Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★0

    Damn, jeg har sgu kun set 17 Johnson-film. Men jeg har FEM liggende på hylderne, som jeg ikke har fået set endnu :-D Og kom i gang med FF, David! Det er great stuff!

    I know! Jeg gik dog i stå ved den første. Den var sgu ikke så stærk. De næste par stykker skulle være endnu værre, så det kræver tilløb. Men jeg insisterer på at se dem kronologisk!

    David Lund14-04-20 14:34

  • ★★★★0

    Jeg tror også kun, at jeg har set enkelte. Jeg smider dog gerne en anbefaling efter Jumanji også. Jeg sprang den længe over, fordi jeg tænkte, at det blot var en plat genindspilning. Men efter at have fået den anbefalet af en ven, så gav jeg den en chance på Netflix - og jeg synes faktisk, den er vældigt underholdende og heldigvis helt sin egen. 

    thomsen14-04-20 14:35

  • ★★★★0

    De næste par stykker skulle være endnu værre, så det kræver tilløb.

    Den første er okay. 2-4 not so much, men så fra 5'eren bliver det bedre, hvorefter det så daler en smule igen efter 7.

    Sådan cirka.

    Åkepool14-04-20 14:39

  • ★★★★★1

    Begge Jumanjier er sgu god spas.

    I know! Jeg gik dog i stå ved den første. Den var sgu ikke så stærk. De næste par stykker skulle være endnu værre, så det kræver tilløb. Men jeg insisterer på at se dem kronologisk!

    Altså, jeg havde et mega underligt "fanforløb". Jeg så den første film på dvd måske engang i 2002. Den sagde mig intet. Jeg har ikke set den siden. Jeg så først "2 Fast 2 Furious" (frygtelig!) og "Fast & Furious: Tokyo Drift" (sådan nogenlunde) maaaaange år senere.

    Men alligevel var jeg forunderligt hypet på "Fast & Furious" i 2009. Teaseren gik lige i hjertet på mig. Og så var jeg virkelig positivt overrasket over filmen. 5'eren og 6'eren er sgu to af de mest underholdende film, jeg har set i dette årtusind. 7'eren og 8'eren er hæderlige, men ikke på samme niveau. "Hobbs & Shaw" er omtrent lige så forglemmelig som "Tokyo Drift" og nok 40-45 minutter for lang. Men altså... jeg ville foreslå folk at se lidt highlights fra etteren, og så nærmest springe direkte videre til 4 og være åben. Så får du en fest med de næste kapitler!

    The Insider14-04-20 14:41

  • ★★★★0

    Signalkvaliteten skal være på mindst 70%. Det samme gælder signalstyrken. Se evt. i manual hvis du ikke ved hvordan du ser det.

    Signalstyrke på TV2 ligger på 94. Signalkvalitet på 43.

    Bitfejlniveau hopper mellem 300 og 2000.

    chandler7514-04-20 14:43

  • ★★★★★★1

    Begge Jumanjier er sgu god spas.

    Altså, jeg havde et mega underligt "fanforløb". Jeg så den første film på dvd måske engang i 2002. Den sagde mig intet. Jeg har ikke set den siden. Jeg så først "2 Fast 2 Furious" (frygtelig!) og "Fast & Furious: Tokyo Drift" (sådan nogenlunde) maaaaange år senere.

    Men alligevel var jeg forunderligt hypet på "Fast & Furious" i 2009. Teaseren gik lige i hjertet på mig. Og så var jeg virkelig positivt overrasket over filmen. 5'eren og 6'eren er sgu to af de mest underholdende film, jeg har set i dette årtusind. 7'eren og 8'eren er hæderlige, men ikke på samme niveau. "Hobbs & Shaw" er omtrent lige så forglemmelig som "Tokyo Drift" og nok 40-45 minutter for lang. Men altså... jeg ville foreslå folk at se lidt highlights fra etteren, og så nærmest springe direkte videre til 4 og være åben. Så får du en fest med de næste kapitler!

    Vores biograftur var god spas i hvert fald, med verdens længste landingsbane.

    Zero Cool14-04-20 14:43

  • 0

    Signalstyrke på TV2 ligger på 94. Signalkvalitet på 43.

    Bitfejlniveau hopper mellem 300 og 2000.

    Har du installeret noget andet elektronik for nylig tæt på dit kabel?

    Det er sikkert støj - brug armeret antennekabel. Det kan gøre en verden til forskel - selv de 2 meter fra stik til boks/tv...

    Popeye14-04-20 14:52

  • ★★★★0

    Har lige set en episode af Gadget Cast med John Prosser fra Front Page Tech, der snakker Apple leaks.

    Han siger, at Apple kommer med en opdatering af 13" MBP i maj med de sædvanlige små forbedringer i hastighed og RAM, samt det nye Magic-keyboard plus muligvis en opgradering fra 13" til 14"-skærm. Det sidste er ventet, fordi Apple opgraderede topmodellerne fra 15" til 16" i november. 

    Mere spændende ser det dog ud til, at Apple vil introducere en MBP med deres egen ARM-processsor i juni. Dermed begynder den sammensmeltning af iPad og laptops, der længe har været rygter om, i et eller andet omfang.

    Mange havde vist forventet, at det ville være Air-modellen, der ville stå for skud, fordi iPad Pro nu reelt er ved at være så kraftig, at den kan spille op mod de mindste modeller af Apples laptops, og man derfor kan diskutere behovet for Macbook Air - ikke mindst fordi Apple efter sigende sælger langt flere iPads end Macbooks. Men det skulle altså blive Macbook Pro, der sker ændring med. Om det bliver hele linjen eller kun de mindste modeller, eller hvad strategien in det hele taget er, bliver spændende at høre.

    Der er stadigvæk rygter om, at Macbook Pro vil få en ny skærm med mini-LED og dermed bedre farver i sidste kvartal af 2020/ første kvartal 2021. 

    thomsen14-04-20 15:03

  • ★★★★★0

    Vores biograftur var god spas i hvert fald, med verdens længste landingsbane.

    Sååååå good times, man! Vi skal da se de sidste to sammen også!

    The Insider14-04-20 15:05

  • 3

    Det her med at arbejde hjemmefra er egentlig meget rart, bare ærgerligt at det sker på grund af en virus. Forhåbentlig er der dog en masse, ikke mindst direktører der får øjnene op for at det sagtens kan lade sig gøre med nutidens teknologier. Og så slipper jeg også for den her mildest talt irriterende kollega, som har det med at kommentere alt og sige ting som man bare ryster på hovedet af. Og desuden er der mindre sygdom.

    Vi skal nok være glade for at det er nu og ikke for 20-30 år siden det skete.

    Whispering Horse14-04-20 16:34

  • ★★★★★★2

    Tænker, at der nok er flere firmaer, der måske gentænker deres situation bagefter. Hvis folk kan arbejde hjemmefra med gode resultater, så er der jo ikke behov for dyre huslejer osv. Det kunne jo faktisk revolutionere arbejdsmarkedet på mange måder.

    davenport14-04-20 18:41

  • ★★★★★★0

    Kan det i stedet for 2 biler være muligt med en scooter eller el-cykel?

    Det er umuligt at sige hvad der er det rette valg, beliggenheden kan I ikke ændre på, men alt andet kan ændres med den rette mængde penge.

    Jeg har for langt på arbejde til en el-cykel stadigvæk. En scooter måske - men konen er ledig, så det er ikke helt til at sige endnu.

    Det hele kan selvfølgelig være ligegyldigt, hvis banken ikke vil låne os pengene - de vender tilbage i morgen. Vi beder ikke om meget, kun ca. 1800000-1900000 :)

    Apropos Dwayne Johnson - så er der ingen af de film, der er med i, som tiltaler mig, men jeg får nok set en af dem en dag.

    Guldager14-04-20 18:44

  • ★★★★★★1

    Nu har jeg været forbi Hvidovre hospital og er blevet podet. Det var en pæn underlig oplevelse, fordi først sendte Google Maps mig lidt på afveje og da jeg så fandt stedet hvor jeg skulle hen, viste det sig at være en parkeringsplads. Ud mod parkeringspladsen, var der en række vinduer, som jævnligt blev åbnet, ens navn blev råbt op og så kunne man gå hen og få en vatpind i halsen, få et stykke papir med info og så gå igen.

    Der blev kaldt på overraskende mange mennesker, som ikke var dukket op til deres test. Men hey, så kom jeg da ud og køre i tog for første gang i en måneds tid, samt fik set lidt andet end min lejlighed.

    Zero Cool14-04-20 19:33

  • ★★★★★★1

    Var der nogle lækre sygeplejersker i stram uniform?

    davenport14-04-20 19:36

  • ★★★★★0

    Nu har jeg været forbi Hvidovre hospital og er blevet podet. Det var en pæn underlig oplevelse, fordi først sendte Google Maps mig lidt på afveje og da jeg så fandt stedet hvor jeg skulle hen, viste det sig at være en parkeringsplads. Ud mod parkeringspladsen, var der en række vinduer, som jævnligt blev åbnet, ens navn blev råbt op og så kunne man gå hen og få en vatpind i halsen, få et stykke papir med info og så gå igen.

    Der blev kaldt på overraskende mange mennesker, som ikke var dukket op til deres test. Men hey, så kom jeg da ud og køre i tog for første gang i en måneds tid, samt fik set lidt andet end min lejlighed.

    Netop sådan blev min bror også testet (positiv, i øvrigt). Skulle være virkelig professionelt. Håber du har det godt, Bruno!

    The Insider14-04-20 19:37

  • ★★★★★★0

    Var der nogle lækre sygeplejersker i stram uniform?

    Der var nogle læger eller sygeplejersker, der var dækket fra top til tå i beskyttelsesdragter, åndedrætsmasker og plastikvisir.

    Zero Cool14-04-20 19:38

  • ★★★★★★1

    Netop sådan blev min bror også testet (positiv, i øvrigt). Skulle være virkelig professionelt. Håber du har det godt, Bruno!

    Bortset fra at jeg ikke kan slippe den hoste, jeg har haft i en måneds tid, har jeg det som sådan helt ok.

    Zero Cool14-04-20 19:38

  • ★★★★★★0

    ...Det kan også være frækt...

    davenport14-04-20 19:47

  • ★★★★0

    Har du installeret noget andet elektronik for nylig tæt på dit kabel?

    Det er sikkert støj - brug armeret antennekabel. Det kan gøre en verden til forskel - selv de 2 meter fra stik til boks/tv...

    Nej, jeg har ikke ændret på noget. Kan det være tv'et?

    Kan du linke til sådan et armeret antennekabel? Jeg har prøvet at søge på det, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget.

    chandler7514-04-20 20:26

  • ★★★★★★0

    Jeg har det fanme mærkeligt med i morgen. Vi holder jo vores hjemme, men samtidig føler jeg, at jeg fratager dem noget, især min store pige, der er ved at planlægge outfit til i morgen. Hun vil stå op med de andre halv syv og klæde sig på, men hun skal jo ikke afsted. (De holder noget facetime ting) Jeg har spurgt om det gør noget, og hun siger, at hun sagtens forstår, at vi skal passe på i vores familie. Håber hun mener det. Men helbred over lyst, right? 

    davenport14-04-20 20:27

  • 0

    Tænker, at der nok er flere firmaer, der måske gentænker deres situation bagefter. Hvis folk kan arbejde hjemmefra med gode resultater, så er der jo ikke behov for dyre huslejer osv. Det kunne jo faktisk revolutionere arbejdsmarkedet på mange måder.

    Vi leverer i hvert fald det på samme niveau og oplever også at der ikke har været så meget sygdom, hvis nogen overhovedet. Mange "sygdomme" handler jo også om at nogle personer har svært ved at slæbe sig hele vejen til arbejdet. Og selv hvis man er halvsyg kan man godt hjemmefra og så i vores tilfælde måske ikke være på telefonen men besvare e-mails og diverse andre ting. Der betyder det trods alt meget at man ikke skal på arbejdet. Jeg har selv været lidt syg med en forkølelse og der er det altså bare langt mere komfortabelt at være hjemme.

    Vi har så også fået øjnene op for Teams, som er et meget bedre kommunikationsværktøj end Skype, så vores kommunikation er meget bedre.

    For mit vedkommende vil det eneste ved at arbejde på kontoret at se sine kolleger en gang imellem, selve arbejdet klarer jeg ligesågodt hjemmefra.

    Whispering Horse14-04-20 20:48

  • 0

    Nej, jeg har ikke ændret på noget. Kan det være tv'et?

    Kan du linke til sådan et armeret antennekabel? Jeg har prøvet at søge på det, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget.

    Armeret var et forkert ord at bruge. Det skal være godt skærmet. Så det er vigtigt at bruge noget godt kabel samt gode stik.

    Eksempelvis denne:

    www.av-connection.dk/

    Popeye14-04-20 21:43

  • ★★★★0

    Armeret var et forkert ord at bruge. Det skal være godt skærmet. Så det er vigtigt at bruge noget godt kabel samt gode stik.

    Eksempelvis denne:

    www.av-connection.dk/

    Tak! Nu har jeg prøvet at bestille kablet :)

    chandler7514-04-20 22:01

  • ★★★0

    Jeg tror også Popeye har ret i at det er noget i installationen der generer støj. Husk lige at vendte tilbage med om kablet virker :)

    Aranyhajú Nyárszépe15-04-20 03:10

  • ★★★★★★0

    Jeg har det fanme mærkeligt med i morgen. Vi holder jo vores hjemme, men samtidig føler jeg, at jeg fratager dem noget, især min store pige, der er ved at planlægge outfit til i morgen. Hun vil stå op med de andre halv syv og klæde sig på, men hun skal jo ikke afsted. (De holder noget facetime ting) Jeg har spurgt om det gør noget, og hun siger, at hun sagtens forstår, at vi skal passe på i vores familie. Håber hun mener det. Men helbred over lyst, right? 

    Det kan jeg godt følge dig i. Jeg har også dårlig samvittighed overfor min store datter, at hun skal blive hjemme når nu hendes klasse starter op i dag:( Føler mig også som en klods om benet på familien, da det alt sammen mest er af hensyn til mig. 

    Den mindste har jeg det mere naturligt med at beholde hjemme, da børnehave i mine øjne er mindre forpligtende og restriktionerne virker mere indgribende på så små børn. Hendes børnehave er så slet ikke åben, da ingen folkeskoler eller daginstitutioner åbner i dag i hele kommunen. En pædagog fra hendes børnehave ringede i går for at høre om vi havde behov for nødpasning, da de ikke havde kapacitet til at åbne endnu. Men 4 kvadratmeter til hvert barn i pladskrav, er det også svært lige at løse. 

    Men altså, det er kun den stores privatskole der åbner. Den anden privatskole i byen åbner også, men langt mere restriktivt, hvor hverken 4-5 klaserne må møde ind og de der må, de deles i to og kun skal være i skole to timer, for så at skifte med næste “hold”. Det har faktisk fået mig til at tænke på, om den nye leder på vores skole, en sympatisk fyr i 40’erne, måske har haft lidt for travlt med at skulle bevise sig, siden de åbner op for fuld styrke og han allerede skrev dette kort efter det blev annonceret at skoler kunne åbne den 15/4. Men håber de har styr på det.

    T. Nielsen15-04-20 08:45

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen