Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★0

    Min mobil logger konstant af Moovy, efter jeg har opdateret den. Kæft det er træls.

    Jeg tvivler på at det er noget jeg har den store virkning på, men hvilken telefon er det og hvilken browser bruger du?

    gi-jones 1-03-19 21:37

  • ★★★★★★0

    Jeg bliver virkelig arrig, når den logger af. Hvis den gør det ofte, er det måske noget, Jonas kan se på...?

    Mindes han er kommet med gode råd før i hvert fald. 

    T. Nielsen 1-03-19 21:42

  • ★★★★★★0

    Jeg tvivler på at det er noget jeg har den store virkning på, men hvilken telefon er det og hvilken browser bruger du?

    IPhone og Safari (kalder de den stadig sådan?)

    T. Nielsen 1-03-19 21:43

  • ★★★0

    IPhone og Safari (kalder de den stadig sådan?)

    Åh, Iphone, min gamle fjende :)

    Jeg ejer ikke selv sådan et fjendtligt apparat, så jeg kan ikke definitivt udelukke at Apple har lavet en eller anden automatisk afvisning af cookies fra bestemte sites. Men medmindre andre Iphone-brugere har oplevet noget tilsvarende efter updaten, tror jeg du skal starte med at tjekke browserens indstillinger. Vær sikker på at du ikke kører i Private Mode, hvilket sletter dine cookies hver gang du lukker. Tjek også generelle cookie-settings. Standarden plejer at være, at tillade cookies, men hvis du har fået slået det fra vil, du bliver logget ud.

    Udover alle de grimme ting, som folk forestiller sig om cookies, så er det den teknologi, der gør det muligt at lave et site med bruger-logins.

    gi-jones 1-03-19 21:52

  • ★★★★0

    Plakat til Ari Asters (Hereditary) nye film, Midsommar:

    goo.gl/images/oF3uxN

    Babo 1-03-19 21:53

  • ★★★★0

    Har meldt min TV pakke fra, sendt hardware tilbage til Yousee, er væk fra Facebook, ikke på Messenger, så oplever nu, at jeg har tid til at sidde og se de debatter og forelæsninger jeg har haft på listen så længe.

    Lige bestilt 3 bøger, sidder med en dejlig IPA øl, og John Anderson debatprogram fra Australien flimrer. 

    Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget.

    Bruce 1-03-19 21:56

  • ★★★★★★0

    Åh, Iphone, min gamle fjende :)

    Jeg ejer ikke selv sådan et fjendtligt apparat, så jeg kan ikke definitivt udelukke at Apple har lavet en eller anden automatisk afvisning af cookies fra bestemte sites. Men medmindre andre Iphone-brugere har oplevet noget tilsvarende efter updaten, tror jeg du skal starte med at tjekke browserens indstillinger. Vær sikker på at du ikke kører i Private Mode, hvilket sletter dine cookies hver gang du lukker. Tjek også generelle cookie-settings. Standarden plejer at være, at tillade cookies, men hvis du har fået slået det fra vil, du bliver logget ud.

    Udover alle de grimme ting, som folk forestiller sig om cookies, så er det den teknologi, der gør det muligt at lave et site med bruger-logins.

    Takker:-) Jeg kigger på det og ser om der er noget der.

    T. Nielsen 1-03-19 21:57

  • ★★★★★★0

    Har meldt min TV pakke fra, sendt hardware tilbage til Yousee, er væk fra Facebook, ikke på Messenger, så oplever nu, at jeg har tid til at sidde og se de debatter og forelæsninger jeg har haft på listen så længe.

    Lige bestilt 3 bøger, sidder med en dejlig IPA øl, og John Anderson debatprogram fra Australien flimrer. 

    Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget.

    We'll always have Bruce:-* Men det lyder sundt!

    T. Nielsen 1-03-19 21:58

  • ★★★★0

    We'll always have Bruce:-* Men det lyder sundt!

    Nu skal jeg bare lære at sætte pris på det og bruge den "nye" tid, rimelig fornuftigt ;) Det føles afstressende ikke at have noget at kommentere på. Avisernes kommentarspor er jo FB afhængige, så der er jeg også ude :-D

    Bruce 1-03-19 22:05

  • ★★★★★★0

    Det føles afstressende ikke at have noget at kommentere på.

    Den køber jeg!

    T. Nielsen 1-03-19 22:20

  • 0

    Jeg kommenterer aldrig noget på Facebook, andet end hvis nogle af mine venner poster noget. Det er så tydeligt, hver eneste gang, hvilken retning debatterer tager. Det vil sige i en retning hvor dem der råber højest er dem der bliver lagt mærke til, hvilket virker til at være hensigten med at mange (ikke alle, naturligvis) deltager i nogle af disse debatter. Nemlig at man skal lægge mærke til dem. Det gælder også kommentarspor på diverse hjemmesiden indenfor alt. Om det så er aviser, techsider, filmsider etc.

    Så det eneste man ender ud i er, at have spildt sin tid.

    Et forum som dette er ofte den bedste mulighed for at få en fornuftig debat, da det er et nicheområde hvor folk aktivt skal tilmelde sig. Dermed får man fat i folk som oprigtigt interesserer sig for det. I hvert fald i de fleste tilfælde. I det her tilfælde film og serier og til dels andre multikulturelle emner.

    Det samme gælder andre specialområder.

    Det modsat en side som Facebook, hvor der er nogle brugere der poster links og kommenterer på alt muligt, inklusiv ting de ingenting aner om.

    Whispering Horse 1-03-19 23:16

  • ★★★★1

    Jeg kan godt lide at kunne kommentere på aviser og politikeres opslag. Det er en mulighed for direkte kommunikation med magthaverne og stor eksponering.

    Problemet er Facebooks de facto monopol som mediers centrale platform. Ikke i en ideel verden, hvor individets rettigheder til at ytre sig er opretholdt. Men FB er nu infiltreret af en 20.000 mennesker stor censurenhed, som efterlever direktiver fra EU og Tyskland for at komme hadtale og fake news til livs. Hvilket udgør et problem, når legitim kritik og fakta kommer i clinch med censurenhedens facitliste.

    I min verden er FB nu en politisk elites forlængede arm udi at kontrollere, legitimere og validere information og derfor essentielt et Orwelliskt værktøj, som skal ensrette meninger henimod det, som vi alle skal forstå er "det rette at mene".

    Så personligt interesserer jeg mig nu for at udskifte browser, søgemaskine og sociale medier med krypteret teknologi og ikke mindst garanteret free speech garanti. Bruger Signal, anbefalet af Snowden til sms beskeder.

     Og opretter uden tvivl en god gammel blog/nyhedsside. Facebooks algoritmer havde alligevel isoleret mine medkriminelle og mig selv i et ekkokammer. Fra 100'er af likes til 5-20. 

    Bruce 1-03-19 23:39

  • ★★★★★★0

    Jeg bruger næsten udelukkende FB til grupper, såsom planlægning af familieture, spilgrupper osv. Har ikke "liket" nogen personer, sider, grupper eller andet og har skjult alle mine venner, så har aldrig opslag på min væg. Så for mig er Facebook mest planlægning og kontakt via Messenger, og jeg er ikke afhængig af at skulle tjekke opdateringer. Vil dog nødig undvære FB, for det er en supernem måde at planlægge vores årlige vennetur f.eks. 

    Guldager 2-03-19 00:30

  • ★★★★★★0

    Dominos Danmark er gået konkurs. Det holdte ikke lang tid, men fint at se, at mangel på kvalitet og fødevarehygiejne ikke rentabelt... 

    Guldager 2-03-19 13:13

  • ★★★1

    Dominos Danmark er gået konkurs. Det holdte ikke lang tid, men fint at se, at mangel på kvalitet og fødevarehygiejne ikke rentabelt... 

    Grunden til de gik konkurs, er jo nok nærmere at de fik en tur igennem mediemaskinen.
    Det kunne de ikke holde til.

    Aranyhajú Nyárszépe 2-03-19 13:27

  • ★★★0

    Sidder og debattere Syrien på Facebook. Det er hyggeligt, men også tidskrævende, fordi man hurtig ender med at side og tygge en masse rapporter igennem.

    Det kan godt undre mig hvor blinde nogle af disse her pro-russiske Assad støtter er. Afskriver alle vestlige medier og NGO'er som løgnere og æder istedet alt russisk statsfinansieret propaganda råt.
    Kan ikke lade være med at fundere over om nogle af dem er støttet økonomisk af russerne, ligesom fredsbevægelsen blev beskyldt for at være det i gamle dage.

    Aranyhajú Nyárszépe 2-03-19 13:32

  • ★★★★0

    Carla Del Ponte forlod FNs Syrien undersøgelsesteam, frustreret over, at man ikke kunne lave et tribunal til at anklage de skyldige for krigsforbrydelser.

    Det var også Carla Del Ponte, som i 2013 chokerede vesten ved at sige, at der var stærke indicier, at syriske rebeller brugte sarin.

    www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-investigator-idUSKBN1AM0P4

    Bashar Al Assad er et svin. Uomtvisteligt. Syriske rebeller, var nogle svin. Der var tidligere klip på youtube af morterangreb med sarin på beboelsesområder af syriske rebeller. Assads styrker kastede kemiske våben ud fra helikoptere.

    Gaddaffi var et svin.
    Saddam Hussein var et svin.
    Erdogan er et svin.
    Det iranske præstestyre er nogle svin.

    Den doktrin hvorpå vestlig intervention i mellemøsten lå, mht. at tro på, at man ved at fjerne diktatorer kunne fremme demokrati, friheder og rettigheder, led et knæk, da det arabiske forår istedet blev til voldtægter af kvinder på Tahrir pladsen. Da Mursi fik magten en kort overgang i Egypten og inciterede begyndelsen på sit eget islamistiske diktatur efter det muslimske broderskabs forbillede.

    Nu har Egypten så militærdiktatur og man må uvilkårligt spørge sig selv, hvorvidt vi stadig tror på, at vi ved at fjerne diktatorer gøder jorden for noget bedre, noget med flere friheder, flere rettigheder?

    Det ser sgu ikke sådan ud. Assad er et svin, men kvinder går uden slør, de har rettigheder, minoriteter beskyttes. Hvad er regnngen for at fjerne ham? Endnu et slæng islamistiske dogmatiske svin, som undettrykker kvinder, friheder og rettigheder efter patriarkalsk udformede foreskrifter.

    Nationer er kommer dertil de er, af meget gode grunde. Det er, at de evolutions- og intelligensmæssigt har nået det stade de kan. Demokrati kan ikke påføres folk, som ikke selv ønsker det, ikke er modnet hertil.

    Militærdiktatur er stadet over islamistisk diktatur. Det tog vesten fra nogle af landene i regionen.

    Heldigvis sidder Assad der endnu. Vurderet helt koldt og kynisk ifht. alternativet.

    Helt uden at være til fals for en Putinsk verdensforståelse.

    Bruce 2-03-19 13:53

  • ★★★0

    Carla Del Ponte forlod FNs Syrien undersøgelsesteam, frustreret over, at man ikke kunne lave et tribunal til at anklage de skyldige for krigsforbrydelser.

    Det var også Carla Del Ponte, som i 2013 chokerede vesten ved at sige, at der var stærke indicier, at syriske rebeller brugte sarin.

    www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-investigator-idUSKBN1AM0P4

    Bashar Al Assad er et svin. Uomtvisteligt. Syriske rebeller, var nogle svin. Der var tidligere klip på youtube af morterangreb med sarin på beboelsesområder af syriske rebeller. Assads styrker kastede kemiske våben ud fra helikoptere.

    Gaddaffi var et svin.
    Saddam Hussein var et svin.
    Erdogan er et svin.
    Det iranske præstestyre er nogle svin.

    Den doktrin hvorpå vestlig intervention i mellemøsten lå, mht. at tro på, at man ved at fjerne diktatorer kunne fremme demokrati, friheder og rettigheder, led et knæk, da det arabiske forår istedet blev til voldtægter af kvinder på Tahrir pladsen. Da Mursi fik magten en kort overgang i Egypten og inciterede begyndelsen på sit eget islamistiske diktatur efter det muslimske broderskabs forbillede.

    Nu har Egypten så militærdiktatur og man må uvilkårligt spørge sig selv, hvorvidt vi stadig tror på, at vi ved at fjerne diktatorer gøder jorden for noget bedre, noget med flere friheder, flere rettigheder?

    Det ser sgu ikke sådan ud. Assad er et svin, men kvinder går uden slør, de har rettigheder, minoriteter beskyttes. Hvad er regnngen for at fjerne ham? Endnu et slæng islamistiske dogmatiske svin, som undettrykker kvinder, friheder og rettigheder efter patriarkalsk udformede foreskrifter.

    Nationer er kommer dertil de er, af meget gode grunde. Det er, at de evolutions- og intelligensmæssigt har nået det stade de kan. Demokrati kan ikke påføres folk, som ikke selv ønsker det, ikke er modnet hertil.

    Militærdiktatur er stadet over islamistisk diktatur. Det tog vesten fra nogle af landene i regionen.

    Heldigvis sidder Assad der endnu. Vurderet helt koldt og kynisk ifht. alternativet.

    Helt uden at være til fals for en Putinsk verdensforståelse.

    Spørgsmålet er jo om man som verdensamfund kan acceptere at have en diktator siddende som har slået så mange ihjel af sin egen befolkning. Skal man tavst se til imens styret begår grove menneskerettighedskrænkelser?
    Det er utrolig svært, for som du nævner går det ofte galt. Man bliver ihvertfald nød til at have en plan for bagefter. Det havde man jo ikke rigtigt med Irak og det har i sidste ende givet os problemet med ISIS.
    Nu er det dog sådan, at regimeskifte i Syrien er urealistisk, fordi russerne holder hånden under Assad. Det gør de fordi de har nogle vigtige baser i landet.
    Der er dog ingen der siger at præsidenten nødvendigvis behøver at hedde Assad. Med nok internationalt pres, kunne man måske få sat en anden russisk venlig despot ind, der er knap så indsølet i blod.
    International kritik er også vigtig, fordi man kan se at regimet holder igen med overgrebene når de kommer under pres.

    Nationer er kommer dertil de er, af meget gode grunde. Det er, at de evolutions- og intelligensmæssigt har nået det stade de kan. Demokrati kan ikke påføres folk, som ikke selv ønsker det, ikke er modnet hertil.

    Mener du seriøst at mennesker fra mellemøsten er mindre intelligente?
    Det lyder næsten som nazisternes racelære.

    Det var nok ikke min meningen at invitere til en længere debat, men hvis det er, kan det være vi skal tage den i en af de politiske tråde.

    Aranyhajú Nyárszépe 2-03-19 14:27

  • ★★★★0

    Måske mere passende: www.moovy.dk/forum/bland-selv/Den-politiske-trad :)

    chandler75 2-03-19 14:53

  • ★★★★0

    Måske mere passende: www.moovy.dk/forum/bland-selv/Den-politiske-trad :)

    Den er smidt derover :)

    Bruce 2-03-19 15:14

  • ★★★★★0

    Grunden til de gik konkurs, er jo nok nærmere at de fik en tur igennem mediemaskinen.
    Det kunne de ikke holde til.

    Personligt boykottede jeg dem lang tid før deres dårlige medieomtale - maden blev simpelthen ringere og ringere og portioner mindre og mindre. Da jeg sidste gang endte led mavepine efter en pizza derfra, sagde jeg stop. Kan forestille mig, at jeg ikke er den eneste med samme historie.

    David Lund 2-03-19 15:16

  • ★★★0

    Jeg har lige set sammendrag af dagens Premiere League-kampe, hvor Man U. igen vinder. Virkeligt imponerende, hvordan Baby-face har forvandlet holdet til vindere igen. Hvis ikke Solskjær får en fast tjans ved sæsonafslutningen er det vel nærmest en skandale?

    Dolphinfriendly 2-03-19 19:15

  • ★★★★0

    Der var vel ingen der gad løbe for den sure stodder, Mou. Jeg synes virkelig ikke han er nogen god træner, titler til trods. Tiden har rendt fra ham efter hånden og i dag regnes han vel ikke mere end middelmådig?

    Babo 2-03-19 22:00

  • ★★★0

    Hov. Ser lige at der er blevet uddelt bodil her til aften. Det blev filmen Holiday der vandt for bedste danske film.
    Så er der endnu en film jeg skal have set, inden at kunne sige at have set dem alle.

    Aranyhajú Nyárszépe 3-03-19 00:17

  • ★★★★★★0

    Hov. Ser lige at der er blevet uddelt bodil her til aften. Det blev filmen Holiday der vandt for bedste danske film.
    Så er der endnu en film jeg skal have set, inden at kunne sige at have set dem alle.

    Den pris er godt nok blevet forbigået i stilhed. Jeg opdagede det rent faktisk kun tilfældigt for kort tid siden via Blockbuster på Facebook. 

    T. Nielsen 3-03-19 00:21

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen