Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Jeg har spillet golf og fået en gevichen. Nu hygger jeg mig med noget kriminaldokumentar.

    Mener du en gewesen?

    Er i Vestjylland med familien for at besøge min mor. Det er nu altid hyggeligt. 

    Guldager29-02-20 19:55

  • ★★★★★★0

    Mommas boy

    davenport29-02-20 23:26

  • ★★★★★★0

    Hva, så? Er i alle bukket under for Corona

    Ja.

    Zero Cool29-02-20 23:49

  • ★★★★★1

    Jeg har lige opdaget, at trioen Michael Winterbottom, Steve Coogan og Rob Brydon er igang med at lave en ny film i "The Trip" serien, som samtidig også bliver lavet som en forlænget tv-serie ligesom de forrige i serien. Denne gang går turen til Grækenland, hvor Coogan og Brydon sludrer løs og parodierer diverse kendisser alt imens , at de turnerer rundt på diverse restauranter og anmeldelser mad.

    Det lyder banalt men er fremragende underholdning og ofte med nogle fine og rørende pointer om livet og det at blive ældre undervejs. De tre forrige film/mini-serier ( i hhv. England, Italien og Spanien) var virkelig sjove, så jeg glæder mig meget til en ny omgang spas med de to komikere. :)

    m.imdb.com/news/ni62802004

    På imdb står der, at de er igang med at filme den men, at den allerede får premiere i England 3 marts.  Det lyder lidt spøjst, så det vil jeg lige prøve at se om kan være rigtigt.

    NightHawk 1-03-20 01:32

  • ★★★★0

    Hva, så? Er i alle bukket under for Corona, eller er i her endnu?

    Jeg er snottet, har ondt i halsen, hoster og sover derfor elendigt om natten.

    Men Corona regner jeg dog ikke med at det er. Er dog i tvivl om jeg må komme på job i morgen, hvis jeg selv orker det :/

    Åkepool 1-03-20 15:07

  • ★★★0

    Tror jeg skal have en ny afspiller :(

    Siden igår kan jeg ikke afspille noget i lang tid før skærmen går helt amok i farver, også forsvinder billedet imens en virkelig høj skinger (som en røg alarm) og knitrende lyd kommer ud af alle højtalere. Har forsøgt at hive alle ledninger ud, rengøre maskinen men uden held :( Nogen forslag til hvordan det kan fikses eller er det bare ud og købe en ny? 

    MOVIE1000 1-03-20 16:25

  • ★★★★3

    Det er yderst sjældent, jeg tager taxa, men havde været til fødselsdag i dag og orkede ikke at køre de 12 km hjem igen på cykel, så bestilte en taxa til halvdelen af vejen.

    Kørt distance: 5,1 km.

    Tid i alt: 10 min.

    Pris med cykel: 192 kr.

    Kan vi få Uber tilbage, så almindelige mennesker også har råd til at tage taxa og ikke kun politikere og DR-journalister...

    chandler75 1-03-20 18:50

  • ★★★★0

    Hvor meget er ekstra-prisen for at have en cykel med? Men ja, det er horribelt dyrt, vi bor også 10km fra lufthavnen, og det koster let 200-250kr at komme derud. Derfor tager vi absolut aldrig taxa til lufthavnen mere! 

    dyg 1-03-20 19:58

  • ★★★★★★3

    :D Hvis man har råd til at tage til lufthavnen ofte, så har man satme da også råd til befordringen :D 

    davenport 1-03-20 20:02

  • ★★★★0

    :D Hvis man har råd til at tage til lufthavnen ofte, så har man satme da også råd til befordringen :D 

    Ja da, jeg tager min egen bil, og parkerer på en gratis plads tæt på lufthavnen.. Det er godt at være lokal-kendt.

    dyg 1-03-20 20:38

  • ★★★★1

    Hvor meget er ekstra-prisen for at have en cykel med?

    20 kr.

    chandler75 1-03-20 20:44

  • ★★★★★1

    Det er yderst sjældent, jeg tager taxa, men havde været til fødselsdag i dag og orkede ikke at køre de 12 km hjem igen på cykel, så bestilte en taxa til halvdelen af vejen.

    Kørt distance: 5,1 km.

    Tid i alt: 10 min.

    Pris med cykel: 192 kr.

    Kan vi få Uber tilbage, så almindelige mennesker også har råd til at tage taxa og ikke kun politikere og DR-journalister...

    I må hæve prisen på glorierne.

    Lars! 1-03-20 21:28

  • ★★★★★★0

    Jeg tror det er 4 år siden jeg har kørt i en hyrevogn...

    davenport 1-03-20 21:30

  • ★★★★★1

    Jeg tror det er 4 år siden jeg har kørt i en hyrevogn...

    Hvor stjal du den henne? 

    Lars! 1-03-20 21:31

  • ★★★★★★0

    Kan du huske ">Ronja.sagen?" Phifft  > Me

    davenport 1-03-20 21:36

  • 0

    Det er yderst sjældent, jeg tager taxa, men havde været til fødselsdag i dag og orkede ikke at køre de 12 km hjem igen på cykel, så bestilte en taxa til halvdelen af vejen.

    Kørt distance: 5,1 km.

    Tid i alt: 10 min.

    Pris med cykel: 192 kr.

    Kan vi få Uber tilbage, så almindelige mennesker også har råd til at tage taxa og ikke kun politikere og DR-journalister...

    Ja jeg er i hvert fald glad for at vi har både Uber og Bolt her i Sverige Så er der konkurrence og jeg kan altid tage den der er billigst. I forhold til det du har givet er det ca. prisen jeg skal give for den dobbelte distance.

    Whispering Horse 2-03-20 03:37

  • ★★★★0

    Ja jeg er i hvert fald glad for at vi har både Uber og Bolt her i Sverige Så er der konkurrence og jeg kan altid tage den der er billigst. I forhold til det du har givet er det ca. prisen jeg skal give for den dobbelte distance.

    Jeg har nægtet at tage en taxi siden "liberaliseringen". Så jeg tager altid metro hvis muligt eller går. Priserne er komplet latterlige og havde jeg ikke retorisk haft så meget pli, havde jeg sagt, at de kan skide sig selv i kæften.

    Bruce 2-03-20 09:32

  • ★★★★★★0

    Ja jeg er i hvert fald glad for at vi har både Uber og Bolt her i Sverige Så er der konkurrence og jeg kan altid tage den der er billigst. I forhold til det du har givet er det ca. prisen jeg skal give for den dobbelte distance.

    Jeg kørte en del i taxa, da jeg boede i Sverige, fordi det var så billigt.

    Zero Cool 2-03-20 09:58

  • ★★★0

    Der er nogle krav til rigtige taxachauffører, der gør at de der pirattaxaer er unfair konkurrence. Man kan jo også tage en teletaxa, men så skal den selvfølgelig bestilles i forvejen.
    Det er også sådan noget som GoMore, hvis man ønsker samkørsel.

    Tager selv en taxa engang imellem. Det hænger sammen med at det nok er dyrere at blive taget med sprut i blodet.

    Aranyhajú Nyárszépe 2-03-20 13:01

  • ★★★★1

    Der er nogle krav til rigtige taxachauffører, der gør at de der pirattaxaer er unfair konkurrence.

    Er det Uber, du sammenligner med?

    I min verden skal man have et kørekort og ren straffeattest for at kunne køre folk fra A til B.

    Alt det andet er bare en undskyldning for fortsat at drive monopol i Danmark for at tilfredsstille fagbevægelsen. Det er i hvert fald ikke i lav- og mellemindkomstgruppernes interesse.

    chandler75 2-03-20 13:33

  • ★★★★★★0

    Der er nogle krav til rigtige taxachauffører, der gør at de der pirattaxaer er unfair konkurrence.

    Det er så rigtigt nok, men omvendt er taxabranchen i Danmark jo i praksis et kartal med interne aftaler om priser, hvem der må samle kunder op hvor osv.

    Zero Cool 2-03-20 13:56

  • ★★★★0

    Er det Uber, du sammenligner med?

    I min verden skal man have et kørekort og ren straffeattest for at kunne køre folk fra A til B.

    Alt det andet er bare en undskyldning for fortsat at drive monopol i Danmark for at tilfredsstille fagbevægelsen. Det er i hvert fald ikke i lav- og mellemindkomstgruppernes interesse.

    Så hut jeg visker var der også et forsikringsspørgsmål blandt problemerne med Uber herhjemme, fordi man som passager ikke var dækket ind, hvis chaufføren kørte galt, medmindre han havde en erhvervsforsikring (hvad ingen af dem jo havde). 

    thomsen 2-03-20 16:55

  • 1

    Det skal lige siges at dem der kører hos Uber og Bolt i Sverige er rigtige taxichauffører, dvs. Med bevis. Mange af dem i Göteborg har kørt for taxi Göteborg men er træt af deres arbejdstider, som nogle gange kan være 13-timers vagter og hvor de ikke selv bestemmer deres arbejdstider. Der har de mere frihed hos Uber og Bolt. Og lige i dag har Uber annonceret at de sænker priserne med 10procent sikkert pga konkurrencen fra Bolt, som også betaler deres chauffører bedre og nu er begyndt med at tilbyde at man kan bestille elektriske biler.

    Whispering Horse 2-03-20 17:13

  • ★★★★0

    De er faldet af på den hos DR Licens... Tidligere, når de har ringet, har de prøvet at få én i nettet med tricky spørgsmål som:

    - Har du smartphone?

    - Nej.

    - Hvordan taler du så med mig lige nu?

    Og:

    - Har du internet?

    - Nej?

    - Hvordan kan du se tjekke eBoks?

    Men i dag blev jeg spist af med:

    - Har du fjernsyn?

    - Nej.

    - Skal du betale medielicens?

    - Nej.

    - OK tak, hav en god dag.

    Disclaimer: Jeg skriver naturligvis dette fra bibliotekets computer, og film skal som bekendt ses i biografen og ikke på tv...

    chandler75 2-03-20 18:13

  • ★★★★0

    De er faldet af på den hos DR Licens... Tidligere, når de har ringet, har de prøvet at få én i nettet med tricky spørgsmål som:

    - Har du smartphone?

    - Nej.

    - Hvordan taler du så med mig lige nu?

    Og:

    - Har du internet?

    - Nej?

    - Hvordan kan du se tjekke eBoks?

    Men i dag blev jeg spist af med:

    - Har du fjernsyn?

    - Nej.

    - Skal du betale medielicens?

    - Nej.

    - OK tak, hav en god dag.

    Disclaimer: Jeg skriver naturligvis dette fra bibliotekets computer, og film skal som bekendt ses i biografen og ikke på tv...

    Betaler vi ikke snart al licens over skatten, så man ikke længere kan undsige sig at se historien gennem en sædfyldt glaskrukke?

    Bruce 2-03-20 18:46

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen