Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★1

    Mit nye tv er kommet og stor derhjemme og venter i en stor fin kasse. Det blev et 65" Oled fra LG.

    gi-jones24-08-18 15:50

  • ★★★★★0

    Det du havde set på fra start af eller anden model.

    Elwood24-08-18 15:54

  • ★★★1

    Det du havde set på fra start af eller anden model.

    Det vi kiggede på søndag

    gi-jones24-08-18 16:12

  • ★★★★★2

    En spændende disskution om hele Asia Argento misæren, som har åbnet op for nogle nuancer og vinkler på #MeeToo og #TimesUp bevægelserne, som i allerhøjeste grad har været sunde for hele debatten at få på bordet. Og jeg er helt enig med de ting, som både Nicki/Dolphinfriendly og Bruno har skrevet.

    Jeg har også lige set en debat omkring Asia Argento sagen igår i "Deadline" på DR2, som også¨bragte nogle interessante vinkler på banen, så som hele magt-spørgsmålet i forhold til #MeToo og hvordan den magt bliver brugt af de ledende kræfter i de to bevægelser. Det er ret tankevækkende og man må da håbe, at de får bedre styr tingene så hele denne udvikling ikke ender med at implodere i stedet for. Det ville være synd og skam for alle de gode ting, de to bevægelser også har ført med sig. 

    NightHawk24-08-18 16:43

  • ★★★★★0

    Det vi kiggede på søndag

    Sweet tillykke med det, glæder mig til at se det i aktion :)

    Elwood24-08-18 16:45

  • ★★★★★★0

    Puh, min ene kollegas søn har begået selvmord. Han var næsten lige blevet far til en lille datter. Fuck det så trist:(

    T. Nielsen24-08-18 19:03

  • ★★★★★★0

    Det var godt nok trist. Havde engang en kollega, hvis mand hængte sig i entréen, så mor og to børn stod op til det. Man må godt nok hade livet, når man tager den udvej.

    davenport24-08-18 19:34

  • ★★★0

    Puh, min ene kollegas søn har begået selvmord. Han var næsten lige blevet far til en lille datter. Fuck det så trist:(

    Øv :-/

    Min kones fætter hængte sig selv for en måneds tid siden. 32 år gammel. Efterlod også kone og barn. Det er simpelthen så forfærdeligt, at man kan komme derud, hvor det virker som den eneste løsning på hvad problemer, man så end har.

    HonoDelLoce24-08-18 19:53

  • ★★★★★★0

    Ja, tænk at være kommet så langt ud at man ikke ser andre udveje:( De har så vidt jeg kan forstå intet kunne mærke på ham fortæller de, så der spekuleres på om han kan have fået en fødselsdepression og ikke været i stand til at fortælle om den? Det virker helt vildt...……..Kort før det skete snakkede jeg med min kollega om hendes nye barnebarn, som er det første. Hun var så glad og det lød stille og roligt som stod det godt til med denne lille nye familie. 

    T. Nielsen24-08-18 21:34

  • ★★★★0

    Øv for satan da også :( Min datters veninde i 2g hængte også sig selv sidste år.

    Bruce24-08-18 21:49

  • ★★★★★★0

    Øv for satan da også :( Min datters veninde i 2g hængte også sig selv sidste år.

    Trist:-(

    T. Nielsen24-08-18 21:58

  • ★★★★★★0

    Og nu lader det til at min PS4 er afgået ved døden. Den flimrede lidt og nu kan den ikke tændes igen. Good times. Føler næsten at heldet spytter store snotklatter på mig (igen).

    davenport24-08-18 23:11

  • ★★0

    Hmmm...chancerne er nok ikke vildt store så, når der kun er den ene biograf...man kan vel håbe, at der er nok udenlandske turister til at de viser nogle film på originalsprog ;)

    Næppe - selv biografen inde ved Disneyland Paris , viser stort set kun dubbede film. Og de har da om nogen mulighed for et international publikum.

    Tiany25-08-18 10:23

  • ★★★★0

    Det var godt nok trist. Havde engang en kollega, hvis mand hængte sig i entréen, så mor og to børn stod op til det. Man må godt nok hade livet, når man tager den udvej.

    Jeg ved ikke, om man hader livet lige så meget, som man hader sig selv. Det handler jo ofte om, at folk har mistet overblikket og kontrollen og oplever en total håbløshed. De føler virkeligt, at de gør verden en tjeneste ved at gøre det, fordi de ikke tror, at de har noget at byde på og kun er en belastning for deres omgivelser. 

    thomsen25-08-18 10:54

  • ★★★0

    Jeg ved ikke, om man hader livet lige så meget, som man hader sig selv. Det handler jo ofte om, at folk har mistet overblikket og kontrollen og oplever en total håbløshed. De føler virkeligt, at de gør verden en tjeneste ved at gøre det, fordi de ikke tror, at de har noget at byde på og kun er en belastning for deres omgivelser. 

    Det er vel det man kalder en depression. Det er ærgerligt, for det kan jo behandles med relativt gode resultater. 

    Aranyhajú Nyárszépe25-08-18 10:56

  • ★★★★0

    Ja, tænk at være kommet så langt ud at man ikke ser andre udveje:( De har så vidt jeg kan forstå intet kunne mærke på ham fortæller de, så der spekuleres på om han kan have fået en fødselsdepression og ikke været i stand til at fortælle om den? Det virker helt vildt...……..Kort før det skete snakkede jeg med min kollega om hendes nye barnebarn, som er det første. Hun var så glad og det lød stille og roligt som stod det godt til med denne lille nye familie. 

    Hvor er det dog forfærdeligt trist! :(

    Jeg vidste faktisk ikke, at mænd også kunne få fødselsdepressioner. 

    thomsen25-08-18 10:57

  • ★★★★★★0

    Lige specifikt ham jeg omtalte, så kunne man måske gøre det en smule mere diskret.. Synes satme det er røvet gjort! Mener børnene var 5 og 8 eller der omkring, da de fandt ham i entréen.

    davenport25-08-18 14:26

  • ★★★2

    Lige specifikt ham jeg omtalte, så kunne man måske gøre det en smule mere diskret.. Synes satme det er røvet gjort! Mener børnene var 5 og 8 eller der omkring, da de fandt ham i entréen.

    Jeg er i princippet helt enig. Det er i forvejen ret "egoistisk" at tage sit eget liv, især med børn. At man så udsætter dem for den oplevelse at finde ens lig er kun endnu mere... Ja, røv...

    Men omvendt er jeg bare heller ikke sikker på, at man er i stand til at tænke så langt i sådan en situation. Altså... Hvis man ser døden som eneste udvej, så er det i sig selv vel et tegn på, at man ikke lige oser af overskud og fremsynethed.

    Det er ikke et forsvar af handlingen eller at udsætte sine børn for sådan en oplevelse. Det er blot en nuance, der er værd at tage med, før man bliver "sur" på den, der har gjort det.

    HonoDelLoce25-08-18 15:21

  • ★★★★★0

    True Detective Season 3 teaser

    Spændende, umiddelbart  ser det godt ud, men det er jo også kun en teaser, men jeg er da klar på en tur mere.

    Elwood27-08-18 08:50

  • ★★0

    Fedt hvis man kommer omkring racekonflikter. Tror det vil passe godt ind i True Detectives univers. Jeg tør godt være forhåbningsfuld! 

    Mikkel Abel27-08-18 09:29

  • ★★★★★★0

    Jeg har lige fået tilbudt 5 timer om ugen på en skole i naturfag i en 9. klasse...det er sgu et godt studiejob :)

    Guldager27-08-18 11:58

  • ★★★★0

    Jøsses, der er ballade i familien! Talte lige med min mor, og min kusines to børn er åbenbart blevet midlertidigt tvangsfjernede! 

    Begge børn er nok det, nogle vil kalde for "problembørn". De har haft en del problemer undervejs i skolegangen. Min søster, der er skolepsykolog, mener (uden at have testet dem), at de begge udviser tegn på opmærksomhedsforstyrrelser i en eller anden grad.

    Den ældste, der vist nu er 17, har skiftet skole en del gange og har haft svært ved at få kammerater, har været involveret i noget småkriminalitet, mobning m.m. Men han er også en grundlæggende sød dreng, der dyrker sport på eliteplan og har store problemer med sin selvtillid. 

    Vi har altid vidst, at de blev kørt rimeligt hårdt derhjemme. Jeg plejer kun at se dem en gang om året til familiejulefrokosten hos mine forældre, men man hører jo alligevel lidt ind imellem. Jeg kan fx huske, at børnene blevet sat på en urimelig streng slankekur, fordi forældrene skulle at tabe sig! Der var ingen af børnene, der havde problemer med vægten, men forældrene mente, at det var rimeligt, at børnene blev tvunget med, hvis de selv skulle kunne overholde kuren!

    Den eneste, jeg har sådan lidt kontakt med i den del af familien, er min fætter, der bor i udlandet. Jeg kan huske, at han engang har fortalt, hvordan min kusine og hendes mand stort set har knækket drengen, og han ikke har nogen tro på egne evner mere, men siger ting om sig selv som "det er han også for dum til at blive". osv.

    Min fætter er af samme grund ikke ligefrem de bedste venner med sin søster, og jeg ved at deres mor, min faster, også har sagt fra overfor dem nogle gange, og derfor er blevet lagt på is i perioder. Hun har heldigvis et godt forhold til børnene og har fungeret som en slags helle for dem. 

    Men i sidste uge gik det så åbenbart op i en spids. Jeg ved ikke helt, hvad der er sket, men det er åbenbart noget med, at drengen blev låst ude, ikke måtte få noget at spise og var blevet slået - og det var åbenbart ikke første gang!

    Drengen er taget ud til min faster og har derfra selv kontaktet byens familiecenter og meldt forældrene. Samtidigt har pigen så åbenbart fortalt om det til en lærer, som har lavet en indberetning om det. Så nu er de begge anbragt på et familiecenter. Min faster er blevet udpeget som kontaktperson, og forældrene har vistnok sygemeldt sig. Drengen har sagt, at han ikke vil hjem mere, og han skal i retten i morgen og forældrene så i overmorgen.

    Jeg må indrømme, at jeg er rimelig chokeret over, at de (=forældrene) har kørt den helt derud. Samtidigt bløder mit hjerte for børnene. Jeg synes, at det er så stort, at drengen endeligt har sagt fra og har taget det skridt, han har gjort. Det er bare synd, at nogen ikke har grebet ind før. 

    Jeg er selv vokset op med en kolerisk, højtråbende og til tider psykisk voldelig far, og de fleste af de problemer, jeg stadigvæk må døje og arbejde med som voksen, stammer derfra og fra samtidig mobning i skoletiden. 

    Jeg tænker meget på, om jeg kunne have reageret før eller sagt noget før i forhold til min kusines børn. Men det er svært, for hvor går grænsen? Hvornår bliver det så slemt, at man bør reagere. Jeg kan ikke huske, at jeg selv har set dem få egentlig skældud eller noget, men jeg kan bestemt huske, at de har fået nogle hårde ord med på vejen, hvor jeg har forsøgt at bløde det lidt op. Det meste af det, jeg ved om det hele, er dog andenhånds- eller tredjehåndsviden.

    thomsen27-08-18 12:15

  • ★★★★★★1

    Det er jo ikke din opgave. Mener kun det er hvis man er en form for myndighedsperson, at man har skærpet indberettelsespligt. Men en grim historie i hvert tilfælde!

    -----

    Har lige sat min forstærker til. Har ikke haft overskud til det før nu, men nu spiller det sgu! Synes jeg ville ha det i orden. Obersten er med svigermajoren i IKEA og købe en sofa. Det skal nok pynte i den tomme stue.

    davenport27-08-18 13:04

  • ★★★★★1

    Lyder ikke godt, Thomsen.

    Ekstra trist at gutten allerede er 17. I bedste fald får han hjælp og støtte indtil han fylder 18 - så er han voksen, og så er alt pludselig op til ham selv. 

    Livet er ikke retfærdigt, og vi vælger desværre ikke selv vores forældrer. Nogen af os får bare virkelig dårlige kort på hånden. Det er "problemforældre", som skaber "problembørn", ikke omvendt.  

    Lars!27-08-18 13:27

  • ★★★★★★1

    Det er jo ikke din opgave. Mener kun det er hvis man er en form for myndighedsperson, at man har skærpet indberettelsespligt. Men en grim historie i hvert tilfælde!

    Jeg vil jo så påstå at det er vores alles opgave. Ikke som en bebrejdelse af Thomsen, for jeg har fuld forståelse for at det ikke er så enkelt og at det kan være svært at handle, hvis man ikke konkret egentlig rigtigt ved noget. Så jeg har stor respekt for hans refleksion, uanset hvad han måtte komme frem til.

    Men det er korrekt at man som myndighedsperson har skærpet indberettelsespligt.

    T. Nielsen27-08-18 13:31

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen