Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Jeg har udsat mig selv for en mindre omgang tortur. Efter at have læst lidt bøger om bl.a. Snowden og gamle hackergrupper, er jeg blevet en anelse mere paranoid ang. mit computer-setup derhjemme og diverse smart-devices.

    Så jeg er stille og roligt gået i gang med at skifte over til Linux, dels for at genlære det, da jeg ikke seriøst har rodet med det i måske 20 år, og dels for at køre noget, hvor jeg har en idé om hvad der fedter ud og ind af min computer. Windows er blevet reduceret til et spil-OS, hvor der ikke ligger alverden på, udover spil og programmer, som jeg skal bruge til spil.

    Så har jeg sat Pi-Hole op på mit netværk, i et forsøg på at fjerne reklamer på mit TV, men den del går ikke så godt, så det kan være at jeg ender med en anden løsning, fordi smart-tv er noget frygteligt bras, som ofte konstant broadcaster bluetooth, uden mulighed for at slå lortet fra.

    Det eneste jeg umiddelbart mangler, er at skifte min laptop til en model, som kan køre Linux, da min eksisterende åbenbart har en eller anden bug i biosen, som gør, at jeg ikke kan få det til at spille. Jeg ender nok med bare at købe en brugt Thinkpad, da mine krav ikke er så store.

    Når tv'et er blevet "dræbt", er det eneste smartdevice tilbage i mit hjem, en wireless pære fra IKEA, som kun er parret med den medfølgende fjernbetjening, men ikke sidder på mit wifi.

    Zero Cool 5-03-20 11:18

  • ★★★★★★0

    Det er ikke nemt at være hemmelig agent :D :D 

    davenport 5-03-20 11:47

  • ★★★0

    Har været til filmtræf i Sønderborg de sidste tre dage. 9 film på 50 timer er lige i overkanten. 

    Jeg så i en overgang 4 film om dagen og jeg kunne have svært ved at komme tanke om hvad jeg entelig havde set i løbet af dagen. Det er nok meget godt med lidt tid til at reflektere imellem titlerne. Man kan jo også bare sætte en lang film på. Satantango, Tiexi qu eller lignende :)

    Aranyhajú Nyárszépe 5-03-20 11:54

  • ★★★★★0

    Har været til filmtræf i Sønderborg de sidste tre dage. 9 film på 50 timer er lige i overkanten. 

    Jeg har da lige snuppet 22 film på 96 timer =)

    Men det er slet ikke unormalt for mig, at tage f.eks. 6 film på en dag. Personligt har jeg i hvert fald ikke det store problem med at huske dem - på nær hvis de er virkelig ligegyldige. I så fald ville jeg nok glemme dem ligegyldig hvor få film, jeg end ser.

    David Lund 5-03-20 12:32

  • ★★★★★★0

    Crazy - tror max jeg har set 3-4 film på en dag. Der må være meget skidt imellem, hvis man ser så mange film :-)

    Wayne 5-03-20 12:55

  • ★★★★★0

    Crazy - tror max jeg har set 3-4 film på en dag. Der må være meget skidt imellem, hvis man ser så mange film :-)

    De 22 jeg lige har set, var på Berlinalen - der var godt nok ikke meget skidt imellem =)

    David Lund 5-03-20 13:10

  • ★★★★★★0

    De 22 jeg lige har set, var på Berlinalen - der var godt nok ikke meget skidt imellem =)

    Herligt :-)

    Wayne 5-03-20 13:16

  • ★★★★★★0

    Crazy - tror max jeg har set 3-4 film på en dag. Der må være meget skidt imellem, hvis man ser så mange film :-)

    Det behøver det da ikke at være. Der er alligevel lavet rigtig, rigtig mange film og hvis man specifikt går efter velanmeldte film, så er der en god chance for et højt bundniveau.

    Det er naturligvis anderledes for mit vedkommende, fordi jeg ser voldsomt meget bras med vilje, da jeg har en lidt anden måde at vælge film på.

    Zero Cool 5-03-20 13:36

  • ★★★★★★0

    Det behøver det da ikke at være. Der er alligevel lavet rigtig, rigtig mange film og hvis man specifikt går efter velanmeldte film, så er der en god chance for et højt bundniveau.

    Det er naturligvis anderledes for mit vedkommende, fordi jeg ser voldsomt meget bras med vilje, da jeg har en lidt anden måde at vælge film på.

    Ja, man kan selvfølgelig bare gense nogle film man har set før - eller som du skriver, velanmeldte film.

    Jeg kommer til at kede mig, hvis en film er noget bras - og gider ikke smide penge, eller tid efter noget som på forhånd ser kedeligt ud :-)

    Wayne 5-03-20 13:45

  • ★★★★★★1

    Ja, man kan selvfølgelig bare gense nogle film man har set før - eller som du skriver, velanmeldte film.

    Jeg kommer til at kede mig, hvis en film er noget bras - og gider ikke smide penge, eller tid efter noget som på forhånd ser kedeligt ud :-)

    Fordi noget er "bras", behøver det jo ikke nødvendigvis være kedeligt.

    T. Nielsen 5-03-20 13:49

  • ★★★★★★0

    Fordi noget er "bras", behøver det jo ikke nødvendigvis være kedeligt.

    Just præcis. Jeg har set masser af film, som selv på den bedste dag, ikke ville blive betragtet som gode, men som er pisseunderholdende.

    Zero Cool 5-03-20 13:52

  • ★★★★★0

    Just præcis. Jeg har set masser af film, som selv på den bedste dag, ikke ville blive betragtet som gode, men som er pisseunderholdende.

    Det er næsten min favorit genre =)

    David Lund 5-03-20 14:19

  • ★★★0

    Syntes da godt nok også 6 film om dagen lyder som voldsomt meget, hvis vi altså ikke snakker kortfilm.
    Gennemsnits længden på en film er 96.5 minutter. Det vil sige over 9½ time om dagen. Der kan jeg ikke være med.

    Jeg ser heller ikke så meget film som jeg har gjort. Der kommer så mange gode serier, så nu binger jeg en del istedet.

    Hvad angår kvalitet, så ser jeg sjældent film under 6.5 på IMDb, andet jeg har en speciel grund til det. IMDb ratings passer for det meste nogenlunde med hvad jeg selv ville have givet. Ellers bruger jeg meget listerne på ICM til at finde frem til interessante film og så har jeg stadig 842 film på min IMDb watchlist. Den liste får jeg aldrig bugt med.

    Aranyhajú Nyárszépe 5-03-20 14:23

  • ★★★★★★0

    Det er næsten min favorit genre =)

    Apropos, så har jeg næsten lige modtaget Cool as Ice, som jeg aldrig har set.

    Zero Cool 5-03-20 14:38

  • ★★★★★★0

    Fordi noget er "bras", behøver det jo ikke nødvendigvis være kedeligt.

    Altså film, hvor man pinpointer alle de fejl og mangler der er - eller hvad mener du?

    Jeg synes for eksempel ikke at Fast and furious - eller Expendables er noget bras - det er bare faverig underholdning, hvor man kender præmissen på forhånd.

    Wayne 5-03-20 14:54

  • ★★★★★0

    Apropos, så har jeg næsten lige modtaget Cool as Ice, som jeg aldrig har set.

    MESTERVÆRK!! =)

    David Lund 5-03-20 14:57

  • ★★★★★0

    Apropos, så har jeg næsten lige modtaget Cool as Ice, som jeg aldrig har set.

    Den er satme god spas. Vanilla Ice er så tåkrummende kikset i stort set alt, hvad han foretager sig i filmen,  hvad end han skal være romantisk eller være badass. Og så er tøjet i øvrigt et kapitel for sig. :D Den kan du virkelig glæde dig til at se. :) 

    NightHawk 5-03-20 15:03

  • ★★★★★★0

    MESTERVÆRK!! =)

    Den er satme god spas. Vanilla Ice er så tåkrummende kikset i stort set alt, hvad han foretager sig i filmen,  hvad end han skal være romantisk eller være badass. Og så er tøjet i øvrigt et kapitel for sig. :D Den kan du virkelig glæde dig til at se. :) 

    Jeg ser den enten i aften, eller næste weekend, når en af mine venner kommer på besøg, for at se film med mig. Det er ikke diverse prisvindere vi ser!

    Zero Cool 5-03-20 15:45

  • ★★★★★★0

    Hvad angår kvalitet, så ser jeg sjældent film under 6.5 på IMDb

    Du ser aldrig b-film eller z-film?

    Min rekord er 9 på en dag, men så er det heller 9 kvalitetsfilm. Når jeg har en alenedag i en weekend nu, bliver den enten brugt på tømmermænd eller film hele dagen. 

    Guldager 5-03-20 20:22

  • ★★★0

    Du ser aldrig b-film eller z-film?

    Min rekord er 9 på en dag, men så er det heller 9 kvalitetsfilm. Når jeg har en alenedag i en weekend nu, bliver den enten brugt på tømmermænd eller film hele dagen. 

    Det sker ikke så tit andet der en god grund til det, men det sker da engang imellem. Jeg har foreksempel en quilty pleasure for scifi og der kan være andre årsager.

    Af det sidste 30 film jeg har set, har kun 2 været under 6.5. Den ene var Atomic Twister (2002) der ligger på 4/10, hvilket jeg var enig med. Den var pænt ringe. Og den anden var Guess Who (2005) med Bernie Mac. Den lå by 5.9 og det passer også meget godt. Fandt den sådan lidt ligegyldig.

    Aranyhajú Nyárszépe 5-03-20 21:20

  • ★★★★0

    Har bestået en såkaldt Azure certificering. Hader certificeringer.  30-40% af spørgsmålene er altid bevidst udformet med henblik på retorisk misforståelse. Nå men er i Århus nu. Kæresten er på KU herovre og jeg skal bruge 4-5 timer på at tulle rundt, drikke kaffe og se byen. Bliver dejligt. Skal ind på Stillers, som er absolut særklasse kaffe.

    Var ude at gå igår og spise i aftes her. Vi synes prisniveauet er højere end i København mht mad og drikke. Det var vi ret rystede over. Men måske gemmer der sig et brokvarter et sted :)

    Bruce 6-03-20 09:13

  • ★★★★★★0

    Har bestået en såkaldt Azure certificering. Hader certificeringer.  30-40% af spørgsmålene er altid bevidst udformet med henblik på retorisk misforståelse. Nå men er i Århus nu. Kæresten er på KU herovre og jeg skal bruge 4-5 timer på at tulle rundt, drikke kaffe og se byen. Bliver dejligt. Skal ind på Stillers, som er absolut særklasse kaffe.

    Var ude at gå igår og spise i aftes her. Vi synes prisniveauet er højere end i København mht mad og drikke. Det var vi ret rystede over. Men måske gemmer der sig et brokvarter et sted :)

    Kommer helt an på budgettet, der findes alle muligheder i Aarhus. I Mejlgade ligger olinico.dk/

    Her kan du være heldig at få et bord med dine-in til 150 kr for 3 retter - og det er ret fin mad.

    Vi var på Trøjborg (nordpå i Aarhus) i mandags og spiste hos Chez Tony (græsk)(Tordenskjoldsgade 25) hvor de også kører dagens treretters - virkelig lækker mad, vi fik bla entrecotes, og ½ ltr fadøl - ialt for to personer 568,- kr

    Skal det være billigere, så tag på streetfood (ved rutebilstationen) - der findes alle muligheder.

    Husk at besøge Salling Rooftop - og spis frokost - eller få en kaffe med udsigt over byen.

    Wayne 6-03-20 09:49

  • ★★★★0

    Kommer helt an på budgettet, der findes alle muligheder i Aarhus. I Mejlgade ligger olinico.dk/

    Her kan du være heldig at få et bord med dine-in til 150 kr for 3 retter - og det er ret fin mad.

    Vi var på Trøjborg (nordpå i Aarhus) i mandags og spiste hos Chez Tony (græsk)(Tordenskjoldsgade 25) hvor de også kører dagens treretters - virkelig lækker mad, vi fik bla entrecotes, og ½ ltr fadøl - ialt for to personer 568,- kr

    Fedt tak. Tænkte nok jeg skulle have forhørt mig her først :-)

    Bruce 6-03-20 09:49

  • ★★★★★★0

    Fedt tak. Tænkte nok jeg skulle have forhørt mig her først :-)

    Var så lidt - er I færdige med Aarhus idag?

    Wayne 6-03-20 09:50

  • ★★★★0

    Var så lidt - er I færdige med Aarhus idag?

    Jeg skal møde kæresten på Aros 14.30. Derefter Silkeborg og møde hendes veninde og kæreste til middag inden vi sætter kurs mod København i morgen tidlig :)

    Bruce 6-03-20 10:09

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen