Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Den har min kone haft. Da vi fik fælles økonomi valgte vi dog AL, som jeg havde i forvejen, delvis fordi de begyndte med nogle gebyrer,og fordi det nu er meget rart med en bank, der har filialer. 

    Aight, ja, det med gebyrer havde jeg godt læst, da jeg undersøgte dem første gang. Nykredit har stort set ingen filialer længere, så for mit vedkommende, ville det ikke gøre en stor forskel.

    Merkur var faktisk vores førstevalg, men de affejede os ret hurtigt. Så snakkede vi med Nykredit, og de var super imødekommende, så her bliver vi hængende indtil videre =)

    Ok, det drejer sig bare om en almindelig lønkonto for mit vedkommende. Det er ikke lige i kortene, at jeg skal til at låne penge. :)

    Zero Cool27-04-20 19:14

  • ★★★★★0

    Ok, det drejer sig bare om en almindelig lønkonto for mit vedkommende. Det er ikke lige i kortene, at jeg skal til at låne penge. :)

    Så er der sikkert ingen problemer. Vi skulle låne 80.000 over til afbetaling på hus over ca. 3 år, men det ville de ikke røre med en ildtang.

    David Lund27-04-20 19:34

  • ★★0

    Det var også AL vi snakkede med i første omgang. Jeg er ret overbevist om, at jeg vil skifte over til dem fra Danske Bank.

    Vi har også AL. 

    Hvad uddannelse har din kæreste og kan hun dansk ? 

    Wangsgaard27-04-20 21:26

  • ★★★★0

    Ser forøvrigt ud til at Norwegian også er på vej mod en konkurs. De er der ikke endnu men de er på vej derhen og har været det længe.

    Jeg faldt i snak med en fyr for et par dage siden, mens vi begge var ude med vores hunde, og han fortalte, at han lige havde investeret i Norwegian, fordi de var faldet fra kurs 220 til 5 norske kroner for en aktie. Jeg var sådan lidt ... "okay, du har læst, hvad der sker, ik'?," for det var kort efter, at bl.a. det danske datterselskab var blevet begæret konkurs. Men han satsede på, at den norske stat ville gå ind at redde moderselskabet.

    Man skal selvfølgelig have is i maven, og det vil hurtigt vise sig, hvis man tager fejl. Men jeg kan nu godt følge rationalet. Stifteren af Norwegian er vist mere eller mindre en slags norsk nationalhelt, så jeg kan godt forestille mig, at den norske stat vil træde til og hjælpe. 

    thomsen28-04-20 10:05

  • 0

    Jeg faldt i snak med en fyr for et par dage siden, mens vi begge var ude med vores hunde, og han fortalte, at han lige havde investeret i Norwegian, fordi de var faldet fra kurs 220 til 5 norske kroner for en aktie. Jeg var sådan lidt ... "okay, du har læst, hvad der sker, ik'?," for det var kort efter, at bl.a. det danske datterselskab var blevet begæret konkurs. Men han satsede på, at den norske stat ville gå ind at redde moderselskabet.

    Man skal selvfølgelig have is i maven, og det vil hurtigt vise sig, hvis man tager fejl. Men jeg kan nu godt følge rationalet. Stifteren af Norwegian er vist mere eller mindre en slags norsk nationalhelt, så jeg kan godt forestille mig, at den norske stat vil træde til og hjælpe. 

    Det er korrekt og det er også det de hidtil har gjort. Ikke mindst er det en stor arbejdsplads og har stor symbolværdi for Norge at have deres eget flyselskab. Spørgsmålet er bare hvor længe de kan blive ved med det, også nu hvor vi har covid-19 som også koster den norske stat masser af penge.

    Whispering Horse28-04-20 17:00

  • ★★★★0

    Vi har også AL. 

    Hvad uddannelse har din kæreste og kan hun dansk ? 

    Flydende dansk, og en master i virksomhedskommunikation, har dog arbejdet som projektleder i Novo siden februar sidste år, og før det været ved Tupperware some eventkoordinator (som der også er ret meget en projektleder rolle, med masser af ansvar for styring af personale og budget).

    Vi har snakket med Nordea i dag, og han var mere positiv, men skulle lige snakke med sin kreditafdeling.

    dyg28-04-20 17:19

  • ★★0

    Flydende dansk, og en master i virksomhedskommunikation, har dog arbejdet som projektleder i Novo siden februar sidste år, og før det været ved Tupperware some eventkoordinator (som der også er ret meget en projektleder rolle, med masser af ansvar for styring af personale og budget).

    Vi har snakket med Nordea i dag, og han var mere positiv, men skulle lige snakke med sin kreditafdeling.

    Vi har et par stillingerne slået op men ikke helt til den profil hun har. Håber det lykkes for jer :) 

    Wangsgaard28-04-20 18:17

  • ★★★★★3

    Har lige læst at man fra d. 29 maj og frem til d. 7 juni kan se gratis film på YouTube fra årets nu aflyste filmfestivaler, der i stedet er gået sammen online under navnet "We Are One" og viser et blandet udvalg af spillefilm, kortfilm, dokumentar og interviews. :) 

    www.dr.dk/nyheder/kultur/film/hent-popcornene-youtube-viser-gratis-film-fra-verdens-stoerste-filmfestivaler

    NightHawk29-04-20 08:58

  • ★★★1

    Har lige læst at man fra d. 29 maj og frem til d. 7 juni kan se gratis film på YouTube fra årets nu aflyste filmfestivaler, der i stedet er gået sammen online under navnet "We Are One" og viser et blandet udvalg af spillefilm, kortfilm, dokumentar og interviews. :) 

    www.dr.dk/nyheder/kultur/film/hent-popcornene-youtube-viser-gratis-film-fra-verdens-stoerste-filmfestivaler

    Fint initiativ. Det kommer selvfølgelig til at afhænge at udvalget om det faktisk er noget værd. Men holder da lige øje med det.

    Essal29-04-20 10:17

  • ★★★★★0

    Fint initiativ. Det kommer selvfølgelig til at afhænge at udvalget om det faktisk er noget værd. Men holder da lige øje med det.

    Ja, det bliver spændende at se, hvad de har i godteposen. Men selv om det måske ikke bliver de allerstørste titler, så ser jeg det nu stadig som en god mulighed for at få set nogle film osv, som højst sandsynligt ville være gået under radaren i stedet for. :)

    NightHawk29-04-20 12:15

  • ★★★★★★0

    Så fik vi forhandlet huslånet...eller forhandlet og forhandlet...jeg glemte at forhandle om bankrenten...

    Guldager29-04-20 13:17

  • ★★★★★★3

    Har endelig fået klar besked, efter at lægen har kigget grundigt på min journal, tjekket mine tal osv og jeg hører ikke helt i til risikogruppen. Jeg kan som alle andre stadig blive alvorligt syg, men er ikke specielt mere udsat end de fleste andre. Det dæleme rart at høre, selv om angsten indrømmet stadig har sit klamme tag i mig. Men det gav mig dog lidt mere ro.

    T. Nielsen29-04-20 14:56

  • ★★★★★★1

    Har endelig fået klar besked, efter at lægen har kigget grundigt på min journal, tjekket mine tal osv og jeg hører ikke helt i til risikogruppen. Jeg kan som alle andre stadig blive alvorligt syg, men er ikke specielt mere udsat end de fleste andre. Det dæleme rart at høre, selv om angsten indrømmet stadig har sit klamme tag i mig. Men det gav mig dog lidt mere ro.

    Godt at høre, Thomas

    Wayne29-04-20 14:57

  • ★★★★★★1

    Nu har jeg købt et hus...med boligadvokat, købermægler, bankrådgiver og alt det der. Har ikke mødt et eneste af dem. Alt kontakt har været telefonisk eller mail, og alt er underskrevet digitalt. Det er lidt mærkeligt, men det er godt nok også bekvemt. 

    Guldager29-04-20 15:16

  • ★★★★★★0

    Nu har jeg købt et hus...med boligadvokat, købermægler, bankrådgiver og alt det der. Har ikke mødt et eneste af dem. Alt kontakt har været telefonisk eller mail, og alt er underskrevet digitalt. Det er lidt mærkeligt, men det er godt nok også bekvemt. 

    Jamen så tillykke med huset.

    T. Nielsen29-04-20 15:23

  • ★★★★0

    Ja, tillykke med hytten :) 

    Åkepool29-04-20 16:06

  • ★★★★0

    Stort tillykke!

    dyg29-04-20 16:18

  • ★★1

    Har endelig fået klar besked, efter at lægen har kigget grundigt på min journal, tjekket mine tal osv og jeg hører ikke helt i til risikogruppen. Jeg kan som alle andre stadig blive alvorligt syg, men er ikke specielt mere udsat end de fleste andre. Det dæleme rart at høre, selv om angsten indrømmet stadig har sit klamme tag i mig. Men det gav mig dog lidt mere ro.

    Godt at høre Thomas. 
    Min mand fik væsentlig mere ro, da han også fik at vide af lægen at han ikke er risikogruppen

    Tiany29-04-20 16:31

  • ★★★★0

    Tillykke med huset Guldager!

    chandler7529-04-20 16:33

  • ★★★★1

    Det må da alligevel give lidt ro i sjælen Thomas. Men ja, alle kan jo blive syge, også meget hvis man får en tilstrækkelig stor dosis.

    Min svorgers bedste ven, som er politimand omkring de 40 og i god form, blev alvorligt ramt og måtte på et tidspunkt ringe efter ambulancen, men undgik dog indlæggelse. Han var så også en af dem, der havde været på skiferie i Østrig og ligesom et par hundrede andre gæster havde stået og truttet i det samme corona-betændte horn...

    chandler7529-04-20 16:38

  • ★★0

    Det må da alligevel give lidt ro i sjælen Thomas. Men ja, alle kan jo blive syge, også meget hvis man får en tilstrækkelig stor dosis.

    Min svorgers bedste ven, som er politimand omkring de 40 og i god form, blev alvorligt ramt og måtte på et tidspunkt ringe efter ambulancen, men undgik dog indlæggelse. Han var så også en af dem, der havde været på skiferie i Østrig og ligesom et par hundrede andre gæster havde stået og truttet i det samme corona-betændte horn...

    Vilde fester de holder sådan nogle steder, med alle dem der har gået og truttet i de samme fløjter og sager...

    Weird_J29-04-20 16:51

  • ★★★★★1

    Har endelig fået klar besked, efter at lægen har kigget grundigt på min journal, tjekket mine tal osv og jeg hører ikke helt i til risikogruppen. Jeg kan som alle andre stadig blive alvorligt syg, men er ikke specielt mere udsat end de fleste andre. Det dæleme rart at høre, selv om angsten indrømmet stadig har sit klamme tag i mig. Men det gav mig dog lidt mere ro.

    Super fedt at høre, Thomas. 

    NightHawk29-04-20 17:19

  • ★★0

    Så fik vi forhandlet huslånet...eller forhandlet og forhandlet...jeg glemte at forhandle om bankrenten...

    Tillykke med huset :)
    Hvad fik i rente på boliglånet ? 

    Wangsgaard29-04-20 17:51

  • ★★★1

    Har endelig fået klar besked, efter at lægen har kigget grundigt på min journal, tjekket mine tal osv og jeg hører ikke helt i til risikogruppen. Jeg kan som alle andre stadig blive alvorligt syg, men er ikke specielt mere udsat end de fleste andre. Det dæleme rart at høre, selv om angsten indrømmet stadig har sit klamme tag i mig. Men det gav mig dog lidt mere ro.

    Det var godt at høre, Thomas :)

    Angst kan være noget værre skidt, så alt der kan afhjælpe det lidt er kun godt. 

    Essal29-04-20 18:23

  • ★★★★★★0

    Tillykke med huset :)
    Hvad fik i rente på boliglånet ? 

    4.65 - synes det er lidt højt. Men vi kan jo altid skifte :) 

    Guldager29-04-20 19:05

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen