Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Lige den del undrer jeg mig også over?

    Fred være med at du ikke bryder dig om dem, det er jo smag og behag, men utroværdig action.....Aaarh!

    Jeg har ikke sagt noget om, at jeg foretrækker eller ikke foretrækker utroværdig action... Det meste action er vel utroværdig. 

    Jeg syndes lidt, at I misforstår min pointe :) - det, som der stod om Die Hard 5, er også kritik, som jeg har til Marvel-film. Men det kan også siges om en helvedes masse andre film. 

    Guldager10-05-20 20:57

  • ★★★0

    Guldager, "prøv" at se A Good day to die hard.

    MOVIE100010-05-20 21:33

  • ★★★★★★0

    Jeg er alene. For første gang i 2 mdr. Det er fanme underligt! Det har varet næsten to timer..

    davenport11-05-20 09:44

  • ★★★★0

    Jeg er alene. For første gang i 2 mdr. Det er fanme underligt! Det har varet næsten to timer..

    Jeg har haft en enkelt arbejdsdag herhjemme helt alene, det var dejligt!

    Fruen har lige fået svar på sin Covid test, og resultatet var som ventet negativt, så nu kan hun snart tage tilbage på kontoret igen. Så får jeg et par dage alene herhjemme om ugen, så der blæses høj metal ud af højtalerne dagen lang igen!

    dyg11-05-20 11:43

  • ★★★★★★2

    RIP Jerry Stiller 

    Best of Frank Costanza

    Guldager11-05-20 11:44

  • ★★★★★★0

    Den store klagede over hovedpine og ondt i halsen tidligt i morges. Lægen vurderede at hun skulle testes for covid-19. Så det er hun nu blevet. Vi får svar på torsdag siger de. Hun var godt nok ked af, hun nu ikke kunne begynde i skolen i dag alligevel. Til gengæld var hun supersej ude på hospitalet, hvad personalet også påpegede. Hun var mere sej end selv de fleste større drenge de havde testet sagde de. Til det svarede hun, “min far siger også at piger er bedre end drenge”.....Hmm, jo jeg har vist fået sagt lidt i den retning på et tidspunkt:D

    T. Nielsen11-05-20 12:04

  • ★★★★★★0

    Den store klagede over hovedpine og ondt i halsen tidligt i morges. Lægen vurderede at hun skulle testes for covid-19. Så det er hun nu blevet. Vi får svar på torsdag siger de. Hun var godt nok ked af, hun nu ikke kunne begynde i skolen i dag alligevel. Til gengæld var hun supersej ude på hospitalet, hvad personalet også påpegede. Hun var mere sej end selv de fleste større drenge de havde testet sagde de. Til det svarede hun, “min far siger også at piger er bedre end drenge”.....Hmm, jo jeg har vist fået sagt lidt i den retning på et tidspunkt:D

    Godt nok længe man skal vente på resultatet - god bedring med hende :-)

    Wayne11-05-20 13:44

  • ★★★★★★0

    Godt nok længe man skal vente på resultatet - god bedring med hende :-)

    Jo tak. 

    T. Nielsen11-05-20 13:52

  • ★★★★★★0

    Jeg fik mit resultatet efter 7 time, så tre dage virker ret lang tid? Er du sikker på, at det ikke er indenfor 72 timer?

    Guldager11-05-20 13:59

  • ★★★★0

    Jeg fik mit resultatet efter 7 time, så tre dage virker ret lang tid? Er du sikker på, at det ikke er indenfor 72 timer?

    Min kæreste blev testet fredag morgen og havde svaret i dag, dvs indenfor 72 timer, hvilket også er normalen i Hvidovre, dog skriver de, at der godt kan gå lidt ekstra tid, da de er ret pressede for tiden.

    dyg11-05-20 14:02

  • ★★★★★★0

    Jeg fik mit resultatet efter 7 time, så tre dage virker ret lang tid? Er du sikker på, at det ikke er indenfor 72 timer?

    Det er det sikkert. Jeg referer blot at de sagde 72 timer, så vi kunne forvente svar på torsdag. 

    T. Nielsen11-05-20 14:13

  • ★★★★★★0

    Teknisk set har jeg også først fået svar fra lægen i dag, men inden på sundhed.dk, kunne jeg læse resultatet efter 7 timer. Det er ikke nødvendigvis en god ide at læse svar uden en læge, men lige her var der ikke noget, der kunne misforstås eller noget alvorligt.

    Guldager11-05-20 14:19

  • ★★★★★0

    Jeg sidder og ser en herlig og helt ny Q & A med Sylvester Stallone, der sidder hjemme på sin veranda. Skægget som han har fået her i corona-karantæne perioden klær ham faktisk ret godt. Han holder sig ikke øvrigt ret godt for en mand på 73 og ser stadig ud til at kunne klare et par actionfilm mere. 

    youtu.be/RiedAMBGNfM

    Jeg læste desuden, at han i sit næste projekt "The Samaritan", spiller en superhelt som vender tilbage efter at være gået på pension. Det lyder umiddelbart som en interessant alternativ superheltefilm og en sjov udfordring for ham. :)

    NightHawk11-05-20 14:55

  • ★★★0

    Lidt random spørgsmål: Hvilken bank er I kunde hos?

    Jeg må desværre sige at jeg lige nu er kunde i danske bank, men min tiltro er til dem er af gode grunde meget lille. Blev for nogle uger siden kontaktet på mail af danske bank. Det drejede sig om at der var kommet nogle nye EU retningslinjer for banker eller noget i den dur. I mailen fik jeg også at vide, at jeg ville blive ringet op af banken selv. Det blev jeg så i dag.

    Det er noget om at der er strengere krav til banker om at de skal kunne bevise, hvem deres kunder er eller noget i den dur. Det skal siges at disse oplysninger skal udleveres via Netbanken. Og kun via netbanken. Så den er god nok. Problemet for mig er bare at de oplysninger de gerne vil have er alt for personfølsomt til at jeg føler mig tryg ved det. De skal f.eks. bruge billedelegitimation i form af pas eller kørekort og mit sygesikringskort. Jeg synes ikke bank har brug for alt den data om mig som person. Det føler jeg mig helt enkelt ikke tryg ved.

    Spurgte ind til om jeg måtte vælge at skjule visse informationer inden jeg sender dem dette data. Men det skal åbenbart være komplet. Så spurgte jeg ind til om andre banker også skal have samme præcis samme slags data siden det er et EU tiltag. Hans svar var lidt vagt for at være ærlig. Jeg har stadig ikke sendt oplysningerne afsted. Tror jeg vil prøve at kontakte andre banker over de næste par dage, for at høre om der er sandhed i dette. Og hvis der er, hvilke slags oplysninger skal de helst præcist have.

    Så har I oplevet noget lignende fornyligt med jeres bank? Hvor er I kunde henne og er I tilfredse med dem?

    Danske Bank er sgu et lyssky selskab i mine øjne og jeg tror at jeg er færdig med dem, så er på udkig efter alternativer. 

    Til sidst spurgte jeg også om disse personfølsomme oplysninger vil blive slettet, hvis jeg flytter bank og det lyder det til at de vil blive. Så jeg må vist hellere til at undersøge bank alternativer. 

    Desværre er min forsikring også forbundet med banken, så det vil også betyde at jeg skal til at finde et nyt forsikingsselskab.

    Essal11-05-20 15:21

  • ★★★★★★0

    En bank er vel bare en forretning, der sælger, at de holder styr på kundernes penge? Tror ikke de skal vide meget mere, mm. man skal optage lån. Så skal de jo høre om arbejde osv. Jeg synes du skal bede om at se noget lovmæssigt dokumentation for det. Det har du vel krav på?

    Jeg er i Nordea, og er så ubetydelig en kunde, at vi ikke engang har en rådgiver.

    davenport11-05-20 15:43

  • ★★★★0

    Jeg har Nordea, og i hvert fald for virksomhedskunder som mig er der kommet skrappere regler. Jeg skulle for nylig svare på en lang række spørgsmål angående min enkeltmandsvirksomhed. Hvem er mine kunder? Hvor mange kontanter forventer jeg at hæve etc. Jeg skulle sågar svare på, om jeg havde været ansat i det amerikanske militær!

    chandler7511-05-20 16:27

  • ★★★★★★0

    Hvad var konsekvenserne, hvis du ikke ville?

    davenport11-05-20 16:36

  • ★★★0

    En bank er vel bare en forretning, der sælger, at de holder styr på kundernes penge? Tror ikke de skal vide meget mere, mm. man skal optage lån. Så skal de jo høre om arbejde osv. Jeg synes du skal bede om at se noget lovmæssigt dokumentation for det. Det har du vel krav på?

    Jeg er i Nordea, og er så ubetydelig en kunde, at vi ikke engang har en rådgiver.

    Jeg kontakter dem i morgen og spørger nærmere ind til dette. Orker ikke mere i dag. Men helt ærlig, så tænker jeg ikke at de får den slags oplysninger fra mig af. Så hvis konsekvensen er, at jeg skal skifte bank, så må det jo være det. Jeg synes det er alllllllllllt for meget information at forlange af deres kunder. 

    Essal11-05-20 17:03

  • ★★0

    Lidt random spørgsmål: Hvilken bank er I kunde hos?

    Jeg må desværre sige at jeg lige nu er kunde i danske bank, men min tiltro er til dem er af gode grunde meget lille. Blev for nogle uger siden kontaktet på mail af danske bank. Det drejede sig om at der var kommet nogle nye EU retningslinjer for banker eller noget i den dur. I mailen fik jeg også at vide, at jeg ville blive ringet op af banken selv. Det blev jeg så i dag.

    Det er noget om at der er strengere krav til banker om at de skal kunne bevise, hvem deres kunder er eller noget i den dur. Det skal siges at disse oplysninger skal udleveres via Netbanken. Og kun via netbanken. Så den er god nok. Problemet for mig er bare at de oplysninger de gerne vil have er alt for personfølsomt til at jeg føler mig tryg ved det. De skal f.eks. bruge billedelegitimation i form af pas eller kørekort og mit sygesikringskort. Jeg synes ikke bank har brug for alt den data om mig som person. Det føler jeg mig helt enkelt ikke tryg ved.

    Spurgte ind til om jeg måtte vælge at skjule visse informationer inden jeg sender dem dette data. Men det skal åbenbart være komplet. Så spurgte jeg ind til om andre banker også skal have samme præcis samme slags data siden det er et EU tiltag. Hans svar var lidt vagt for at være ærlig. Jeg har stadig ikke sendt oplysningerne afsted. Tror jeg vil prøve at kontakte andre banker over de næste par dage, for at høre om der er sandhed i dette. Og hvis der er, hvilke slags oplysninger skal de helst præcist have.

    Så har I oplevet noget lignende fornyligt med jeres bank? Hvor er I kunde henne og er I tilfredse med dem?

    Danske Bank er sgu et lyssky selskab i mine øjne og jeg tror at jeg er færdig med dem, så er på udkig efter alternativer. 

    Til sidst spurgte jeg også om disse personfølsomme oplysninger vil blive slettet, hvis jeg flytter bank og det lyder det til at de vil blive. Så jeg må vist hellere til at undersøge bank alternativer. 

    Desværre er min forsikring også forbundet med banken, så det vil også betyde at jeg skal til at finde et nyt forsikingsselskab.

    Vi har Arbejdernes Landsbank og er yderst tilfreds.

    Men vi har også for et årstid siden skulle levere en kopi af pas eller kørekort. Det er rigtig nok er EU direktiv i forhold til hvidvask. 
    Jeg tror ikke du finder en bank, hvor du ikke skal aflevere den dokumentation da de så ikke overholder lovgivningen.

    Tiany11-05-20 17:07

  • ★★★0

    Vi har Arbejdernes Landsbank og er yderst tilfreds.

    Men vi har også for et årstid siden skulle levere en kopi af pas eller kørekort. Det er rigtig nok er EU direktiv i forhold til hvidvask. 
    Jeg tror ikke du finder en bank, hvor du ikke skal aflevere den dokumentation da de så ikke overholder lovgivningen.

    Kan du huske om du også skulle levere en kopi af pas eller kørekort + sygesikringskort? 

    Det er også kombinationen af begge som jeg synes er ret heftig.

    Essal11-05-20 17:13

  • ★★★★0

    Kan du huske om du også skulle levere en kopi af pas eller kørekort + sygesikringskort? 

    Det er også kombinationen af begge som jeg synes er ret heftig.

    Jeg har før oplevet det samme, det er vel fordi adressen kun fremgår af sygesikringen, og der kun er billede på kørekort eller pas, så hvis de skal kunne bevise at du er den rigtige person, der bor på den rigtige adresse, så skal de bruge begge dele.

    Hvorvidt det reelt gør nogen forskel i kampen mod hvidvask ved jeg så ikke.

    dyg11-05-20 17:29

  • ★★0

    Har også skulle send billeder af kørekort og sygesikring til min bank for nogle år siden, på grund af den der EU hvidvask lov.

    Weird_J11-05-20 18:10

  • ★★★★0

    Hvad var konsekvenserne, hvis du ikke ville?

    Så kunne jeg ikke få en erhvervskonto og modtage penge fra mine kunder. Eller det går jeg da i hvert fald ud fra...

    Nå ja, jeg skulle også svare på, om jeg havde arbejdet på den amerikanske ambassade...

    chandler7511-05-20 18:50

  • ★★★★★★0

    Dine undercover-years 

    davenport11-05-20 20:13

  • ★★★★0

    Dine undercover-years 

    Jeg overvejede at sige "I can tell you, but then I'd have to kill you", men det ville muligvis ikke falde i så god jord nu hvor jeg også stod og skulle have et boliglån...

    chandler7511-05-20 20:17

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen