Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Hvis man spritter når man går ind, må risikoen for selv at sprede smitte da være alt andet end mindre? Hvor meget er jo ikke til at sige. Men mindre må den altså være. Hvis man så klogeligt også spritter når man går ud, så er risikoen for at man smitter sig selv jo mindre igen. 

    Mente også i forhold til at beskytte sig selv :) - jeg lagde bare mærke til, at flere sprittede, når de gik ind, men ikke ud. 

    Guldager 3-04-20 14:29

  • ★★★★★★0

    Mente også i forhold til at beskytte sig selv :) - jeg lagde bare mærke til, at flere sprittede, når de gik ind, men ikke ud. 

    Ahh okay. Så er vi helt enige.

    T. Nielsen 3-04-20 14:31

  • ★★★0

    Har lige været i Fakta, og der er handsker og sprit. Men man er altså ikke beskyttet af handsker eller sprit, hvis man tager det på gør, man handler. Handsker beskytter andre mod dine bakterier, og sprit er ligegyldig før indkøbsturen. Det samme med ansigtsmasker... De er bedst til at undgå, at man selv smitter, men det er svært at bruge dem korrekt, så man selv er beskyttet. 

    Årsagen til at man spritter af inden, er vel at man gerne vil sikre at andre ikke bliver smittet, hvis man nu selv har det. Man det vigtigste er selvfølgelig at man spritter af når man forlader butikken, eller vaske hænder med det samme man kommer hjem, hvis det andet ikke er muligt.

    Risikoen for at blive smittet via overflader er eftersigende ret lille. Mange er også bange for at udveksle kontanter, men her skulle risikoen også være ubetydelig.

    Jeg får lidt indtryk af, efter at have læst hvad folk her og andre steder skriver, at nogle nærmest har hamstret til det næste halve års tid og har muret sig inde, eller er gået over til at få varer leveret til døren. Jeg handler da stadig ind næsten dagligt i fysiske butikker med lidt forsigtighed.

    Aranyhajú Nyárszépe 3-04-20 14:50

  • ★★★★★★0

    Jeg handler da stadig ind næsten dagligt i fysiske butikker med lidt forsigtighed

    Også her. Bruger scan og Betal, holder afstand og vasker hænder, når jeg kommer hjem. 

    Guldager 3-04-20 15:02

  • ★★★★0

    Også her. Bruger scan og Betal, holder afstand og vasker hænder, når jeg kommer hjem. 

    Og mere svært behøver det ikke at være :) 

    Åkepool 3-04-20 15:14

  • ★★★0

    Man kan også gøre som ham her :)

    www.bt.dk/samfund/ulrich-handler-kun-i-heldragt-og-gasmaske-det-her-er-alvorligt

    Aranyhajú Nyárszépe 3-04-20 15:17

  • ★★★★★0

    Mine hænder reagere ret kraftig på det her håndsprit en del steder, for dælen de tørre ud, så jeg nærmest er nødt til at drunkne dem i fugtighedscreme.

    Elwood 3-04-20 15:59

  • ★★★★★★0

    Creme på hænderne kan være en stor fornøjelse :D 

    davenport 3-04-20 17:58

  • ★★★★0

    Jeg har indtil videre droppet planerne om at sælge min andelslejlighed og købe hus - dels fordi det vil være praktisk talt umuligt at få solgt andelen til noget nør maksprisen i disse tider med først Blackstone-pakke og nu corona, og dels fordi det med et hus måske alligevel er lidt en stor mundfuld.

    I stedet kigger jeg nu efter et kolonihavehus i nærheden, hvor man kan bo i sommerhalvåret. Det er en mindre mundfuld, og på den måde kan jeg også finde ud af, om det med at skulle passe have er noget for mig.

    Jeg har kig på nogen, der kun ligger 5-9 km fra min lejlighed, så det vil være nemt at pendle på cykel.

    Selvom det er små kolonihavehuse på 30-50 kvm, ligger de alle i prislejet fra 800.000 til 1,5 million (i Skovlunde). Men hvis jeg smider næsten hele min opsparing, kan jeg med et rentefrit F5-lån nøjes med at skulle betale i alt 1.500 kr. om måneden (inkl. udgift til haveforeningen).

    Oveni kommer der så selvfølgelig udgifter til alle de ting, jeg pludselig skal have to af (møbler, tv, computer osv.) samt mobilt bredbånd.

    Er der nogen af jer, der har erfaring med kolonihavehuse?

    chandler75 3-04-20 18:11

  • ★★★★0

    Hvad er egenlig bedst - sæbe eller håndgel/sprit? Jeg synes, jeg har hørt modstridende oplysninger...

    chandler75 3-04-20 18:11

  • ★★★★★★1

    Hvad er egenlig bedst - sæbe eller håndgel/sprit? Jeg synes, jeg har hørt modstridende oplysninger...

    Sæbe. Sprit bør man som udgangspunkt kun bruge, hvis man ikke har adgang til en håndvask.

    Begge kan gøre tricket, men sæbe er mildere ved dine hænder og i begge tilfælde, kræver det selvfølgelig at man gør det rigtigt/grundigt, når man enten vasker hænder eller bruger sprit.

    Hjemme bør der ikke rigtigt være det store behov for sprit, med mindre du selv er syg. Jeg havde noget håndsprit ved sengen, mens jeg var syg, så jeg ikke behøvede at gå ud og vaske hænder 5-6 gange, før jeg var færdig med at hoste, når jeg skulle sove.

    Zero Cool 3-04-20 18:23

  • ★★★★★★0

    Vil du give 1½ mill. for et skur??? Damn! Det kan du købe et forholdsvis nyt parcelhus herovre. Det kan jeg slet ikke sætte mig ind i ;) 

    davenport 3-04-20 18:39

  • ★★★★★0

    Hvad er egenlig bedst - sæbe eller håndgel/sprit? Jeg synes, jeg har hørt modstridende oplysninger...

    Sæbe. Og vand, selvfølgelig.

    De fleste bruger for lidt sprit på hænderne for at det skal være effektivt. Og så er der dem som tørrer hænderne efter de har brugt sprit, som jo også mindsker effekten (man skal lade det sidde).

    Lars! 3-04-20 18:44

  • ★★★★★★0

    Vil du give 1½ mill. for et skur??? Damn! Det kan du købe et forholdsvis nyt parcelhus herovre. Det kan jeg slet ikke sætte mig ind i ;) 

    Tænkte præcis det samme:) Vi gav 1.4 mil for vores hus på 169 kvm:D At smide så mange penge efter et kolonihavehus er da at blive bollet i røven mod sin vilje:-/

    T. Nielsen 3-04-20 18:49

  • ★★★★★0

    Sæbe. Sprit bør man som udgangspunkt kun bruge, hvis man ikke har adgang til en håndvask.

    Begge kan gøre tricket, men sæbe er mildere ved dine hænder og i begge tilfælde, kræver det selvfølgelig at man gør det rigtigt/grundigt, når man enten vasker hænder eller bruger sprit.

    Hjemme bør der ikke rigtigt være det store behov for sprit, med mindre du selv er syg. Jeg havde noget håndsprit ved sengen, mens jeg var syg, så jeg ikke behøvede at gå ud og vaske hænder 5-6 gange, før jeg var færdig med at hoste, når jeg skulle sove.

    Jeg bruger som regel også Sæbe og Vand, men jeg arbejder som IT Supporter i Regionen, og mit Primære Arbejdssted er Sygehuset, så der er en del sprit, og selv om jeg prøver at begrænse det så tørre mine hænder stadigvæk ud, det er blevet milder men i starten var det hel slemt, der sprækkede huden nærmest og det sviede lidt.

    Elwood 3-04-20 19:30

  • ★★★★★★0

    Jeg har indtil videre droppet planerne om at sælge min andelslejlighed og købe hus - dels fordi det vil være praktisk talt umuligt at få solgt andelen til noget nør maksprisen i disse tider med først Blackstone-pakke og nu corona, og dels fordi det med et hus måske alligevel er lidt en stor mundfuld.

    I stedet kigger jeg nu efter et kolonihavehus i nærheden, hvor man kan bo i sommerhalvåret. Det er en mindre mundfuld, og på den måde kan jeg også finde ud af, om det med at skulle passe have er noget for mig.

    Jeg har kig på nogen, der kun ligger 5-9 km fra min lejlighed, så det vil være nemt at pendle på cykel.

    Selvom det er små kolonihavehuse på 30-50 kvm, ligger de alle i prislejet fra 800.000 til 1,5 million (i Skovlunde). Men hvis jeg smider næsten hele min opsparing, kan jeg med et rentefrit F5-lån nøjes med at skulle betale i alt 1.500 kr. om måneden (inkl. udgift til haveforeningen).

    Oveni kommer der så selvfølgelig udgifter til alle de ting, jeg pludselig skal have to af (møbler, tv, computer osv.) samt mobilt bredbånd.

    Er der nogen af jer, der har erfaring med kolonihavehuse?

    Kun en smule, som jeg har hørt fra mine forældre, som overvejede et, da de rykkede i lejlighed.

    Jeg ved at nogle har ret restriktive regler for hvad man må gøre og hvad man skal gøre, så du bør nærlæse reglerne for dem du har kigget på, da der er steder, hvor man ikke engang må overnatte. Der er også steder, hvor der ikke er indlagt vand og ikke er toiletforhold. Jeg ved også, at der er tilfælde, hvor hvad man ejer, kun er selve huset, men ikke grunden.

    Fordi de er så dyre i Københavnsområdet, har jeg ikke selv overvejet et, men tænkt på om jeg skulle spare op til et lille sommerhus et eller andet sted, hvor det er forholdsvis let at komme med det offentlige.

    Zero Cool 3-04-20 19:34

  • ★★★★0

    Vil du give 1½ mill. for et skur??? Damn! Det kan du købe et forholdsvis nyt parcelhus herovre. Det kan jeg slet ikke sætte mig ind i ;) 

    Nej, jeg tror ikke, jeg vil give over 1 mio. Men det er jo så et skur med kloakering, bad, køkken osv. :)

    chandler75 3-04-20 19:57

  • ★★★★0

    Jeg ved at nogle har ret restriktive regler for hvad man må gøre og hvad man skal gøre, så du bør nærlæse reglerne for dem du har kigget på, da der er steder, hvor man ikke engang må overnatte. Der er også steder, hvor der ikke er indlagt vand og ikke er toiletforhold. Jeg ved også, at der er tilfælde, hvor hvad man ejer, kun er selve huset, men ikke grunden.

    Jep, jeg har tjekket det. De fleste steder må man godt overnatte fra april til oktober. Nogle steder slukker de for el og vand i de andre måneder, men ellers kunne man jo i princippet godt overnatte der.

    Jeg tror, at det generelt er sådan med kolonihavehuse, at man kun ejer selve huset. Det er også grunden til, at man ikke skal betale grundskyld (eller hvad det hedder), men udelukkende betaler til foreningen for leje af grunden. Hvilket jeg synes er helt fint :)

    chandler75 3-04-20 20:03

  • ★★0

    Jo, men hvis man Spritter, når man går ud, så er det ligemeget.

    Når man spritter inden man går ind mindsker man risikoen for man selv smitter andre med corona. 

    man skal også spritte når man går ud hvis du man skulle have været udsat for corona smitte. 

    Derudover skal man ikke rører sig selv i hovedet mens man er ude. 

    Var i Rema1000 igår var der flere som stod og snakkede 2 meter fra hinanden hvilket gjorde det ualmindelig svært for os andre som bare skulle handle. 

    Edit: havde ikke lige det den næste side post så beklager gentagelsen med sprit :D

    Wangsgaard 3-04-20 20:39

  • ★★★★★★1
    Var i Rema1000 igår var der flere som stå og snakkede 2 meter fra hinanden hvilket gjorde det ualmindelig svært for os andre som bare skulle handle. 

    Det er derfor man har granater og/eller et skydevåben med, når man skal handle.

    Sådan gør vi på vestegnen.

    Zero Cool 3-04-20 20:36

  • ★★0

    Det er derfor man har granater og/eller et skydevåben med, når man skal handle.

    Sådan gør vi på vestegnen.

    Noget siger mig det ikke ville gå i Bistrup :D. I disse dage kan jeg faktisk bedst lide at handle i Kvickly med scan selv eller Lidl som er relativ stor og meget plads.

    Wangsgaard 3-04-20 20:40

  • ★★★0

    Jeg har brugt Scan og Betal i lang tid nu. Syntes det er super smart, men først igår så jeg en anden kunde også handle på den måde. Syntes det er underligt at det ikke er mere populært. Coop har da reklameret heftigt for det. Ikke mindst i butikkerne. Folk vil åbenbart hellere stå i kø.

    Aranyhajú Nyárszépe 3-04-20 20:56

  • ★★★★★0

    Jeg har brugt Scan og Betal i lang tid nu. Syntes det er super smart, men først igår så jeg en anden kunde også handle på den måde. Syntes det er underligt at det ikke er mere populært. Coop har da reklameret heftigt for det. Ikke mindst i butikkerne. Folk vil åbenbart hellere stå i kø.

    Coop's del drillede mig dog lidt i starten jeg ku ikke fanget at stregkoden/QR koden hang oppe i luften, her er Netto lidt mere enkelt, man skanner alt taster sin kode, og så har du blot en kode du viser til en skanner.

    Mener også den ved Coop forretningerne, der skal man trykke på scan kanppen igen, hvor man i netto blot kan scanne flere ting en efter en, men ved ikke om de har ændret på coop app'en siden da.

    Elwood 3-04-20 21:37

  • ★★0

    Jeg har brugt Scan og Betal i lang tid nu. Syntes det er super smart, men først igår så jeg en anden kunde også handle på den måde. Syntes det er underligt at det ikke er mere populært. Coop har da reklameret heftigt for det. Ikke mindst i butikkerne. Folk vil åbenbart hellere stå i kø.

    Så for første gang kø til selv scan i går, så det er blevet mere populært. Er mest vild med at scanne mens man går rundt og fylde sin egen pose. Oplevede at app’en gik ned i Irma og måtte starte forfra. 

    Wangsgaard 3-04-20 21:39

  • ★★★★★★1

    Jeg kender ikke Coops app og det kan være, at jeg er helt forkert på den, men jeg er ikke specielt vild med tanken om, at endnu en biks kan samle data om mig, det er derfor jeg har undgået den.

    Zero Cool 3-04-20 21:52

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen