Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Dejlig rejsebeskrivelse :) Tak for den.

    davenport 4-07-18 12:11

  • ★★★★★★0

    Er i Hansa-Park med pigerne, fruen og et vennepar der selv har to små piger. Har været her siden i morges. For satan en dejlig dag. At se ens små hygge sig MAX er fantastisk. :)

    T. Nielsen 4-07-18 17:18

  • ★★★0

    Robby Müller - fotografen bag film som "Breaking the Waves", "Dead Man", "Paris, Texas" og "To Live and Die in L.A." - er død i en alderen af 78. Det er trist. Han var et geni med et kamera.

    variety.com/2018/film/news/robby-muller-dead-dies-paris-texas-barfly-1202865341/

    Benway 4-07-18 19:33

  • ★★★★1

    We the Animals trailer:

    www.youtube.com/watch

    Wow! Indimellem rammer der en trailer, der bare får en til at frydes. 

    Babo 5-07-18 13:52

  • ★★1

    Beklager jeg er kommet lidt for sent ind i diskussionen og har ikke været på ferie men derimod haft en del overarbejde så der kunne medicin ud til patienterne :) 

    Novo investere en del penge i at kunne kurere diabetes (type 1), men det er ikke så lige til. Man arbejder med at få stamceller til at reparere bugspytkirtlen som danner insulin. Forskning med stamceller er ikke særligt nemt, men det skrider langsomt fremad. For et par uger siden blev der delt en nyhed at novo er kommet ret langt på området, men stadigvæk lang vej endnu.

    Til type 2 sker der også en del udvikling for at gøre insulinen mere langtidsvirkerne og i pilleform så man ikke skal stikke sig. 

    Wangsgaard 5-07-18 20:18

  • ★★★★★★0

    Som diabetiker vil jeg da gerne spørge til, om hvor lang en årrække man kan regne med? Er det iøvrigt en sygdom man regner med at få bugt med? Kunne nemlig sagtens leve uden :) 

    Ved godt NN forsker i det, men det er nok ikke det samme i USA osv. Novo tjener jo ret godt på andre produkter som ensymer og den slags, så insulin er ikke det eneste produkt.

    davenport 5-07-18 20:29

  • ★★1

    Tror det er en 15 år ud i fremtiden for type 1. Stamcelleforskning åbner mange andre dører for sygdomme men kan helbrede og skader. Novo Nordisk har ingen enzymer det er Novozymes. Vi laver også blødermedicin og væksthormon men diabetes der langt den største indtægt for Novo. 

    Wangsgaard 5-07-18 21:01

  • ★★★★★★0

    Kan du ikke lave noget, så jeg kan spise Marabou mælkechokolade? Det kunne jeg nemlig rigtig godt tænke mig. (Jeg siger det ikke til nogen...?)

    davenport 5-07-18 22:21

  • ★★★★★★0

    Kan du ikke lave noget, så jeg kan spise Marabou mælkechokolade? Det kunne jeg nemlig rigtig godt tænke mig. (Jeg siger det ikke til nogen...?)

    Jeg har lige fortæret en hel plade med nødder:-/ Fik lige et ædeflip (den fucking medicin!)

    T. Nielsen 5-07-18 22:27

  • ★★★★★★0

    Har lige spist 4 stegte æg. Det skal nok give nogle lækre mareridt!

    davenport 5-07-18 22:54

  • ★★★★0


    Der sidder en gruppe på 8 indere lige her ved siden af, og den ene af dem - når han snakker engelsk - lyder som Milton fra Office Space - ham med "the red stabler". Det er ret underholdende faktisk. Jeg sidder og venter på, at han siger noget med "burn down the building".

    Bruce 6-07-18 08:41

  • ★★★★★★0

    Er gået i gang med en lydbog, The Art of Thinking Clearly, som handler om en hel masse forskellige ulogiske måder tænker på...confirmation bias, overconfidant bias og andre heuristics.

    Har også fået The Selfish Gene på lydbog. Og så er planen også at få læst A Brief History of Time af Hawkings, Six Easy Pieces af Richard Feynman og Physics of the impossible af Michio Kaku. Desuden en forudbestilling af The Skeptics' Guide to the Universe: How to Know What's Really Real in a World Increasingly Full of Fake. 

    Guldager 7-07-18 10:49

  • ★★★★★★0

    Fin selektion. Har læst et par af dem :) 

    Er ved at pakke mit værelse ned, så det er klar til flytning. Svært at vide hvilke ting man skal bruge over de næste godt 3 uger.. Har beholdt vakuummaskinen, ønskebrønden og sous viden oppe, for dem kommer jeg helt sikkert til at bruge.

    davenport 7-07-18 13:56

  • ★★★★★★0

    Så blev man lige farbror :) - fedt at sønnike får en kusine på næsten samme alder. 

    Guldager 7-07-18 19:33

  • ★★★★★★0

    Tillykke med det:)

    T. Nielsen 7-07-18 20:33

  • ★★★★★★0

    ½Tillykke med det:)

    Jo tak :) - jeg har ikke fortalt ham, at der nu venter et par uger med konstant angst for, om hun nu også trækker vejret...sådan havde vi det hvert fald :)

    Generelt har jeg dog ikke sagt så meget om det at have en nyfødt, fordi det er så forskelligt fra baby til baby.

    Guldager 7-07-18 20:37

  • ★★★★★★0

    Jo tak :) - jeg har ikke fortalt ham, at der nu venter et par uger med konstant angst for, om hun nu også trækker vejret...sådan havde vi det hvert fald :)

    Generelt har jeg dog ikke sagt så meget om det at have en nyfødt, fordi det er så forskelligt fra baby til baby.

    Hehe det husker jeg også, at jeg ofte kiggede ned til dem for at tjekke om de stadig var levende.

    T. Nielsen 7-07-18 20:53

  • ★★★★0

    Jeg håber sateme, at det går godt med at få reddet de thailandske drenge ud af grotten - det virker som en voldsom redningsaktion. Om et par år kan vi jo nok se filmen baseret på hændelsen.

    chandler75 8-07-18 12:58

  • ★★★★0

    Jeg håber sateme, at det går godt med at få reddet de thailandske drenge ud af grotten - det virker som en voldsom redningsaktion. Om et par år kan vi jo nok se filmen baseret på hændelsen.

    Man siger ikke rigtig noget, så det er nok en farlig option man har valgt. Jeg håber også det bedst.

    Hov ser planen nu

    REDNINGSDETALJER OFFENTLIGGJORT:

    • To dykkere vil ledsage hvert barn ud - én for én
    • De dykker sammen, guidet af reb, der er ført gennem grotten
    • Drengene vil være iført helansigtsmasker og lufttanke
    • Når de kommer smalle veje i grotten, vil de tage lufttankene af barnets ryg og roligt føre tanken og barnet gennem ruten
    • Når de ankommer til et rum i grotten, der kaldes 'Rum 3', kan de gå ud derfra

    Bruce 8-07-18 12:58

  • ★★★★0

    Plus de kan holde pauser undervejs, men de regner med, at turen tager over 11 timer. Og der er jo allerede en tidligere navy seal, der døde under turen ind til drengene. Og det er ikke alle drengene, der kan svømme... :(

    Mht. "Når de kommer smalle veje i grotten, vil de tage lufttankene af barnets ryg og roligt føre tanken og barnet gennem ruten" - skal de mon så holde vejret imens?

    chandler75 8-07-18 12:18

  • ★★★★0

    Det eneste lidt "positive" må være, at drengene tidligere har være igennem de smalle passager og på grotteture, så man må formode, at de ikke lider af klaustrofobi.

    chandler75 8-07-18 12:19

  • ★★★★★0

    redningsauktion

    Jeg fniser lidt barnligt, når Rasmus laver den type tastefejl. ;) 

    Derudover, ja, hele den historie er ret uhyggelig!

    Lars! 8-07-18 12:40

  • ★★★★0

    Jeg fniser lidt barnligt, når Rasmus laver den type tastefejl. ;) 

    Du må have set galt ;)

    chandler75 8-07-18 12:58

  • ★★★★0

    Så skulle halvdelen af drengene være kommet ud af grotten.

    chandler75 8-07-18 15:37

  • ★★★★★★0

    Skriver sms’er med Babo;)

    T. Nielsen 8-07-18 15:39

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen