ingen, der længere har gulvtæpper til at afdæmpe) - ikke mindst fordi jeg arbejder hjemme. Jeg må indrømme, at jeg i hvert fald glæder mig til han skal starte i vuggestue :)

    Måske de ikke er helt bevidste om, hvor meget det larmer?

    T. Nielsen30-04-18 11:46

  • ★★★★★★0

    Jeg synes det er værre, at man ikke rigtig kan være spontan længere - meget mere skal planlægges, og man kan bare ikke komme ligeså meget ud som før. Meeeen, i sidste ende så er det alt besværet værd.

    Deri er jeg faktisk meget enig.

    T. Nielsen30-04-18 11:47

  • ★★★★★★2

    ... Som fx i aftes, da min 9årige bad om at se BttF II og gerne III hvis det ikke blev for sent. Så føler man at det var det hele værd :D

    davenport30-04-18 11:47

  • ★★★★★★0

    ... Som fx i aftes, da min 9årige bad om at se BttF II og gerne III hvis det ikke blev for sent. Så føler man at det var det hele værd :D

    Oh yeah!

    T. Nielsen30-04-18 11:53

  • ★★★★★★0

    Deri er jeg faktisk meget enig.

    Det er især et problem om onsdagen, fordi vi begge er medlem af en rollespilsforening, og onsdag er den sociale dag, hvor vi begge gerne vil være der. Men eftersom hun har arbejde og jeg ikke laver specielt meget på mit studie, så er det for det meste hende, der tager derind. Så længe jeg kan få lov til at komme ud fredag aften, så kan jeg sagtens være hjemme alle andre dage. 

    Guldager30-04-18 11:59

  • ★★★★★★0

    Mit er meget det der med, at jeg f.eks. en dag har helt vildt lyst til at se en film, når jeg kommer hjem fra job eller måske smutte et sted hen, er bombet og træt osv. Men jeg skal hente børn (da fruen har for sent fri ofte), så skal jeg måske lave mad og inden der er ro på om aftenen, selv om vi er heldige at vores børn er nemme i forhold til at blive puttet (faste tider og rutiner hjælper meget her er jeg sikker på), så er klokken så meget og jeg så træt, at jeg dårligt gider se noget (eller så ofte kun noget let). Men som du siger, den jeg føler for pigerne og det de giver mig som menneske og far, som er så svært at beskrive synes jeg, det opvejer det hele.

    T. Nielsen30-04-18 12:05

  • ★★★0

    ... Som fx i aftes, da min 9årige bad om at se BttF II og gerne III hvis det ikke blev for sent. Så føler man at det var det hele værd :D

    Hold kæft mand det glæder jeg mig til!

    Min på 7, er dog vild med Olsen Banden pt, og vi er 3 nede, 10 to go!

    MadMartigan30-04-18 12:18

  • 0

    Så har Apple lige været på spil igen og lavet fuldstændig rod i mine podcasts. Det har resulteret i at den har slettet en masse podcast og slettet abonnementer på en masse af mine podcast også. Overvejer at gå over til Pocket Cast i stedet for iTunes for iTunes er godt nok noget juks.

    Whispering Horse30-04-18 19:14

  • ★★★★1

    Ahhhh endnu en western på vej, som ser absolut formidabel ud, med Jessica Chastain og Sam Rockwell

    A Woman Walks Ahead

    Bruce30-04-18 21:59

  • ★★★1

    Så har Apple lige været på spil igen og lavet fuldstændig rod i mine podcasts. Det har resulteret i at den har slettet en masse podcast og slettet abonnementer på en masse af mine podcast også. Overvejer at gå over til Pocket Cast i stedet for iTunes for iTunes er godt nok noget juks.

    Hvis du er på iPhone, så kan jeg på det varmeste anbefale Overcast :-) gratis (med mulighed for at donere), lækre funktioner (som eksempelvis smart speed, der fjerner stilhed for at få dig hurtigere igennem dit katalog ;-) - men husk at slå det fra i deciderede fortællinger ;-)) og så er der en web-version, så det også kan køre fra computeren.

    Jeg ved dog ikke, om der er en android-udgave, hvis du sporter sådan en telefon :-)

    HonoDelLoce30-04-18 22:44

  • ★★★★★★0

    Har fridag. Kæft jeg keder mig....

    davenport 1-05-18 10:10

  • ★★★★★★0

    Har fridag. Kæft jeg keder mig....

    Få dig et ekstrajob.

    Zero Cool 1-05-18 10:10

  • ★★★★★★0

    Kan vidst knap betale sig, da jeg skal på arbejde igen i morgen...

    davenport 1-05-18 10:11

  • ★★★★★★0

    Kan vidst knap betale sig, da jeg skal på arbejde igen i morgen...

    Nu skal du vist bare lige klippe dit hår og få dig et ekstrajob, i stedet for at sidde der og brokke dig.

    Zero Cool 1-05-18 10:15

  • ★★★★★★0

    Endelig er sønnens dagplejemor kommet tilbage igen...hun brugte hele sidste uge på at forberede konfirmation og i går på Blå Mandag...og vi havde ingen gæstedagpleje (fordi vi sagde nej på et tidspunkt, hvor konen intet arbejde havde). Men nu er der fred igen til at læse og få lavet lidt lektier og eksamensopgave. Det er sgu rart - selvfølgelig mens konen er på arbejde og tjener penge!

    Guldager 1-05-18 10:27

  • ★★★★0

    Har fridag. Kæft jeg keder mig....

    Se Westworld eller gå tur med hunden! Eller køb en hund.

    Bruce 1-05-18 10:27

  • ★★★★★★0

    Jeg skal hverken klippes eller ha flere hunde! Westworld tog jeg hul på i aftes. Jeg er gået igang med at gennemgå mine forsikringer... SÅ meget keder jeg mig!

    davenport 1-05-18 10:46

  • ★★★★★★0

    Overrask konen, kør en omgang forårsrengøring.

    Zero Cool 1-05-18 10:59

  • ★★★★★★0

    Har ondt i ryggen.... ;)

    Nå, men det var helt fint med de forsikringer. Vi skal ud at rejse om 1½ md, så jeg fik tegnet en rejseforsikring, der dækker os alle, og som dækker det meste. Og så kom jeg til at se, at mit erhverv var noteret som "underviser". Det fik jeg lavet om, og da mit erhverv nu er lidt farligere, så kostede det lidt mere. Men nu er alt ordnet, og det beløber sig til ca 145,- i måneden. Det er sgu fint for mig.

    davenport 1-05-18 11:07

  • ★★★★★★0

    Må indrømme at jeg aldrig keder mig. Tværtimod føler jeg aldrig der er tid nok til st nå det jeg har lyst til. Der kan være ting der keder mig at lave, som at klippe hæk og fjerne haveaffald. Men ellers er der altid en film, en serie, en bog, noget musik, en tegneserie, besøg, gåtur, træning og andet der kalder. Indimellem tror jeg det er sundt at kede sig.  

    Har taget fri i dag fra kl 10. Har arbejdet for meget, så havde lidt timer at bruge. Arbejdsdagen startede ellers træls. Var hos nogle “kunder” der bor i et bofællesskab og for at hjælpe en kollega der skulle yde støtte til en ung pige senere, ville jeg støtte pigen med sit vasketøj, så min kollega kom på forkant. Da jeg så åbnede vaskemaskinen, væltede det ud med vand og jeg blev gennemblødt fra knæene og ned. Der var åbenbart gået en ventil og så havde maskinen taget vand ind og da døren var lukket (skal den jo helst ikke være), var den FYLDT op. Kæft der er meget vand i sådan en maskine:-D 

    T. Nielsen 1-05-18 11:14

  • ★★★★★0

    She Seems more... intense

    Ant-Man and The Wasp Ny trailer

    Herlig leg igen med størrelsesforhold :)

    Elwood 1-05-18 18:00

  • 0

    Hvis du er på iPhone, så kan jeg på det varmeste anbefale Overcast :-) gratis (med mulighed for at donere), lækre funktioner (som eksempelvis smart speed, der fjerner stilhed for at få dig hurtigere igennem dit katalog ;-) - men husk at slå det fra i deciderede fortællinger ;-)) og så er der en web-version, så det også kan køre fra computeren.

    Jeg ved dog ikke, om der er en android-udgave, hvis du sporter sådan en telefon :-)

    Jeg kender godt Overcast og har hørt mange gode ting om den :)

    Jeg kører dog med en Android version og der er desværre ikke lavet en app til den platform, men tak for forslaget :)

    Whispering Horse 1-05-18 18:04

  • ★★★★★★0

    Hvis du kører med Android, så er Podcast Addict vejen frem. Jeg har brugt den app siden jeg skiftede fra iPod og har aldrig haft problemer med den.

    Zero Cool 1-05-18 18:06

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen