Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Det kan jeg godt følge dig i. Jeg har også dårlig samvittighed overfor min store datter, at hun skal blive hjemme når nu hendes klasse starter op i dag:( Føler mig også som en klods om benet på familien, da det alt sammen mest er af hensyn til mig. 

    Den mindste har jeg det mere naturligt med at beholde hjemme, da børnehave i mine øjne er mindre forpligtende og restriktionerne virker mere indgribende på så små børn. Hendes børnehave er så slet ikke åben, da ingen folkeskoler eller daginstitutioner åbner i dag i hele kommunen. En pædagog fra hendes børnehave ringede i går for at høre om vi havde behov for nødpasning, da de ikke havde kapacitet til at åbne endnu. Men 4 kvadratmeter til hvert barn i pladskrav, er det også svært lige at løse. 

    Men altså, det er kun den stores privatskole der åbner. Den anden privatskole i byen åbner også, men langt mere restriktivt, hvor hverken 4-5 klaserne må møde ind og de der må, de deles i to og kun skal være i skole to timer, for så at skifte med næste “hold”. Det har faktisk fået mig til at tænke på, om den nye leder på vores skole, en sympatisk fyr i 40’erne, måske har haft lidt for travlt med at skulle bevise sig, siden de åbner op for fuld styrke og han allerede skrev dette kort efter det blev annonceret at skoler kunne åbne den 15/4. Men håber de har styr på det.

    Jeg ville tage det helt roligt, hvis jeg var dig. Hvis din datter har det ok med at blive hjemme, så er det fint - så længe er der heller ikke til skolernes sommerferie. Bruger I video - så hun måske kan føle at hun stadig kan være med på afstand - enten med en veninde, eller måske kan en lærer "sende" live fra en time?

    Wayne15-04-20 09:17

  • ★★★★★0

    Den mindste er sendt i dagpleje i dag. De er 3 voksne og 4 børn i dag, så det virker både overskueligt og ansvarligt i mine øjne. Desuden kommer de hovedageligt til at være udenfor over de næste par måneder, og næsten halvdelen af tiden der, sover han.

    Den stores skole er også åbnet i dag - dog uden undervisning. Den starter først på mandag. Så han bliver hjemme, og så har vi aftalt ca. halvanden times skolegang hver dag, ellers bare iPad, Xbox, brætspil, fodbold og leg. Så starter han på mandag igen til en noget anderledes dagligdag, men det lyder som om, at de har nogle fine tanker på hans skole, og med de dygtige lærere han har, er jeg sikker på, at det nok skal gå godt =)

    David Lund15-04-20 09:20

  • ★★★★★★0

    Jeg ville tage det helt roligt, hvis jeg var dig. Hvis din datter har det ok med at blive hjemme, så er det fint - så længe er der heller ikke til skolernes sommerferie. Bruger I video - så hun måske kan føle at hun stadig kan være med på afstand - enten med en veninde, eller måske kan en lærer "sende" live fra en time?

    Det første bruger vi. Det sidste er nok ikke så realistisk at bede om, da lærere og pædagoger i forvejen er ret ophængt ved jeg, i forhold til at få alt til at køre.

    T. Nielsen15-04-20 09:32

  • ★★★★★★0

    Det første bruger vi. Det sidste er nok ikke så realistisk at bede om, da lærere og pædagoger i forvejen er ret ophængt ved jeg, i forhold til at få alt til at køre.

    Ja - men prøv at snakke med dem, når det er blevet hverdag, det kræver ikke det store at sætte en forbindelse op :-)

    Wayne15-04-20 09:34

  • ★★★★★★1

    Ja - men prøv at snakke med dem, når det er blevet hverdag, det kræver ikke det store at sætte en forbindelse op :-)

    Ja vi må se hvad der sker og hvor det bærer hen.

    T. Nielsen15-04-20 10:09

  • ★★★★★★0

    Ja vi må se hvad der sker og hvor det bærer hen.

    Præcist :-)

    Wayne15-04-20 10:14

  • ★★★★★★0

    Havde lige besøg af en VVS'er, da vores varmeanlæg var begyndt at larme. 1½ time senere havde han skiftet en ventil - regning ca. 4.000 kr...

    Ja Danfoss er alene om at lave den type ventiler, så de bestemmer prisen... fik jeg at vide.

    Det er dyrt at være husejer - kunne lave en lang liste over hvad jeg hellere ville have brugt de penge til...

    Wayne15-04-20 11:21

  • ★★★★0

    1½ time senere havde han skiftet en ventil - regning ca. 4.000 kr...

    Fuuuuuuck!!!

    Åkepool15-04-20 11:25

  • ★★★★★★0

    Havde lige besøg af en VVS'er, da vores varmeanlæg var begyndt at larme. 1½ time senere havde han skiftet en ventil - regning ca. 4.000 kr...

    Ja Danfoss er alene om at lave den type ventiler, så de bestemmer prisen... fik jeg at vide.

    Det er dyrt at være husejer - kunne lave en lang liste over hvad jeg hellere ville have brugt de penge til...

    Det er mange penge ja. Vores besøg i forhold til røret under vasken kostede små 1600 og gik under selvrisikoen. I fredags steg vores vaskemaskine så af (5 år). Så har lige smidt 2700 efter en ny, der var på tilbud i El Giganten. Den kommer i morgen. 

    T. Nielsen15-04-20 11:30

  • ★★★★★★0

    Det er mange penge ja. Vores besøg i forhold til røret under vasken kostede små 1600 og gik under selvrisikoen. I fredags steg vores vaskemaskine så af (5 år). Så har lige smidt 2700 efter en ny, der var på tilbud i El Giganten. Den kommer i morgen. 

    Ja, det kan sjældent betale sig at få det repareret - selvom der vist er kommet EU påbud om at elektronik skal kunne holde i længere tid af hensyn til miljøet...

    Men det kommer nok ikke til at blive overholdt.

    Wayne15-04-20 12:07

  • ★★★★0

    Vi fik også fikset et helt blokeret afløb, hvilket tog 15 minutter og kostede lige under 1000kr. Det er ikke altid lige sjovt at have 17 tommelfingre...

    dyg15-04-20 12:23

  • ★★★1

    Jeg reparerede selv vores vaskemaskine i weekenden. Det tog så også det meste af søndagen at regne den fætter ud.

    gi-jones15-04-20 12:29

  • ★★2

    Vi har haft den store afsted i skole i dag (1.klasse). Jeg er helt tryg ved det. De har delt klassen i 2, så de er 10 sammen.

    Hun synes det værste var at hendes vand ikke var kold (deres køleskab er no-go) og at hun fremover skal have pandebånd på fordi de slet ikke må rører sig selv i ansigtet.

    Den lille er hjemme endnu, hun brækkede benet for en måned siden og vi vil ikke lige smide den udfordring oven i pædagogernes opstart i børnehaven. 
    Men det gør også at vi stadig ikke kan arbejde for fuld kraft, da hun er mere underholdningskrævende. Og så er det svært for hende, for hun er meget ekstrovert og savner virkelig meget sine venner. Så vi håber hun kommer afsted om 14 dage.

    Tiany15-04-20 12:55

  • ★★★★6

    Så fik jeg købt et kolonihave-/feriehus i Skovlunde...

    Jeg fik slået 95.000 kr. af prisen, så den landede på 800.000 - og heldigvis kan jeg få et afdragsfrit F5-lån.

    Det bliver sateme lækkert at kunne komme ud i en have om sommeren. Og så er det kun 20 min. på cykel fra min lejlighed.

    chandler7515-04-20 21:11

  • ★★0

    Så fik jeg købt et kolonihave-/feriehus i Skovlunde...

    Jeg fik slået 95.000 kr. af prisen, så den landede på 800.000 - og heldigvis kan jeg få et afdragsfrit F5-lån.

    Det bliver sateme lækkert at kunne komme ud i en have om sommeren. Og så er det kun 20 min. på cykel fra min lejlighed.

    Huset.

    Tillykke med købet, det ser virkelig fint ud :-)

    Weird_J15-04-20 21:12

  • ★★★★0

    Så fik jeg købt et kolonihave-/feriehus i Skovlunde...

    Jeg fik slået 95.000 kr. af prisen, så den landede på 800.000 - og heldigvis kan jeg få et afdragsfrit F5-lån.

    Det bliver sateme lækkert at kunne komme ud i en have om sommeren. Og så er det kun 20 min. på cykel fra min lejlighed.

    Fedt, tillykke!

    Vi kigger selv en smule på hus, og skal fredag til Hvidovre for at se på et 140m2 hus med 70m2 kælder, til den nette sum af 4.3mil... Nogle gange kunne jeg godt overtales til at flytte tilbage til min fødeby, hvor man for de penge ville kunne købe halvdelen af byen.

    dyg15-04-20 21:19

  • ★★★★0

    Tillykke med købet, det ser virkelig fint ud :-)

    Tak, jeg har også kigget på en del efterhånden, men det her passede mig bedst :)

    chandler7515-04-20 21:20

  • ★★★★0

    Fedt, tillykke!

    Vi kigger selv en smule på hus, og skal fredag til Hvidovre for at se på et 140m2 hus med 70m2 kælder, til den nette sum af 4.3mil... Nogle gange kunne jeg godt overtales til at flytte tilbage til min fødeby, hvor man for de penge ville kunne købe halvdelen af byen.

    Haha, ja. Prisen for kolonihavehuset afspejler nok også, at det ligger 30 min. fra KBH's centrum. Det vigtigste for mig er dog, at det ligger ikke så langt fra min lejlighed, så jeg nemt kan pendle, hvis jeg ønsker.

    Det er i øvrigt kun på 48 kvm, og man må ikke tilbygge (udoverover et anneks). Grunden er på 400 kvm.

    chandler7515-04-20 21:23

  • ★★★0

    Fedt, tillykke!

    Vi kigger selv en smule på hus, og skal fredag til Hvidovre for at se på et 140m2 hus med 70m2 kælder, til den nette sum af 4.3mil... Nogle gange kunne jeg godt overtales til at flytte tilbage til min fødeby, hvor man for de penge ville kunne købe halvdelen af byen.

    Hvad med kærestens/konens fødeby? Hvor meget kan i købe der?

    Steffan Rasmussen15-04-20 21:24

  • ★★★★0

    Hvad med kærestens/konens fødeby? Hvor meget kan i købe der?

    Vi kan helt sikkert få en masse skrammel, men de nye byggerier i Vilnius er efterhånden ved at være meget spicy. De bygger noget ret lækkert tæt på mine svigerforældre, og det er ikke langt fra Københavnerpriser.

    dyg15-04-20 21:31

  • ★★★0

    Vi kan helt sikkert få en masse skrammel, men de nye byggerier i Vilnius er efterhånden ved at være meget spicy. De bygger noget ret lækkert tæt på mine svigerforældre, og det er ikke langt fra Københavnerpriser.

    I må flytte på landet i Litauen.

    Steffan Rasmussen15-04-20 21:33

  • ★★★★0

    I må flytte på landet i Litauen.

    Hell no, der er satme mange usle steder der!

    dyg15-04-20 21:36

  • ★★0

    Fedt, tillykke!

    Vi kigger selv en smule på hus, og skal fredag til Hvidovre for at se på et 140m2 hus med 70m2 kælder, til den nette sum af 4.3mil... Nogle gange kunne jeg godt overtales til at flytte tilbage til min fødeby, hvor man for de penge ville kunne købe halvdelen af byen.

    Det er altid så vildt med de huspriser i hovedstadsområdet.

    Jeg blev nysgerrig og tog lige vores by for at se hvad man ville kunne få for de penge her.

    Det dyreste hus til salg koster så 4,2mio for 186kvm på en grund på 13.800kvm i første række til fjorden.

    Andet dyrest er 2,9 mio for 248kvm på 2000kvm grund også i første række, men med en vej foran.

    Tiany15-04-20 22:07

  • ★★★★★★1

    Jeg har fået svar på min Corona-test og den er negativ. Det betyder selvfølgelig ikke, at jeg ikke har været smittet og jeg skal have en antistof-test på et tidspunkt, men nu må jeg snakke med min læge i morgen og finde ud af hvad jeg skal gøre herfra, fordi jeg stadig hoster lidt.

    Zero Cool15-04-20 22:23

  • ★★★★★★0

    Jeg har fået svar på min Corona-test og den er negativ. Det betyder selvfølgelig ikke, at jeg ikke har været smittet og jeg skal have en antistof-test på et tidspunkt, men nu må jeg snakke med min læge i morgen og finde ud af hvad jeg skal gøre herfra, fordi jeg stadig hoster lidt.

    Det jo pollensæson, så måske du skulle lade dig teste? 

    T. Nielsen15-04-20 22:39

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen