Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Rasmus - boede du ikke i Kolding i gamle dage? Og hvis du spillede D&D, hvorfor var du så ikke medlem af Cauldron?

    davenport 8-03-19 20:04

  • ★★★0

    Senere startede jeg med at købe amerikanske tegneserier i Fantask i 90'erne, hvor Benway og jeg ville tage på pilgrimsrejse fra Nordsjælland til Pisserenden for at købe Spawn, Sin City osv.

    Jeg endte også med at arbejde Faraos US -afdeling i nogle måneder i '96, før jeg skulle starte på Uni i Odense (hvor jeg fortsatte med at få tilsendt US comics, og Benway fortsatte med at nasse på dem - modsat mig var han ikke samler og kunne nøjes med at læse dem :)

    Åh ja, det var hyggeligt. Jeg har aldrig rigtig haft en samler-gen mht. tegneserier. Det er egentligt spøjst, for jeg har samlet på alt muligt andet. Det er nu nok meget godt, at det ikke fik taget overhånd. :)

    Benway 8-03-19 20:40

  • ★★★★★0

    Jeg må indrømme, at det er meget sjældent, jeg besøger Fantask (eller Faraos) længere, da jeg kan foretage alle mine køb hjemmefra.

    Jeg opdagede Fantask, da jeg begyndte at spille D&D og male figurer i slut-80'erne. Senere startede jeg med at købe amerikanske tegneserier i Fantask i 90'erne, hvor Benway og jeg ville tage på pilgrimsrejse fra Nordsjælland til Pisserenden for at købe Spawn, Sin City osv.

    Da jeg et par år efter opdagede Faraos (der modsat Fantask gjorde noget ud af back-issues), skiftede jeg til dem - og fik venner blandt flere af de folk, der både arbejdede og handlede der. På den måde fik jeg et tilhørsforhold, som jeg aldrig rigtig havde hos Fantask - Marvel Morten kunne sku aldrig huske, hvad jeg hed, når jeg skulle hente min sending :)

    Jeg endte også med at arbejde Faraos US -afdeling i nogle måneder i '96, før jeg skulle starte på Uni i Odense (hvor jeg fortsatte med at få tilsendt US comics, og Benway fortsatte med at nasse på dem - modsat mig var han ikke samler og kunne nøjes med at læse dem :)

    Hehe, ja. Det er rigtigt nok med Marvel Morten. Han kunne godt være ret distræt en gang imellem. :) 

    Jeg handler også selv mest hos Faraos Cigarer i dag, men slår dog i ny og næ også et smut forbi Fantask. Det er dog indrømmet mest grundet nostalgien og de mange gode minder derfra. :) 

    NightHawk 8-03-19 21:51

  • ★★0

    Er det troværdigt? Lyder lidt vildt.

    Don't know, men jeg har i hvert fald selv ikke oplevet andet end at deres udløbsdatoer plejer at passe.

    Michael Andersen 8-03-19 22:00

  • ★★★★★★0

    Nogen der ved noget om de der sælgere, der hele tiden ringer? Jeg snakkede lige med en, og spurgte ind til hvad det var han egentlig ville. Det var noget med Windows, men jeg bad ham være mere uddybende og jeg sagde at hans engelsk var meget dårligt. Så begyndte han igen med sit Windows, så sagde jeg at jeg bruger Linux, så lagde han på...

    Hvad fanden går det ud på? Og de ringer med +45 nummer.

    davenport 9-03-19 09:35

  • ★★★★★0

    Nogen der ved noget om de der sælgere, der hele tiden ringer? Jeg snakkede lige med en, og spurgte ind til hvad det var han egentlig ville. Det var noget med Windows, men jeg bad ham være mere uddybende og jeg sagde at hans engelsk var meget dårligt. Så begyndte han igen med sit Windows, så sagde jeg at jeg bruger Linux, så lagde han på...

    Hvad fanden går det ud på? Og de ringer med +45 nummer.

    Det går ud på at de vil have adgang. Du får tilsendt noget at installere, eller du opgiver noget information, de kan bruge. Eller du forudbetaler for en tjeneste, de har bildt dig ind at du skal få. Noget i den stil. Does it really matter? 

    Lars! 9-03-19 09:43

  • ★★★★★★0

    Ja, for de ringer på begge vores telefoner, også her til morgen hvor vi skulle have sovet længe, og man kan ikke blokere for dem da numrene veksler.

    davenport 9-03-19 09:51

  • ★★★★★★0

    De har ringet 3 gange i dag, senest fra 71550350, som på DGS giver: Youssuf Hamdan Hamdan A.D. Jørgensens Vej 15, 1. tv 2000 Frederiksberg

    davenport 9-03-19 10:24

  • ★★★★★0

    De har ringet 3 gange i dag, senest fra 71550350, som på DGS giver: Youssuf Hamdan Hamdan A.D. Jørgensens Vej 15, 1. tv 2000 Frederiksberg

    Blokér alle numrene og lad være med at tage telefonen. Det stopper på et tidspunkt på den måde. Det er i hvert fald min erfaring.

    David Lund 9-03-19 10:31

  • ★★★0

    De har ringet 3 gange i dag, senest fra 71550350, som på DGS giver: Youssuf Hamdan Hamdan A.D. Jørgensens Vej 15, 1. tv 2000 Frederiksberg

    Ring til ham 10 gange om dagen på irreterende tidspunkter :) Så har du også fundet dig en ny hobby

    MOVIE1000 9-03-19 10:32

  • ★★★★0

    De har ringet 3 gange i dag, senest fra 71550350, som på DGS giver: Youssuf Hamdan Hamdan A.D. Jørgensens Vej 15, 1. tv 2000 Frederiksberg

    Ham kender jeg. En meget respektabel telefonsælger og meget kendt udi Lycamobileprodukter og internationale pengetransaktioner. 

    Bruce 9-03-19 11:55

  • ★★★0

    Er det ikke lidt specielt at man ligefrem kan slå nummeret op og knytte det til en privatperson?
    Som oftest når jeg forsøger at undersøge de her numre, så tilhører de enten et firma der sælger ip-telefoni eller også eksistere nummeret ikke. (Man kan åbenbart forfalske telefonnumre).

    Hvis man har tid og overskud til det, kan man spilde deres tid. Noget som Tove er blevet ret berømt for:
    youtu.be/6HDnx9AVbGo

    Jeg plejer nu bare at smide rører på med det samme jeg finder ud af hvad det går ud på. Gider ikke bruge noget energi på dem.

    Aranyhajú Nyárszépe 9-03-19 12:06

  • ★★★★0

    Alien 4K

    www.blu-ray.com/news/

    #MasturbationMadness

    Bruce 9-03-19 15:44

  • ★★★★0

    Alien 4K

    www.blu-ray.com/news/

    #MasturbationMadness

    Jeg sabler en flaske champagne. 

    Skål og tilløk med de 40, Alien :)

    Babo 9-03-19 16:09

  • ★★★★★★0

    Var til møde i går på min største piges kommende skole. Kæft der var mange oplysninger og meget at forholde sig til. Jeg har dog tænkt lidt på at det var dejligt at se skoleskemaet, i den forstand at skoledagen/undervisningen sluttede før kl 13 hver dag. På den folkeskole hun skulle have gået på, havde vi valgt det, var det til kl 15 (eller var det dig kun 14?) næsten hver dag. Det selvom de to børnehaveklasselærere der var knyttet til de to klasser der gav udtryk for at det var alt for længe og at de sidste to timer var tæt på spildt, undervisningsmæssigt. Uanset, så synes jeg kl 07.55-12.45 (eller stod der 12.30?) er rigeligt til så små størrelser. 

    T. Nielsen 9-03-19 17:18

  • ★★★0

    Han Michael Jacksom er da godt nok blevet populær på det sidst. Syntes hele tiden de spiller ham i radioen.

    Aranyhajú Nyárszépe10-03-19 12:59

  • ★★★★0

    Det lader til Jordan Peeles Get Out ikke var et lucky punch. Us bliver også rost og skulle være mere åben for tolkning. Spændt!!

    Babo10-03-19 16:49

  • ★★★★★0

    Er der nogen af jer der har fået set "Leaving Neverland"? Og beviser dokumentaren så noget eller hvad er jeres vurdering? 

    NightHawk10-03-19 18:25

  • ★★★★★★1

    Er der nogen af jer der har fået set "Leaving Neverland"? Og beviser dokumentaren så noget eller hvad er jeres vurdering? 

    Jeg har set den. Den beviser som sådan intet. Synes dog de forskellige interviews er så troværdige og komplekse, at skulle jeg alene dømme ud fra dette, så ville jeg nok mene at MJ var pædofil. Men da jeg ikke kender sagen dybere fra andre steder, så ændrer den nok alligevel ikke grundlæggende ved min holdning. Den er, jeg aner ikke om det er sandt. 

    T. Nielsen10-03-19 18:32

  • ★★★1

    Er der nogen af jer der har fået set "Leaving Neverland"? Og beviser dokumentaren så noget eller hvad er jeres vurdering? 

    Samme som T. Nielsen skriver.

    Det som dokumentaren giver nogle svar på, er nok de spørgsmål folk stiller om hvor var forældrene, hvorfor har drengene ikke sagt noget før nu osv.

    Jeg har altid set de folk som nogle der bare vil have opmærksomhed eller penge ud af de sager, men må indrømme at jeg tror sgu på dem, de virker ikke som sådan nogle typer, eller det de har været igennem som nogle der vil have penge eller opmærksomheden rettet på dem. Også alle de detaljer der blev beskrevet virkede i starten voldsomt og overdrevet, men jo længere man kom ind i dokumentaren blev det hele mere troværdigt, samt deres private beskrivelser af Michael Jackson. Men om det er sandt, ved kun drengene og Michael Jackson, har altid nydt hans musik og det vil jeg fortsat gøre.

    Iøvrigt synes jeg det var lidt sjovt at se nogle hardcore Michael Jackson fans, der hylder hans musik og budskaber om fred og plads til alle, men som ønsker at "anklagerne" skal dø eller have tæsk :D

    MOVIE100010-03-19 18:57

  • ★★★★★1

    Også enig med T.Nielsen. Ville virkelig ønske at Leaving Neverland var en miniserie på 10 afsnit, der viste begge sider af sagen. Men måske sætter den gang i noget lignende.

    David Lund10-03-19 19:12

  • ★★★★★0

    Jeg har set den. Den beviser som sådan intet. Synes dog de forskellige interviews er så troværdige og komplekse, at skulle jeg alene dømme ud fra dette, så ville jeg nok mene at MJ var pædofil. Men da jeg ikke kender sagen dybere fra andre steder, så ændrer den nok alligevel ikke grundlæggende ved min holdning. Den er, jeg aner ikke om det er sandt. 

    Samme som T. Nielsen skriver.

    Det som dokumentaren giver nogle svar på, er nok de spørgsmål folk stiller om hvor var forældrene, hvorfor har drengene ikke sagt noget før nu osv.

    Jeg har altid set de folk som nogle der bare vil have opmærksomhed eller penge ud af de sager, men må indrømme at jeg tror sgu på dem, de virker ikke som sådan nogle typer, eller det de har været igennem som nogle der vil have penge eller opmærksomheden rettet på dem. Også alle de detaljer der blev beskrevet virkede i starten voldsomt og overdrevet, men jo længere man kom ind i dokumentaren blev det hele mere troværdigt, samt deres private beskrivelser af Michael Jackson. Men om det er sandt, ved kun drengene og Michael Jackson, har altid nydt hans musik og det vil jeg fortsat gøre.

    Iøvrigt synes jeg det var lidt sjovt at se nogle hardcore Michael Jackson fans, der hylder hans musik og budskaber om fred og plads til alle, men som ønsker at "anklagerne" skal dø eller have tæsk :D

    Tak for jeres feedback. Det lyder både spændende og interessant selv om det vedrører et meget ubehageligt emne.

    @Movie1000 -

    Ja, der er desværre altid nogle fans, der går over stregen. Det er klart, at det for super-fans er med følelserne helt ude på tøjet,men derfor skal de jo stadig holde en ordentlig tone.

    NightHawk10-03-19 19:13

  • ★★0

    Har endnu en gang forstuvet min ankel.

    Det er jeg efterhånden pænt træt af, så nu må jeg lige prøve at tale med fysioterapeuten på torsdag. 

    Tiany12-03-19 17:21

  • ★★★0

    Jeg er ved at planlægge filmkalenderen til CPH:DOX. Det er helt umuligt at beskrive hvor utroligt meget jeg glæder mig til årets festival.

    Dolphinfriendly12-03-19 19:11

  • ★★★★★0

    De sidste par dage har facebook foreslået afskillige arrangementer på Tycho Brahe til mig. Jeg er dog i dybt chok over, hvor mange flat earthers der kommenterer på de opslag. Så meget at jeg er begyndt at opsøge deres argumentationer for teorien. Selvom de fleste virker fuldstændigt blæste, er der især en fyr som alligevel virker ret intelligent, og har lavet en række udregninger osv., som skulle bevise at jorden er flad. Det gør det naturligvis ikke, men det er alligevel ret interessant, at en så intelligent fyr alligevel kan tro på det. 

    David Lund13-03-19 10:27

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen