Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Insider var vist også i sin tid til jobsamtale som filmanmelder på go'morgen Danmark, men fik det ikke. 

    Han blev nr. to til castingen. Fyren, der løb med tjansen, holdt vist ikke længe (det var under en længere pause med Casper Christensen).

    Johan var også til casting hos DR, men der var det vist noget med, at de ikke kunne lide, at han var autodidakt og ikke havde en fin filmuddannelse. Men nu er han ved at være færdiguddannet magister i Filmvidenskab, så hvem ved... :)

    chandler7513-12-19 13:55

  • ★★★★★0

    Men nu er han ved at være færdiguddannet magister i Filmvidenskab, så hvem ved... :)

    Sejt han har jo også været på Hogwarts! Jeg var selv med da han var der første gang.

    Elwood13-12-19 14:21

  • ★★★★★4

    Jeg synes afskyen mod Ann Lind er irriterende og unødvendig. Film-Danmark er nu så tilpas småt med Internettet, at hun kan komme til at se det, når folk sviner hende til her på siden og andre online filmsnakkemiljøer. Det er en kedelig udvikling at folk siger de kunne "brække sig" over personer - og ikke mindst når det er personer som virkelig ikke har gjort noget galt, men som man bare har en eller anden irrationel aversion imod... 

    Lars!13-12-19 21:24

  • ★★★★★★0

    Jeg synes afskyen mod Ann Lind er irriterende og unødvendig. Film-Danmark er nu så tilpas småt med Internettet, at hun kan komme til at se det, når folk sviner hende til her på siden og andre online filmsnakkemiljøer. Det er en kedelig udvikling at folk siger de kunne "brække sig" over personer - og ikke mindst når det er personer som virkelig ikke har gjort noget galt, men som man bare har en eller anden irrationel aversion imod... 

    Helt enig Riqon, det er en kedelig tendens at folk skal svines til, blot for at udøve deres passion for film, på en måde som ikke lige passer X eller Y. 

    T. Nielsen13-12-19 22:06

  • ★★★★★★1

    Det var både et ganske muntert (de måtte bogstaveligt talt trække Maria Månson ud af studiet) men samtidig også et meget vemodigt farvel til "Filmselskabet" igår, da sidste afsnit rullede hen over skærmen.

    Det har med al tydelighed ikke været med hverken Per Juul Carlsen og i sær Maria Månsons gode vilje, at deres program blev lukket, og i to af de sidste afsnit blev der da også fra Månsons side fyret et par særdeles syrlige stikpiller af rettet direkte mod DR's ledelse. Da Maria Månson anmelte hhv. "Le Mans 66" og "Dommedag Nu - Final Cut", sagde hun følgende :

    "Filmen pointerer også rigtig godt hvordan passion og fagkundskab ofte skal bokse imod slipsedyr og mappedrenge. En udlægning man snildt kunne overføre til...andre...organisationer...host host".

    "Dommedag Nu" - Final Cut får 7 stjerner...(en assistent råber i baggrunden "Nej, Maria du kan kun give 6 stjerner!")..."Nå, hvad har i da tænkt jer at gøre ved det? Lukke programmet? (Maria Månson smiler sarkastisk)..."Jeg sagde den fik 7 stjerner!" :D

    Heldigvis lykkedes det Maria og Per i går at slutte af på en både dybt professionel og humoristisk måde efter 8 år, hvor de har udgjort et fantastisk makkerpar og leveret, hvad jeg med ro i sindet vil betegne som det bedste filmprogram siden "Bogart".

    "Filmselskabet" vil blive stærkt savnet fra min side og jeg fatter stadig ikke helt, at det er definitivt slut og da slet ikke med tanke på, at "Bogart" kørte hele 17 år i træk. Dermed står det også klart, at hvis man virkelig ville, kunne man fra ledelsens side sagtens have fortsat med "Filmselskabet" som oven i hatten ikke koster de store summer at producere. Hvis man har både økonomi til en opgradering af "Troldspejlet" og plads til dette program på DR2, havde dette naturligvis også kunnet lade sig gøre med "Filmselskabet".

    Men dette var man fra ledelsens side ikke interesseret i og deres beslutning om at nedllægge DRK, samt både at lukke ikke bare "Filmselskabet" men også programmer som "Kunstquizzen" og "Kulturmagasinet Gejst" (der blev vist på DR1)  - og som også havde Maria Månson som vært - viser med al tydelighed at man klart har nedprioriteret hvad der har med kunst og kulturformidling at gøre, hvilket er helt grotesk på en public service kanal/station.

    Selv om Per Juul Carlsen fortsætter med at lave "Filmland" på P1, kommer jeg virkelig til at savne at se ham på skærmen og høre hans ofte knastørre og lune humoristiske kommentarer, samt hans herlige ping pong dialoger med den skæppeskønne Maria Månson og hendes mindst ligeså vidunderlige humor og intelligente og særdeles velformulerende rap i replikken attitude. 

    Tak til Maria Månson Per Juul Carlsen for 8 super fede filmnørde-år. 

    Flot skrevet. Jeg kommer som sagt også til at savne både dem og Filmselskabet. Jeg har været med og set samtlige afsnit gennem alle 8 år. 
    Og enig film anmeldelser er bedre med billeder.

    Wayne13-12-19 23:32

  • ★★★★★0

    Flot skrevet. Jeg kommer som sagt også til at savne både dem og Filmselskabet. Jeg har været med og set samtlige afsnit gennem alle 8 år. 
    Og enig film anmeldelser er bedre med billeder.

    Tak. :) 

    Ja, jeg synes lige, at jeg ville sætte et par ord på nu, at det var allersidste gang og at jeg samtidig er ret bitter over, at der nu slet ingen film-programmer er at finde på dansk tv.

    Så er det godt nok blevet meldt ud fra ledelsens side, at man da stadig tager film og kulturformidling seriøst, da DR jo stadig laver "Filmland" i radioen og desuden har "Troldspejlet og Co.", samt "K2" på tv. "Filmland" er selvfølgelig fedt nok, men det er et andet medie end tv, så det kan ikke sammenlignes synes jeg med et tv-program.

    Så er der "Troldspejlet og Co." som i det nye format er blevet til en blanding af foredrag, spil og filmanmeldelser, samt talkshow presset ind i et program der varer 30 minutter, hvilket betyder at alle dele desværre ender med at blive alt for overfladisk og tyndbenet. Sagt med al ære og respekt for Jakob Stegelmann, så kan jeg ikke bruge de fillm-anmeldelser til noget som helst.

    "K2" med Ane Cortzen som vært er sådan en type program, hvor hun har inviteret tre gæster ind, som så snakker om hvad der rør sig i kunst og kulturverdenen. Det ligner til forveksling "Smagsdommerne" med Adrian Hughes blot i en meget poppet og overfladisk udgave helt uden det samme bid og vid, som "Smagsdommerne" havde.

    Prøv bare at se afsnittet hvor Cortzen og Co "analyserer" "Rambo : Last Blood". Det er en helt håbløs og nærmest intetsigende gennemgang, fyldt med kække jokes og forudindtagede holdninger. Igen er det ikke et program - når det kommer til at vurdere og analysere film - som jeg kan bruge til noget som helst.

    Det er kort sagt for poppet og overfladisk en tilgang til noget som fortjener at blive gået i dybden med og det får vi hverken i form af "Troldspejlet og Co." Eller "K2". Øv!

    NightHawk14-12-19 12:48

  • ★★★★★0

    Sagt med al ære og respekt for Jacob Stegelman

    Ah hrmm hrmm! Jakob Stegelmann :)

    Den anden er hans evil twin der nogen gange tog over i sommerferie perioden i Troldspejlet.

    Elwood14-12-19 12:46

  • ★★★★★1

    Ah hrmm hrmm! :)

    Haha, ja jeg tænkte nok, at jeg ville komme til at få stavet det forkert, sorry. :) Jeg retter det selvfølgelig med det samme, så universet forbliver intakt. :) 

    NightHawk14-12-19 12:48

  • ★★★★★2

    Haha, ja jeg tænkte nok, at jeg ville komme til at få stavet det forkert, sorry. :) Jeg retter det selvfølgelig med det samme, så universet forbliver intakt. :) 

    Men ja nu vi er ved Troldspejlet og Co. det skal nok også lige igang først (er dog vild med intro'en mest på grund af lydsiden)

    Men det er tydeligt at Stegelmann ikke normalt er talkshow vært, han er mesterlig til fordrag, det bedste var stadigvæk da jeg var til et PLanet X fordrag, det var da den program serie var på sit højeste, hvor han var forbi i Århus, det var også første gang jeg mødte manden, og fik snakket med ham. Han har en fantastisk form for entusiame for alt, og bare det at høre hans lettere sarkastiske komentarer til diverse tvilvsomme film var rigtig sjovt.

    Vra til et fordrag med ham for nyligt også, og det var ret sjovt at høre om hvordan han kæmpede sin sag med tingene da han startede ud på DR, med sine program idé'er, og hvordan han blev ret upopulær til at starte med på grund af hans mere frie tegnefilm som han valgte at vise. Så også billeder fra da han startede ud med hans lille udlejnings butik. Og som mange jo husker, så startede troldspejlet ud med at være stortset uden speak i f.eks. Computerspil anmeldelserne, stadigvæk sjovt at se den dag i dag.

    Men ja jeg håber han blot lige skal finde formen, alt respekt til manden for at vil prøve noget hel nyt med programmet, og jeg vil da fortsat følge det trofast, for at se, hvad han finder på :)

    Elwood14-12-19 13:16

  • ★★★★★★0

    Ah hrmm hrmm! Jakob Stegelmann :)

    Den anden er hans evil twin der nogen gange tog over i sommerferie perioden i Troldspejlet.

    Hans onde tvilling er Jan fra Luksusfælden. Han er Stegelmann fra et alternativt univers, hvor Stegelmann valgte at blive kedelig, i stedet for nørdet.

    Zero Cool14-12-19 14:19

  • ★★★0

    Trailer 2 til BBCs Dracula-serie. Forhåbentlig er den ikke repræsentativ, for det ligner ærlig talt lort.

    Benway15-12-19 16:11

  • ★★★★★★0

    Trailer 2 til BBCs Dracula-serie. Forhåbentlig er den ikke repræsentativ, for det ligner ærlig talt lort.

    I hvilken forstand?

    T. Nielsen15-12-19 16:18

  • ★★★1

    I hvilken forstand?

    Stemningen, valget af musik og de lige lovligt kulørte indslag. Den kan selvfølgelig bare være klipningen og musikvalget - det håber jeg - men jeg frygter lidt en overgearet sjov Sherlock-agtige Dracula med punchlines. Kald mig bare reaktionær, men jeg vil have en Dracula, der er en ikke-ironisk ufortrøden ond satan. :)

    Benway15-12-19 16:23

  • ★★★★★★1

    Stemningen, valget af musik og de lige lovligt kulørte indslag. Den kan selvfølgelig bare være klipningen og musikvalget - det håber jeg - men jeg frygter lidt en overgearet sjov Sherlock-agtige Dracula med punchlines. Kald mig bare reaktionær, men jeg vil have en Dracula, der er en ikke-ironisk ufortrøden ond satan. :)

    Jamen deri er jeg enig så:-)

    T. Nielsen15-12-19 16:25

  • ★★★★0

    Men helt ærligt, så var jeg sgu heller ikke solgt på Sherlock, da jeg hørte om den. Men efter første afsnit var jeg konvertit.

    gi-jones15-12-19 20:49

  • ★★★1

    Læser lige at Anna Karina er død. Hun blev 79.

    Aranyhajú Nyárszépe15-12-19 21:05

  • ★★★★★★0

    Det er da det jeg skal bygge til mit anneks;

    nyheder.tv2.dk/video/OTdqX3p6aU1RZTRVX0VNN21yVnFNUktYc1NJTmxQVHc=

    Wayne16-12-19 08:17

  • ★★★★★★1

    Jeg lavede en playlist med alle soundtracks til Star Wars-filmene på Spotify i går. I dag lytter jeg til den og her er en af svaghederne ved streaming: Fox-temaet er ikke længere på dem, fordi det er udgaver der er blevet genudgivet, efter Disney overtog.

    Zero Cool16-12-19 11:52

  • ★★★★1

    Stemningen, valget af musik og de lige lovligt kulørte indslag. Den kan selvfølgelig bare være klipningen og musikvalget - det håber jeg - men jeg frygter lidt en overgearet sjov Sherlock-agtige Dracula med punchlines. Kald mig bare reaktionær, men jeg vil have en Dracula, der er en ikke-ironisk ufortrøden ond satan. :)

    Jeg tænker, at musikken blot er et forsøg på at lave en ung og smart trailer. Det håber jeg i det mindste.

    Første afsnit blev vist for pressen i UK og særligt indbudte for et par uger siden, og jeg har kun hørt godt fra folk, der har set det. 

    Ja, Draculas punchline er måske lige lovlig kæk. Men på den anden side, når man tænker, hvor mange friheder, forskellige adaptationer har taget gennem årene, så kan det ikke hidse mig voldsomt op - i hvert fald ikke nok til at ødelægge mine forventninger. 

    Jeg er stadigvæk positivt stemt. 

    thomsen16-12-19 14:18

  • ★★★0

    Jeg tænker, at musikken blot er et forsøg på at lave en ung og smart trailer. Det håber jeg i det mindste.

    Første afsnit blev vist for pressen i UK og særligt indbudte for et par uger siden, og jeg har kun hørt godt fra folk, der har set det. 

    Jeg tager opmuntring fra dine ord og håber, at det bare er en skidt trailer. Vi vil alle gerne se et godt take på den gamle roman. :)

    Benway16-12-19 16:01

  • ★★★★0

    Jeg tager opmuntring fra dine ord og håber, at det bare er en skidt trailer. Vi vil alle gerne se et godt take på den gamle roman. :)

    I never drink ........ wiiiiine.

    Bruce16-12-19 17:53

  • ★★★★★★0

    Jeg er lidt jaloux. Obersten er taget på restaurant med arbejdet til julefrokost. Det lyder som en lækker menu. Jeg har ikke været til julefrokost i over 2 år. Savner at spise ude. Nå, vi skal heldigvis have medister...

    davenport16-12-19 18:10

  • ★★0

    Jeg lavede en playlist med alle soundtracks til Star Wars-filmene på Spotify i går. I dag lytter jeg til den og her er en af svaghederne ved streaming: Fox-temaet er ikke længere på dem, fordi det er udgaver der er blevet genudgivet, efter Disney overtog.

    God stil... af dig ;)


    Fox-temaet har dog heller ikke medvirket på nogle på de originale udgaver fra 1977 og frem. Temaet har kun optrådt på efterfølgende speciel editions til fire af filmene (I, IV, V og VI), men derfor kan du jo godt savne det :)

    Michael Andersen16-12-19 23:57

  • ★★★★★★0

    God stil... af dig ;)


    Fox-temaet har dog heller ikke medvirket på nogle på de originale udgaver fra 1977 og frem. Temaet har kun optrådt på efterfølgende speciel editions til fire af filmene (I, IV, V og VI), men derfor kan du jo godt savne det :)

    Interessant, det er netop Special Edition-udgaverne jeg har på CD. :) Jeg gik ud fra at det også var med på de originale udgaver, men det er selvfølgelig Lucas. Selv musikken kan han ikke lade være i fred.

    Zero Cool17-12-19 07:54

  • 0

    Best International Feature Film er blevet skåret ned til 9 film og Danmark er ikke med, men det var heller ikke forventet at Danmark ville få en nominering. Disse er de 9 film.

    Czech Republic, “The Painted Bird”
    Estonia, “Truth and Justice”
    France, “Les Misérables”
    Hungary, “Those Who Remained”
    North Macedonia, “Honeyland”
    Poland, “Corpus Christi”
    Russia, “Beanpole”
    Senegal, “Atlantics”
    South Korea, “Parasite”
    Spain, “Pain and Glory

    Whispering Horse17-12-19 09:40

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen