Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★1

    Så har jeg lige modtaget en fantastisk nyhed om, at jeg er blevet onkel. Min mor har netop sendt en SMS og et billede af min lille niece som ligger og sover på maven af min lillesøster. Hun ser smadder sød ud den lille bebs, og samtidig var det super godt at høre, at alt var gået som det skulle med fødslen. :)

    Tillykke med det NightHawk. :)

    Benway11-02-20 13:38

  • ★★★★2

    Jeg talte ikke med ham:) Ville vitterligt ikke ane hvad jeg skulle sige og manden må have ret til privatliv. Så det tætteste jeg kommer på, er at han sagde tak til mig. Han havde en pige og en dreng med, som også kunne være sammen med dem han var sammen med. Han deltog i skattejagt, som vi også gjorde. Faktisk kunne jeg for mange år siden havde spist med ham og andre fra holdet bag “To Verdener”. Jeg havde en buddy der var med på holdet og vi var inviteret med ud, men min buddy havde på egne og mine vegne takket nej:-/ 

    Du spurgte ikke, hvordan i hede hule hel.... han formåede at svømme ind til kysten, liiiiiiiiiiiige den lille bugt, hvor Nikolaj Coster Waldau liiiiiige præcis kom forbi?

    Bruce11-02-20 13:44

  • ★★★★★★0

    Du spurgte ikke, hvordan i hede hule hel.... han formåede at svømme ind til kysten, liiiiiiiiiiiige den lille bugt, hvor Nikolaj Coster Waldau liiiiiige præcis kom forbi?

    Jeg overvejede faktisk at høre ham, hvorfor han fik sådan en fesen død:)

    T. Nielsen11-02-20 13:47

  • ★★★★0

    Jeg overvejede faktisk at høre ham, hvorfor han fik sådan en fesen død:)

    Og serien sådan en fesen afslutning :) Her gik jeg og forberedte mig på et bokssæt og et gensyn og nu ..... er den  bare helt glemt :( Dog en bedre afslutning end Highlander 2 og Escape from LA ;)

    Bruce11-02-20 13:57

  • ★★★★1

    Tillykke Nighthawk! :)

    Det er herligt at være onkel og kunne lege uden at skulle have ansvaret - jeg har selv 4 nevøer og 2 niecer (mine to lillesøstre har haft travlt...).

    chandler7511-02-20 15:58

  • ★★★★★1

    Tillykke Nighthawk! :)

    Det er herligt at være onkel og kunne lege uden at skulle have ansvaret - jeg har selv 4 nevøer og 2 niecer (mine to lillesøstre har haft travlt...).

    Ja Congrats :)

    Jeg er slet ikke så go til at lege, har to Niecer, har hjulpet dem med enkelte ting her og der, men det med at sidde og lege med dem, jeg er bare ikke go til det, tror også lidt det har at gøre med jeg altid har været pokkers genert som barn og ja voksen, så jeg har meget svær ved de ting. 

    Elwood11-02-20 16:44

  • ★★★★★★0

    Sidder og nyder en rom (zacapa xo) og ser mine pigerne deltage i en tegnekonkurrence:) 

    T. Nielsen11-02-20 16:53

  • ★★★★★0

    Jeg havde en lidt ærgerlig samtale med en Post Nord-medarbejder tidligere i dag. Jeg har gået og ventet på en pakke fra Amazon.co.uk med en masse fede titler, men den kom aldrig og på Track & Trace kunne jeg se, at den havde ligget på Køge Pakkecenter i over to uger. Det viser sig, at pakken er blevet beskadiget under fragt og Post Nord havde kun indpakningen tilbage. Det måtte jeg selv ringe ind for at få at vide. Nu er jeg nødt til at få pengene retur fra Amazon og bestille filmene igen.

    Kruse11-02-20 17:04

  • ★★★★★0

    Jeg havde en lidt ærgerlig samtale med en Post Nord-medarbejder tidligere i dag. Jeg har gået og ventet på en pakke fra Amazon.co.uk med en masse fede titler, men den kom aldrig og på Track & Trace kunne jeg se, at den havde ligget på Køge Pakkecenter i over to uger. Det viser sig, at pakken er blevet beskadiget under fragt og Post Nord havde kun indpakningen tilbage. Det måtte jeg selv ringe ind for at få at vide. Nu er jeg nødt til at få pengene retur fra Amazon og bestille filmene igen.

    Æv oplevelse, men jeg må sige Amazon uk's kundeservice har været fantastisk de gange jeg har brugt den så håber du får en god oplevelse i sidste ende, havde også en pakke, hvor den kom frem men coveret var revet op mange steder, så jeg skrev til dem om det, der gik ikke andet end et par minutter så blev jeg ringet op af Amazon's Kundeservice der satte en ombytning i gang med det samme, jeg blev ret overrasket over den hurtige response, og at de ligefrem ringede.

    Elwood11-02-20 18:50

  • ★★★★★0

    Dejligt at læse og stort tillykke Nighthawk:D 

    T. Nielsen  

    Tillykke med det NightHawk. :)

    Tillykke Nighthawk! :)

    Det er herligt at være onkel og kunne lege uden at skulle have ansvaret - jeg har selv 4 nevøer og 2 niecer (mine to lillesøstre har haft travlt...).

    Ja Congrats :)

    Jeg er slet ikke så go til at lege, har to Niecer, har hjulpet dem med enkelte ting her og der, men det med at sidde og lege med dem, jeg er bare ikke go til det, tror også lidt det har at gøre med jeg altid har været pokkers genert som barn og ja voksen, så jeg har meget svær ved de ting. 

    Mange tak, allesammen. :)

    @Rasmus Drews -

    Det er også præcis sådan, at jeg selv har det med at være onkel. :)

    @Elwood -

    Du kunne jo introducere dem for Jakob Stegelmann og Troldspejlet og så efterfølgende spille nogle af de mere børnevenlige spil sammen med dem. Så ville i jo have masser at snakke om og hygge jer med. :)

    ----

    I øvrigt så fik jeg lige at vide, at min niece skal hedde Vienna. Jeg hørte det først som Vaiana, altså som hende den herlige tøs fra Disney-filmen af samme navn og tænkte, at det var et ret fedt navn. Men det var ikke Disney-karakteren men derimod byen Wien, som hun er opkaldt efter.

    Det undrede jeg mig så lidt over og spurgte så hvorfor, at hun lige havde valgt det navn, da jeg ikke rigtig kunne forbinde det med noget hun eller vi som familie havde nogen tilknytning til. Men det viste sig blot at være af den simple grund, at min lillesøster synes at det lød sødt og smukt. 

    Og jeg kan egentlig også godt lide det. Det er faktisk meget cool med sådan et anderledes navn, og flere børn  i dag bliver jo alligevel kaldt alle mulige sjove ting, så hvorfor ikke vælge Vienna. :) 

    NightHawk11-02-20 19:27

  • ★★★★0

    Jeg er slet ikke så go til at lege, har to Niecer, har hjulpet dem med enkelte ting her og der, men det med at sidde og lege med dem, jeg er bare ikke go til det, tror også lidt det har at gøre med jeg altid har været pokkers genert som barn og ja voksen, så jeg har meget svær ved de ting. 

    Det kan også være dødssygt at lege, hvis det skal være på deres præmisser. Hvem fanden gider sidde og lege med en dukke eller farvelægge en Disney-prinsesse?

    Men jeg finder min barnlige side frem, når jeg er sammen med mine niecer (4 og 6 år), og så leger vi fangeleg, spiller spil eller bare pjatter rundt. De fleste børn (især piger) elsker at pjatte og være fjollede - også verbalt. Man skal bare finde sin Dirch Passer-side frem :)

    chandler7511-02-20 19:36

  • ★★★★1

    Og jeg kan egentlig også godt lide det. Det er faktisk meget cool med sådan et anderledes navn, og flere børn  i dag bliver jo alligevel kaldt alle mulige sjove ting, så hvorfor ikke vælge Vienna. :) 

    Fedt navn!

    Hvis jeg selv nogensinde skulle få børn, ville jeg også (hvis jeg havde noget at skulle have sagt) vælge et uden for top 50. Blandt mine nevøer og niecer er det kun min nyeste nevø, der har et navn uden for top 50: Tobias.

    chandler7511-02-20 19:44

  • ★★★★★★0

    Sidder og nyder en rom (zacapa xo) og ser mine pigerne deltage i en tegnekonkurrence:) 

    Skål :-)

    Wayne11-02-20 19:53

  • ★★★★★★0

    Vores søn er den eneste i Danmark, der hedder Cicero :) - men dog ikke til fornavn, der hedder han "bare" Lauge. Men hans fulde navn er sgu lidt prætentiøs :) - Lauge Andreas Cicero Guldager. Hvis det stod til mig skulle han have heddet Saxo Cicero Guldager. 

    Guldager11-02-20 22:38

  • ★★★★★0

    Vores søn er den eneste i Danmark, der hedder Cicero :) - men dog ikke til fornavn, der hedder han "bare" Lauge. Men hans fulde navn er sgu lidt prætentiøs :) - Lauge Andreas Cicero Guldager. Hvis det stod til mig skulle han have heddet Saxo Cicero Guldager. 

    En lille retoriker, nice! 

    Lars!11-02-20 23:22

  • ★★★★★1

    Tillykke til NightHawk og tillykke til Thomas med fødselsdagen forleden! :)

    Mange tak, Thomsen. :)

    Jeg fik desværre ikke set dit indlæg tidligere, så derfor skriver jeg først nu.

    NightHawk12-02-20 00:36

  • ★★★★0

    Men hans fulde navn er sgu lidt prætentiøs :) - Lauge Andreas Cicero Guldager. Hvis det stod til mig skulle han have heddet Saxo Cicero Guldager. 

    Min nye nevø hedder Oscar Evars Svarre Heickendorf. Han havde heddet Oscar Evars Svarre Von Heickendorf, hvis ikke det var fordi, at min svorgers familie solgte Von-navnet i tidernes morgen...

    chandler7512-02-20 11:08

  • ★★★★★★0

    Min nye nevø hedder Oscar Evars Svarre Heickendorf. Han havde heddet Oscar Evars Svarre Von Heickendorf, hvis ikke det var fordi, at min svorgers familie solgte Von-navnet i tidernes morgen...

    Hvordan kan man sælge et navn?

    Og troede egentlig ikke at Von er beskyttet, da det bare betyder fra - altså at man kommer fra en by, eller et område.

    Wayne12-02-20 11:20

  • ★★★★0

    Selvom Der kun er 50 andre med præcis samme stavemåde som min søns navn, og 100 andre med c i stedet for k, så synes jeg ikke at Benedikt er så specielt. Men er du vimmer, hvor er der mange danskere, der slet ikke forstår det navn.

    Langt de fleste, der ser navnet (f.eks. ved læge, tandlæge, paskontor, pladsanvisning, m.m.), tror han er en pige. Jeg har mistet overblikket over, hvor ofte han er blevet kaldt Benedikte. Desuden har mange problemer med at udtale det, da de ikke kan finde ud af, hvor trykket skal være, og det ender med at han hedder beneDIKT eller sågar beneDI.

    Angående efternavn, så er sønnens mor fra Litauen, og deres efternavne har jo endelse efter deres køn, hvilket vi gerne ville undgå. Desuden indgår der et 'c' i hendes efternavn, og ingen danskere ved, at det skal udtales 'ts' fremfor en hård 'k' lyd, så det ville vi også gerne undgå, da det ellers mest af alt ville lyde som Vallak..

    Så vores tanke var, at da hendes efternavn består af tre dele; en stamme, et bindeled og en køns-bestemt del, så ville vi have, at vores søn skulle have stammen fra hendes efternavn 'Val', men det kunne vi desværre ikke få trumfet igennem, selvom vi kom med mange lange gode argumenter, da det ligger for tæt på eksisterende danske efternavne :(

    Så nu har min søn blot fået et ultra kort efternavn, nemlig mit eget mellemnavn: Dyg. Og nej, heller ingen kan udtale Dyg, slet ikke i udlandet.. 

    dyg12-02-20 11:41

  • ★★★★0

    Hvordan kan man sælge et navn?

    Og troede egentlig ikke at Von er beskyttet, da det bare betyder fra - altså at man kommer fra en by, eller et område.

    Det kunne man åbenbart engang. Min svorger undersøgte vist på et tidspunkt, om det var muligt at generhverve det (i Tyskland), men det var vist ikke så nemt.

    Jeg ved ikke, om det er beskyttet, men man kan jo altid - som Trier - bruge det som kunstnernavn.

    chandler7512-02-20 11:47

  • ★★2

    Altså nu har jeg jo et navn som vi kun er 7 i Danmark der har og med alle de “besværligheder” det har medført som barn, så var det vigtigt for mig at mine piger ikke fik ultra sjældne navne. 
    At vi dog har valgt en utraditionel stavemåde til den ene af dem tager jeg ikke i samme kontekst, da det ikke gør noget for folks udtale af navnet.

    Den store med den utraditionelle stavemåde deler fornavn med 74 andre i mens den lille deler med 5000.

    Jeg tror for mange fokusere på at gøre deres børn “unikke” i stedet for måske at tænke over at man er en del af et samfund. Altså ens omgangskreds vender sig hurtigt til et navn og forstår ikke hvorfor der ikke er flere med det navn, men jeg var sgu meget lidt glad for mit navn som barn og spurgte også min mor da jeg var teenager, hvorfor de dog havde valgt et så “underligt” navn.

    Det er først som voksen at jeg har fundet glæde ved mit eget navn, men jeg skal lige igennem forklaringen om at jeg ikke er polak og at jeg altså bare er vokset op i en pæredansk familie i Vejen.

    Tiany12-02-20 12:55

  • ★★★★★★0

    Det kunne man åbenbart engang. Min svorger undersøgte vist på et tidspunkt, om det var muligt at generhverve det (i Tyskland), men det var vist ikke så nemt.

    Jeg ved ikke, om det er beskyttet, men man kan jo altid - som Trier - bruge det som kunstnernavn.

    Præcist :-)

    Wayne12-02-20 13:16

  • ★★★★★0

    Vi har navngivet vores sønner i hver ende af skalaen. Den ene med et (i Danmark) sjældent navn, og en med et ret populært navn. Baldur (efter Baldur’s Gate fordi jeg er Jordens største nørd) og Alfred. Det gør folk ok forvirrede, at der ikke er den store sammenhæng her.

    David Lund12-02-20 13:26

  • ★★★★★0

    Vi har navngivet vores sønner i hver ende af skalaen. Den ene med et (i Danmark) sjældent navn, og en med et ret populært navn. Baldur (efter Baldur’s Gate fordi jeg er Jordens største nørd) og Alfred. Det gør folk ok forvirrede, at der ikke er den store sammenhæng her.

    Begge navne har "al" i det mindste. 

    Lars!12-02-20 13:38

  • ★★★★★1

    Begge navne har "al" i det mindste. 

    Vi kalder dem også Balfred eller Alfdur, hvis vi omtaler dem begge samtidig =)

    David Lund12-02-20 13:44

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen