Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Glæder mig... Skal til 2 forældremøder i dag. Og de har været så smarte, ikke at koordinere med hinanden, så de overlapper med en halv time. Først 3. så 6. klasse, og jeg er nødt til at være med i hele det sidste, da der skal aftales bornholmertur til foråret. Det plejer at blive financeret af skolefest og koncert, men det har jo ikke været afholdt i år, så jeg er spændt på hvad det kommer til at koste. 

    davenport27-08-20 13:11

  • ★★★★★0

    Skolerejser / ekskursioner - dem bliver der nok generelt ikke så mange af i år. 

    Lars!27-08-20 13:29

  • ★★★★★★0

    Det er også først til foråret, og rejsen er bestilt af skolen, så uanset hvad, kommer det til at koste.

    davenport27-08-20 13:54

  • ★★★★2

    Jeg har brugt Nemlig i over 10 år og synes de 400 kr. er meget fair. Ellers kan det nok ikke betale sig for dem.

    Handler I ikke for 400 kr. en gang om ugen? Så kan du jo bare lægge de ting i indkøbsvognen, I skal bruge i ugens løb, og så lave en samlet bestilling en gang om ugen. Den husker så de ting, du køber oftest, så man nemt kan gentage det ugen efter.

    chandler7527-08-20 14:51

  • 1

    Det er også en service jeg kommer til at benytte mig af når jeg flytter. For en person uden bil gör det at jeg har mulighed for at købe større ind og spare penge samtidig med at jeg sparer masser af tid. 

    Whispering Horse27-08-20 18:05

  • ★★★★★★0

    Problemet er at jeg ikke synes deres kød er specielt billigt. Vi bor lige overfor en Rema, der er betydelig billigere, så det er svært at nå de 400,- uden at fylde kurven med unødvendige ting og sager. Kan se at deres frugt/grønt også er mellem 3-10 kr. dyrere, end hvad jeg plejer at give. Men de har specialprodukter, som jeg nu gerne vil ha fingre i ;) (Gåseboullion...)

    davenport27-08-20 18:52

  • ★★★1

    Problemet er at jeg ikke synes deres kød er specielt billigt. Vi bor lige overfor en Rema, der er betydelig billigere, så det er svært at nå de 400,- uden at fylde kurven med unødvendige ting og sager. Kan se at deres frugt/grønt også er mellem 3-10 kr. dyrere, end hvad jeg plejer at give. Men de har specialprodukter, som jeg nu gerne vil ha fingre i ;) (Gåseboullion...)

    Er det så ikke bare at købe gåseboullion til 400 kr? :P

    MOVIE100027-08-20 19:07

  • ★★★0

    Problemet er at jeg ikke synes deres kød er specielt billigt. Vi bor lige overfor en Rema, der er betydelig billigere, så det er svært at nå de 400,- uden at fylde kurven med unødvendige ting og sager. Kan se at deres frugt/grønt også er mellem 3-10 kr. dyrere, end hvad jeg plejer at give. Men de har specialprodukter, som jeg nu gerne vil ha fingre i ;) (Gåseboullion...)

    What MOVIE1000 said. Stock up. Resten kan du altid sælge på gaden til overpris. Gåsebouillionspusher.

    Essal27-08-20 19:29

  • ★★★★★★0

    Nemlig er ikke billigere, det er blot mere bekvemt. Brugte det under nedlukningen, men har det fint med at handle, så det er ikke noget jeg vil bruge fast. 

    Guldager27-08-20 20:45

  • ★★★★0

    Vi har mest brugt det til enten helt specifikke varer, eller til rigtig gode tilbud. På et tidspunkt købte vi 20 pakker lokumsruller, da de havde vores favorit til under halv pris...

    dyg27-08-20 20:55

  • ★★★★★★0

    Det er lidt op og ned om jeg bruger Nemlig. Når jeg gør, er det for at købe et lager hjem i starten af måneden af toiletpapir, køkkenrulle, morgenmad og den slags, så jeg er fri for at købe stort ind flere gange i løbet af måneden.

    Når det kommer til den slags, er prisen cirka det samme som at købe det i normale supermarkeder, selvfølgelig bortset fra at man lige betaler for at få bragt det ud.

    Under nedlukningen brugte jeg også Rema 1000 en del, fordi de ofte kunne bringe ud samme dag og der ikke var noget mindstebeløb.

    Zero Cool27-08-20 20:55

  • 0

    Rema1000 savner jeg her i Sverige da jeg synes at det er den bedste supermarkedkæde i DK. Aldi har vi heller ikke, men dem savner jeg dog ikke så meget. Jeg ved faktisk ikke engang om Nemlig opererer i Sverige, men vi har i hvert fald en del andre ved jeg. Willy's er samme pris som i deres butikker og man kan vælge at enten hente det i butikken eller at få det leveret for 148 kroner. Det er et lavprissupermarked ala Rema1000 og Netto. 

    Whispering Horse27-08-20 22:37

  • ★★★★★0

    Jeg sidder og ser en trailer til en helt ny film, Ammonite, der har Saoise Ronan og Kate Winslett i hovedrollerne som et forelsket par i 1840'ernes England. Den ser ganske interessant ud som en slags pendant til "Portrait of a Lady on Fire".

    youtu.be/MA-JpynpC5c

    Filmen er instrueret af Francis Lee, som også stod bag den fremragende LGBT film "Gods Own Country". 

    NightHawk28-08-20 12:04

  • ★★★★★★1

    Jeg sidder og ser en trailer til en helt ny film, Ammonite, der har Saoise Ronan og Kate Winslett i hovedrollerne som et forelsket par i 1840'ernes England. Den ser ganske interessant ud som en slags pendant til "Portrait of a Lady on Fire".

    youtu.be/MA-JpynpC5c

    Filmen er instrueret af Francis Lee, som også stod bag den fremragende LGBT film "Gods Own Country". 

    Jeg har store forventninger baseret på de Saoirse Ronan og Kate Winslet alene :) 

    Guldager28-08-20 12:09

  • ★★★★★★4

    Har lige ydet førstehjælp (mest psykisk) til en ældre dame, der lå på vejen da jeg skulle ud og handle. Hun var væltet på cykel og var kommet til skade. Så hende da jeg kørte fra vores vej, at der lå en person midt på vejen. Fik dannet mig et hurtigt overblik i forhold til vejen, mens jeg spurgte hvad hun hed, hvad der var sket, om og hvor hun havde ondt, sørget for hun lå ordentlig, uden at jeg flyttede på hende, da hun havde store smerter i hoften, ringet efter en ambulance. 

    Så lidt dramatik til at starte fridagen på. Havde lige snakket en lille halv time før det, med vores genbo, der var hjemme med sine to drenge, for at høre til hende og drengene efter mandens død. Så da jeg cyklede ud og så en ligge på vejen, må jeg indrømme jeg først tænkte, at det måtte da være løgn. 

    T. Nielsen28-08-20 14:11

  • 0

    Så er vores wfh blevet forlænget til resten af året, hvilket passer mig fint, omend det er lidt mærkeligt ikke at have set sine kolleger i flere måneder.

    Whispering Horse28-08-20 14:32

  • ★★★★0

    Så er vores wfh blevet forlænget til resten af året, hvilket passer mig fint, omend det er lidt mærkeligt ikke at have set sine kolleger i flere måneder.

    Vi håber stadigvæk på at kunne åbne op engang i oktober. I september skal vi fjerne alle personlige ting fra skrivebordene, og så er planen, at der kan åbnes op for 30-40% bemanding, med masser af plads imellem folk... Men der er tidligst krav om, at vi skal møde op på kontoret til engang til marts 2021.

    dyg28-08-20 14:55

  • ★★★★★0

    Jeg har store forventninger baseret på de Saoirse Ronan og Kate Winslet alene :) 

    Ja, de to er altid fremragende, så jeg glæder mig også rigtig meget til at se dem spille overfor hinanden. :) 

    På Imdb står der, at den får premiere i Frankrig til Marts 2021, så jeg tror også,  at det bliver nogenlunde på det tidspunkt, at vi kan se filmen herhjemme i biografen. 

    NightHawk28-08-20 15:03

  • ★★★★★★1

    Har lige ydet førstehjælp (mest psykisk) til en ældre dame, der lå på vejen da jeg skulle ud og handle. Hun var væltet på cykel og var kommet til skade. Så hende da jeg kørte fra vores vej, at der lå en person midt på vejen. Fik dannet mig et hurtigt overblik i forhold til vejen, mens jeg spurgte hvad hun hed, hvad der var sket, om og hvor hun havde ondt, sørget for hun lå ordentlig, uden at jeg flyttede på hende, da hun havde store smerter i hoften, ringet efter en ambulance. 

    Så lidt dramatik til at starte fridagen på. Havde lige snakket en lille halv time før det, med vores genbo, der var hjemme med sine to drenge, for at høre til hende og drengene efter mandens død. Så da jeg cyklede ud og så en ligge på vejen, må jeg indrømme jeg først tænkte, at det måtte da være løgn. 

    Thumbs up Thomas - du ramler ind i gode gerninger for tiden. :-)

    Wayne28-08-20 15:04

  • ★★★★★★0

    Thumbs up Thomas - du ramler ind i gode gerninger for tiden. :-)

    Jo tak Wayne. Var egentlig gerne foruden, hvis du ved hvad jeg mener. Men heldigvis var den ældre dame da ikke slemt tilredt, når det nu skulle være. Men synd for hende alligevel. Tænker nogengange hvordan jeg ville klare det, hvis jeg kom til en rigtig grim ulykke. Jeg har det ikke så godt med blod og sådan, medmindre det er i en splatterfilm:-/ 

    Nå, men fik sat min nye fiberboks op, har købt mig et Jensen Mesh system. Så satser på det fungerer, så jeg kan begynde at streame film helt nede bagved på filmværelset. Skal blot lige have købt en chromecast så. Den jeg havde dernede, men aldrig brugte pga dårlig net, har jeg smidt ind i det Tv jeg har hængt op på væggen i dag på pigernes fælles værelse. De bliver ellevilde når de kommer hjem og ser det:)

    T. Nielsen28-08-20 15:27

  • ★★★★1

    Så lidt dramatik til at starte fridagen på

    Uf, men godt du kom ud, så hun ikke skulle ligge der i en evighed!

    Jeg har kun en enkelt gang ydet førstehjælp, efter en ældre dame var helt væk i sin store softice, og slet ikke opdagede de mange trapper ude foran Storcenter Nord i Århus.. Plejeren, der gik med hende gik helt i chok. Heldigvis skete der ikke det store, og ambulancen var der i løbet af ganske få minutter. Den dag i dag husker jeg udtrykket i den gamle kones ansigt, da hun faldt ned, for jeg kiggede helt tilfældigt på hende, lige da hun trådte ud over trappen.

    Siden da har jeg også altid hoppet på førstehjælpskurser, når de er blevet tilbudt mig. Så er man lige lidt bedre stillet, hvis der skulle ske noget omkring en.

    dyg28-08-20 16:03

  • ★★★★★★0

    Du har sgu snart fortjent en kappe, Thomas :)

    davenport28-08-20 16:21

  • ★★★★★★1

    Jo tak Wayne. Var egentlig gerne foruden, hvis du ved hvad jeg mener. Men heldigvis var den ældre dame da ikke slemt tilredt, når det nu skulle være. Men synd for hende alligevel. Tænker nogengange hvordan jeg ville klare det, hvis jeg kom til en rigtig grim ulykke. Jeg har det ikke så godt med blod og sådan, medmindre det er i en splatterfilm:-/ 

    Nå, men fik sat min nye fiberboks op, har købt mig et Jensen Mesh system. Så satser på det fungerer, så jeg kan begynde at streame film helt nede bagved på filmværelset. Skal blot lige have købt en chromecast så. Den jeg havde dernede, men aldrig brugte pga dårlig net, har jeg smidt ind i det Tv jeg har hængt op på væggen i dag på pigernes fælles værelse. De bliver ellevilde når de kommer hjem og ser det:)

    Endnu en overskudshandling - det bliver en god weekend ;-)

    Heldigt du ikke måtte give mund til mund til damen :-)

    Wayne28-08-20 16:40

  • ★★★★★★0

    Det kan være, det var en GILF?

    davenport28-08-20 16:58

  • ★★★★★★5

    Ej, er nødt til at prale lidt.. Jeg har fået vægten ned på 100,7. Den var 110+ da det så værst ud, så det er jeg egentlig lidt stolt af. Jeg tror det er en kombi af meget mindre vin, sundere mad og en ny tybe insulin, samt et meget mere velreguleret blodsukker. Og så spiser jeg ikke kulhydrater efter aftensmad, hvor jeg før godt kunne være slem til at smovse løs. Hvis jeg er sulten om aftenen, laver jeg noget suppe med grønt. Det lader til at virke. Troede sgu altid, at jeg ville ligne en maltrakteret spækhugger, nu ligner jeg højst en hvalros med pest...

    davenport28-08-20 17:11

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen