Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★2

    Jeg kan desværre ikke oplyse noget. Skal nok vende tilbage senere på året, og kan ikke være konkret på om det drejer sig om arbejde eller andet.

    Åh, du er også blevet kontaktet af den der nigerianske kongesøn, der skal have hjælp til at smugle millioner ud af fødelandet? 

    thomsen 3-10-18 11:12

  • ★★★★★★0

    Den udtalelser har jeg før læst faktisk. Så sært at deres bøffer ikke smager af kød. Måske italienske og polske kvæg er stopfodret med sære kemikalier, inden de er blevet slagtet...

    De er masseproduceret og frosset ned i et stykke tid. Og ikke rigtig stegt. De er vist lavet i ovn (eller hvert faldt ikke stegt på en måde, der fremhæver smagen), så det er rig mulighed for, at smagen kan forsvinde :)

    Den eneste grund til, jeg spiser på McD er hurtighed og pris. Synes for i øvrigt ikke Carls Jr er så ringe igen  men ved faktisk ikke, hvordan deres mad er produceret og tilberedt. 

    Guldager 3-10-18 11:19

  • ★★★★★0

    De er masseproduceret og frosset ned i et stykke tid. Og ikke rigtig stegt. De er vist lavet i ovn (eller hvert faldt ikke stegt på en måde, der fremhæver smagen), så det er rig mulighed for, at smagen kan forsvinde :)

    Den eneste grund til, jeg spiser på McD er hurtighed og pris. Synes for i øvrigt ikke Carls Jr er så ringe igen  men ved faktisk ikke, hvordan deres mad er produceret og tilberedt. 

    Pris? Really? Hvis jeg skal spise mig mæt i McD mad, bliver det dyrere end at tage på Halifax, og jeg er en bette fyr på 70 kg. Men hurtigheden er det vist kun Strøg Shawarma der kan slå, der er jeg helt enig!

    David Lund 3-10-18 11:26

  • ★★★0

    Hvis jeg tager på McD, så skal jeg altid have en Tasty Cheese, der er en eller anden form for røget/grillet smag i den som ikke er ved de andre, ved ikke om det er dressingen eller noget kemikalie :P

    MOVIE1000 3-10-18 12:05

  • ★★★★1

    Hvis jeg tager på McD, så er det fordi det er det nærmeste offentlige toilet, hvor jeg kan lægge en dej. 

    Babo 3-10-18 12:11

  • ★★★★★★0

    Pris? Really? Hvis jeg skal spise mig mæt i McD mad

    Jeg bliver heller ikke rigtig mæt af det, men hvert fald ikke sulten mere. Men det kan egentlig godt være, at prisen er lidt høj. På Pizza Pizza koster en god og stor slice + pommes + Cola 79 kr

    Guldager 3-10-18 12:17

  • ★★0

    Efter Carls jr er kommet til byen, er det efterhånden sjældent jeg kommer forbi McDonald's. Men deres big tasty bacon, savner jeg dog.

    Weird_J 3-10-18 12:19

  • ★★0

    Apropos fastfood så har jeg lige konsumeret en friskbagt pizza hentet fra den lokale snedker, imens jeg betragtede udsigten over Garda-søen.

    Hvor henne ved Gardasøen?, var der selv i sommers, og overvejer en tur derned her i efterårsferien, hvis vejret holder..

    MadMartigan 3-10-18 12:34

  • ★★★★★0

    Hvor henne ved Gardasøen?, var der selv i sommers, og overvejer en tur derned her i efterårsferien, hvis vejret holder..

    Minder mig om hvor meget jeg savner Napolis pizzeriaer...

    David Lund 3-10-18 12:39

  • ★★★★★★0

    Hvis jeg tager på McD, så er det fordi det er det nærmeste offentlige toilet, hvor jeg kan lægge en dej. 

    Deres toiletter er sguda ofte næsten mere ulækre end deres mad (de steder jeg har været;)

    T. Nielsen 3-10-18 13:02

  • ★★★★★★0

    Den eneste grund til, jeg spiser på McD er hurtighed og pris. Synes for i øvrigt ikke Carls Jr er så ringe igen  men ved faktisk ikke, hvordan deres mad er produceret og tilberedt. 

    Af de tre store kæder McD. BK og Carls, synes jeg også at Carls er bedst, efterfulgt af BK. McD finder jeg dårligst og det er vitterligt også ringe. BK er ikke vildt godt, men synes dog de har lidt der er en tand over. Carls har været sådan okay de par gange jeg har prøvet det.

    T. Nielsen 3-10-18 13:06

  • ★★0

    Min Burgerfavorit er og bliver Hard Rocks. Sådan skal en burger være, og så kan man selv fylde ketter, mayo, senf eller et 4. valg i. Kæft jeg er misundelige på jer i Kbh, som bare kan slentre hen og konsumerer dem, any time any day..

    MadMartigan 3-10-18 13:12

  • ★★★0

    Hvor henne ved Gardasøen?, var der selv i sommers, og overvejer en tur derned her i efterårsferien, hvis vejret holder..

    Desenzano. Er her dig kun lige et par dage på vej tilbage til lufthavnen i Milano. Vi har rullet lidt rundt i Toscana de sidste to uger

    gi-jones 3-10-18 14:55

  • ★★★★0

    Vi har så godt som vundet række A i Oldboys fodbold. En kamp tilbage og kun et nederlag på ca 6-0 sammen med andre omstændigheder vil gøre det surt for os, men den er så godt som hjemme. Vi skal møde Viborg i regionsfinalen. Det ser jeg frem til. Min sæson i nye klub: gik over al forventning. 4 mål i alt havde jeg ikke regnet med. Men jeg er i bedste form på holdet. Så måske derfor. :)

    Babo 3-10-18 20:04

  • ★★★★★0

    Vi har så godt som vundet række A i Oldboys fodbold. En kamp tilbage og kun et nederlag på ca 6-0 sammen med andre omstændigheder vil gøre det surt for os, men den er så godt som hjemme. Vi skal møde Viborg i regionsfinalen. Det ser jeg frem til. Min sæson i nye klub: gik over al forventning. 4 mål i alt havde jeg ikke regnet med. Men jeg er i bedste form på holdet. Så måske derfor. :)

    Fedt! Tillykke med det. Giv endelig en opdatering når i har spillet finalen. :) 

    NightHawk 3-10-18 20:24

  • ★★★★1

    Fedt! Tillykke med det. Giv endelig en opdatering når i har spillet finalen. :) 

    Will do. Det er svært at forvente noget af den kamp. Vi møder nogen, der har spillet på topplan og selvom vi også har disse spillere, så har de bare flere. Men nu må vi se. Bolden er stadig rund :)

    Babo 3-10-18 20:50

  • ★★0

    Desenzano. Er her dig kun lige et par dage på vej tilbage til lufthavnen i Milano. Vi har rullet lidt rundt i Toscana de sidste to uger

    Fedt, virkelig misundelig.

    Lige præcis i Desenzano, handler jeg virkelig tit, se nedenstående butik. Køber altid 30-40 pakker Barilla pasta (koster under €1 for 500 g og så har vi til et år af gangen), og meget andet. Det er i den butik de lokale handler. De har så meget, til ingen penge :D

    www.esselunga.it/cms/negozi/ricerca-negozi.ESE.html

    MadMartigan 3-10-18 21:37

  • ★★★0

    Det når jeg desværre ikke. Skal hjem i morgen tidlig :)

    Til gengæld har jeg lavet en stor fed ridse i min lejebil, så jeg er sikker på at det bliver en dyr fornøjelse at komme af med den :-( Jeg har fandme kørt mange tusind kilometer i lejede biler, men har aldrig haft en skade før.

    gi-jones 3-10-18 21:43

  • ★★0

    Surt, men tror de er mere vant til det i Italien, end så mange andre steder ;-)

    MadMartigan 3-10-18 21:44

  • ★★★★0

    Jeg overvejer en idé til et brætspil og mener nogle herinde har erfaringer med at udvikle den slags. Jeg mener Christian Markussen lavede et par versioner. Er der andre, som har prøvet kræfter?

    Bruce 4-10-18 13:50

  • ★★★★★★0

    Christian har fået udgivet 2. Jeg har selv prøvet at lave det som hobby, men går altid i stå, når der skal ligges de utroligt mange timer i spiltest.

    Men skal det være til dig og dine venner eller skal det udgives af et firma? 

    Guldager 4-10-18 14:13

  • ★★★★0

    Christian har fået udgivet 2. Jeg har selv prøvet at lave det som hobby, men går altid i stå, når der skal ligges de utroligt mange timer i spiltest.

    Men skal det være til dig og dine venner eller skal det udgives af et firma? 

    Jeg er først lige blevet ramt af "amors pil" og skal nok lige vende det med et par venner, men til en start nok blot en meget simpel klippe klistre prototype i venners lag for at se, om konceptet er noget man gider spille igennem mere end én gang.

    Bruce 4-10-18 14:38

  • ★★★★★★1

    Der er stor forskel på at lave et privat brætspil og et brætspil til udgivelse - det første er selvsagt lidt mindre omstændigt, fordi der gerne må være et par små skønhedsfejl. Men de fleste brætspil kan laves med få midler:

    Alt efter hvilken type brætspil, det er, så er der forskellige ting, man skal have.

    Hvis du skal bruge mange kort, er det rart, at det ikke bare er udprintet papir. Så køb nogen gennemsigtige, billige plastiklommer der passer til et kortspil, og så brug kortene som ryg. Eller print ud på hårdt papir, men det er ofte dyrere i længden. Og hvis du kan flette fra excel til indesign er det virkelig let at lave mange kort hurtigt.

    Det er også rart med kuber af forskellig art, hvis du skal bruge ressourcer, og her kan man bruge store perler. Sådanne nogen bøtter har de i Panduro Hobby.

    Og selvfølgelig terninger.

    Men ellers er det nok bare med noget hårdt papir til at lave bræt på.

    ----

    Der er tre gode råd, som en af mine kammerater altid fortæller mig, som man skal have i baghovedet, når man laver et brætspil - kan kun huske to:

    • Hvordan vinder man?
    • Hvilken strategi bliver man belønnet for

    ----

    Og så er der et par faldgruber, som man skal huske på - nogle fagord, om man vil, der helst ikke skal være der:

    Kingmaker: det skal helst ikke være muligt for en spiller, der er bagud, at bestemme hvem af de andre, skal vinde. 

    Steam roller-effekt: hvis man kommer foran, må man ikke få den fordel, at det er lettere at komme længere foran.

    Analyse-paralyse: hvis det er for svært at regne strategien eller der er for mange muligheder, kan man bruge alt for lang tid på at gennemtænke sin tur.

    Downtime: der må heller ikke være for lang tid fra man har taget sin tur til det bliver ens tur igen.

    Bashing the leader: hvis det er muligt, at alle andre kan slå på den, der er foran, så bliver man aldrig færdig.

    ----

    Jeg har ingen ide om, om det hjalp eller forvirrede mere :)

    Guldager 4-10-18 15:05

  • ★★★★0

    Haha, tror det hjalp og tak for guldkornene :)

    Bruce 4-10-18 15:23

  • ★★★★★★0

    Haha, tror det hjalp og tak for guldkornene :)

    Men hvis du har noget mere konkret, hjælper jeg gerne :) - jeg har brugt mange timer på at tænke over regler og klippe klistre... 

    Guldager 4-10-18 16:44

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen