Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★0

    Best International Feature Film er blevet skåret ned til 9 film og Danmark er ikke med, men det var heller ikke forventet at Danmark ville få en nominering. Disse er de 9 film.

    Czech Republic, “The Painted Bird”
    Estonia, “Truth and Justice”
    France, “Les Misérables”
    Hungary, “Those Who Remained”
    North Macedonia, “Honeyland”
    Poland, “Corpus Christi”
    Russia, “Beanpole”
    Senegal, “Atlantics”
    South Korea, “Parasite”
    Spain, “Pain and Glory

    Honeyland er overvurderet imo. 

    Pain and Glory er OK med en fantastisk præstation af Banderas. Den skal nok komme videre. 

    Les Misérables får dansk premiere 2/1

    Parasite får dansk premiere den 25/12

    Truth and Justice har 9,2 på IMDb, så de kan i hvert fald lide den i Estland. 

    Steffan Rasmussen17-12-19 09:52

  • ★★★★0

    Best International Feature Film er blevet skåret ned til 9 film og Danmark er ikke med, men det var heller ikke forventet at Danmark ville få en nominering. Disse er de 9 film.

    Czech Republic, “The Painted Bird”
    Estonia, “Truth and Justice”
    France, “Les Misérables”
    Hungary, “Those Who Remained”
    North Macedonia, “Honeyland”
    Poland, “Corpus Christi”
    Russia, “Beanpole”
    Senegal, “Atlantics”
    South Korea, “Parasite”
    Spain, “Pain and Glory

    Skal se Les Miserables i eftermiddag i Empire med "lillepigen" og efterfølgende QA!

    Bruce17-12-19 09:59

  • ★★★★0

    Mht. årets film. Jeg er totalt sat af. Får slet ikke set, hvad jeg normalt ville se. That's life.

    Once Upon a Time in Hollywood er pt. min favorit, fulgt af Joker.

    The Lighthouse, Uncut Gems, Ash is the Purest White, La Flor og selvfølgelig ... Parasite, står på min seværdighedsliste.

    Bruce17-12-19 11:13

  • ★★★★★★0

    Nogen der skal til galla i aften?

    davenport17-12-19 19:28

  • ★★★★0

    Jeg har fået en bums i min næse og det før FUCKING ondt!!! Jeg er 55, FFS!

    Bruce18-12-19 09:25

  • ★★★★★★0

    Jeg har fået en bums i min næse og det før FUCKING ondt!!! Jeg er 55, FFS!

    Rolig knægt. Jeg havde en for en måned siden.

    Wayne18-12-19 09:37

  • ★★★★★★1

    Kommer med en varm anbefaling, til de som ikke enten er i biografen for at se Star Wars - eller skal se El Classico på TV2.

    På DR K sender de i dene uge Gangster film. Flere af de klassiske amerikanske har allerede været der, men i aften kommer der en en fransk som er i helt samme klasse;

    Public Enemy No. 1 - del 1 og 2. Og nej, den har intet med den amerikanske film af samme navn (med Johnny Depp).

    I 60'erne og 70'erne bliver gangsteren Jacques Mesrine kendt som Frankrigs fjende nummer ét. Sammen med sin stort set ligeså kriminelle kæreste begår han mord, røverier og kidnapninger i mange lande; altid med stor bravado og under intens pressebevågenhed. Mesrine bliver yderligere kendt for nogle spektakulære flugtforsøg fra fængsler og lever et vildt liv med kvinder, våben og sprut, indtil han i 1979 dør i en regn af politiets kugler. Jacques Mesrine: Vincent Cassel. Jeanne Schneider: Cécile De France. Guido: Gérard Depardieu. Instruktion: Jean-François Richet.

    Skarpt skåret og når fransk film er bedst - kæmpe anbefaling, hvis man ikke allerede har en kopi derhjemme, eller har set den.

    Det tager små fire timer - men de er givet godt ud.

    Jeg gav dem begge - det er to film; 8/10

    Wayne18-12-19 10:14

  • ★★★★★1

    Jeg har fået en bums i min næse og det før FUCKING ondt!!! Jeg er 55, FFS!

    Var vel på tide du kom i pubertet så. 

    Lars!18-12-19 11:28

  • ★★★★0

    Var vel på tide du kom i pubertet så. 

    Min stemme lyder godt nok lidt som Joe Pescis

    Bruce18-12-19 11:29

  • ★★★★★★0

    Min stemme lyder godt nok lidt som Joe Pescis

    I CGI udgaven?

    Wayne18-12-19 13:40

  • ★★★2

    Jeg har fået en bums i min næse og det før FUCKING ondt!!! Jeg er 55, FFS!

    Altså davenport er jo stadig ligeså liderlig, hvis ikke mere, som en teenager.

    Essal18-12-19 14:36

  • ★★★0

    Jeg har fået en bums i min næse og det før FUCKING ondt!!! Jeg er 55, FFS!

    Det kan også være et forkølelsessår. Efter jeg blev 40, kommer det hver 2. gang i hornet :/

    MadMartigan18-12-19 19:47

  • ★★★★★★0

    Fedt, så har jeg lige fået en hilsen fra politiet. Det var ikke et julekort.

    Wayne19-12-19 12:41

  • ★★★★★★0

    Sprit eller speed?

    davenport19-12-19 13:07

  • ★★★★★★0

    Speed.

    Og åndsvagt; min Saphe bimlede.

    Politiet havde bare valgt at stille vognen et nyt sted på en parralelvej - skjult bag et sikkerhedshegn og i et lavere niveau end vejen.

    Jeg så det ud af øjenkrogen - og glimtet. Heldigvis var det kun +8 km på en 60 km strækning, så det kostede "kun" 1.000 kr.

    Men hold kæft jeg ærgrede mig, og så venter og håber man bare...

    Dog fair nok - første fartbøde i over 20 år. 

    Ville ønske at politiet brugte lige så mange resourser på at fange kriminelle.

    Wayne19-12-19 13:17

  • ★★★★★★2

    Hvad politiet bruger ressourcer til, er jo ofte et politisk spørgsmål. Dertil kommer, at "politiet" jo ikke er én ting, men mange forskellige afdelinger og at præcis sådan noget som disse vogne, ikke håndteres af politiet, men af civile.

    Jeg fik selv tilbudt jobbet for 2-3 år siden, fordi jeg ikke helt vidste om jeg gad at blive ved i IT og det vitterligt kun består af at køre vognen ud, sidde i den i nogle timer og så enten skifte plads eller køre hjem igen.

    Og så kan man jo argumentere for, at det at køre for stærkt gør en til kriminel. :)

    Also, speed er så slut 90'er, prøv coke i stedet, ligesom rigtige voksne gør.

    Zero Cool19-12-19 13:33

  • ★★★★★★0

    Hvad politiet bruger ressourcer til, er jo ofte et politisk spørgsmål. Dertil kommer, at "politiet" jo ikke er én ting, men mange forskellige afdelinger og at præcis sådan noget som disse vogne, ikke håndteres af politiet, men af civile.

    Jeg fik selv tilbudt jobbet for 2-3 år siden, fordi jeg ikke helt vidste om jeg gad at blive ved i IT og det vitterligt kun består af at køre vognen ud, sidde i den i nogle timer og så enten skifte plads eller køre hjem igen.

    Og så kan man jo argumentere for, at det at køre for stærkt gør en til kriminel. :)

    Also, speed er så slut 90'er, prøv coke i stedet, ligesom rigtige voksne gør.

    Jeg bifalder skam at fotovognene er der - jo mere politi på vejene, jo bedre for sikkerheden.

    Det fritager bare ikke politiet for at følge op på alt andet.

    For nogle år siden fik min søn stjålet sin cykel. Den fandt min datter så på hendes avisrute - den stod hos en knægt, som vi i byen godt vidste stjal og solgte videre.

    Nu kunne jeg jo bare have hentet cyklen - case closed.

    I stedet tænkte jeg frem, for han ville bare hente den tilbage dagen efter.

    Derfor ringede jeg til politiet, tirsdag aften og følgende dialog opstod - efter at jeg havde forklaret sagen.

    Politiet; "Det kan vi desværre ikke tage os af - du kan bare hente cyklen"

    Mig; Det lærer han intet af - han henter bare flere cykler.

    Politiet; "Så ring til landbetjenten på mandag"

    Mig; Det er der godt nok længe til - det er tirsdag.

    Politiet; Du godeste - jeg troede det var week-end

    Dagen efter mødte landbetjenten op - cyklen var desværre væk fra knægtens adresse. Vi fik en ny gennem forsikringen, så min søn led ingen skade. 

    Men siden er knægten begyndt at stjæle biler og er havnet i fængsel, første gang - og vi burde jo prøve på at forebygge, og hjælpe sådan en dreng.

    Men her spiller politiet åbenbart fallit.

    Speed/Coke. Sjovt :-)

    Wayne19-12-19 13:56

  • ★★★0

    Fart dræber som bekendt og der er en årsager til at fartbegrænsninger er som de er, hvor de er.

    Syntes også det er lidt interessant, at mange på den ene side syntes at de selv har lov til at bestemme hvor hurtigt de må køre og skidder på fartbegrænsningerne og på den anden side, så er der mange af dem der bor der hvor der køres for stærkt, der beklager sig over det. Der er mange private der kontakter politiet og invitere fotovognen forbi og også gerne lægger egen indkørsel til. Syntes også ofte jeg ser historier om folk der har kørt for stærkt i et sving og brager ind i et hus. ikke langt fra hvor jeg bor, er der et sving hvor huse er blivet påkørt flere gange inden for de sidste på år. Nu skal der så bruges en masse penge på at ændre på vejforholdene.

    Det hele ender ud i at vi får alle de forbandede bump og chikaner alle steder.

    Syntes måske det ville være meget godt med en holdningsændring i befolkningen når kommer til fart. Ligesom vi har set det med alkoholkørsel.

    Aranyhajú Nyárszépe19-12-19 14:07

  • ★★★★★★0

    Fart dræber som bekendt og der er en årsager til at fartbegrænsninger er som de er, hvor de er.

    Syntes også det er lidt interessant, at mange på den ene side syntes at de selv har lov til at bestemme hvor hurtigt de må køre og skidder på fartbegrænsningerne og på den anden side, så er der mange af dem der bor der hvor der køres for stærkt, der beklager sig over det. Der er mange private der kontakter politiet og invitere fotovognen forbi og også gerne lægger egen indkørsel til. Syntes også ofte jeg ser historier om folk der har kørt for stærkt i et sving og brager ind i et hus. ikke langt fra hvor jeg bor, er der et sving hvor huse er blivet påkørt flere gange inden for de sidste på år. Nu skal der så bruges en masse penge på at ændre på vejforholdene.

    Det hele ender ud i at vi får alle de forbandede bump og chikaner alle steder.

    Syntes måske det ville være meget godt med en holdningsændring i befolkningen når kommer til fart. Ligesom vi har set det med alkoholkørsel.

    Ganske enig - derfor også kun en fartbøde i over 20 år.

    Jeg har selv kontaktet politiet - bankede på hos en fotovogn engang, fordi vi tit oplever biler og lastbiler køre med over 100 km/t hvor hastigheden er 70 km - i nærheden af vores hus. Det kan vi konstatere fordi der er en fartmåler tæt på.

    Desværre skete der ikke noget overhovedet, han lovede at kigge på det - men intet skete. 

    Jeg har også kontaktet kommunen, da der er et helt kvarter med børn lige overfor. Det er bare spørgsmålet om tid (7. 9 . 13)

    Wayne19-12-19 14:47

  • ★★★★★★0

    Jeg bifalder skam at fotovognene er der - jo mere politi på vejene, jo bedre for sikkerheden.

    Det fritager bare ikke politiet for at følge op på alt andet.

    Det er der jo heller ingen der påstår. Men, som skrevet, er det ofte et politisk spørgsmål, hvad politiet bruger deres tid på, eksempelvis sådan noget som grænseovergange. Har man 20 opgaver som sammenlagt tager 1000 timer at løse, men man kun har 700 timer til rådighed, så vil noget faldet på gulvet, det siger sig selv.

    Det er samtidig et økonomisk spørgsmål, men selv hvis man tilfører flere penge til politiet, vil der jo gå noget tid, før de kan løse alle opgaver, fordi det tager jo også tid at uddanne ekstra personale.

    At der sidder civile i fotovognene, er jo netop for at kunne frigive mere personale til andre opgaver.

    Og i sidste ende, vil det jo altid være en vurderingssag, om eksempelvis fotovogne gør mest gavn på gade X i stedet for gade Y eller omvendt.

    Zero Cool19-12-19 14:59

  • ★★★★1

    Nå, fik lige en uventet julegave af en slags.

    For mere end ti år siden sendte jeg et Leica-kamera med et specielt objektiv til et auktionshus i Østrig, efter at have spurgt i et udenlandsk samlerforum og hørt ad i et par københavnske specialbutikker. 

    Desværre faldt det sammen med finanskrisen, så lige pludseligt var der ingen, der ville købe den slags mere - ikke medmindre det var noget helt unikt, i original æske osv.

    Mit var bare en standardmodel fra 1980'erne, så det har ligget til salg til en fast pris i auktionshusets butik lige siden. 

    Nu fik jeg så lige en mail om, at det er blevet solgt, og at de overfører €400 til min konto (oveni de €200 jeg allerede modtog for ti år siden, da de solgte objektivet for sig selv). 

    Det lunede lige i en dyr måned. :)

    thomsen19-12-19 18:04

  • ★★★★★★0

    El_Vez, som nogle af jer sikkert husker fra Filmz, sendte lige dette link til mig:

    www.reddit.com/r/movies/comments/eckx4x/cats_review_thread/

    Det er nogle helt vilde citater fra anmeldelserne af den nye Cats, herunder:

    Can you make a movie so bad that the Academy takes back your Best Director Oscar? Asking for Tom Hooper.

    Zero Cool19-12-19 20:52

  • ★★★★0

    Ja, Razzien er vist allerede i hus... Men det var den vist næsten inden premieren...

    www.moovy.dk/nyheder/film/Cats-trailer-skaber-rore-pa-internettet-Kat-astrofe

    chandler7519-12-19 21:11

  • ★★★★★★0

    Jeg så traileren da den udkom og vi genspillede den nogle gange i biografen, bare for at grine lidt mere af den.

    Det ender sgu nok med at vi køber en Blu-ray og ser den sammen derinde, bare for at se hvor skrækkelig den er.

    Zero Cool19-12-19 21:13

  • ★★★0

    Apropos prioriteringer, så har politiet fra januar til 28 november, brugt 114 millioner på at passe på Paludan og hans cirkus.

    Aranyhajú Nyárszépe19-12-19 21:25

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen