Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    kunne godt tænke mig at høre lidt om den nyeste version af "Swamp Thing". :)

    Jeg har selv kun set Wes Cravens version fra tidligt i 80'erne. Mindes den ikke som noget særligt, men gad godt gense den.

    Serien blev dog stoppet efter kun 10 afsnit, men så vidt jeg kan se på kommentarene på Imdb, er de fleste ret glade for de 10 afsnit.

    Åh, det havde jeg ikke fanget:-( Troede blot at det var lige første sæson og at der så måske kom flere sæsoner. Men kan da godt læse, at der står de har stoppet den....

    T. Nielsen 3-11-19 13:39

  • ★★★★★1

    Jeg har selv kun set Wes Cravens version fra tidligt i 80'erne. Mindes den ikke som noget særligt, men gad godt gense den.

    Åh, det havde jeg ikke fanget:-( Troede blot at det var lige første sæson og at der så måske kom flere sæsoner. Men kan da godt læse, at der står de har stoppet den....

    Wes Cravens udgave er jeg selv ret glad for. Det er ikke nogen perfekt film og effekterne halter også lidt sine steder. Men det et nu stadig god B-films underholdning, der egentlig rammer flere elementer fra tegneserien ganske fornuftigt. :)

    Mht. den nye "Swamp Thing", så mener jeg sågar, at den blev droppet allerede efter første afsnit. James Wan og Co havde dog kontrakt på at kunne lave 13 afsnit, men endte med kun at lave 10.

    NightHawk 3-11-19 13:59

  • ★★★★★★1

    Men det et nu stadig god B-films underholdning, der egentlig rammer flere elementer fra tegneserien ganske fornuftigt. :)

    Og lige det element tiltaler mig og et gensyn:-D

    T. Nielsen 3-11-19 14:08

  • ★★★★0

    Min søn går i en midlertidig vuggestue i Valby, mens den endelige vuggestue bliver bygget. Her hygger han sig med de andre børn. Især een af børnene er han blevet glad for at lege med. De hygger og leger, og slås en gang imellem. Drengens forældre har siden startet virket søde, men ikke typer, som vi normalt ville omgåes.

    Nogle hørte måske, at der blev affyret skud mod et fitnesscenter i Valby i fredags. Det viste sig at være lige overfor min søns vuggestue. Tilsyneladende ejes halvdelen af centeret af en kone til en Bandidos-rocker fra Valby.

    Dette tænkte vi ikke nærmere over, lige indtil vi så et billede på eb.dk af denne fængselsflygtende Bandidos-rocker... Det var såmænd min søns legevens far!

    Nå, de virker stadigvæk søde..

    dyg 4-11-19 08:36

  • ★★★★★★1

    Min søn går i en midlertidig vuggestue i Valby, mens den endelige vuggestue bliver bygget. Her hygger han sig med de andre børn. Især een af børnene er han blevet glad for at lege med. De hygger og leger, og slås en gang imellem. Drengens forældre har siden startet virket søde, men ikke typer, som vi normalt ville omgåes.

    Nogle hørte måske, at der blev affyret skud mod et fitnesscenter i Valby i fredags. Det viste sig at være lige overfor min søns vuggestue. Tilsyneladende ejes halvdelen af centeret af en kone til en Bandidos-rocker fra Valby.

    Dette tænkte vi ikke nærmere over, lige indtil vi så et billede på eb.dk af denne fængselsflygtende Bandidos-rocker... Det var såmænd min søns legevens far!

    Nå, de virker stadigvæk søde..

    Bare lad som ingenting - men en diskret metaldetektor i jeres entré ville måske være en idé? Bare til når han næste gang er ude ;-)

    Wayne 4-11-19 08:44

  • ★★★★★★0

    I lørdags var jeg ude for en ret mærkelig oplevelse.

    Mens jeg står og vasker op, ringer det pludselig på døren og det er to mænd, der frygteligt gerne lige vil snakke om, at man nogle gange giver Gud skylden for nogle af de ting, som sker i ens liv, samt gerne vil høre om mit forhold til døden og Gud.

    Jeg snakker kort med dem, går tilbage hvad jeg var i gang med og 10-15 min. senere dukker der to damer op, som lige vil høre om mit forhold til Gud.

    Det kan meget vel være et tilfælde, men det virker som en virkelig underlig timing, lige ovenpå at min mor er gået bort og at af alle de emner, man kunne vælge, at det lige drejer sig om at give Gud skylden for at noget ulykkeligt der er sket og dødsfald.

    Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på, om det er en eller anden usmagelig rekrutteringstaktik, hvor man prøver at fange folk, når de er på det laveste.

    Zero Cool 4-11-19 09:57

  • ★★★★★★0

    I lørdags var jeg ude for en ret mærkelig oplevelse.

    Mens jeg står og vasker op, ringer det pludselig på døren og det er to mænd, der frygteligt gerne lige vil snakke om, at man nogle gange giver Gud skylden for nogle af de ting, som sker i ens liv, samt gerne vil høre om mit forhold til døden og Gud.

    Jeg snakker kort med dem, går tilbage hvad jeg var i gang med og 10-15 min. senere dukker der to damer op, som lige vil høre om mit forhold til Gud.

    Det kan meget vel være et tilfælde, men det virker som en virkelig underlig timing, lige ovenpå at min mor er gået bort og at af alle de emner, man kunne vælge, at det lige drejer sig om at give Gud skylden for at noget ulykkeligt der er sket og dødsfald.

    Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på, om det er en eller anden usmagelig rekrutteringstaktik, hvor man prøver at fange folk, når de er på det laveste.

    Tror desværre at du skal regne med det værste. Jehovas Vidner dukkede også op efter min fars død. De læser dødsannoncer - og så finder de dig. :-/

    Wayne 4-11-19 10:09

  • ★★★★0

    Er lige blevet ringet op af en journalist fra BT, fordi jeg skulle have skrevet en kommentar til en DR-artikel om cyber-feminisme(?) for to dage siden. Et kort sekund blev jeg i tvivl: Har jeg det? Det viste sig dog at måtte være en anden Rasmus Drews, men lidt spøjst, for så almindeligt er navnet ikke...

    chandler75 4-11-19 10:46

  • ★★★★★1

    I lørdags var jeg ude for en ret mærkelig oplevelse.

    Mens jeg står og vasker op, ringer det pludselig på døren og det er to mænd, der frygteligt gerne lige vil snakke om, at man nogle gange giver Gud skylden for nogle af de ting, som sker i ens liv, samt gerne vil høre om mit forhold til døden og Gud.

    Jeg snakker kort med dem, går tilbage hvad jeg var i gang med og 10-15 min. senere dukker der to damer op, som lige vil høre om mit forhold til Gud.

    Det kan meget vel være et tilfælde, men det virker som en virkelig underlig timing, lige ovenpå at min mor er gået bort og at af alle de emner, man kunne vælge, at det lige drejer sig om at give Gud skylden for at noget ulykkeligt der er sket og dødsfald.

    Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på, om det er en eller anden usmagelig rekrutteringstaktik, hvor man prøver at fange folk, når de er på det laveste.

    Jeg sidder og bliver helt harm over at læse om dine oplevelser. At udnytte en så trist baggrund til at komme anmassende på den måde, synes jeg er meget grænseoverskridende og provokerende ud over, at det også er dybt usmageligt og usympatisk. Hatten af for at du trods alt tog det så forholdsvis roligt. Jeg ved ærlig talt ikke, om jeg havde kunnet styre mit temperament rent verbalt, hvis jeg havde stået i samme situation.

    NightHawk 4-11-19 11:15

  • ★★★★★★0

    Tror desværre at du skal regne med det værste. Jehovas Vidner dukkede også op efter min fars død. De læser dødsannoncer - og så finder de dig. :-/

    Jeg havde også hørt om det fra andre og en af mine bekendte fortalte, at hans forældre havde været ude for noget af det samme.

    Jeg sidder og bliver helt harm over at læse om dine oplevelser. At udnytte en så trist baggrund til at komme anmassende på den måde, synes jeg er meget grænseoverskridende og provokerende ud over, at det også er dybt usmageligt og usympatisk. Hatten af for at du trods alt tog det så forholdsvis roligt. Jeg ved ærlig talt ikke, om jeg havde kunnet styre mit temperament rent verbalt, hvis jeg havde stået i samme situation.

    Jeg forblev nok rolig, fordi jeg var pænt overrasket og det først for alvor klikkede, at der var ugler i mosen, da andet hold kom på besøg.

    Zero Cool 4-11-19 11:46

  • ★★★1

    Jeg har været inde på det i religionstråden. Personer med døden tæt på livet, er ofte mere modtagelige overfor indoktrinering. Derfor går religion gerne målrettet efter dem og ja, de læser dødsannonce. 

    Aranyhajú Nyárszépe 4-11-19 12:07

  • ★★★★★★0

    Sidder på lungeafdelingen på Næstved sygehus til de jævnlige test. Første del gik vist okay. Men mangler stadig lægens dom, når hun engang får tid til at få mig ind. Kunne godt guffe en kæmpe burger, men kunne se jeg havde taget lidt på igen. Så må vist atter til at tage mig sammen. 

    T. Nielsen 5-11-19 10:11

  • ★★★★★★0

    Sidder på lungeafdelingen på Næstved sygehus til de jævnlige test. Første del gik vist okay. Men mangler stadig lægens dom, når hun engang får tid til at få mig ind. Kunne godt guffe en kæmpe burger, men kunne se jeg havde taget lidt på igen. Så må vist atter til at tage mig sammen. 

    Halløjsa - hvad fejler du, gamle jas?

    Wayne 5-11-19 13:26

  • ★★★★★★0

    Halløjsa - hvad fejler du, gamle jas?

    Hvor skal jeg starte....Bærer rundt på indtil flere diagnoser, så det nærmest burde være naturstridigt at jeg næsten aldrig er sygemeldt:) Men det her var omkring min sarkoidose og min næsten nyligt opdagede astma. 

    T. Nielsen 5-11-19 13:31

  • ★★★★★★0

    Hvor skal jeg starte....Bærer rundt på indtil flere diagnoser, så det nærmest burde være naturstridigt at jeg næsten aldrig er sygemeldt:) Men det her var omkring min sarkoidose og min næsten nyligt opdagede astma. 

    Astma kan være slemt nok - men hvad dælen er sarkoidose?

    Wayne 5-11-19 13:34

  • ★★★★★★0

    Astma kan være slemt nok - men hvad dælen er sarkoidose?

    Ja det lyder sgu næsten som et valg til en sushi buffet:D Men det er en autoimmun sygdom, det hovedsagligt “angriber” og ødelægger vævet i lungerne. Den kan også sætte sig i andre dele af kroppen, men mener at have læst at den i over 90% af tilfældene sætter sig i lungerne. 

    T. Nielsen 5-11-19 13:52

  • ★★★★★★0

    Ja det lyder sgu næsten som et valg til en sushi buffet:D Men det er en autoimmun sygdom, det hovedsagligt “angriber” og ødelægger vævet i lungerne. Den kan også sætte sig i andre dele af kroppen, men mener at have læst at den i over 90% af tilfældene sætter sig i lungerne. 

    Ja, man skal passe på sig selv. Jeg fik også en reminder om at jeg ikke er uforgængelig, sidste år, da jeg fik en blodprop.

    Men hvor galt står det til - og hvad er udsigterne?

    Wayne 5-11-19 13:59

  • ★★★★★★0

    Ja, man skal passe på sig selv. Jeg fik også en reminder om at jeg ikke er uforgængelig, sidste år, da jeg fik en blodprop.

    Men hvor galt står det til - og hvad er udsigterne?

    Jeg kunne have passet nok så godt på mig selv, men ingen ved hvad der udløser sarkoidose. Jeg dyrket jo sport, bevæger mig, ryger ikke, drikker sjældent, spiser også en del sundt (men også lidt for meget af det usunde). Jeg er ikke voldsom overvægtig og en del af min overvægt skyldes endda den medicin jeg fik de første næsten 2 år. Fik store mængder binyrebarkhormon. Dem er jeg heldigvis taget af nu. Tabte mig da også hurtigt 10-12 kg. Har nu så i dag opdaget af jeg har taget 1-3 kg på igen. Det jo den forkerte vej:D

    Ifølge lægerne så det slemt ud, men jeg er ikke så hårdt ramt som billeder måske har set ud til og mine lungerne er egentlig også stadig ret gode og holder sig inden for det normale. Udsigterne er svære præcis at sige. Sarkoidose brænder indimellem ud siger de. Men det tager som regel 3-5 år (eller mere?). I værste fald ødelægger det jo lungerne. Så skal der en lungetransplantation til og ellers dør man vel. Det sker dog heldigvis sjældent. Men mit har været status quo i snart et par år, så måske jeg blot må leve med det og så leve med trætheden og de små udfordringer sygdommen ellers kan give. 

    T. Nielsen 5-11-19 14:32

  • ★★★★★★0

    Jeg kunne have passet nok så godt på mig selv, men ingen ved hvad der udløser sarkoidose. Jeg dyrket jo sport, bevæger mig, ryger ikke, drikker sjældent, spiser også en del sundt (men også lidt for meget af det usunde). Jeg er ikke voldsom overvægtig og en del af min overvægt skyldes endda den medicin jeg fik de første næsten 2 år. Fik store mængder binyrebarkhormon. Dem er jeg heldigvis taget af nu. Tabte mig da også hurtigt 10-12 kg. Har nu så i dag opdaget af jeg har taget 1-3 kg på igen. Det jo den forkerte vej:D

    Ifølge lægerne så det slemt ud, men jeg er ikke så hårdt ramt som billeder måske har set ud til og mine lungerne er egentlig også stadig ret gode og holder sig inden for det normale. Udsigterne er svære præcis at sige. Sarkoidose brænder indimellem ud siger de. Men det tager som regel 3-5 år (eller mere?). I værste fald ødelægger det jo lungerne. Så skal der en lungetransplantation til og ellers dør man vel. Det sker dog heldigvis sjældent. Men mit har været status quo i snart et par år, så måske jeg blot må leve med det og så leve med trætheden og de små udfordringer sygdommen ellers kan give. 

    Ja, somme tider rager man sig bare noget til, ud af det blå. Jeg troede også at jeg gjorde alting så fornuftigt som jeg kunne. Dyrkede sport, spiste fornuftigt og varieret og ryger ikke - og kun 3 øl, eller glas vin i weekenden - men det samme som dig; Jeg spiste lidt for meget usundt oveni. Pludselig fik jeg smerter i venstre arm og lår.

    Egentlig var konen mere bekymret over det end jeg, så jeg var en tur hos lægen, i starten af ugen. Han kunne ikke konstantere noget, men lørdag morgen havde det tiltaget så meget at jeg undrede mig nok og ringede til  vagtlægen, som straks sendte en ambulance - med udrykning. 

    På hospitalet kom jeg hele møllen igennem med hjertekardiogram, blodprøver, røntgen - og lægen virkede som om det bare var rutine, for de kunne ikke rigtig se noget. 

    Så kom svaret fra blodprøverne; der sad en blodprop i lungerne. Fra at jeg havde bevæget mig frit rundt på hospitalet til de forskellige prøver måtte jeg pludselig ikke røre mig og blev kørt rundt i en seng, til alle former for scanninger - for det skidt kan jo bevæge sig og sætte sig andre steder i kroppen. 

    Det tog 3/4 år med blodfortyndende medicin før de erklærede mig rask - i den tid tog jeg også ca 10 kg på, om det havde noget med medicinen at gøre, ved jeg ikke. Men det var for meget, så jeg skar ned på alt det usunde og begyndte at svømme 3 gange om ugen, ud over det jeg lavede i forvejen og smed 16 kg i løbet af 4 måneder. For hulen man får overskud til lidt mere, efter det.

    Nu har jeg dog bevæget mig 5 kg i den forkerte retning - så har lige intensiveret træningen den seneste uge, jeg gider ikke ende der igen.

    Men svømning er helt genialt - og kunne vel også være det for dig, hvis du har knas med lungekapaciteten. Jeg kunne mærke en markant forskel. Der findes næppe nogen træning som er mere effektiv i forhold til det - også i forhold til træthed.

    Fordelen er også at man ikke belaster sine led på samme måde som ved andre former for træning.

    Wayne 5-11-19 15:27

  • ★★★★★★1

    Det må også være lidt en forskrækkelse Wayne? For sikken en historie:-/
    Mit troede de først var lungekræft, så i 2 lange uger faldt mit liv sammen. Jeg kendte statistikken for lungekræft patienter og tanken om at mine piger skulle risikere at miste deres far i så tidlig en alder kunne jeg ikke bære. 

    Ja svømning er virkelig godt for kroppen og som du selv er inde på, fås det næppe mere sundt. Jeg går dog i træningscenter, hvor jeg kombinerer styrketræning med kredsløbstræning. Det er et dejligt break, hvor jeg får tømt hovedet og ro i kroppen. Lytter til musik (min egen!) og forsvinder i den (og får måske lidt candy til øjnene:) 

    T. Nielsen 5-11-19 22:32

  • ★★★★★★1

    Det må også være lidt en forskrækkelse Wayne? For sikken en historie:-/
    Mit troede de først var lungekræft, så i 2 lange uger faldt mit liv sammen. Jeg kendte statistikken for lungekræft patienter og tanken om at mine piger skulle risikere at miste deres far i så tidlig en alder kunne jeg ikke bære. 

    Ja svømning er virkelig godt for kroppen og som du selv er inde på, fås det næppe mere sundt. Jeg går dog i træningscenter, hvor jeg kombinerer styrketræning med kredsløbstræning. Det er et dejligt break, hvor jeg får tømt hovedet og ro i kroppen. Lytter til musik (min egen!) og forsvinder i den (og får måske lidt candy til øjnene:) 

    Føj for s.... Thomas. To uger er for længe at gå med sådan en mistanke!

    Godt du fik det ryddet af vejen. Lyder som god træning - din egen musik? Playliste - eller selvkomponeret?

    Eyecandy giver ikke huller i tænderne :-)

    Wayne 6-11-19 06:11

  • ★★★★★★1

    Føj for s.... Thomas. To uger er for længe at gå med sådan en mistanke!

    Godt du fik det ryddet af vejen. Lyder som god træning - din egen musik? Playliste - eller selvkomponeret?

    Eyecandy giver ikke huller i tænderne :-)

    Ja, jeg brød også totalt sammen i tårer af glæde da lægen ringede og sagde det ikke var lungekræft!!!

    Playliste dog. Kunne godt lyde som jeg mente det andet. Men blot playliste for fordi jeg ikke gider høre centrets musik, kan dykke ned i min egen og lukker verden lidt ude (selv om der selvfølgelig er nogen der vil tale...det undgår man dog når man svømmer tænker je:)

    Nej, og eyecandy feder heller ikke:D

    T. Nielsen 6-11-19 09:16

  • ★★★★★★0

    Ja, jeg brød også totalt sammen i tårer af glæde da lægen ringede og sagde det ikke var lungekræft!!!

    Playliste dog. Kunne godt lyde som jeg mente det andet. Men blot playliste for fordi jeg ikke gider høre centrets musik, kan dykke ned i min egen og lukker verden lidt ude (selv om der selvfølgelig er nogen der vil tale...det undgår man dog når man svømmer tænker je:)

    Nej, og eyecandy feder heller ikke:D

    Må være ligesom at få et ekstra liv.

    Playlister - kender det. Jeg har en konto hos Deezer og har efterhånden lavet 16 playlister, som jeg hører lidt i forhold til humør. En enkelt af dem er på 959 numre - og jeg har brugt timer på at finde det helt rigtige.

    Blandt andet har jeg gået top 100 i gennem for hvert år siden 50,erne.

    Jeg har det man kan kalde en bred smag - jeg hører lige så gerne U2, Dire Straits, Tove Lo, Nancy Sinatra, Justin Timberlake, Pharrel Williams, Simply Red, Prince, The Police, Queen, Basement Jaxx, ELO, Madonna, Blue Öyster Cult, Sweet, Gasolin, Dean Martin - osv osv - som alt der er nyt, eller en heftig gang Disco eller Jazz og Lounge.

    Fælles der skal være noget melodisk som siger mig noget - jeg nåede aldrig at blive fan af punk, og gangsterrap siger mig kun noget, hvis det er rigtig godt.

    Hvis jeg hører noget fedt hiver jeg Shazam frem og får det lagt ind på en af mine playlister. 

    Jeg hører musik når jeg slår græs, når jeg cykler eller løber - til morgenmaden i weekenden og når jeg/vi laver mad - og som baggrundstæppe når det passer ind.

    Det kunne være fedt hvis jeg også kunne gøre det, når jeg svømmer.

    Wayne 6-11-19 11:04

  • ★★★★★★0

    Har lige gjort køleskabet rent. Der var gået hul på en bøtte creme fraice, selvfølgelig den der stod på øverste hylde. Kæft det stank. Vi kunne ikke finde ud af, hvad fanden der lugtede af. Lidt som surt hunderøvhul. Men nu er der styr på sagerne. Smed det meste ud, og har sendt Obersten ud at handle.

    davenport 6-11-19 12:20

  • ★★★★★★1

    Fælles der skal være noget melodisk som siger mig noget - jeg nåede aldrig at blive fan af punk, og gangsterrap siger mig kun noget, hvis det er rigtig godt.

    Hvis jeg hører noget fedt hiver jeg Shazam frem og får det lagt ind på en af mine playlister. 

    Jeg hører musik når jeg slår græs, når jeg cykler eller løber - til morgenmaden i weekenden og når jeg/vi laver mad - og som baggrundstæppe når det passer ind.

    Det lyder næsten som mig:-D Jeg hører på job når muligt, i bilen, når jeg laver mad, når vi spiser (hvis fruen ikke nedlægger protest og vil have ro og det jo nok fornuftigt og sundt nok indimellem:), under al træning. Indimellem også når jeg handler har jeg fået øresnegle med mig, eller når jeg går tur osv osv.

    Om jeg har en bred smag ved jeg ikke og så jo, alligevel har jeg jo nok. Ikke så bred som din kan jeg godt høre. Jeg er så indrømmet hvad mange, i hvert fald her på siden, vil kalde reaktionær. Men jeg hører alt fra Val Halen til Dean Martin. Fra Tom Waits til Gasolin'. Fra Bob Dylan til AC/DC. Fra Accept til Adele. Alice Cooper, The Beatles, Rolling Stones, Billy Joel, Buddy Holly, Survivor, Elvis Presley og Costello. Whitesnake, Tom Jones og Willie Nelson, ZZ Top, Tony Bennett, Tom Petty og mange mange flere. Behøver jeg nævne Bruce Springsteen:-D

    Mine spillelister er mange. Favoritter, topfavoritter, diverse blandet af favoritter hørt ofte og favoritter hørt mere sjældent. Topartister (for mig). Ja også lister med julesange.

    T. Nielsen 6-11-19 12:26

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen