Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Godt gået davenport! Jeg har selv tabt mig lidt siden corona og efter jeg har købt kolonihavehus. Jeg synes egentlig ikke, at jeg har lavet de store forandringer: Jeg sidder mindre ved computeren og arbejder og går i stedet i haven og mosler lidt rundt. Pizza og pommes frites bestiller jeg heller ikke heroppe, da de vil have svært ved at finde vej. Og i stedet for to stykker rugbrød med pålæg spiser jeg måske et enkelt stykke franskbrød med tun og et æble til frokost.

    Derudover har jeg ikke skåret ned på noget, hverken vin eller chips. Men jeg holder vægten under de 80, på omkring 77-78, hvor jeg før var oppe på 84-85 kg. Det lyder måske ikke af meget, men jeg kan selv se det på maven/sidebenene og får fortalt, at man også kan se det i ansigtet.

    chandler7528-08-20 18:32

  • ★★★0

    Jeg er også gået på kur. Vejer 113 kilo. Har heldigvis ikke fået sukkersyge endnu, men det er jeg selvfølgelig i farezonen for at udvikle.

    Det skyldes nok at jeg har alkoholiske tendenser og når jeg drikker får jeg ikke lavet ordentlig mad. Og dagen derpå, er jeg fristet til usunde ting, fordi kroppen skriger efter salt. Alkohol giver i det hele taget en masse problemer, så det forsøger jeg at skærer ned på, selvom det er svært.

    Aranyhajú Nyárszépe28-08-20 18:34

  • ★★★★★★0

    Uf, men godt du kom ud, så hun ikke skulle ligge der i en evighed!

    Jeg har kun en enkelt gang ydet førstehjælp, efter en ældre dame var helt væk i sin store softice, og slet ikke opdagede de mange trapper ude foran Storcenter Nord i Århus.. Plejeren, der gik med hende gik helt i chok. Heldigvis skete der ikke det store, og ambulancen var der i løbet af ganske få minutter. Den dag i dag husker jeg udtrykket i den gamle kones ansigt, da hun faldt ned, for jeg kiggede helt tilfældigt på hende, lige da hun trådte ud over trappen.

    Siden da har jeg også altid hoppet på førstehjælpskurser, når de er blevet tilbudt mig. Så er man lige lidt bedre stillet, hvis der skulle ske noget omkring en.

    Det er en rigtig god ide, løbende at tage et kursus i førstehjælp. Det er jeg meget enig i. 

    T. Nielsen28-08-20 19:19

  • ★★★★★★0

    Du har sgu snart fortjent en kappe, Thomas :)

    Jeg kan ikke finde ud af, om det er en dybfølt kærligt smilende bemærkning, eller om den har et bid af sarkasme. Begge dele er dog okay:D

    T. Nielsen28-08-20 19:20

  • ★★★★★★0

    Endnu en overskudshandling - det bliver en god weekend ;-)

    Heldigt du ikke måtte give mund til mund til damen :-)

    Det kan være, det var en GILF?

    Hun var 84, så om GILF ville være dækkende kan jeg være i tvivl om;)

    T. Nielsen28-08-20 19:22

  • ★★★★★★0

    Jeg tabte mig ret meget, de første par måneder hvor corona-krisen rasede. Spiste sundere og i den periode smuttede man heller ikke lige så nemt lige ned og købte en pose chips. Da jeg jo samtidig stort set var hjemme konstant, sammen med pigerne, handlede fruen ind på vej hjem fra job. Så udover at spise sundere, sparede vi også penge. Vi nu tilbage i samme gamle rytme. Jo, vi spiser meget grønt. Men også alt for meget andet skidt.

    T. Nielsen28-08-20 19:27

  • ★★★★1

    Jeg kan ikke finde ud af, om det er en dybfølt kærligt smilende bemærkning, eller om den har et bid af sarkasme. Begge dele er dog okay:D

    Jeg tror, at davenport mener det helt oprigtigt :)

    Og jeg er enig - det er sku et medmenneskeligt overskud, du har vist - igen. Not all heroes wear capes...

    chandler7528-08-20 19:33

  • ★★★★★★0

    Jeg tror, at davenport mener det helt oprigtigt :)

    Og jeg er enig - det er sku et medmenneskeligt overskud, du har vist - igen. Not all heroes wear capes...

    Haha der er sgu ikke meget friendly neighborhood spiderman over mig:-) Måske lidt Flæske-Tarzan:-D  

    T. Nielsen28-08-20 20:06

  • ★★★★★★0

    Ah, det var sgu ment helt oprigtigt, man!

    davenport28-08-20 23:06

  • ★★★★★0

    variety.com/2020/film/news/chadwick-boseman-dead-dies-black-panther-1234753232/amp/

    Elwood29-08-20 04:39

  • ★★★★0

    variety.com/2020/film/news/chadwick-boseman-dead-dies-black-panther-1234753232/amp/

    Hvor forfærdeligt! 

    dyg29-08-20 05:54

  • ★★★★★★0

    Ah, det var sgu ment helt oprigtigt, man!

    Jeg undrede mig bare over, at du vidste jeg ikke havde en kappe;) Men tak:) 

    T. Nielsen29-08-20 06:02

  • ★★★★★★0

    variety.com/2020/film/news/chadwick-boseman-dead-dies-black-panther-1234753232/amp/

    Ej hvor trist:( 

    T. Nielsen29-08-20 06:04

  • ★★★0

    variety.com/2020/film/news/chadwick-boseman-dead-dies-black-panther-1234753232/amp/

    Virkelig en trist nyhed :(

    MadMartigan29-08-20 07:03

  • ★★★★★★0

    Ved ikke om jeg læser det forkert, men vi har opgraderet fra en 50/50 netforbindelse til en 200/200. Men når jeg kører en speedtest (har prøvet to forskellige), så får jeg et resultat der svinger mellem 4.00 og 5.00 mbps i download og ca 30.00 i upload? 

    T. Nielsen29-08-20 09:31

  • ★★★★★★0

    variety.com/2020/film/news/chadwick-boseman-dead-dies-black-panther-1234753232/amp/

    Holy shit, 43 år gammel. Det er sguda helt fucked up.

    Ved ikke om jeg læser det forkert, men vi har opgraderet fra en 50/50 netforbindelse til en 200/200. Men når jeg kører en speedtest (har prøvet to forskellige), så får jeg et resultat der svinger mellem 4.00 og 5.00 mbps i download og ca 30.00 i upload? 

    Kabel eller trådløs?

    Zero Cool29-08-20 09:50

  • ★★★★★★0

    Holy shit, 43 år gammel. Det er sguda helt fucked up.

    Kabel eller trådløs?

    Godt nok trådløs. Ved godt det skal være kabel som du fortalte mig engang, for at vide om jeg får den rette hastighed ind i huset fra udbyder. Men sidst jeg målte, på samme måde, lå hastigheden tæt på eller lige ved-over 50/50 da jeg målte ved router. Overvejer at slukke og tænde boksen og se om det gør en forskel. Men 5.00??? Blev ærligt i tvivl om jeg ikke forstod resultatet med et, hvad jeg ikke tidligere har haft problemer med. 

    Har tidligere forsøgt at tilslutte min pc til kabel, for at teste. Men kunne ikke den vej få hul igennem og er ganske enkelt for IT imbecil til at løse sådanne udfordringer, når de afviger fra det jeg kender eller der opstår problemer. 

    T. Nielsen29-08-20 10:08

  • ★★★★★★1

    Man skal aldrig teste på trådløst, altid på kabel og ved du ikke hvordan man gør, så har din udbyder en support til formålet.

    Og det er altid en god idé at slukke og tænde udstyret, hvis det ikke leverer hvad det tidligere har gjort. Det er ikke kun for sjov, at de konstant siger "have you tried turning it off and on again" konstant i The IT Crowd.

    Zero Cool29-08-20 10:39

  • ★★★★★★0

    Man skal aldrig teste på trådløst, altid på kabel og ved du ikke hvordan man gør, så har din udbyder en support til formålet.

    Og det er altid en god idé at slukke og tænde udstyret, hvis det ikke leverer hvad det tidligere har gjort. Det er ikke kun for sjov, at de konstant siger "have you tried turning it off and on again" konstant i The IT Crowd.

    Ahh takker. Det må jeg prøve på mandag, når der er ro på “fabrikken”. Det hjalp i hvert fald at tænde/slukke. Der var jeg “trods” alt oppe på over 49 Down og 112 up. 

    T. Nielsen29-08-20 10:50

  • ★★★★★0

    Synes sagtens man kan og bør teste det trådløse netværk også. Man skal bare regne med en reduktion på omkring 20-70% af det kablede netværk. 5mbps er aaaaalt for lidt i forhold til det, du betaler for. Men klart - test det kablede netværk, så du ved hvor fejlen er.

    EDIT - læste ikke lige det sidste. 50mbps er mere acceptabelt trods alt.

    David Lund29-08-20 11:07

  • ★★★★★★0

    Synes sagtens man kan og bør teste det trådløse netværk også. Man skal bare regne med en reduktion på omkring 20-70% af det kablede netværk. 5mbps er aaaaalt for lidt i forhold til det, du betaler for. Men klart - test det kablede netværk, så du ved hvor fejlen er.

    Det kan man, men man finder jo kun ud af at der sandsynligvis er noget galt med det trådløse, ikke om det er selve forbindelsen der kører dårligt.

    Zero Cool29-08-20 11:36

  • ★★★★★★0

    Synes sagtens man kan og bør teste det trådløse netværk også. Man skal bare regne med en reduktion på omkring 20-70% af det kablede netværk. 5mbps er aaaaalt for lidt i forhold til det, du betaler for. Men klart - test det kablede netværk, så du ved hvor fejlen er.

    EDIT - læste ikke lige det sidste. 50mbps er mere acceptabelt trods alt.

    Jo tak. Glæder mig til jeg kan få tid til at sætte meshsystemet op, for at se om det giver lidt, også når vi kommer væk fra “kilden”. 

    T. Nielsen29-08-20 11:51

  • ★★★★★1

    Har lige ydet førstehjælp (mest psykisk) til en ældre dame, der lå på vejen da jeg skulle ud og handle. Hun var væltet på cykel og var kommet til skade. Så hende da jeg kørte fra vores vej, at der lå en person midt på vejen. Fik dannet mig et hurtigt overblik i forhold til vejen, mens jeg spurgte hvad hun hed, hvad der var sket, om og hvor hun havde ondt, sørget for hun lå ordentlig, uden at jeg flyttede på hende, da hun havde store smerter i hoften, ringet efter en ambulance. 

    Så lidt dramatik til at starte fridagen på. Havde lige snakket en lille halv time før det, med vores genbo, der var hjemme med sine to drenge, for at høre til hende og drengene efter mandens død. Så da jeg cyklede ud og så en ligge på vejen, må jeg indrømme jeg først tænkte, at det måtte da være løgn. 

    Det er sgu godt gået, Thomas. Hatten af for at du reagerede så hurtigt og gjorde hende mere rolig indtil ambulancen kom. Lige umiddelbart lyder det som en brækket hofte, hvilket desværre nok er dét mest sandsynlige i hendes høje alder.

    NightHawk29-08-20 12:56

  • ★★★★★★2

    Det er sgu godt gået, Thomas. Hatten af for at du reagerede så hurtigt og gjorde hende mere rolig indtil ambulancen kom. Lige umiddelbart lyder det som en brækket hofte, hvilket desværre nok er dét mest sandsynlige i hendes høje alder.

    Det tog faktisk 35 min inden ambulancen kom. Da der var gået 15 min ringede jeg igen. Muligt de vurderede det ikke var livstruende. Det var det jo nok heller ikke. Men synes alligevel det er længe at lade en ældre medborger ligge i smerter midt på en vej. Sad og holdte hende i hånden imens, mens et par forbipasserende kom og hjalp lidt til, en nabo kom med et tæppe osv. 

    T. Nielsen29-08-20 13:09

  • ★★★★★0

    Det tog faktisk 35 min inden ambulancen kom. Da der var gået 15 min ringede jeg igen. Muligt de vurderede det ikke var livstruende. Det var det jo nok heller ikke. Men synes alligevel det er længe at lade en ældre medborger ligge i smerter midt på en vej. Sad og holdte hende i hånden imens, mens et par forbipasserende kom og hjalp lidt til, en nabo kom med et tæppe osv. 

    Ja, 35 minutter er lige i overkanten synes jeg også. Det er trods alt en kvinde på 84, så selvom det måske ikke var livstruende, så hjælper det bestemt ikke på hendes psykiske tilstand, at hun skal vente så længe.

    Så derfor er det også meget rørende at læse, at du og andre har været der for hende. Det er jeg sikker på har haft stor betydning for hende.

    NightHawk29-08-20 13:16

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen