Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Jeg synes ikke, at man kan skære realityprogrammer over én kam. 

    Nej enig. Noget er bestemt dårligere end andet;)

    T. Nielsen 4-03-20 14:22

  • ★★★★★★0

    Desværre ikke...

    Det lyder så dumt!?!

    T. Nielsen 4-03-20 14:23

  • ★★★★★★0

    Det lyder så dumt!?!

    Jeg fatter hat af hvad de har gang i.

    For nyligt havde TV2 en programserie som hed mit liv som luder - og jeg synes faktisk det er ok at sætte fokus på området, og lægge op til en debat. Men jeg synes ikke det hører hjemme på en hovedkanal i prime time - smid det på Zulu, eller en streaming kanal som DR3 - så kan de der gerne vil opsøge det gøre det.

    Vores børn og teenagere fortjener at vokse op i en verden, hvor de ikke får det hele smidt lige i hovedet - uden mulighed for at vælge selv. Der skal være adskilt voksenverden og børneverden.

    Mine børnebørn - to piger på 2 og 4 år, sad for nyligt med forældrenes iPad og så tegnefilm - ved et tilfælde fik de trykket sig ind på TV2 play, og pludselig var de igang med at se Date Mig Nøgen.

    Det kan man smile af nu - for vi fik i en hast lukket det ned inden der var bar hud. Men det er sgu ikke i orden at det ligger tilgængeligt for børn i den alder.

    TV stationerne har et ansvar som de ikke lever op til.

    Wayne 4-03-20 14:42

  • ★★★★★★0

    Desværre ikke...

    Nu er det jo ikke mødrene, der skal være med i filmen. Ikke at det gør programmet bedre, men det er dog en vigtig at få med. 

    Guldager 4-03-20 15:12

  • ★★★★★★0

    Men det er sgu ikke i orden at det ligger tilgængeligt for børn i den alder

    Hvis de er på nettet uden opsyn er alt tilgængeligt. Det er ikke tv2s ansvar at børn får klikket sig derind, det er forældrenes. 

    Guldager 4-03-20 15:13

  • ★★★★★★0

    Nu er det jo ikke mødrene, der skal være med i filmen. Ikke at det gør programmet bedre, men det er dog en vigtig at få med. 

    Hm - det redder ikke rigtigt noget. Det virker stadig vanvittigt.

    Wayne 4-03-20 15:18

  • ★★★★★★0

    Hvis de er på nettet uden opsyn er alt tilgængeligt. Det er ikke tv2s ansvar at børn får klikket sig derind, det er forældrenes. 

    Hvis man har TV2 play, så er det ikke muligt at gemme væk. Der findes intet filter. Hvis man åbner appen så er det noget af det første man ser.

    Wayne 4-03-20 15:20

  • ★★★★★★0

    Hvis man har TV2 play, så er det ikke muligt at gemme væk. Der findes intet filter. Hvis man åbner appen så er det noget af det første man ser.

    Men man kan, så vidt jeg husker, sætte kode på apps. Der er jo masser af materiale ude i den store verden, som er frit tilgængeligt og det må jo først og fremmest være de voksnes ansvar at styre børnene udenom hvad man ikke vil have dem til at se.

    Hvis de sidder og roder med en iPad, er der jo reelt masser af andre ting, som de kan opdage ved en fejl, ved bare at åbne browseren.

    Zero Cool 4-03-20 15:44

  • ★★★★0

    Mine børnebørn - to piger på 2 og 4 år, sad for nyligt med forældrenes iPad og så tegnefilm - ved et tilfælde fik de trykket sig ind på TV2 play, og pludselig var de igang med at se Date Mig Nøgen.

    Det kan man smile af nu - for vi fik i en hast lukket det ned inden der var bar hud. Men det er sgu ikke i orden at det ligger tilgængeligt for børn i den alder.

    TV stationerne har et ansvar som de ikke lever op til.

    Jeg har aldrig selv set programmet, men jeg har en veninde som fast ser det sammen med sin 4-årige pige (pigen, ikke moren, insisterer). Vist nok fordi det rent faktisk giver et realistisk og nuanceret billede af kroppen og ikke de idealbilleder, man ser de fleste andre steder på tv.

    chandler75 4-03-20 15:39

  • ★★★★★★0

    Jeg har aldrig selv set programmet, men jeg har en veninde som fast ser det sammen med sin 4-årige pige (pigen, ikke moren, insisterer). Vist nok fordi det rent faktisk giver et realistisk og nuanceret billede af kroppen og ikke de idealbilleder, man ser de fleste andre steder på tv.

    Så er det under opsyn af en voksen som kan oversætte det pigen ser til noget brugbart. Det er vel op til folks temperament hvad man gør. De skal bare ikke have ufiltreret adgang i den alder.

    Wayne 4-03-20 16:45

  • ★★★★★★0

    Men man kan, så vidt jeg husker, sætte kode på apps. Der er jo masser af materiale ude i den store verden, som er frit tilgængeligt og det må jo først og fremmest være de voksnes ansvar at styre børnene udenom hvad man ikke vil have dem til at se.

    Hvis de sidder og roder med en iPad, er der jo reelt masser af andre ting, som de kan opdage ved en fejl, ved bare at åbne browseren.

    Det kræver dog noget mere end at trykke på et billede med fem bokse i regnbuefarver :-)

    Ja koder på Netflix og Viaplay - men mig bekendt findes der kun en side på TV2 play...

    Wayne 4-03-20 16:48

  • ★★★★★★2

    Det kræver dog noget mere end at trykke på et billede med fem bokse i regnbuefarver :-)

    Ja koder på Netflix og Viaplay - men mig bekendt findes der kun en side på TV2 play...

    Men så lade være med at have appen et sted, hvor de kan finde det. Hvis ens børn sidder med en tablet alene, så er det forældrenes ansvar, hvad de kan tilgå. Ellers er det bare doven ansvarsfrasigelse. 

    Guldager 4-03-20 17:14

  • ★★★★★★0

    Men så lade være med at have appen et sted, hvor de kan finde det. Hvis ens børn sidder med en tablet alene, så er det forældrenes ansvar, hvad de kan tilgå. Ellers er det bare doven ansvarsfrasigelse. 

    Nej der er jeg slet ikke enig.

    Det er en doven ansvarsfrasigelse fra TV2 - de skal kun lave spærringen een gang i forhold til mange tusinde brugere.

    Det er rimeligt enkelt at flytte indholdet til et sted for voksne.

    Du har ikke børn - eller?

    Wayne 4-03-20 17:21

  • ★★★★★★0

    Selvsagt synes jeg godt at virksomheder kan og burde tage ansvar. Men i første og sidste ende synes jeg også det er forældres ansvar. 

    T. Nielsen 4-03-20 17:24

  • ★★★★★★0

    Vi lå en søndag morgen og var ved at vågne, da min telefon pludselig gik amok. Det viste sig at ungerne var ved at købe film på ViaPlay. Jeg nåede ind i stuen, inden de fik brugt mere end 100,- - Jeg ringede så til ViaPlay, og spurgte om de ikke havde en spærring, så det kun ville være os, der kunne leje film. "Det havde de ikke lige tænkt på" - yea, right! Ved ikke om det kan lade sig gøre i dag, da det er et par år eller tre siden.

    davenport 4-03-20 17:34

  • ★★★★★★0

    On another note, så blev min datter lige teenager i dag. Synes lige hun brugte sut, nu kan hun få børn, i teorien... Det er lidt uhyggeligt, at det bliver mere og mere normalt. Hun er kun 11, og allerede nr. 2 i klassen. (Men jeg kunne også ane en vis stolthed :))

    Vi er heldigvis en familie, hvor den slags er ganske normalt at tale om, så der er ikke noget dér. Kan bare ikke forstå hvor alle de år bliver af? Det går vanvittig hurtigt.. Jeg fylder 45 næste gang. Det lyder så ekstremt gammelt..

    davenport 4-03-20 17:38

  • ★★★★★★0

    Du har ikke børn - eller?

    Jo, på 2.5 år, som der ca 1 times tablet om dagen, og han har ikke muligheden for at klikke sig ind på sådanne ting. Det er ikke svært at forhindre. 

    Guldager 4-03-20 17:50

  • ★★★★★★0

    Jo, på 2.5 år, som der ca 1 times tablet om dagen, og han har ikke muligheden for at klikke sig ind på sådanne ting. Det er ikke svært at forhindre. 

    Det er det jo som regel ikke. Men kan bare ikke se dit problem i at TV2 flyttede sit indhold så det ikke var muligt, og at man som voksen aktivt skal gøre noget for at vælge det indhold.

    Men der er vi så bare uenige.

    Wayne 4-03-20 18:00

  • ★★★★★★0

    Det er det jo som regel ikke. Men kan bare ikke se dit problem i at TV2 flyttede sit indhold så det ikke var muligt, og at man som voksen aktivt skal gøre noget for at vælge det indhold.

    Men der er vi så bare uenige.

    Det har jeg heller aldrig sagt, at jeg har et problem med, hvis de gør :) - jeg siger bare, at det ikke er Tv2s ansvar

    Guldager 4-03-20 18:07

  • ★★★★★★0

    Det har jeg heller aldrig sagt, at jeg har et problem med, hvis de gør :) - jeg siger bare, at det ikke er Tv2s ansvar

    :-)

    Wayne 4-03-20 18:31

  • ★★★★★★0

    Det kræver dog noget mere end at trykke på et billede med fem bokse i regnbuefarver :-)

    Ja koder på Netflix og Viaplay - men mig bekendt findes der kun en side på TV2 play...

    Du misforstår, jeg taler om at sætte en kode på selve appen, som skal indtastes, før den kan åbnes.

    Zero Cool 4-03-20 18:32

  • ★★★★★★0

    Du misforstår, jeg taler om at sætte en kode på selve appen, som skal indtastes, før den kan åbnes.

    Det anede jeg ikke man kunne - gælder det alle aps på en iPad?

    Wayne 4-03-20 18:35

  • ★★★★★★0

    Det anede jeg ikke man kunne - gælder det alle aps på en iPad?

    Jeg har ikke selv iOS-enheder, så jeg går fra hukommelsen. Men ja, jeg mener at man kan sætte kode på alle apps.

    Zero Cool 4-03-20 18:39

  • ★★★★★★0

    Jeg har ikke selv iOS-enheder, så jeg går fra hukommelsen. Men ja, jeg mener at man kan sætte kode på alle apps.

    Det er værd at prøve, tak.

    Wayne 4-03-20 18:42

  • ★★★1

    Har været til filmtræf i Sønderborg de sidste tre dage. 9 film på 50 timer er lige i overkanten. 

    Steffan Rasmussen 5-03-20 10:52

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen