Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Ja - klart bedste Robin Hood.

    Med længder spørger man mig. Flynn er så herligt flabet og flamboyant i rollen, at han sveder karisma ned over skærmen.

    T. Nielsen26-07-20 20:08

  • ★★★★★★1

    Med længder spørger man mig. Flynn er så herligt flabet og flamboyant i rollen, at han sveder karisma ned over skærmen.

    Helt enig :-D

    Wayne26-07-20 20:14

  • 0

    Regis Philbin er også død.

    Whispering Horse26-07-20 21:52

  • ★★★★0

    Så kom de nye Sonos højtalere. Jeg elsker, hvor hurtigt det er at sætte op, og den nye hvide Arc er også noget mere behagelig for øjet end den gamle sorte/grå Playbar. Lyden finder jeg indtil videre rigelig god til mit behov, men jeg er så heller ikke på nogen måde audiofil, og bliver det nok heller ikke nogensinde.

    Står nogen og mangler en ~7 år gammel Sonos Playbar, så sig til, jeg har en billigt til salg!

    dyg28-07-20 10:47

  • ★★0

    Så kom de nye Sonos højtalere. Jeg elsker, hvor hurtigt det er at sætte op, og den nye hvide Arc er også noget mere behagelig for øjet end den gamle sorte/grå Playbar. Lyden finder jeg indtil videre rigelig god til mit behov, men jeg er så heller ikke på nogen måde audiofil, og bliver det nok heller ikke nogensinde.

    Står nogen og mangler en ~7 år gammel Sonos Playbar, så sig til, jeg har en billigt til salg!

    Fornemmer jeg at de på arc er gået væk fra det der irriterende støvsamlende stof, der er på Playbar?

    Tiany28-07-20 18:21

  • ★★★★4

    Jeg bliver altid forvirret når folk taler om hvordan højtalere "ser ud".

    gi-jones28-07-20 18:27

  • ★★0

    Jeg bliver altid forvirret når folk taler om hvordan højtalere "ser ud".

    Enig :-D

    Weird_J28-07-20 18:54

  • ★★★★0

    Dyg: Dine højtalere spiller i øvrigt stadig i bedste velgående hjemme hos mig :-)

    gi-jones28-07-20 21:50

  • ★★★★0

    Fornemmer jeg at de på arc er gået væk fra det der irriterende støvsamlende stof, der er på Playbar?

    Yup! Nu er det støvsamlende metal istedet :) Den er blevet omkring 20cm bredere, men med den hvide farve ser man den meget mindre.

    Jeg bliver altid forvirret når folk taler om hvordan højtalere "ser ud".

    Det er også bare en added bonus. For lyden i det nye setup er i den grad bedre, og det er naturligvis det vigtigste!

    Dyg: Dine højtalere spiller i øvrigt stadig i bedste velgående hjemme hos mig :-)

    Fedt! De var sgu også dejlige! Men med mængden af børnelegetøj i stuen, samt indretningen af kontor i stuen, da jeg skal arbejde meget hjemmefra i hvert fald indtil marts næste år, så har vi ikke plads til mere end en simpel soundbar ved fjerneren :(

    Jeg fik forresten meget hurtigt solgt den gamle playbar, der allerede blev hentet i går kl. 14. Jeg havde måske sat den lidt for billigt, men 2000kr for en 7 år gammel højtaler synes jeg var helt fint.

    dyg29-07-20 07:59

  • 0

    Der er åbenbart en räkke EU lande som har ändret deres regulationer mht. CBD så thc ikke længere er lovligt, herunder Sverige. De har i forvejen en af de strengeste regulationer mht. Cannabis, desværre. Det virker dog lidt som om at Big Pharma har været på spil igen da det er en trussel mod deres billionindustri og så endda uden bivirkninger modsat medicin. 

    Heldigvis kan man stadigvæk få cbd uden thc.

    Whispering Horse29-07-20 09:15

  • ★★★★★★1

    Problemet er, at cbd det ikke har været igennem den samme videnskabelige proces, som alt andet medicin.

    Jeg mener grundlæggende, at stoffer skal være tilladt, men til medicinsk brug skal det altså gøres ordentligt. Det tager en del år.

    Desuden er det bivirkninger, det ved jeg ikke, hvor du har fra. 

    Guldager29-07-20 09:26

  • 0

    Det er svært at lave tests når der er en industri som gør alt for at forhindre det. Især i USA er det et problem og det er ikke tilladt at skrive positive historier om cbd da fda så straffer en, på trods af at der er massevis af personer som har haft gode resultater og endda har kunnet gøre at de har kvittet deres dyrebare medicin. Og det er alt fra angst til søvnproblemer og fysiske smerter. Der hvor der kan opstå problemer er at der ikke er nogle restriktioner og guidelines indenfor cbd industrien. Det er lidt det vilde vesten mht hvor det bliver udvundet fra, kvaliteten etc. Og der er så mange forretninger og enkeltmandsvirksomheder at det er svært at gennemskue hvilke mærker der er værd at bruge penge på. Og så er det selvfølgelig også forskelligt hvordan man reagerer på cbd og hvor meget man skal tage. Det er meget individuelt. Jeg vil dog også gerne se test, så det klarlægges hvad det er godt for og i hvilke doser, men det kræver også at der er andre end folk i cbdindustrien der ønsker det.

    Whispering Horse29-07-20 10:24

  • ★★★★1

    Har min faster og 2m høje og 140kg tunge onkel på besøg.. Det har så resulteret i, at jeg lige har ringet efter en vvs mand på, da min onkel sked så meget, at toilettet blev helt stoppet :D Kæft den store mand har det dårligt med det lige nu, mens jeg bare sidder og griner min røv i laser.

    dyg29-07-20 10:34

  • ★★★★★★0

    Har min faster og 2m høje og 140kg tunge onkel på besøg.. Det har så resulteret i, at jeg lige har ringet efter en vvs mand på, da min onkel sked så meget, at toilettet blev helt stoppet :D Kæft den store mand har det dårligt med det lige nu, mens jeg bare sidder og griner min røv i laser.

    Fy for satan:-D Jeg kan ærligt ikke fordrage at andre skider på vores toilet (vi har heldigvis et gæstetoilet, det letter det lidt) og jeg HADER at skide på andres og endnu mere på offentlige.

    T. Nielsen29-07-20 10:36

  • ★★★★1

    Fy for satan:-D Jeg kan ærligt ikke fordrage at andre skider på vores toilet (vi har heldigvis et gæstetoilet, det letter det lidt) og jeg HADER at skide på andres og endnu mere på offentlige.

    Det har heldigvis aldrig generet mig!

    dyg29-07-20 10:48

  • ★★★★★★0

    Det er svært at lave tests når der er en industri som gør alt for at forhindre det. Især i USA er det et problem og det er ikke tilladt at skrive positive historier om cbd da fda så straffer en, på trods af at der er massevis af personer som har haft gode resultater og endda har kunnet gøre at de har kvittet deres dyrebare medicin. Og det er alt fra angst til søvnproblemer og fysiske smerter. Der hvor der kan opstå problemer er at der ikke er nogle restriktioner og guidelines indenfor cbd industrien. Det er lidt det vilde vesten mht hvor det bliver udvundet fra, kvaliteten etc. Og der er så mange forretninger og enkeltmandsvirksomheder at det er svært at gennemskue hvilke mærker der er værd at bruge penge på. Og så er det selvfølgelig også forskelligt hvordan man reagerer på cbd og hvor meget man skal tage. Det er meget individuelt. Jeg vil dog også gerne se test, så det klarlægges hvad det er godt for og i hvilke doser, men det kræver også at der er andre end folk i cbdindustrien der ønsker det.

    Der er lavet masser af tests: www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7053164/

    Industrien vil ikke have CBD på markedet, fordi CBD omgås reglerne for medicin. Der er utroligt strenge regler for, hvornår noget kan kaldes for medicin, og CBD er IKKE medicin - det er i bedste fald naturmedicin, og det er der store problemer med. Grunden til, at man ikke må skrive positive historier er - igen - at det er naturmedicin, hvor der er mange ukendte faktorer. Jeg kunne forestille mig, at FDA har forbudt at skrive positivt om en lang række andre stoffer også.

    For det første er der ikke ordentlig bevisførsel for, at stoffet virker - det kan være ren placebo-effekt, eller det kan være, at personer der tager CBD også ændrer på andre ting i deres liv. Mere om placebo-effekten her

    Jeg er helt sikker på, at alle medicinalfirmaer vil elske at få fingre i CBD, fordi så mange vil bruge det, men før de kan få lov til at sælge det, skal det oftest igennem en fler-trins proces, der kan tage op mod ti år.

    • Pre-kliniske forsøg: mindre dyreforsøg, celleforsøg og i laboratoriet for at finde ud af, om det er giftigt
    • Fase 0: mikrodoser til mennesker
    • Fase 1: forsøg med 20-100 personer - bl.a. her undersøger man doser
    • Fase 2: lidt flere mennesker end i fase 1, og her fastslår man, om der er en effekt. Man tester bl.a. med placebo
    • Fase 3: randomiserede forsøg i større skala
    • Fase 4: overvågning af langstidseffekterne

    Det er ikke noget godt argument, at en masse har oplevet positive virkninger. Man kan opleve positive virkninger ved næsten alt. Den nyeste dille er at drikke sit eget urin. Der bliver nødt til at være en ensartet og fast proces til alt medicin - så før CBD kan tages seriøst, skal det altså igennem alle faserne - indtil da er det lige linje med urter, krystaller, urinterapi, healing osv.

    Generelt er naturmedicin en farlig størrelse, fordi det er mindre reguleret, og folk kan risikere at dø af det, fordi de ikke får den rette behandling. Et eksempel er Steve Jobs, der først da det var for sent, indså at hans brug af alternativ medicin ikke stoppede kræften.

    Det var vist lidt et rant herfra :) 

    Guldager29-07-20 13:08

  • ★★★★★★1

    Det var egentlig ikke for at være vildt meget imod dit indlæg - jeg synes bare, det er utrolig vigtigt, at der er et ordentligt grundlag lægemidler - så tag det endelig ikke personligt :)

    Guldager29-07-20 13:39

  • ★★★★★★0

    Er lidt spændt på hvad der sker. Vi var inde og se på vores pensioner. Og der kunne jeg se, at man også er forsikret via pensionen. Obersten fik jo tilkendt fleksjob i september, og har dermed tabt arbejdsevne. Og nu er fagforeningen ved at undersøge, om der kan blive tale om en form for erstatning. Det virker logisk i mit hoved, men virkeligheden har det jo med at fucke med min logik. Nå, men nu undersøges det da lige. 

    davenport29-07-20 15:56

  • ★★★★★★0

    Er der nogen af jer fine mennesker herinde, der kan sige mig om sådan et mesh system her er værd at smide penge efter og er der indbygget router (så at sige), eller skal man have det ved siden af?

    www.elgiganten.dk/product/smart-home/mesh-netvark/GWIFI3PACK/google-wi-fi-mesh-3-pakke-hvid

    T. Nielsen30-07-20 11:30

  • ★★★★★★1

    Børn i dag.... Jeg kaldte lige min datter ud for at se NASA sende en raket op, men da hun så at der var 5 minutter til den ryger op, så gik hun tilbage på sit værelse...

    davenport30-07-20 13:47

  • ★★★★★★0

    Vi skal flytte på lørdag og søndag, og der er lidt mange bolde i luften, fordi jeg har bestilt en masse pakker samtidig :)

    • I dag kommer der en Blu-Ray Afspiller fra Amazon
    • I dag bliver der også leveret 240 kg møbler til vores svigerforældre, som vi skal have fragtet over til os.
    • På lørdag - mellem 10 og 14 - bliver der leveret et fryseskab (vi får nøglerne kl. 12...)
    • På tirsdag bliver vores nye TV leveret.

    Fordi vi havde forventet, vi kunne få nøglerne før kl. 12 på lørdag, har vi inviteret folk til flytning her kl. 10...men vi får først nøglerne kl. 12, og det tager vel en ½ times tid med en sådanne overdragelse. Og vi har ingen mulighed for at gøre noget rent eller noget, så det bliver lidt oven i hinanden.

    Vi er selvfølgelig også fast besluttet på at tage til en indflytterfest lørdag aften (deraf den opdelte flytning), så det skal også lige presses ind. Desuden stopper min ferie på mandag, og jeg må ikke tage fri i næste uge, så der kan ikke nåes at pakke så meget ud...OG - sønnike har fødselsdag på tirsdag, så en gave skal lige købes.

    Desuden skal jeg på restaurant i aften med gutterne og Pia skal til en anden indflytterfest i morgen aften (hun drikker dog ikke, så ingen tømmermænd til hende) - jeg kan ikke helt sige det samme hverken om i morgen eller søndag.

    Til gengæld er vi gode til at pakke og planlægge, så med en god struktur skal det nok gå. Vi har planlagt, hvor møblerne skal være, så de bliver sat på plads med det samme, og alt kommer i kasser, så der er ikke noget, der flyder. Lørdag flytter vi alle tunge møbler og de kasser, vi kan nå - søndag skulle der meget gerne kun være kasser tilbage.

    Guldager30-07-20 14:42

  • ★★★★0

    Er der nogen af jer fine mennesker herinde, der kan sige mig om sådan et mesh system her er værd at smide penge efter og er der indbygget router (så at sige), eller skal man have det ved siden af?

    www.elgiganten.dk/product/smart-home/mesh-netvark/GWIFI3PACK/google-wi-fi-mesh-3-pakke-hvid

    Jeg har den pakke, og har sat den ene mesh enhed til min router med netværkskabel, og så placeret de andre to enheder rundt omkring. Det virker fantastisk godt.

    Om du kan bruge dem til router ved jeg ikke, jeg har internet via kabel, så der er et coaxial kabel, der skal skrues fast i min router, og det understøtter de i hvert fald ikke :)

    dyg30-07-20 15:08

  • ★★★★★★0

    Jeg har den pakke, og har sat den ene mesh enhed til min router med netværkskabel, og så placeret de andre to enheder rundt omkring. Det virker fantastisk godt.

    Om du kan bruge dem til router ved jeg ikke, jeg har internet via kabel, så der er et coaxial kabel, der skal skrues fast i min router, og det understøtter de i hvert fald ikke :)

    Vi har fibernet og er lan kabel (hedder det ikke sådan?) til routeren. Den er dog 7 år gammel, så føler ikke jeg får udnyttet vores 200/200 forbindelse helt nok, da vores wi-fi mister en del pga husets størrelse og de mange mure.

    T. Nielsen30-07-20 15:15

  • ★★★★★★0

    Har fået 6 måneder gratis med Amazon Prime og shit hvor er der mange fede b-film titler jeg gerne vil se. Fuldstændigt som Mikkel herinde skrev på et tidspunkt. Deres børnesektion stinker dog. Så meget godt, men det meste uden dansk tale. 

    T. Nielsen30-07-20 15:59

  • ★★★★★★0

    Ok, lige jeres mening her:

    Min mellemste (9) havde en ven sovende. De fik min gamle DVD-afspiller ind og de valgte Braveheart. Så ringer moren så i dag, og synes det er upassende, at de så netop dén film. Problemet er så, at drengen er utrolig velinformeret om andre film. Han har set LotR flere gange, er fuldstændig inde i alt Marvel, og kan snakke med om stort set alt. Og så sagde han, at han havde set Braveheart før... Altså, i LotR ryger der da også arme og ben i stor stil, og jeg tænker at Braveheart er en some what historisk film. Vi har aldrig kørt med, at vores børn ikke må se forskellige film. Selvfølgelig er der grænser, så ligemeget hvor meget han plager, må han ikke se IT og den slags. (Men han kender handlingen, har set nøglescenerne osv. - tak, YouTube...)

    Men hvad mener i? Er vi lorteforældre eller er de andre for prissy?

    davenport30-07-20 16:12

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen