Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★0

    Holy shit, jeg læste lige Justs anmeldelse på Filmz. Hold op, hvor er det elendigt skrevet. Det var svær at komme igennem, og der er ingen steder i hans anmeldelse, hvor han nævner filmens problemer. Jeg har ingen anelse om, hvorfor han ikke kan lide filmen, efter at have læst hans anmeldelse. Hvordan forventer han at læsere skal kunne få noget ud af det han skriver? Det bærer mere præg af et Facebook-opslag/blogindlæg.

    Kruse18-02-19 19:41

  • ★★0

    Hvor har du læst det?

    På deres facebook side, jeg citere:

    Hej venner. I kølvandet på diskussionen om 'Alita'-anmeldelsen her på Filmz blev vi mødt af det, der kan forstås som en dødstrussel. Vi accepterer en bred og også hård debat på vores eget forum samt her på Facebook, men denne person overtrådte vores grænse. Derfor har vi ekskluderet vedkommende herfra. Med ønske om en fortsat god og fair filmsnak. Bedste hilsner fra Filmz-teamet.

    Tiany18-02-19 20:23

  • ★★★★★★0

    Hvilket indlæg er det? Jeg kan ikke lige skimte det. Det er vidst første gang jeg har været inde på Filmz i årevis... Er det ikke bare ham Morten? 

    davenport18-02-19 20:48

  • ★★★★0

    Hvilket indlæg er det? Jeg kan ikke lige skimte det. Det er vidst første gang jeg har været inde på Filmz i årevis... Er det ikke bare ham Morten? 

    Jo.

    chandler7518-02-19 20:55

  • ★★★0

    Der er også et par stykker af brugerne derinde der virke ret "militante". Nyhederne har ofte fokus på konflikt og generelt emner der ophidser, så det kan vel ikke undre at det tiltrækker et Nationen ligende publikum.
    Helt generelt er tonen efterhånden blevet ret rådden på nettet. Det er blevet en folkesport at hidse sig op og det er jo bekvemt at gemme sig bag skærmen.
    Det virker selvfølgelig specielt, at man kan hidse sig op over nogen skriver noget negativt om en film, men det har jeg nu også set før.

    Historien er dog ret svært at forholde sig til, eftersom indlægget jo for længst er slettet. Aner ingengang hvad bruger der har skrevet det truende indlæg.

    Holy shit, jeg læste lige Justs anmeldelse på Filmz. Hold op, hvor er det elendigt skrevet. Det var svær at komme igennem, og der er ingen steder i hans anmeldelse, hvor han nævner filmens problemer. Jeg har ingen anelse om, hvorfor han ikke kan lide filmen, efter at have læst hans anmeldelse. Hvordan forventer han at læsere skal kunne få noget ud af det han skriver? Det bærer mere præg af et Facebook-opslag/blogindlæg.

    Det er noget med at han ikke bryder sig om at denne Alita indtager fast føde og så har hun unaturligt store øjne. Syntes også at kunne fornemme at han syntes den ikke er nyskabende nok.
    Jeg ved ikke om man skal have set den, for at forstå anmeldelsen. Syntes også den virker en kende rodet. Han kan ingengang blive enig med sig selv om, hvorvidt det er en cyborg, en androide eller en robot.

    Aranyhajú Nyárszépe18-02-19 21:14

  • ★★★3

    Får mig bare til at sætte endnu mere pris på den ualmindeligt gode tone herinde.

    gi-jones18-02-19 21:42

  • ★★★0

    Efter hvad jeg har fået fortalt, tyder det på, at en bruger skrev noget i stil med "lorte anmeldelse, anmelderen måtte gerne falde død om". Uheldig kommentar, som man naturligvis kan vælge at tage som en direkte trussel. Dog er det intet imod hvad jeg oplever som admin på en Thomas Treo fan-side via Facebook, hvilket understreger den desværre hårde retorik på sociale medier. 

    Og ja, vi skal værne om den gode tone vi har herinde. Det lykkes heldigvis ret godt.

    Dolphinfriendly18-02-19 22:09

  • ★★★★★1

    Faldt lige over en herlig artikel, hvor journalisten vist ikke har hørt helt efter eller ikke er bekendt med forskellen på de to ord. :D 

    ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/hannes-mand-haengt-ud-som-jagt-fissekarl-i-avis/7377714

    NightHawk18-02-19 22:04

  • ★★★★★0

    Får mig bare til at sætte endnu mere pris på den ualmindeligt gode tone herinde.

    Enig. Moovy.dk er et rigtig godt eksempel på, at man sagtens kan holde en god og anstændig tone på trods af, at man kan være lodret uenige med hinanden. 

    NightHawk18-02-19 22:14

  • ★★★0

    "lorte anmeldelse, anmelderen måtte gerne falde død om". Uheldig kommentar, som man naturligvis kan vælge at tage som en direkte trussel.

    Så skal man, i min optik, virkelig have en bred opfattelse af hvad "trussel" betyder. Det er uhøfligt, åndsvagt og barnligt, men en trussel?

    gi-jones19-02-19 07:55

  • ★★★★★0

    Når Filmz-teamet skriver "vi", så er det i virkeligheden bare Just selv, som skriver fornemt på egne vegne. Når han så i tillæg kalder det "det, der kan forstås som en dødstrussel", så kan man være ret sikker på, at der nok ikke er tale om en dødstrussel. Moving on. 

    Lars!19-02-19 08:07

  • ★★★0

    Så skal man, i min optik, virkelig have en bred opfattelse af hvad "trussel" betyder. Det er uhøfligt, åndsvagt og barnligt, men en trussel?

    You said it. :)

    Dolphinfriendly19-02-19 08:09

  • ★★★★★0

    Hvad man ikke gør for at skabe en historie...

    David Lund19-02-19 09:16

  • ★★★★★1

    Hvad man ikke gør for at skabe en historie...

    Eller et selvbillede. 

    Lars!19-02-19 09:45

  • ★★★★★0

    Han lader til at være lige så selviscenesættende som han altid har været.

    Kruse19-02-19 10:36

  • ★★★★★★0

    Jeg har en ide om, at jeg vil have læst og set alt, jeg har, før jeg får et job efter sommerferien. Jeg håber, jeg kan nå det.

    Jeg mangler følgende:

    Serier og film:

    • Farscape - er begyndt
    • Heimat 2
    • Heimat 3
    • Homicide: Life on the Streets
    • Game of Thrones Season 7
    • Cosmos: A Personal Voyage
    • Samt 4 Charlie Chaplin-collection

    Bøger:

    • Richard Feynman: Six Easy Pieces - er begyndt
    • Richard Feynman: Six Not-So-Easy Pieces
    • Stephen Hawking: A Brief History of Time
    • John Gribbin: In Search of Schrödinger's Cat
    • Sean B. Carrol: Endless Forms Most Beautiful
    • Brian Cox & Jeff Foxworthy: Why Does E=mc2
    • Brian Cox & Jeff Foxworthy: Everything That Can Happen, Does Happen
    • Brian Cox & Jeff Foxworthy: Universal
    • Phil Plait: Bad Astronomy - Misconceptions and Misuses Revealed, from Astrology to the Moon Landing "Hoax" 
    • Steven Novella: The Skeptic's Guide to the Universe - How to Know What's Really Real in an Increasing World of Fake

    Det er måske lidt voldsomt på ca. 22-24 uger...men synes det er vildt irriterende at have ting stående, jeg ikke har læst eller set. Det stresser mig lidt, selvom jeg godt ved, det er fuldstændig ligegyldigt.

    Og det leder mig hen til et spørgsmål: hvordan får jer med job og børn tid til noget som helst for jer selv? :)

    Guldager19-02-19 13:50

  • ★★★★★★0

    Hov...han hedder selvfølgelig Jeff Forshaw, ikke Foxworthy...det ville mærkeligt, hvis det var ham, der var medforfatter :)

    Guldager19-02-19 14:28

  • ★★★★★★0

    Lige nu “passer” jeg mine to, som begge er ramt af influenza. I nat havde den mindste voldsom feber og fik febernedsættende medicin, men i dag er de begge lidt friskere. Men jeg måtte blive hjemme fra job af selvsamme grund. 

    Det med tid til en selv, når jeg kommer hjem fra job er ret beskeden, ser jeg bort fra de gange hvor fruen eller jeg giver hinanden lidt tid. I søndags var jeg f.eks i Kbh hele dagen og besøge gamle venner. Men udover at vi er presset på tid i den forstand, at vi arbejder på skift, i hver vores weekender og “kun” har 3 faste fridage sammen hver måned, så det svært at “finde” solotid uden at køre soloræs!

    Så tiden til mig selv må oftest findes efter kl 20, hvis der ikke lige er noget presserende. Der er jeg ofte ret træt (også grundet en sygdom jeg har skal det tilføjes), så gider sjældent se noget er er for tungt når det kommer til film. Tror måske også det er derfor jeg får set en del mere serier end tidligere. Udover at kvaliteten af serier generelt er steget synes jeg, så passer det også bedre med at se noget er kun varer 45-60. 

    T. Nielsen19-02-19 14:51

  • ★★★★★0

    Holy shit, jeg læste lige Justs anmeldelse på Filmz. Hold op, hvor er det elendigt skrevet. Det var svær at komme igennem, og der er ingen steder i hans anmeldelse, hvor han nævner filmens problemer. Jeg har ingen anelse om, hvorfor han ikke kan lide filmen, efter at have læst hans anmeldelse. Hvordan forventer han at læsere skal kunne få noget ud af det han skriver? Det bærer mere præg af et Facebook-opslag/blogindlæg.

    Efter din lille reklame, Rasmus, så måtte jeg jo ind og læse den. Man må sige at han ikke har fornyet sig stort i forhold til i gamle dage, men sætningerne er faktisk lettere at læse end dengang. Jeg husker han prøvede at lege en del med sproget og brugte mange metaforer som ikke rigtig gav mening og satte tilfældige ord sammen og brugte dem som adjektiver. Noget af dette er der stadigvæk, men det virker til at han heldigvis har tonet det lidt ned.

    Nu forstår jeg faktisk hvad han snakker om, tror jeg nok: Han har en toilet-fetish, og det mener han på en eller anden måde er filmens skyld. Det giver godt nok ikke mening, og hans had til filmen står ganske ubegrundet til syvende og sidst, men i det mindste har han produceret lidt "indhold" til sin filmside og fået nogle reaktioner, han kan lave lidt drama over.

    (Jeg måtte dog springe noget af teksten over, da jeg fornemmede, der var en del plotdetaljer og spoilers, jeg gerne vil være foruden - en uvane han også havde i gamle dage.)

    Lars!19-02-19 16:18

  • ★★★0

    Selvom den er rodet, så er det vel ikke så svært at forstå meningen i den anmeldelse.

    Det med øjnene vil jeg nu også give ham ret i efter at have set traileren. Det ser da bizart ud og jeg tror heller ikke jeg ville kunne distrahere fra det. Hvad skal det gøre godt for?

    Aranyhajú Nyárszépe19-02-19 16:48

  • ★★★★★0

    Selvom den er rodet, så er det vel ikke så svært at forstå meningen i den anmeldelse.

    Det med øjnene vil jeg nu også give ham ret i efter at have set traileren. Det ser da bizart ud og jeg tror heller ikke jeg ville kunne distrahere fra det. Hvad skal det gøre godt for?

    Næh - meningen er vel at provokere, hvilket tydeligvis lykkedes.

    David Lund19-02-19 16:57

  • ★★★★★0

    Næh - meningen er vel at provokere, hvilket tydeligvis lykkedes.

    Det er sandt. Trolling. Det fungerer næsten lige så godt som click-baiting, og det har han jo også dyrket fra begyndelsen. 

    Lars!19-02-19 17:04

  • ★★★★0

    Anmeldernes Tommy Wiseau. Just burde snart udgive en lokumsbog. 

    Babo19-02-19 17:05

  • ★★★★★0

    Anmeldernes Tommy Wiseau. Just burde snart udgive en lokumsbog. 

    You flatter him =)

    David Lund19-02-19 17:08

  • ★★★★0

    Hvad skal det gøre godt for?

    Det er vist for at afspejle, sådan hun ser ud i manga-tegneserierne, hvor de tit har meget store øjne.

    chandler7519-02-19 17:09

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen