Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Du tror ikke bare det er en fase? Det har begge mine haft.

    Min søn ryger også ind og ud af det. Generelt er han til den forsigtige side, men det var både jeg og hans mor også som små, så det passer fint.

    dyg15-07-20 13:43

  • ★★★★★★0

    Min søn ryger også ind og ud af det. Generelt er han til den forsigtige side, men det var både jeg og hans mor også som små, så det passer fint.

    Jeg var selv sky og genert som barn (er jeg i virkeligheden stadig:) Mine to piger har igennem de 5 og snart 7 år de har levet, haft perioder hvor de ville klistre til mig (eller mor, men mest mig faktisk) og så andre perioder hvor de var virkelig udadvendte. Sådan en er især den store i nu. 

    T. Nielsen15-07-20 13:50

  • ★★★★★★0

    Du tror ikke bare det er en fase? Det har begge mine haft.

    Sådan har han altid været. Men det gik lige 2 timer hvor han var forbeholden, og nu er han helt vild med at prøve forlystelserne. Faktisk så meget, at vi køber sæsonkort. Det er alligevel kun 5 kvarters kørsel væk.

    Generelt er vi ret glade for sæsonkort... Lige nu har vi til:

    • Odense Zoo
    • Odense Bys Museer 
    • Jernbanemuseum 
    • Løvens Hule Mini
    • Fjord og Bælt 

    Guldager15-07-20 14:44

  • ★★★★0

    Sådan har han altid været. Men det gik lige 2 timer hvor han var forbeholden, og nu er han helt vild med at prøve forlystelserne. Faktisk så meget, at vi køber sæsonkort. Det er alligevel kun 5 kvarters kørsel væk.

    Generelt er vi ret glade for sæsonkort... Lige nu har vi til:

    • Odense Zoo
    • Odense Bys Museer 
    • Jernbanemuseum 
    • Løvens Hule Mini
    • Fjord og Bælt 

    Vi har også til Kbh Zoo og Den Blå Planet. Snart tilkommer også Tivoli og Experimentarium.

    dyg15-07-20 17:14

  • ★★★★★★0

    Hvad der havde udsigt til at blive et kort stop på vejen til vores Danland endte med 9 timer i Legoland... Og 3 sæsonpas :)

    Og sønnike har sgu klaret den godt uden lur, men nu forventer jeg også, at han sover i bilen og indtil i morgen... 

    Guldager15-07-20 19:24

  • ★★★★0

    Hvad der havde udsigt til at blive et kort stop på vejen til vores Danland endte med 9 timer i Legoland... Og 3 sæsonpas :)

    Og sønnike har sgu klaret den godt uden lur, men nu forventer jeg også, at han sover i bilen og indtil i morgen... 

    Han er lige omkring 3, ikke? Jeg frygter lidt skiftet til dagene uden lur. Knægten må være døøødtræt kl 16!

    dyg15-07-20 19:33

  • ★★★★★★0

    Så falder de sku bare i søvn helt spontant :D 

    davenport15-07-20 22:31

  • ★★★★★★0

    Han er lige omkring 3, ikke? Jeg frygter lidt skiftet til dagene uden lur. Knægten må være døøødtræt kl 16!

    Han bliver 3 om et par uger. Han klarer det fint uden lur, men af og til sover han en time. Så falder han i søvn kl ca 20.15 - ellers sover han omkring kl 19.30. 

    Han har også den fordel, at han ikke behøver at blive vækket om morgenen. Så han er altid udhvilet, når han vågner. Generelt har han selv fundet sine døgnrytmer, og så har vi tilpasset os efter det. Lige så snart Pia får job, så skal han dog vækkes - hvilket vi har gjort under 10 gange.

    Men i dag fik han nattøj på, sut, bamse og dyne i autostolen da vi kørte og han sov efter 5 min

    Guldager15-07-20 22:44

  • ★★0

    Er der nogen som har været i Lego House ? Er det noget for voksne uden børn som er lego fan? 

    Wangsgaard15-07-20 22:57

  • ★★0

    Er der nogen som har været i Lego House ? Er det noget for voksne uden børn som er lego fan? 

    Vi har været der af flere omgange.
    Jeg synes fint det kan gå for voksne legebørn. 
    Der er kun et rum hvor jeg vil sige at der er meget lidt for voksne og det er den med Duplo (rød rum - den med Lego regnbue-vandfaldet).

    Ellers synes jeg fint man kan lege med som voksen og kreative byggerier allesteder og helt i kælderen er der “museum” for Legos historie.

    Men det er ikke et sted man kommer flere gange som voksen uden børn. Men som Lego fan skal du opleve det.

    Tiany15-07-20 23:02

  • ★★★★★★0

    Er der nogen som har været i Lego House ? Er det noget for voksne uden børn som er lego fan? 

    Et enkelt besøg kunne man nok godt. Deres restaurant er dog elendig. 

    Guldager15-07-20 23:13

  • 0

    Jeg sidder og ser Paul Hollywood City Bakes, hvor han tager rundt til forskellige byer og ser på deres bagetraditioner. Det er meget hyggeligt, selv for sådan en som mig som ikke interesserer sig for at bage, men godt kan lide det kulturelle aspekt i det. Det værste er dog at man får lyst til at smage deres specialiteter.

    Første afsnit er han i Palermo: www.youtube.com/watch

    Whispering Horse16-07-20 01:25

  • ★★★0

    Sidder og læser om Sdr. Bjert Kro i Euroman..

    imgur.com/gallery/GImUvof

    MadMartigan16-07-20 08:06

  • ★★★★★★0

    Og 3 sæsonpas :)

    Som jeg så lige har indset kun gælder for 2020 :) - men vi kan sagtens nå derhen 2 gange. Vi er i forvejen et eller andet sted hen de fleste weekender. 

    Guldager16-07-20 08:26

  • ★★★★★★0

    Sådan har han altid været. Men det gik lige 2 timer hvor han var forbeholden, og nu er han helt vild med at prøve forlystelserne. Faktisk så meget, at vi køber sæsonkort. Det er alligevel kun 5 kvarters kørsel væk.

    Generelt er vi ret glade for sæsonkort... Lige nu har vi til:

    • Odense Zoo
    • Odense Bys Museer 
    • Jernbanemuseum 
    • Løvens Hule Mini
    • Fjord og Bælt 

    Ja indimellem er det vel bare en del af deres personlighed, de forskelligheder de har, selv om mine to også har træk som jeg kan tænke på, hvor de har dem fra (måske det kan komme af miljøet også selvsagt som du ved). 

    Vi er også glade for årskort. Der er dog kun få steder tæt på, hvor det giver mening. De sidste mange år har vi haft til Knuthenborg Park og den lokale zoo/botanisk have. Vi købte ikke til Knuthenborg i år (ikke pga Corona), da vi snakkede om at holde en pause i år og bruge pengene på noget andet. Vi har dog fornyet til den lokale zoo. Et sted som turister sikkert ville finde skuffende, men for os lokale er et dejligt grønt og trygt åndehul med dyr og flere gode legepladser. Det er et superhyggeligt sted at tage hen med ens børn og det ligger i cykelafstand fra os. 

    T. Nielsen16-07-20 10:08

  • ★★★★★★0

    Som jeg så lige har indset kun gælder for 2020 :) - men vi kan sagtens nå derhen 2 gange. Vi er i forvejen et eller andet sted hen de fleste weekender. 

    Får i det så billigere, eller er prisen den samme uanset hvornår man køber det? Knuthenborgs årskort gælder altid et år fra datoen uanset hvornår man køber det. Til gengæld kan man måske føle det lidt “snyd”, at de kalder det et årskort, når du kun kan bruge det i sommersæsonen. Holder de åbent i efterårsferien, vinterferien eller på andre tidspunkter, kan du ikke bruge det. 

    T. Nielsen16-07-20 10:12

  • ★★★★1

    Vi har dog fornyet til den lokale zoo. Et sted som turister sikkert ville finde skuffende, men for os lokale er et dejligt grønt og trygt åndehul med dyr og flere gode legepladser.

    Nu har jeg ikke lige helt styr på hvor du præcist bor, men er det Guldborgsund Zoo?

    Der var vi forrige sommer og det var rigtig hyggeligt.

    Åkepool16-07-20 11:58

  • ★★★★★★0

    Nu har jeg ikke lige helt styr på hvor du præcist bor, men er det Guldborgsund Zoo?

    Der var vi forrige sommer og det var rigtig hyggeligt.

    Det er det nemlig. De har åbent hele året, så man får virkelige meget for de penge et årskort koster. Vi er der 8-10 gange om året tror jeg. 

    T. Nielsen16-07-20 12:10

  • ★★★★1

    Det er det nemlig. De har åbent hele året, så man får virkelige meget for de penge et årskort koster. Vi er der 8-10 gange om året tror jeg. 

    Ja, og jeg husker det som at et årskort vist ikke var vildt dyrt?

    Rigtig fint legeområde nede bagi. Det føltes som nede bagi og så gik der en vildt flot albinopåfugl rundt.

    Rigtig fint sted.

    Åkepool16-07-20 12:25

  • ★★★★★★0

    Ja, og jeg husker det som at et årskort vist ikke var vildt dyrt?

    Rigtig fint legeområde nede bagi. Det føltes som nede bagi og så gik der en vildt flot albinopåfugl rundt.

    Rigtig fint sted.

    425 for kort til 2 voksne og 2 børn har vi givet. Der kan de fleste være med tænker jeg. Du husker helt korrekt mht legeområde. Stor klatreborg med lidt gynger og andet. Men der er også et legeområde til mindre børn og så et tredje sted med en kæmpesandkasse, hvor der kan graves Dino skeletter frem. Et hyggeligt sted, hvor der også er mange gode steder at sætte sig med sin madkurv. 

    T. Nielsen16-07-20 12:38

  • ★★★★★★0

    Får i det så billigere, eller er prisen den samme uanset hvornår man køber det?

    Nope - men det er også Legoland jo... Stedet hvor en Børnepizza koster 109 :) 

    Guldager16-07-20 12:51

  • ★★★★1

    425 for kort til 2 voksne og 2 børn har vi givet. Der kan de fleste være med tænker jeg.

    Ja, god pris.

    Åkepool16-07-20 12:57

  • ★★★★★★0

    Nope - men det er også Legoland jo... Stedet hvor en Børnepizza koster 109 :) 

    Var der sidste år og udover de 40-45 min jeg måtte stå i kø flere steder (med to mindre børn), så var priserne på mad ved at skræmme mig væk fra yderligere besøg. Mener vi endte med at smide 800 (eller mere) på burgere, fritter og nuggets. 

    T. Nielsen16-07-20 13:33

  • ★★★★1

    Var der sidste år og udover de 40-45 min jeg måtte stå i kø flere steder (med to mindre børn), så var priserne på mad ved at skræmme mig væk fra yderligere besøg. Mener vi endte med at smide 800 (eller mere) på burgere, fritter og nuggets. 

    Legoland er sindssygt! Man skal snart være millionær for at komme der med familien.

    Åkepool16-07-20 13:49

  • ★★★★★★1

    Legoland er sindssygt! Man skal snart være millionær for at komme der med familien.

    Præcis min tanke, at det næsten virkede som en park for de priviligerede.

    Vi har besøgt Hansa-Park et par år i træk og havde det ikke været for Corona krisen, skulle vi have været der igen i år tænker jeg. Det er til at betale (fordi Scanlines kører et fedt tilbud hver sommer til ca 1000 kr for færge tur/retur og indgang, hvor det så er frit at prøve). Det kan anbefales hvis man bor hernede et sted (maden er billig). Det tager kun et par timer at komme derned herfra, så det er okay. For børnene er færgeturen jo også en oplevelse. I Hansa-Park er det sygt meget at prøve for alle aldre. 

    T. Nielsen16-07-20 13:58

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen