Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Var til tandlæge. Det årlige besøg. Havde desværre et hul. Fik en tandrensning som jeg plejer og lappet hullet. Kraftedme mand, det rendt op i 1600 kr og jeg kunne så se jeg gav 100 kr for hygiejne tillæg grundet corona. Shiiiet!!

    Babo29-05-20 11:11

  • ★★★★★★0

    Var til tandlæge. Det årlige besøg. Havde desværre et hul. Fik en tandrensning som jeg plejer og lappet hullet. Kraftedme mand, det rendt op i 1600 kr og jeg kunne så se jeg gav 100 kr for hygiejne tillæg grundet corona. Shiiiet!!

    Har du prøvet "Godt Smil" - de er ca 1/3 billigere end andre tandlæger - og lige så gode. Du skal godt nok til Frederikshavn eller Aalborg for at finde de nærmeste.

    Eksempel, jeg var også hos tandlægen igår og fik sat et stykke plast på da noget var knækket - med bedøvelse endte det på 1285, som godt nok er dyrt - men billigere end dit, og jeg havde bedøvelse (og Coronatillæg) med i prisen.

    Wayne29-05-20 11:18

  • ★★★★0

    Har du prøvet "Godt Smil" - de er ca 1/3 billigere end andre tandlæger - og lige så gode. Du skal godt nok til Frederikshavn eller Aalborg for at finde de nærmeste.

    Eksempel, jeg var også hos tandlægen igår og fik sat et stykke plast på da noget var knækket - med bedøvelse endte det på 1285, som godt nok er dyrt - men billigere end dit, og jeg havde bedøvelse (og Coronatillæg) med i prisen.

    Det vil ikke svare sig for mig at køre 100 km til Ålborg. Plus jeg næsten skal tage en halv fridag til det. Men ja, det lyder da lidt billigere. 

    Babo29-05-20 11:45

  • ★★★★★★0

    Synes den der kapsel på SpaceX ligner en overrasket tegnefilms-fyr. Den ser ret sjov ud, ved ikke om det er tilsigtet. 1 time tilbage...

    davenport30-05-20 20:29

  • ★★★★0

    Er det ikke ret utjekkede rumdragter...?

    chandler7530-05-20 20:34

  • ★★★★★★0

    Nej, det ser da bedre ud end nogensinde, og meget mere futuristkiks. Og der er touchscreens og ikke alt det diller daller med kontakter og knapper. Jeg er imponeret over the look :D 

    davenport30-05-20 21:09

  • ★★★0

    Fik også set opsendelsen igår. Hyggeligt, men jeg gad godt have muligheden for at slå de kommentatorer fra og så kun hører kontrolcenteret og raketten. Syntes de ævler for meget.

    Aranyhajú Nyárszépe31-05-20 10:16

  • ★★★★★★2

    Det er i sandhed en glorværdig dag.

    Forleden kom jeg på, at jeg kan have to simkort i min private telefon, så jeg er fri for at rende rundt med to telefoner på arbejdet. Efter lidt fiflen rundt, er det lykkedes mig at få det sat op, så jeg bare kan deaktivere mit arbejdssimkort, når jeg har fri, så folk ikke kan forstyrre mig, samt at min arbejdsmail heller ikke kan forstyrre mig, eller er blandet sammen med min private kalender.

    Toppen på kransekagen, udover at jeg nu helt slipper for at bruge iPhone (stort hurra), er min arbejdsringetone: Work Bitch af Britney Spears.

    Zero Cool 2-06-20 11:56

  • ★★★0

    Det er i sandhed en glorværdig dag.

    Forleden kom jeg på, at jeg kan have to simkort i min private telefon, så jeg er fri for at rende rundt med to telefoner på arbejdet. Efter lidt fiflen rundt, er det lykkedes mig at få det sat op, så jeg bare kan deaktivere mit arbejdssimkort, når jeg har fri, så folk ikke kan forstyrre mig, samt at min arbejdsmail heller ikke kan forstyrre mig, eller er blandet sammen med min private kalender.

    Toppen på kransekagen, udover at jeg nu helt slipper for at bruge iPhone (stort hurra), er min arbejdsringetone: Work Bitch af Britney Spears.

    Det lyder sgu som en meget god løsning. Hvis jeg nogensinde skulle ende ud med en arbejdstelefon + min egen private, vil jeg prøve det samme.

    Gider ikke rende rundt med to telefoner. 

    Essal 2-06-20 17:10

  • ★★★★★★0

    Vi har lige fundet grillen frem, så første grillaften i år. Det blev de der koteletter fra Lidl. Men nu har de tilsat kommen, og det smager jo aldrig godt! Men det var hyggeligt, men nu skal jeg plages indtil slut-september: "Skal vi grille i aften?" 

    Og så gik det op for mig i dag, at fredag er en fridag. Det var sgu det sgu da ikke i min tid?? Der fik man fri kl. 12. Men fint nok. Min mellemste skal ned til farmor på weekend. Vi besøgte dem for første gang i søndags. (Hvis nogen kan huske alt det pis der var med den der kæreste?)

    Det var en positiv og god dag, og det kunne godt tegne til, at vi igen kan være på almindelig talefod. Især min mellemste har savnet sin farmor helt vildt, de andre er sådan lidt so & so. For det første er det uretfærdigt for den lille, for han kan ikke komme selv pga. diabetes, og det lærer min mor aldrig at styre. For det andet synes den store, at kæresten er en bonderøv, og der ikke er noget at lave der.

    Men, hvor om alting er, så er kimen da lagt til at begynde at se hinanden igen, og det er da fint.

    davenport 2-06-20 19:57

  • 0

    Jeg fandt ud af at i går var en rød dag i Danmark, hvilket jeg slet ikke havde tænkt på, da det ikke er det i Sverige. Vi har lige fået vores WFH forlænget til starten af september. Hvis man gerne vil på kontoret kan man dog godt, så længe kapaciteten ikke overstiger 25 procent. Jeg har dog ingen planer om det, da jeg foretrækker det nuværende setup.

    Whispering Horse 2-06-20 20:03

  • ★★0

    Vi har lige fundet grillen frem, så første grillaften i år. Det blev de der koteletter fra Lidl. Men nu har de tilsat kommen, og det smager jo aldrig godt! Men det var hyggeligt, men nu skal jeg plages indtil slut-september: "Skal vi grille i aften?" 

    Og så gik det op for mig i dag, at fredag er en fridag. Det var sgu det sgu da ikke i min tid?? Der fik man fri kl. 12. Men fint nok. Min mellemste skal ned til farmor på weekend. Vi besøgte dem for første gang i søndags. (Hvis nogen kan huske alt det pis der var med den der kæreste?)

    Det var en positiv og god dag, og det kunne godt tegne til, at vi igen kan være på almindelig talefod. Især min mellemste har savnet sin farmor helt vildt, de andre er sådan lidt so & so. For det første er det uretfærdigt for den lille, for han kan ikke komme selv pga. diabetes, og det lærer min mor aldrig at styre. For det andet synes den store, at kæresten er en bonderøv, og der ikke er noget at lave der.

    Men, hvor om alting er, så er kimen da lagt til at begynde at se hinanden igen, og det er da fint.

    Det er heller ikke alle der har fri på fredag.

    Min mand skal arbejde og den ældstes bedste vens mor skal også

    Tiany 2-06-20 21:30

  • ★★★★★★0

    Grundlovsdag er blevet en semi-helligdag. Jeg tror at en del af grunden er, at mange folk ikke længere holder en halv fridag 1. maj.

    Zero Cool 2-06-20 21:37

  • 0

    Var til tandlæge. Det årlige besøg. Havde desværre et hul. Fik en tandrensning som jeg plejer og lappet hullet. Kraftedme mand, det rendt op i 1600 kr og jeg kunne så se jeg gav 100 kr for hygiejne tillæg grundet corona. Shiiiet!!

    Er du ikke medlem af sygesikring Danmark? De betaler en god del af regningen efter hvert tandlægebesøg.

    BN 2020 2-06-20 21:51

  • ★★★★0

    Er du ikke medlem af sygesikring Danmark? De betaler en god del af regningen efter hvert tandlægebesøg.

    Det er jeg ikke, så det er fuld skrald på pengepungen :)

    Babo 2-06-20 22:02

  • ★★★★★★0

    Er Amazon Prime Video værd at ofre lidt tid på? 

    T. Nielsen 4-06-20 23:00

  • ★★1

    Er Amazon Prime Video værd at ofre lidt tid på? 

    Hvis man er til schlock og tvivlsomme B-film er det et rungende ja. Derudover er der også en del klassikere, nyere som ældre, og så er de ret gode til at producere originale tv-serier (Fleabag, The Terror, Tales From the Loop, The Expanse osv.) De har også en stor solid, samling at action- og kung-fu film fra Hong Kong, der daterer fra 1960erne til 1990erne - noget jeg selv er meget begejstret for! Generelt har de mange titler, som man ikke finder på andre platforme.

    Og så koster den ikke mere end 40-50 kr... så svaret er ja! :)

    Mikkel Abel 4-06-20 23:13

  • ★★★★★★0

    Hvis man er til schlock og tvivlsomme B-film er det et rungende ja. Derudover er der også en del klassikere, nyere som ældre, og så er de ret gode til at producere originale tv-serier (Fleabag, The Terror, Tales From the Loop, The Expanse osv.) De har også en stor solid, samling at action- og kung-fu film fra Hong Kong, der daterer fra 1960erne til 1990erne - noget jeg selv er meget begejstret for! Generelt har de mange titler, som man ikke finder på andre platforme.

    Og så koster den ikke mere end 40-50 kr... så svaret er ja! :)

    Du havde mig med din første sætning:D Takker. Så må det prøves.

    T. Nielsen 4-06-20 23:19

  • ★★★★★★1

    Du havde mig med din første sætning:D Takker. Så må det prøves.

    Hvis du er heldig kører de stadig et intro tilbud til 22kr pr måned i et halvt år :-)

    Wayne 5-06-20 00:43

  • ★★★★★★1

    Hvis du er heldig kører de stadig et intro tilbud til 22kr pr måned i et halvt år :-)

    Så vidt jeg kan læse, får jeg 6 måneder via Waoo, vores internet. 

    T. Nielsen 5-06-20 05:31

  • ★★★★★★1

    Så vidt jeg kan læse, får jeg 6 måneder via Waoo, vores internet. 

    Sådan - helt perfekt. :-)

    Wayne 5-06-20 05:51

  • ★★★★★★1

    Så vidt jeg kan læse, får jeg 6 måneder via Waoo, vores internet. 

    Et par serier du vil elske:

    The Boys - Superhelte som har almindelige menneskers problemer, og derfor er ustabile og laver fejl - med fatale følger. Deres oprindelse opklares via en gruppe af misfitts. Ret underholdende.

    Good Omens. Kamp mellem engle og dæmoner. Helt Monty Python’sk - sjovt.

    Patriot. En hemmelig agent med psykiske issues, som tramper rundt i sine egne problemer - og rydder op på sin helt egen måde.

    Hanna. Filmen lavet som serie. Tænk Bourne - pige fremstillet som supersoldat - vokser op med sin “far” - gemt fra dem som skabte hende - indtil de finder dem....

    Bare lidt at starte med :-)

    Wayne 5-06-20 06:26

  • ★★★★★★1

    Et par serier du vil elske:

    The Boys - Superhelte som har almindelige menneskers problemer, og derfor er ustabile og laver fejl - med fatale følger. Deres oprindelse opklares via en gruppe af misfitts. Ret underholdende.

    Good Omens. Kamp mellem engle og dæmoner. Helt Monty Python’sk - sjovt.

    Patriot. En hemmelig agent med psykiske issues, som tramper rundt i sine egne problemer - og rydder op på sin helt egen måde.

    Hanna. Filmen lavet som serie. Tænk Bourne - pige fremstillet som supersoldat - vokser op med sin “far” - gemt fra dem som skabte hende - indtil de finder dem....

    Bare lidt at starte med :-)

    Perfekt, dem vil jeg glæde mig til at tjekke ud...Takker....Tjekkede lige deres filmudvalg og kom til at savle, da jeg opdagede deres mange spændende ældre titler, som Mikkel også var inde på:) Skulle få et link/opsætning fra Waoo en af dagene, så jeg kan begynde at se derfra. 

    T. Nielsen 5-06-20 07:36

  • ★★★0

    Saving Brinton (2017) er også på Amazon Prime. Den er et kig værd hvis man er filmhistorisk interesseret.

    IMDb
    Trailer

    Aranyhajú Nyárszépe 5-06-20 07:38

  • ★★★★★★0

    Saving Brinton (2017) er også på Amazon Prime. Den er et kig værd hvis man er filmhistorisk interesseret.

    IMDb
    Trailer

    Lyder interessant. Tak for anbefaling.

    T. Nielsen 5-06-20 07:40

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen