Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★0

    Det da gået min næse forbi at Yohan The Moovyman reklamerer for Coca Cola.

    What? Hvor ser du det henne?

    Kruse22-08-18 16:13

  • ★★★★★★0

    What? Hvor ser du det henne?

    Så det i bio. Kun et kort glimt hvor han sidder med boom-stang (tror jeg det var?)

    T. Nielsen22-08-18 17:35

  • ★★★0

    Så lige Moovy som plug på en avisannonce. Det er første gang jeg har set det. 

    Steffan Rasmussen22-08-18 18:23

  • ★★★★0

    Jeg er er bare helt flad over hvor sygt nørdet det er at kunne genkende ham - selvom hans ansigt aldrig var med i filmen. Blev han ikke skidebange?

    Nej vi så en dame snakke med ham på skonnerten og pludselig vender hun sig om mod sin mand og siger

    OMG its the star from 2001

    Og så spidsede jeg ører og tog fat i ham efter turen.

    Bruce22-08-18 18:24

  • ★★★★0

    Så lige Moovy som plug på en avisannonce. Det er første gang jeg har set det. 

    Altså citeret i forbindelse med en anmeldelse? Det sker tit, især når vi giver 5 eller 6 :)

    chandler7522-08-18 19:15

  • ★★★★★0

    Det da gået min næse forbi at Yohan The Moovyman reklamerer for Coca Cola.

    Jeg vidste det nu godt og havde drillet med det ikke var Pepsi Max, men desværre har jeg ikke set ham her i Århus.

    Elwood22-08-18 19:58

  • ★★★0

    Altså citeret i forbindelse med en anmeldelse? Det sker tit, især når vi giver 5 eller 6 :)

    Jep ... Wonderful Copenhagen (5 stjerner) - endda på forsiden af Politiken.

    Steffan Rasmussen22-08-18 21:11

  • ★★★★★★4

    Jeg ved godt det lyder kynisk, men jeg er i mit liv færdig med at være godtroende og naiv. Jeg har altid set det bedste i mennesker, og aggeret ud fra det. Og på den måde altid i sidste ende blevet tørret i røven. Det er slut nu.

    Ift. vores disput med forrige udlejer, har jeg været nådesløs, hvilket resulterede i, at der kom en mand forbi i aften, for at dæmpe gemytterne. Vi endte med et forlig, der gør at i stedet for at miste 19.500, mister jeg 1000,- + en opvasker. Manden, der lod til at være gammel ejendomsmægler, så vores kontrakt og så at jeg havde ret, mente at vi skulle smide et ben, og så slippe for alt det retslige. Den gik jeg med på, fordi jeg heller ikke gider. Så nu får vi 18.500 tilbage og slipper for en langvarrig sag. 

    Og så meldte jeg mig i dag syg i min opsigelsesperiode. De har på bedste japanske vis frataget mig alle opgaver og vil ikke fritstille mig. Så jeg skal gå og glo hele dagen. No dice. 

    Jeg er færdig med at være flink. Gider ikke blive taget i røven gang på gang. Nu får piben en anden lyd. Er kommet til den konklution, at mennesker er nogle svin, der kun arbejder i egen interesse, så den vej følger jeg fra nu af! Fuck folk!

    davenport22-08-18 21:48

  • ★★★0

    Nej vi så en dame snakke med ham på skonnerten og pludselig vender hun sig om mod sin mand og siger

    OMG its the star from 2001

    Og så spidsede jeg ører og tog fat i ham efter turen.

    Ohhh, jeg søgte på en Dan Richter der var med i Casablanca, siden du quotede den :-/

    Ikke meget at finde der..

    MadMartigan22-08-18 21:58

  • ★★★★0

    Ohhh, jeg søgte på en Dan Richter der var med i Casablanca, siden du quotede den :-/

    Ikke meget at finde der..

    www.danrichter.com/homepages/MM.htm

    Bruce23-08-18 00:59

  • ★★0

    Jeg ved godt det lyder kynisk, men jeg er i mit liv færdig med at være godtroende og naiv. Jeg har altid set det bedste i mennesker, og aggeret ud fra det. Og på den måde altid i sidste ende blevet tørret i røven. Det er slut nu.

    Ift. vores disput med forrige udlejer, har jeg været nådesløs, hvilket resulterede i, at der kom en mand forbi i aften, for at dæmpe gemytterne. Vi endte med et forlig, der gør at i stedet for at miste 19.500, mister jeg 1000,- + en opvasker. Manden, der lod til at være gammel ejendomsmægler, så vores kontrakt og så at jeg havde ret, mente at vi skulle smide et ben, og så slippe for alt det retslige. Den gik jeg med på, fordi jeg heller ikke gider. Så nu får vi 18.500 tilbage og slipper for en langvarrig sag. 

    Og så meldte jeg mig i dag syg i min opsigelsesperiode. De har på bedste japanske vis frataget mig alle opgaver og vil ikke fritstille mig. Så jeg skal gå og glo hele dagen. No dice. 

    Jeg er færdig med at være flink. Gider ikke blive taget i røven gang på gang. Nu får piben en anden lyd. Er kommet til den konklution, at mennesker er nogle svin, der kun arbejder i egen interesse, så den vej følger jeg fra nu af! Fuck folk!

    Mærkelig ledelse!

    Godt der kom styr på det med indskudet :-)

    og ja folk er generelt nogle svin desværre.

    Weird_J23-08-18 05:24

  • ★★★★★★0

    Davenport - dit indlæg fik mig til at tænke over, hvordan jeg selv betragter mennesker...og det er lidt svært at sætte ord på, men nu prøver jeg :)

    Jeg betragter generalt verden og dermed de mennesker, der lever i den, som en stor gang kaotisk rod. Der er ingen quick-fixes, ingen ideologier, ingen tro, der kan sortere eller rydde op - det er afsindigt kompleks i en så stor grad, at det er utroligt alle mennesker ikke lider af en form for eksistentiel grundangst.

    Vores moderne verden består af og er skabt af mennesker, så derfor kan man ikke undgå at tage stilling til ens syn på mennesker - og mit syn er ikke, at mennesker er svin. Jeg prøver generelt at have et neutralt syn og egentlig bare accepterer, at folk ikke opfører sig, som jeg synes, de skal. Men det er jo min side af sagen - andre ser det fra deres synspunkt, og kan føle sig eller være lige så berettiget. 

    Jeg behandler altid folk med respekt og et smil, og selvom de er utrolig irriterende - men det skyldes mest af alt, at jeg ikke tror på, det hjælper at blive sur eller vred, især ikke på folk, der ikke er tæt på en. Desuden har jeg ingen forventninger, og jeg accepterer for det meste, at hvis folk er nogle røvhuller, så må der væren grund til det - en grund, som jeg ikke kender til. Det kan være, at de netop selv har været udsat for en masse andre røvhuller, og har taget en beslutning om, at nu gider de ikke finde sig i det mere...men for det meste er det kun i enkelte omend meget trælse situationer, at man skal have med røvhuller at gøre, og så ser jeg ingen grund til at blive helt opkørt over det.

    Ovenstående er selvfølgelig meget idealiseret, og det er klart, at jeg ikke altid er cool, calm and collected. Men jeg stræber efter det, og prøver på altid at møde verden med et smil og uden forventninger, og jeg prøver så vidt muligt at forstå, hvorfor mennesker agerer som de gør.

    /rant off

    Guldager23-08-18 08:56

  • ★★★★★★0

    Læser lige at Asia Argento nu er ramt af en sexskandale, ved at have haft sex med en mindreårige (efter amerikansk lov, hvor den er 17) Måske har Davenport bare lidt ret hvis det er sandt, for hun var jo en af de første til at råbe Metoo.

    T. Nielsen23-08-18 11:10

  • ★★★★★0

    Læser lige at Asia Argento nu er ramt af en sexskandale, ved at have haft sex med en mindreårige (efter amerikansk lov, hvor den er 17) Måske har Davenport bare lidt ret hvis det er sandt, for hun var jo en af de første til at råbe Metoo.

    Fortæller det ikke mere en historie, at hvis man bliver misbrugt, kan det skade en person nok til selv at udføre en lignende ugerning? Selv hvis det ikke gør, udligner de to handlinger vel ikke hinanden. 

    David Lund23-08-18 11:17

  • ★★★★★★0

    Fortæller det ikke mere en historie, at hvis man bliver misbrugt, kan det skade en person nok til selv at udføre en lignende ugerning? Selv hvis det ikke gør, udligner de to handlinger vel ikke hinanden. 

    Jeg var ikke ude i en psykologisk udredning, af en voksen kvinde der er blevet krænket og selv krænker (og tror heller ikke den holder til dette) og heller ikke i at det udlignede hinanden. Selvfølgelig gør det ikke det. Hvor får du det fra????

    T. Nielsen23-08-18 11:28

  • ★★★★★0

    Jeg var ikke ude i en psykologisk udredning, af en voksen kvinde der er blevet krænket og selv krænker (og tror heller ikke den holder til dette) og heller ikke i at det udlignede hinanden. Selvfølgelig gør det ikke det. Hvor får du det fra????

    Jeg mente det nu heller ikke som en løftet pegefinger, hvis det virker sådan. Der er bare en generel sort/hvid for/imod holdning til især #metoo i samfundet, der ofte glemmer alt om de involvedede såvel som facetterne i de forskellige sager og temaet generelt. Men hey - fedt nok at jeg misforstod. Carry on!

    David Lund23-08-18 12:33

  • ★★★★★★0

    Jeg mente det nu heller ikke som en løftet pegefinger, hvis det virker sådan. Der er bare en generel sort/hvid for/imod holdning til især #metoo i samfundet, der ofte glemmer alt om de involvedede såvel som facetterne i de forskellige sager og temaet generelt. Men hey - fedt nok at jeg misforstod. Carry on!

    Fair nok....Jeg læste nok din besked som at du mente at hendes eventuelle overgreb skulle forsvares og at jeg var, som du nævner, ude i noget MeToo mudderkastning. Det var jeg ikke og jeg har ikke en "imod" holdning mod denne (men heller ikke en blind "for" skal jeg nævne). Generelt vil jeg da byde det mere end velkomment, hvis vi får rykket grænserne mellem mænd og kvinder. Synes faktisk det er sørgeligt (på flere planer), hvis dette skal ødelægge noget i den retning. Min kommentar var mere rettet mod Davenports egentlig triste besked, som at mennesker ofte kan rumme begge sider og alt det midtimellem.

    T. Nielsen23-08-18 12:40

  • ★★★★★0

    Fair nok....Jeg læste nok din besked som at du mente at hendes eventuelle overgreb skulle forsvares og at jeg var, som du nævner, ude i noget MeToo mudderkastning. Det var jeg ikke og jeg har ikke en "imod" holdning mod denne (men heller ikke en blind "for" skal jeg nævne). Generelt vil jeg da byde det mere end velkomment, hvis vi får rykket grænserne mellem mænd og kvinder. Synes faktisk det er sørgeligt (på flere planer), hvis dette skal ødelægge noget i den retning. Min kommentar var mere rettet mod Davenports egentlig triste besked, som at mennesker ofte kan rumme begge sider og alt det midtimellem.

    Ah, og det tror jeg sådan set alle mennesker rummer. Så handler det bare om de valg, som det enkelte menneske tager =)

    David Lund23-08-18 12:46

  • ★★★★★★0

    Ah, og det tror jeg sådan set alle mennesker rummer. Så handler det bare om de valg, som det enkelte menneske tager =)

    Præcis!

    Edit: Ahh, kan godt set når jeg skriver "råbe MeToo", at det kan lyde negativt.

    T. Nielsen23-08-18 12:53

  • 0

    Læser lige at Asia Argento nu er ramt af en sexskandale, ved at have haft sex med en mindreårige (efter amerikansk lov, hvor den er 17) Måske har Davenport bare lidt ret hvis det er sandt, for hun var jo en af de første til at råbe Metoo.

    Sommetider hænger moral og lov ikke logisk sammen. Og til andre tider hænger lov og lov HELLER ikke sammen. Eksempel: I Danmark kan man først gifte sig som 18-årig, men den seksuelle lavalder er 15 år. I staten Californien i USA er den seksuelle lavalder 18 år.

    På den baggrund kan man som dansker spørge sig selv, om man er forarget over at en voksen kvinde har sex med en 17-årig mand/dreng. Havde det været i Danmark, havde hun jo ifølge loven ikke gjort noget forkert. Så kan man spørge, om hun MORALSK SET har gjort noget forkert? Det mener JEG, hun har. Af to grunde: 1) Ifølge MIN moral skal man følge loven i det land man lever i, og 2) hvis nyhedsmediernes fremstilling af sagen er korrekt, lyder det til at hun har udnyttet at han betragtede hende som sin anden mor (han kaldte hende endda "mor"). Ja, gennem årene har de BEGGE - bl.a. på de sociale medier - betegnet deres forhold som et mor-søn forhold. Og dermed er vi ude i noget der er helt skævt!

    Der er også et andet aspekt: Er vurderingen af, om der reelt blev begået et overgreb, afhængig af de rent tekniske eller juridiske aspekter, eller bare afhængig af den unge mands følelser i tiden EFTER episoden? Hvis det havde været i Danmark, ville han kun komme igennem med sin anklage, hvis han kunne påvise eller sandsynliggøre, at der IKKE var tale om sex efter gensidig samtykke, men decideret tvang eller voldtægt. Hvis han midt i selve situationen simpelthen bare var en ung mand, der følte et stærkt seksuelt begær efter denne ældre kvinde, ville alene den omstændighed at han fortrød bagefter, ikke være en juridisk gyldig grund til at rejse anklage mod kvinden. Altså som sagt: i Danmark.

    Om den unge mand i den konkrete sag virkelig følte sig som offer BAGEFTER og i de efterfølgende år, eller han bare skulle score nogle nemme penge, ved jeg INTET om. (Jeg vil sige, det FØRSTE virker meget sandsynligt, deres mor-søn forhold taget i betragtning.) Men han har ihvertfald ret i, at kvinden har brudt loven. At hun har gjort dét, er ikke bare en følelse, men en kendsgerning.

    Nå, men egentlig var det bare ment som en betragtning: at det er lidt pudsigt, at det man i den ene amerikanske stat (eller i Danmark) gerne MÅ, bliver man dømt som forbryder og hængt ud som "gammel gris" for i den anden amerikanske stat. Det ville, alt andet lige, være nemmere hvis loven herom var ens over det hele.

    BN den nysgerrige23-08-18 14:45

  • ★★★★★★0

    Man kan selvfølgelig altid diskutere om hvorvidt man bliver forarget over det, men seksuelle forhold der foregår mellem 15 og 18 herhjemme, er ikke helt så sort og hvid. Jeg kan ikke huske præcis hvordan loven for formuleret, men hvis man en form for myndighedsforhold til en person under 18, så kan man faktisk blive straffet, eksempelvis et lærer/elev-forhold.

    I dette tilfælde tror jeg mest at forargelsen bunder i, at Argento har været ret vokal når det kommer til metoo-bevægelsen og tilsyneladende har været ude på et skråplan selv, for at sige det mildt, samt at Rose McGowan, som har været den anden store røst i bevægelsen, ikke opførte sig på samme måde mht. Argento, som hun har gjort når det har drejet sig om mænd, hvilket kan virke noget hyklerisk.

    Den anden del er nok, at den slags sager sjældent bliver taget specielt seriøst, fordi der er en generel holdning, at man ikke kan voldtage/misbruge mænd og at drenge som boller ældre damer er lidt cool. Det kan måske forklare hvorfor sagen først dukker op nu, ligesom Terry Crews først nu har fortalt om sine oplevelser. Alt andet lige, bør hele metoo-balladen jo helst ende med, at alle lærer at opføre sig lidt pænere overfor andre.

    Zero Cool23-08-18 15:07

  • ★★★0

    På den baggrund kan man som dansker spørge sig selv, om man er forarget over at en voksen kvinde har sex med en 17-årig mand/dreng. Havde det været i Danmark, havde hun jo ifølge loven ikke gjort noget forkert.

    Det er ikke nødvendigvis korrekt. Straffelovens §223. Bemærk stk 2:

    § 223. Den, som har samleje med en person under 18 år, der er den skyldiges stedbarn eller plejebarn eller er betroet den pågældende til undervisning eller opdragelse, straffes med fængsel indtil 4 år.

    Stk. 2. Med samme straf anses den, som under groft misbrug af en på alder og erfaring beroende overlegenhed forfører en person under 18 år til samleje.

    Det er dog yderst sjælendt at denne paragraf bliver brugt i praksis. I de få eksempler jeg har set, har det mest handlet om mænd der har haft seksuelle forhold til unge drenge.
    Men hvis den forurettede ligefrem kalder den anklagede for mor, så kan måske godt argumentere for at der et ulige forhold og en overlegenhed.

    Aranyhajú Nyárszépe23-08-18 15:12

  • 0

    Det er ikke nødvendigvis korrekt. Straffelovens §223. Bemærk stk 2:

    Det er dog yderst sjælendt at denne paragraf bliver brugt i praksis. I de få eksempler jeg har set, har det mest handlet om mænd der har haft seksuelle forhold til unge drenge.
    Men hvis den forurettede ligefrem kalder den anklagede for mor, så kan måske godt argumentere for at der et ulige forhold og en overlegenhed.

    Den burde også anvendes når det er kvinder, der seksuelt udnytter unge mænd under 18. For den slags foregår helt sikkert også nogle steder.

    BN den nysgerrige23-08-18 15:20

  • 0

    Man kan selvfølgelig altid diskutere om hvorvidt man bliver forarget over det, men seksuelle forhold der foregår mellem 15 og 18 herhjemme, er ikke helt så sort og hvid. Jeg kan ikke huske præcis hvordan loven for formuleret, men hvis man en form for myndighedsforhold til en person under 18, så kan man faktisk blive straffet, eksempelvis et lærer/elev-forhold.

    I dette tilfælde tror jeg mest at forargelsen bunder i, at Argento har været ret vokal når det kommer til metoo-bevægelsen og tilsyneladende har været ude på et skråplan selv, for at sige det mildt, samt at Rose McGowan, som har været den anden store røst i bevægelsen, ikke opførte sig på samme måde mht. Argento, som hun har gjort når det har drejet sig om mænd, hvilket kan virke noget hyklerisk.

    Den anden del er nok, at den slags sager sjældent bliver taget specielt seriøst, fordi der er en generel holdning, at man ikke kan voldtage/misbruge mænd og at drenge som boller ældre damer er lidt cool. Det kan måske forklare hvorfor sagen først dukker op nu, ligesom Terry Crews først nu har fortalt om sine oplevelser. Alt andet lige, bør hele metoo-balladen jo helst ende med, at alle lærer at opføre sig lidt pænere overfor andre.

    Jeg er helt enig i det, du skriver. Og ja, hykleri er det rette ord hvad angår såvel Argento som McGowan.

    Man må håbe, det hele gør arbejdsmiljøet indenfor filmbranchen mere sikker for alle parter. 

    BN den nysgerrige23-08-18 15:28

  • ★★★★★★1

    Det eneste han skulle tildeles, var sgu da et high five. Han har da helt sikkert været den i klubben, der kan bryste sig af den bedrift som 17årig... Stakkel! Only in America - hvis der kan tjenes en dollar og en cent, så går det over alt andet!

    davenport23-08-18 15:57

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen