Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Jeg synes nu ikke det er så svært at forstå. Du, Babo, skriver at han er ved at blive undergravet og Thomas skriver at han mener at det er noget vrøvl, fordi Hoopers film generelt set er blevet godt modtaget, bortset fra Cats.

    Så objektivt set, som i at anmelderne og publikum generelt set kan lide hvad han har lavet, igen, bortset fra Cats, er der ikke noget der tyder på at han bliver undergravet, hvad det end skal betyde.

    Det er jo først hvis han laver flere katastrofer i streg, at man kan begynde at spekulere i, om der er mere på spil, end at han en enkelt gang har skidt i bukserne. Vi kan jo alle komme til at trække den lidt for lang tid, før vi kommer på potten.

    Jeg ved godt at anmeldelserne ikke har været i bund, men fin omtale garanterer ikke et godt ry. Hvornår kan man tage den slags objektivitet for gode vare? T3, Indy 4, Prequels-trilogi har allesammen været succes, kritisk såvel som publikumsmæsssig. Alligevel figurerer de tit blandt de mest hadede film. 

    Mit indtryk er bare, at han gradvist er blevet ringere og ringere. Bare vent til Cats 2 og der vil blive lavet en film om ham a la Ed Wood ;) 

    Babo21-12-19 22:09

  • ★★★★0
    • The Box - 115 min lang
    • Southland Tales - 160 min lang

    Har du brug for flere argumenter? =)

    For helvede han startede godt Kelly... What the fuck happend? Håber han på en eller anden magisk vis kan rejse op, hvis han da laver film mere. 

    Babo21-12-19 22:12

  • ★★★★★★3

    Jeg ved godt at anmeldelserne ikke har været i bund, men fin omtale garanterer ikke et godt ry. Hvornår kan man tage den slags objektivitet for gode vare? T3, Indy 4, Prequels-trilogi har allesammen været succes, kritisk såvel som publikumsmæsssig. Alligevel figurerer de tit blandt de mest hadede film. 

    Mit indtryk er bare, at han gradvist er blevet ringere og ringere. Bare vent til Cats 2 og der vil blive lavet en film om ham a la Ed Wood ;) 

    Det er jo altsammen ret flyvske begreber. Et godt ry blandt hvem? Hadet af hvem?

    Sådan noget som at en film er "hadet" er jo ekstremt svært at måle og veje, fordi dem der brokker sig, har en tendens til at råbe højest. For at bruge dit eksempel med Star Wars, så er det almindeligt kendt at prequel-trilogien er hadet. Problemet ved det er, at det primært lader til at være blandt specifikt filmfans og Star Wars-fans, som voksede op med den gamle trilogi, mens prequel-trilogien har en ret stor stjerne hos dem der voksede op med den serie.

    Og når alt det er sagt, så har du jo stadig ikke helt forklaret hvad der får dig til at tro, at han bliver undergravet, bortset fra en subjektiv mavefornemmelse.

    I modsætning til det, har Thomas jo ganske ret i, at der er intet der tyder på, at han generelt er på vej ud på et sidespor, fordi den subjektive vurdering om at han bliver ringere og ringere, passer ikke ret godt med, at hans film har fået en fin modtagelse og tjener sig selv ind.

    Det er nok begrænset hvor mange instruktører der findes, som ikke har minimum én stinker på sit CV, når de har arbejde i en årrække. Hooper lader så bare til at have gjort arbejdet ret godt, når det kommer til at lave en stinker.

    Zero Cool21-12-19 22:24

  • ★★★★★0

    Og hvis man springer dem begge over, så er det kun 0 min. man spilder :)

    Også en god pointe! Men jeg ser jo gerne nærmest alt, så jeg fortryder skam ikke at have set dem =)

    David Lund21-12-19 22:40

  • ★★★★★0

    For helvede han startede godt Kelly... What the fuck happend? Håber han på en eller anden magisk vis kan rejse op, hvis han da laver film mere. 

    Mit gæt er, at han har brug for begrænsninger. Director’s Cut af Donnie Darko er satme heller ikke særlig god. Producerne pressede manden til at klippe sin film godt ned, og resultatet blev et kæmpe hit (og et mesterværk).

    Derefter blev han sluppet løs, og udgav Southland Tales. Jeg er ikke i tvivl om, at der sagtens kan gemme sig en god film i de ideer, men den var alt for lang og forklarende og alligevel unødigt forvirrende. Det bør simpelthen ikke være nødvendigt, at skulle læse tegneserien først for at finde hoved og hale i en film.

    The Box er mere stramt fortalt, men forfaldt igen ligesom Director’s Cut af Donnie Darko til unødige forklaringer til sidst. Hvis mystikken var blevet fastholdt, og den sidste halve time betydeligt anderledes, kan jeg også sagtens se den som en ganske fin film.

    Drop forklaringerne og hold Kelly i kort snor, så kan han muligvis lave en god film igen. Jeg håber lidt på, at Netflix tør give ham en chance mere, for jeg tror de almene filmselskaber har givet op.

    David Lund21-12-19 23:11

  • ★★★★0

    Bruno - selvfølgelig er det lidt flyvske begreber. Det er jo svært at tage måling på film. Hvornår har man i øvrigt en stinker på cv? 

    Man graver vel allerede sin egen grav når man kan få sig selv til at lave en film som Cats. Der har du svaret :D 

    Babo21-12-19 22:50

  • ★★★★0

    Mit gæt er, at han har brug for begrænsninger. Director’s Cut af Donnie Darko er satme heller ikke særlig god. Producerne pressede manden til at klippe sin film godt ned, og resultatet blev et kæmpe hit (og et mesterværk). Derefter blev han sluppet løs, og udgav Southland Tales. Jeg er ikke i tvivl om, at der sagtens kan gemme sig en god film i de ideer, men den var alt for lang og forklarende og alligevel unødigt forvirrende. Det bør simpelthen ikke være nødvendigt, at skulle læse tegneserien først for at finde hoved og hale i en film. The Box er mere stramt fortalt, men forfaldt igen ligesom Director’s Cut af Donnie Darko til unødige forklaringer til sidst. Hvis mystikken var blevet fastholdt, og den sidste halve time betydeligt anderledes, kan jeg også sagtens se den som en ganske fin film. Drop forklaringerne og hold Kelly i kort snor, så kan han muligvis lave en god film igen. Jeg håber lidt på, at Netflix tør give ham en chance mere, for jeg tror de almene filmselskaber har givet op.

    Helt vanvittigt han udgav directors cut af Donnie Darko. Han gav nærmest begræbet dårligt ry. 

    Jeg har lykkeligt fortrængt hans næste to film, så jeg kan ikke sige konkret, hvad gik galt. Alt åbenbart. Men ja, frie hænder betyder ikke automatisk det er godt. Jeg tror han vil egne sig fint til Netflix.  

    Babo21-12-19 23:02

  • ★★★★★★0

    Bruno - selvfølgelig er det lidt flyvske begreber. Det er jo svært at tage måling på film. Hvornår har man i øvrigt en stinker på cv? 

    Man graver vel allerede sin egen grav når man kan få sig selv til at lave en film som Cats. Der har du svaret :D 

    Modtagelse blandt anmeldere og publikum, samt indtjening er parametre der er ret lette at måle på. Hvis alle tre er opfyldt, må det jo siges at være en allround succes.

    Så kan man tage i mente hvem filmen henvender sig til. Er det en blockbuster, taler den naturligvis til et stort publikum, det er lidt anderledes, når det drejer sig om film som er lavet til et smalt publikum, men der kan man jo måle på hvordan den bliver modtaget af det publikum den henvender sig til, samt anmelderkorpset.

    Og så er det jo ikke supersvært at finde ud af om der er en stinker på CV'et - er det et stort flertal som ikke kan lide filmen, baseret på de data vi har til rådighed, er der nok en stor chance for, at det er en stinker. Det betyder ikke nødvendigvis at filmen ikke kan tjene penge, hvilket The Room er et godt eksempel på. Det er en film, som nok betragtes som en dårlig film af 99% af dem der har set den, samt sandsynligvis en af de dårligste, de nogensinde har set, men, den tjener penge hver uge, fordi den hele tiden kører i nogle biografer. Så er det bare en succesfuld stinker.

    Ligeså snart man kommer ud noget hvor man skal tage anonyme stemmer på internettet for gode vare for, om en film er god eller ej, så begynder det straks at blive noget sværere at måle på.

    Og alt det ovenstående betyder jo ikke om man kan lide en film eller ej, men jeg vil stadig påstå at det er ret let at måle og veje film ud fra de mange data der er til rådighed. Hvilket jo også er hvad filmselskaberne gør og tager de ting med i overvejelserne, når en ny film skal produceres.

    Ingen på Moovy er nok overrasket over, at jeg ikke kan lide størstedelen af Nolans film, men det er ret klart for mig, at hans film ofte modtages godt og tjener godt, og så er det jo ikke så svært at regne ud, hvorfor han stadig får penge til at lave film.

    Men altså, du taler jo stadig udenom - hvem er det præcis der undergraver Hooper? Altså udover Hooper selv i det ene tilfælde, der hedder "Cats".

    Zero Cool21-12-19 23:27

  • ★★★★0

    Bruno - modtagelse blandt anmeldere og publikum samt indtjening, er naturligvis til at forholde sig til. Det er dog kun en umiddelbar succes, hvor jeg så mener noget som tiden er en films største prøve. Og succesfaktor. Jeg ved godt producenterne forholder sig til det umiddelbare, men der findes som nævnt tidligere en del eksempler på ‘succesfulde’ film, som med tiden ganske enkelt har fået modsat effekt. Og så er der film, der på alle måder har floppet, men vokset siden. Ifølge de tre første kriterier på succes, så var en film som fx The Fountain en klokkeklar stinker på alle parametre. Det havde man dengang nok affejet som en stinker på cv’et, hvis alt afhang af de umiddelbare parametre på succes. Men det er ikke indtrykket i dag. 

    Mht Hooper, igen - forventer du et svar baseret på umiddelbare succes kriterier, som jeg altså ikke vægter ligeså højt. Det har jo været til at spore nedadgående tendenser siden Kongens Tale og selv med den in mente, er det mit indtryk han er røget i glemmebogen. Nu har han så uundgåeligt ramt bunden og vil formentlig mere huskes for den kommende razzie end den Oscar han ufortjent vandt. 

    Babo22-12-19 00:24

  • ★★★★★★1

    Mht Hooper, igen - forventer du et svar baseret på umiddelbare succes kriterier, som jeg altså ikke vægter ligeså højt.

    Nej, jeg leder såmænd bare efter et svar på hvem det er der undergraver ham, som du skrev tidligere.

    Also, tid er jo ikke en faktor, som ingen kan tage højde for og det kan jo være at eftermæglet for Cats bliver i retning af Showgirls, så den alligevel ender med at have en eller anden form for succes, selvom det ikke var hvad Hooper gik efter.

    Og så kan han vel dårligt både gå i glemmebogen og blive husket. :)

    Zero Cool22-12-19 00:31

  • ★★★★★★0

    Helt ufatteligt hvad der skete med Tom Hooper som instruktør. Det er jo en større tragedie end med Richard Kelly. 

    Jeg kan godt forstå du taber tråden Babo, når du skal på så mange udflugter, for at “forklare” og “forsvare” denne kraftige påstand du lukker ud her. Dit svar kogt ned, må være at du mener at Hooper’s film engang i fremtiden må regnes som skidt. Men kun de senere, der leder op til Cats. 

    PS. Kan du ikke lige smide mig lotto tallene for de næste par uger;)

    T. Nielsen22-12-19 02:03

  • ★★★★0

    Dem giver jeg sgu ikke dig. 

    Babo22-12-19 08:36

  • ★★★★★★0

    PIS! Gad ellers godt dyrke din fotohobby:-/

    T. Nielsen22-12-19 08:48

  • ★★★★★★0

    Min niece har fået en kæreste, med muslimsk baggrund. Har hilst på ham et par gange til familiekomsammen og andet, sød fyr. Han har så lige, igennem niecen, meldt afbud til julefrokosten med familien den 26. Han kan ikke klare synet af al det svinekød vi spiser. En sådan begrundelse har jeg sgu aldrig hørt før:D 

    T. Nielsen22-12-19 12:17

  • ★★★★★★1

    Man kan vel sidestille det med, hvis vi skulle til bords med nogen, der sad og spiste rotter?

    davenport22-12-19 13:09

  • ★★★★0

    Min niece har fået en kæreste, med muslimsk baggrund. Har hilst på ham et par gange til familiekomsammen og andet, sød fyr. Han har så lige, igennem niecen, meldt afbud til julefrokosten med familien den 26. Han kan ikke klare synet af al det svinekød vi spiser. En sådan begrundelse har jeg sgu aldrig hørt før:D 

    Han kan bestille noget halal slagtet becon hos mig :)

    Babo22-12-19 13:28

  • ★★★★★★0

    Man kan vel sidestille det med, hvis vi skulle til bords med nogen, der sad og spiste rotter?

    Ligningen er nok meget rammende, selv om jeg personligt ville gøre mig tanke om at jeg nok burde vænne mig til dette i fald det var min kærestes families kultur at æde rotter (måske jeg ville overveje kæresteriet:) Jeg fandt bare at begrundelsen var sjov. Men den var da ærlig, om ikke andet:D

    T. Nielsen22-12-19 13:58

  • ★★★★★★0

    Han kan bestille noget halal slagtet becon hos mig :)

    Han kunne såmænd have fået præcis det han lystede at spise. Det respekterer vi skam gerne. Det da i øvrigt nemmere end de veganere vi kender der helst ikke vil komme når der er kød på bordet overhovedet:D De synes det er ulækkert. Den bliver jeg lidt stram:O)

    T. Nielsen22-12-19 14:57

  • ★★★★★★0

    Synes også at der er stor forskel på om noget er forankret i religion og kultur, end et bevidst valg om ikke at spise dyr. Kender ikke rigtigt nogen vegetarer og hvad det ellers hedder, men det skal ikke afholde fra at føle mig krænket!!

    davenport22-12-19 15:46

  • ★★★2

    De få veganere jeg kender, fremhæver nærmest dem selv og deres, med en slags forventning om jeg giver dem en klapsalve inden de starter deres måltid. Også bliver de altid sure når man ikke giver dem ret, så nu spiser jeg ikke længere i deres selskab. Jeg har intet problem med nogen der vælger at leve på den måde, men gider heller ikke et helt foredrag om det hver gang de tager en snack.

    MOVIE100022-12-19 16:50

  • ★★★★★★0

    Glædelig jul alle jer på Moovy. Både for og bag;)

    youtu.be/EznGGYQ-Tv8

    T. Nielsen22-12-19 22:10

  • ★★★0

    Synes også at der er stor forskel på om noget er forankret i religion og kultur, end et bevidst valg om ikke at spise dyr. Kender ikke rigtigt nogen vegetarer og hvad det ellers hedder, men det skal ikke afholde fra at føle mig krænket!!

    Jeg syntes ikke religion er nogen god undskyldning for ikke at spise kød. Det er ikke bundet fast på noget sagligt. Det er blot fordi en eller anden engang har forbudt det engang og det står i en bog. Selvom jeg medgiver at alt det der veganerhalløj kan virke en smule overgearet, så er der gode argumenter for ikke at spise kød eller blot skære ned p det. Det kan både handle klima, dyrevelfærd og sundhed.

    Selv er jeg dog så glad for kød, at jeg bliver ved med at nyde mine røde bøffer. Glæder mig til at skulle smovse i alt den gode julemad imorgen :)

    Aranyhajú Nyárszépe23-12-19 04:49

  • ★★★★★0

    Jeg spiste ikke kød som barn på grund af den religion jeg tilhørte. Fortsættes i Religion-tråden... *cliffhanger* 

    Lars!23-12-19 08:10

  • ★★★★★★1

    Sidder roligt og venter på at Obersten kommer hjem, og hundser rundt med mig resten af dagen. Julen holdes altid ved os, da vi er de eneste af vores søskende der har børn. Så vi har fuldt hus i morgen, da både min mormor og Oberstens farfar skal holde med os i år. Så 13 til bords. (Er heldigvis ikke overtroisk - har prøvet det før, og der døde kun to det år.) 

    davenport23-12-19 11:37

  • ★★★★★★0

    Jeg er gået i totalt feriemode og er begyndt at rykke rundt på min filmsamling, som man jo bør med jævne mellemrum.

    Zero Cool23-12-19 11:40

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen