Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Jeg høvlede engang en kno af på en pålægsmaskine. Det gorde sgu også naller. Har dog ingen knivulykker (endnu) hvilket er usædvanligt i min branche.

    davenport29-07-19 21:16

  • ★★★0

    Lappen var blevet siddende, så de smækkede den tilbage på det åbne sår og satte strips og bandage på (samt noget der lignede en sukkerknald, det skulle stoppe blødningen). De overvejede om den skulle sys, men endte med ikke at gøre det. Forhåbentlig vokser det så sammen igen.

    Av for f......

    Jeg er måske pylret, men jeg forestiller mig bare et stykke dinglende tommelfingerspids og bvadr!

    HonoDelLoce29-07-19 22:13

  • ★★★★★★0

    Du er journalist.. Det tætteste du kommer på uheld er papercuts :D 

    davenport29-07-19 23:15

  • ★★★0

    Du er journalist.. Det tætteste du kommer på uheld er papercuts :D 

    De kan også være heftige!

    HonoDelLoce30-07-19 05:58

  • ★★1

    Sider i Argasi på zykanthos og drikker en morgenbajer og ser ud over vandet, det er ikke den værste start på dagen :-D

    Weird_J30-07-19 06:05

  • ★★★★0

    Første dag tilbage på kontoret efter ferien, her er godt nok ulideligt varmt! Vores lokaler ligger på Snaregade og er i en af de rigtig gamle bygninger i Kbh, og derfor er der ingen air conditioning her. Så jeg har to ventilatorer og syv åbne vinduer, der kæmper for at få noget luft banket igennem mit kontor, så jeg kan stoppe med at svede, og derefter tage et bad.

    dyg30-07-19 08:44

  • ★★★★★★1

    Hvordan er vejret hos jer? Går og venter på det "farlige vejr" de har lovet, men der sker sgu ikke rigtig noget... Skuffet som altid..

    davenport30-07-19 13:29

  • ★★★★★★0

    Skyet og lummert her på sydhavsøerne.

    T. Nielsen30-07-19 13:34

  • ★★0

    Lummert og tæske fyldt med Tordenfluer, her i Østjylland..

    MadMartigan30-07-19 13:49

  • ★★★★0

    Lummert, men heldigvis har jeg ikke set en eneste tordenflue siden jeg forlod Jylland for halvanden uge siden.

    dyg30-07-19 14:34

  • ★★★★★★0

    Jeg har ikke set en tordenflue i årevis, men ok, jeg har så heller ikke set ret mange andre insekter i år.

    Zero Cool30-07-19 14:44

  • ★★★★★★0

    Det regner eller lyner ingen steder?

    davenport30-07-19 14:52

  • ★★★0

    Det regner eller lyner ingen steder?

    www.lightningmaps.org/

    Aranyhajú Nyárszépe30-07-19 15:31

  • ★★★★0

    Der skulle være et gustent regnvejr på Sjælland, men det ser heldigvis ud til at gå lige syd om Kbh. Måske når jeg tørskoet hjem!

    dyg30-07-19 15:34

  • ★★★★0

    Ingen regn her. Det har været lummervarmt og overskyet det meste af dagen. Synes, at det føles som om, at det har trukket endnu mere sammen den sidste times tid. Så måske er der endeligt uvejr på vej. 

    Jeg rækker dog regnvejret en udstrakt finger og smutter til karate om lidt. Så må jeg svømme hjem, hvis der har været skybrud imens.

    thomsen30-07-19 17:05

  • ★★0

    Det er åbenbart Nordjylland der er hårdest ramt.

    Vi fik en byge på 20 min og ellers intet

    Tiany30-07-19 18:21

  • ★★★★★★0

    Stadigt intet her. Det er ret dunkelt, men der sker ligesom ikke rigtig noget. Jeg har ellers en (udmærket) tradition ved lyn-vejr: World Without End-læsning og rødvin. Det er virkelig længe siden det er sket...

    davenport30-07-19 19:29

  • ★★★★★★0

    Lidt regn her den sidste halve time, men stoppet igen. 

    T. Nielsen30-07-19 19:41

  • ★★★0

    Det gik i hvert fald helt amok i Aalborg og øst for byen (hvor jeg bor). Det startede omkring klokken 14 med massivt regn - som i virkelig massivt - og omkring klokken 15:20 begyndte lyn og torden i stor stil.

    Min datter (godt 10 måneder) oplevede lyn og torden for første gang (hvor hun ligesom sansede det, i hvert fald) den anden dag. Der var hun alene med mig, og jeg gjorde meget ud af at virke fascineret og glad - hun reagerede med store øjne og “uuuuh-lyde”, mens hun stod i sofaen og spændt fulgte med gennem vinduerne. Og det var værre end omgangen i dag. Men i dag var hun alene med konen til at starte med, som selv er lettere utryg i den slags vejr. Det smittede lynhurtigt af på datteren, kunne jeg mærke, da jeg kom hjem midt i det.

    HonoDelLoce30-07-19 20:12

  • ★★★★★★0

    Atter lidt regn her på Falster ser jeg. Men stadig intet særligt.

    T. Nielsen30-07-19 20:18

  • ★★★★★★0

    Lidt større skylle til aften her, men ikke skybrud.

    T. Nielsen30-07-19 23:31

  • ★★★★0

    Min datter (godt 10 måneder) oplevede lyn og torden for første gang (hvor hun ligesom sansede det, i hvert fald) den anden dag. Der var hun alene med mig, og jeg gjorde meget ud af at virke fascineret og glad - hun reagerede med store øjne og “uuuuh-lyde”, mens hun stod i sofaen og spændt fulgte med gennem vinduerne. Og det var værre end omgangen i dag. Men i dag var hun alene med konen til at starte med, som selv er lettere utryg i den slags vejr. Det smittede lynhurtigt af på datteren, kunne jeg mærke, da jeg kom hjem midt i det.

    Det er sjovt, som den slags har betydning for, hvordan vi senere selv kommer til at opleve verden.

    Jeg kan svagt huske, at jeg ikke var bange for edderkopper, indtil at jeg oplevede, min storesøster gå i panik over en. Så begyndte jeg pludseligt også selv at opleve dem som ulækre. 

    (Det holdt indtil for nogle år siden, hvor jeg var i sommerhus på en naturgrund med min familie og en kæreste, der var bange for alt kryb. Efter at have brugt en halv time hver aften på at tømme værelset for stankelben, myg og edderkopper, så kæresten kunne sove, blev jeg ligesom træt af hele tiden at skulle hente nyt toiletpapir til at tage dem med, og så begyndte jeg bare at tage dem med hånden. Et par dage med det og al angst var forsvundet.)

    thomsen 1-08-19 12:51

  • ★★★★★★1

    Jeg har altid været bange for fugle, og det er min søster, som er 14 år yngre end jeg, også. Det har helt sikkert smittet, så jeg er meget opmærksom på det, så mine børn ikke arver det. Men det er med konstant ubehag, når vinduer og døre er åbent, for jeg er hele tiden på stikkerne. Tror det kommer af, at der fløj en solsort ind i huset, da jeg var lille og jeg gik i panik. Det og at der skulle flyve en fugl ind i bilen er nok det mest frygtelige senarie jeg kunne forestille mig af den slags ting.

    davenport 1-08-19 12:56

  • ★★★★2

    Fordømt!

    Jeg var jo ellers mere eller mindre stoppet med at handle filmplakater. Men indenfor det seneste års tid er der pludseligt kommet gang i det igen, fordi jeg ud af det blå har fået tilbudt at købe nogle af mine "hvide hvaler".

    Det er plakater, som jeg ellers aldrig havde regnet med, at jeg skulle komme til at eje, eller i det mindste har været på udkig efter meget, meget længe. Danske filmplakater som fx Woodoo - rædslernes grønne ø (Zombi 2), Dracula får blod på tanden (Taste the Blood of Dracula), Draculas brud (The Brides of Dracula) og Bennys Badekar. 

    Nu har jeg, igen uden forvarsel, lige fået tilbudt den usandsynligt sjældne, danske plakat fra Manden fra Mars (The Thing From Another World). Efter min mening er det en af de flotteste plakater fra filmen i verden. De originale amerikanske er nemlig ikke særligt interessante.

    Der er et billede af den her: filmplakater.wordpress.com/2012/11/30/manden-fra-mars-the-thing-from-another-world/manden-fra-mars-2/

    Sælger skal have 5K for den, og dermed er vi oppe i den øvre ende af, hvad jeg før har givet for en enkelt filmplakat. Men til gengæld skulle den være i virkeligt flot stand, ikke afbleget og uden revner, fordi den har ligget i en kuvert siden 1950'erne. 

    Der har ført været solgt et par eksemplarer på internationale auktioner, begge til en pris på $1000+, og begge i dårligere stand end denne, så jeg er meget tilbøjelig til at sige ja. Det er lidt et "once in a lifetime"-tilbud. 

    Men jeg skal lige sælge en nyre først. 

    thomsen 2-08-19 13:35

  • ★★★★★0

    På et eller andet tidspunkt sagde jeg af stupide grunde ja til en "free trial" på en eller anden hjemmeside, og nu har den selvfølgelig lige belastet min konto med 800 kroner automatisk for at fornye abonnementet for et år. Jeg har skrevet nogen sure e-mails til dem, men jeg ser nok ikke de penge igen. Af og til hader jeg altså Internettet. 

    Lars! 2-08-19 13:49

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen