Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★0

    Vi kalder dem også Balfred eller Alfdur, hvis vi omtaler dem begge samtidig =)

    Der kan du selv se. Det er jo som Chip og Chap. 

    Lars!12-02-20 14:32

  • ★★★★★0

    Der kan du selv se. Det er jo som Chip og Chap. 

    <3

    David Lund12-02-20 14:59

  • ★★★★★★0

    Jeg måtte ikke vælge en skid mht. navne, så det blev Ida, Mikkel og Mads, istedet for fx. Arwen, Lance og Bill. Det er nok også nogle lidt svære navne på fx. engelsk, men verden er jo efterhånden ret international alligevel.

    davenport12-02-20 16:27

  • ★★★★★★0

    Vi har navngivet vores sønner i hver ende af skalaen. Den ene med et (i Danmark) sjældent navn, og en med et ret populært navn. Baldur (efter Baldur’s Gate fordi jeg er Jordens største nørd) og Alfred. Det gør folk ok forvirrede, at der ikke er den store sammenhæng her.

     I overvejede ikke Minsc? :) 

    Guldager12-02-20 19:41

  • ★★★★★0

     I overvejede ikke Minsc? :) 

    Haha nej, ikke rigtigt =)

    Min kæreste ville gerne have et nordisk navn, og så stemte jeg for Baldur efter spillene. Jeg ville også rigtig genre have haft, at Alfred hed Heimdall efter Amiga 500 spillet, men den gik hun sgu ikke med til =)

    David Lund12-02-20 20:50

  • ★★★★★0

    Min svigerinde lod os gætte navnet på vores nevø ved at afsløre det bogstav for bogstav. Da der stod M - A - R, så tænkte min kone og jeg at de havde kaldt ham Mario, og jeg tænkte at det var da friskt! En supernevø! Men han hed Markus. 

    Lars!12-02-20 21:09

  • ★★4

    Min kærestes nevø hedder faktisk Mario. Da jeg først hørte det, syntes jeg næsten det var lidt synd for ham, for det ville han sikkert blive drillet med.

    Da han holdte 5-års fødselsdag, spurgte han om vi ville med ud at hoppe på trampolin. Han skulle bare lige skifte tøj først. Da han så kom tilbage, var han iklædt fuld Super Mario-kostume. Det røde tøj, hatten, det store skæg: Alt var lige efter bogen. At se Super Mario hoppe rundt ude i haven var noget at det sjoveste og sejeste jeg længe havde set, for hvem gider drille én der selv er med på joken? :D

    Michael Andersen12-02-20 22:10

  • ★★★★★0

    Min kærestes nevø hedder faktisk Mario. Da jeg først hørte det, syntes jeg næsten det var lidt synd for ham, for det ville han sikkert blive drillet med.

    Da han holdte 5-års fødselsdag, spurgte han om vi ville med ud at hoppe på trampolin. Han skulle bare lige skifte tøj først. Da han så kom tilbage, var han iklædt fuld Super Mario-kostume. Det røde tøj, hatten, det store skæg: Alt var lige efter bogen. At se Super Mario hoppe rundt ude i haven var noget at det sjoveste og sejeste jeg længe havde set, for hvem gider drille én der selv er med på joken? :D

    Så skal han da en tur Til Japan når og hvis de blir færdig med deres Super Nintendo World Themepark dernede :)

    Elwood12-02-20 22:25

  • ★★★0

    Venter fortsat på den film jeg bestilte hjem fra Polen. Den landede i det internationale postcenter den 7/2, og i dag har den langt om længe bevæget sig videre til Brøndby Pakkecenter. Det der gør mig nervøs er dog, at den er vejet ind med 0,005 kg = 5g. Det lyder som en tom kuvert :-(

    Steffan Rasmussen12-02-20 22:31

  • ★★★★★0

    Det der gør mig nervøs er dog, at den er vejet ind med 0,005 kg = 5g. Det lyder som en tom kuvert :-(

    Eller en defekt vægt.

    Elwood12-02-20 22:55

  • ★★★★0

    Venter fortsat på den film jeg bestilte hjem fra Polen. Den landede i det internationale postcenter den 7/2, og i dag har den langt om længe bevæget sig videre til Brøndby Pakkecenter. Det der gør mig nervøs er dog, at den er vejet ind med 0,005 kg = 5g. Det lyder som en tom kuvert :-(

    Hvilken?

    Bruce13-02-20 08:51

  • ★★★★★★0

    Jeg blev lige ringet op her til morgen - der har været indbrud på mit arbejde og de har stjålet en stor bunke computere. Man kan ikke holde fri et par dage, uden at det hele vælter.

    Zero Cool13-02-20 08:57

  • ★★★0

    Hvilken?

    Seksmisja (Sexmission)

    Steffan Rasmussen13-02-20 10:52

  • ★★★★0

    Seksmisja (Sexmission)

    Tak :)

    Bruce13-02-20 11:09

  • ★★★★★★0

    Jeg sagde ja til, at min store kunne have en veninde sovende. Så er den mellemste lige kommet hjem med en ven, og spørger om de må sove her. Og man kan jo ikke give den ene lov, og ikke den anden. Så der kommer smæk på lørdag aften... Og så igen.. De plejer at opholde sig på værelserne, så det kan ultimativt betyde ro, noget jeg ikke har oplevet siden jeg blev skudt. 

    davenport15-02-20 17:01

  • ★★★★★★0

    Efter at have levet lidt for godt på det sidste, starter vi på en frisk i morgen. Det betyder at vi laver lidt sundere mad og skærer slik, vin, chips osv. væk. Glæder mig faktisk lidt til det.

    davenport16-02-20 16:36

  • ★★★★1

    så det kan ultimativt betyde ro, noget jeg ikke har oplevet siden jeg blev skudt. 

    Skudt?

    Der er vist en opdatering jeg har misset?

    Åkepool16-02-20 21:20

  • ★★★★★★0

    Det er noget der hedder ironi/humor. Slå det op. Google er en af de bedre

    davenport16-02-20 22:37

  • ★★★★1

    Det er noget der hedder ironi/humor. Slå det op. Google er en af de bedre

    Oh sorry.

    Jeg er ked af, at jeg ikke er så skarp.

    Åkepool16-02-20 22:40

  • ★★★★★★0

    davenport16-02-20 22:44

  • ★★★★★★1

    Suk......Ja så havde fruen da næsten lige fået et arbejde, hvor hun havde fri hver weekend og alle helligdage, omsorgsdage og tidligt nok fri hver dag og i vores egen by, så hun kan hente børn og sommerferien 2020 har vi planlagt............Ja, så har hun lige skrevet, at de har fået besked på at firmaet (medicinal) lukker. Så enten dagpenge, til hun finder et nyt job og det gør hun dog heldigvis nok hurtigt, men så er det nok tilbage til Apotekerbranchen somewhere.....med job hver anden weekend, sent fri og måske sker der så det samme som der er sket næsten alle år vi har haft børn, at der kan hun ikke få fri til vores ferie, fordi hun står bagest i køen. Flere somre har det endt med, at jeg har måtte tage alene af sted med begge piger fordi hun enten skiftede job eller blev tvunget til det pga nedskæringer og fyringer. Nå, man skal selvfølgelig ikke tage sorgerne på forskud, men nu kørte det endelig lige fornuftigt, så vores privatliv hang sammen. I de sidste mange år, har vi nemlig ikke haft en eneste friweekend sammen og ferierne har vi heller ikke været heldige med.

    T. Nielsen17-02-20 10:49

  • ★★★★★★0

    Suk......Ja så havde fruen da næsten lige fået et arbejde, hvor hun havde fri hver weekend og alle helligdage, omsorgsdage og tidligt nok fri hver dag og i vores egen by, så hun kan hente børn og sommerferien 2020 har vi planlagt............Ja, så har hun lige skrevet, at de har fået besked på at firmaet (medicinal) lukker. Så enten dagpenge, til hun finder et nyt job og det gør hun dog heldigvis nok hurtigt, men så er det nok tilbage til Apotekerbranchen somewhere.....med job hver anden weekend, sent fri og måske sker der så det samme som der er sket næsten alle år vi har haft børn, at der kan hun ikke få fri til vores ferie, fordi hun står bagest i køen. Flere somre har det endt med, at jeg har måtte tage alene af sted med begge piger fordi hun enten skiftede job eller blev tvunget til det pga nedskæringer og fyringer. Nå, man skal selvfølgelig ikke tage sorgerne på forskud, men nu kørte det endelig lige fornuftigt, så vores privatliv hang sammen. I de sidste mange år, har vi nemlig ikke haft en eneste friweekend sammen og ferierne har vi heller ikke været heldige med.

    Øv, øv

    Vi håber det bedste - kan huske at det var arbejdstiderne som fik mig til at kvitte butiksarbejde i sin tid - særligt for dagligvare butikker. 

    Forhåbentligt lykkes det med at finde noget andet. Hvad med et job som kørende konsulent til hospitaler og apoteker?

    Wayne17-02-20 10:58

  • ★★★★★★0

    Forhåbentligt lykkes det med at finde noget andet. Hvad med et job som kørende konsulent til hospitaler og apoteker?

    Måske, kender ikke så meget til området at jeg kan sige noget om det er realistisk. Hun ville gerne på sygehusapoteket, men har ikke været heldig med at få det de 3 gange hun har søgt. De har været glade for hende til samtalerne, men der var altid lige en de bedre kunne bruge. Det ville give en lønnedgang, men til gengæld faste tider mellem 8 og 15, fri hver weekend osv.

    Heldigvis kan jeg da hente børn hver dag med mine nuværende arbejdstider og gør jeg jo ofte. Det bliver bare ikke så nemt at være helt så fleksibel, når jeg så bliver spurgt om at dække en aftenvagt osv. Men sådan er det jo bare. Jeg frygter næsten mest for sommerferien lige nu. Vi havde fået det til at passe, så vi ikke skulle skaffe barnepige/dreng, da skolen og sfo er totalt lukket i 4 uger om sommeren og vi har egentlig bestilt de 2 ugers ferie vi skulle rejse bort i. Det kan muligvis rykkes, det ved jeg ikke endnu. Men det kræver stadig hun får ferie i skolernes sommerferie og jo ikke sikkert jeg kan få lov til at rykke min rundt igen, hvis det rammer andre uger i skoleferien.

    T. Nielsen17-02-20 11:15

  • ★★★★★★0

    Måske, kender ikke så meget til området at jeg kan sige noget om det er realistisk. Hun ville gerne på sygehusapoteket, men har ikke været heldig med at få det de 3 gange hun har søgt. De har været glade for hende til samtalerne, men der var altid lige en de bedre kunne bruge. Det ville give en lønnedgang, men til gengæld faste tider mellem 8 og 15, fri hver weekend osv.

    Heldigvis kan jeg da hente børn hver dag med mine nuværende arbejdstider. Det bliver bare ikke så nemt at være helt så fleksibel, når jeg så bliver spurgt om at dække en aftenvagt osv. Men sådan er det jo bare. Jeg frygter næsten mest for sommerferien lige nu. Vi havde fået det til at passe, så vi ikke skulle skaffe barnepige/dreng, da skolen og sfo er totalt lukket i 4 uger om sommeren og vi har egentlig bestilt. Det kunne muligvis rykkes, det ved jeg ikke endnu. Men det kræver stadig hun får ferie i skolernes sommerferie og jo ikke sikkert jeg kan få lov til at rykke min rundt igen.

    Hvad med at søge uopfordret - det har jeg selv ret gode erfaringer med. Så står man helt uden konkurrence, og arbejdsgiveren slipper for en lang udvælgelsesproces.

    Det kunne være hun var heldig med det?

    Ja, det er vildt som de offentlige institutioner ikke har indset at de fleste har to indtængter og ikke har 8-10 uger fri om året. Er der ikke nogle bedsteforældre som kunne tage en tørn?

    Vores havde en uge hos deres mormor i sommerferien, mens morfar var på arbejde.

    Wayne17-02-20 11:17

  • ★★★★0

    Er der ikke nogle bedsteforældre som kunne tage en tørn?

    Vores havde en uge hos deres mormor i sommerferien, mens morfar var på arbejde.

    Desværre har vi ikke alle de muligheder. Min mor er død, min far vil ikke kunne passe min søn alene. Min kærestes familie bor i et andet land, og derfor ser han dem ikke ofte nok til at være tryg ved at blive passet i længere tid af dem.

    Alt dette var vi jo også klar over, før vi fik ham, så vi brokker os ikke rigtigt over det, men især i perioder med sygdom er det da helt sikkert hårdt.

    dyg17-02-20 11:27

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen