Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★0

    Jeg ville købe et Apple TV, det er så nemt og brugervenligt!

    MadMartigan 1-09-20 10:33

  • ★★★★★0

    Jeg ville købe et Apple TV, det er så nemt og brugervenligt!

    Hørt!

    Kruse 1-09-20 11:18

  • ★★★★0

    Du smækker den til tv'et, føler brugsanvisningen for tilslutning og installerer D+ på din mobil. Når du skal se noget, finder du det på din mobil, trykker på et ikon på appen, som "sender" det til Chromecasten og så kører det.

    Det lyder jo meget simpelt, selv for en klovn som mig :)

    .. og den virker også til Redtube...

    Det kender jeg overhovedet ikke 

    Åkepool 1-09-20 11:50

  • ★★★★0

    Jeg ville købe et Apple TV, det er så nemt og brugervenligt!

    Der var lige den detalje med ingen penge til nyt tv ;) 

    Åkepool 1-09-20 11:51

  • ★★★★★1

    Der var lige den detalje med ingen penge til nyt tv ;) 

    Apple TV er trods navnet ikke et tv. Det er en lille boks, som man tilslutter ens tv og kan streame fra gennem apps(alle streamingtjenester har apps på Apple TV), samt leje og købe film via iTunes.

    Kruse 1-09-20 12:32

  • ★★★★★★0

    Det kræver at TV'et understøtter det, eller at man har en Chromecast. Mit TV understøtter eksempelvis at man caster til YouTube og vistnok Netflix fra mobilen, fordi de to apps er "indbygget", men ikke andre apps.

    Jeg mente egentlig også bare at man kunne benytte en sådan. Havde ikke set det var skrevet allerede. Men tak. 

    T. Nielsen 1-09-20 12:35

  • ★★★★★★0

    Det lyder jo meget simpelt, selv for en klovn som mig :)

    Det kender jeg overhovedet ikke 

    Jeg har kunne finde ud af det...Så kan du helt sikkert også:)

    T. Nielsen 1-09-20 12:36

  • ★★★★1

    Apple TV er trods navnet ikke et tv. Det er en lille boks, som man tilslutter ens tv og kan streame fra gennem apps(alle streamingtjenester har apps på Apple TV), samt leje og købe film via iTunes.

    Ha ha, nå for søren :)

    Men det kræver vel en Iphone?

    Åkepool 1-09-20 13:16

  • ★★★★0

    Ha ha, nå for søren :)

    Men det kræver vel en Iphone?

    Det kræver ikke andet end et tv (eller computerskærm). Du plugger bare HDmi kabel i, kobler boksen til wifi eller kablet netværk, og så kører du.

    dyg 1-09-20 13:33

  • ★★★★1

    Det kræver ikke andet end et tv (eller computerskærm). Du plugger bare HDmi kabel i, kobler boksen til wifi eller kablet netværk, og så kører du.

    Så lige så enkelt som en Chromecast?

    Åkepool 1-09-20 14:09

  • ★★★★★★0

    Jeg tror også at du skal oprette en Apple-konto. Det er længe siden jeg har brugt AppleTV, men det er faktisk mere brugervenligt end Chromecast, det koster så også min. dobbelt så meget. :)

    Zero Cool 1-09-20 14:29

  • ★★★★2

    men det er faktisk mere brugervenligt end Chromecast, det koster så også min. dobbelt så meget. :)

    Chromecast it is then ;) 

    Åkepool 1-09-20 15:12

  • ★★★★★★0

    Look what I created!!!! Endelig, nu har jeg wi-fi der rækker ned til mit filmværelse og kan nu også streame dernede (via en chromecast jeg lige købte i dag Åkepook) Åh, så meget at se og så lidt tid! 

    T. Nielsen 1-09-20 21:43

  • ★★★★★★0

    Tjekkede lige en liste om indhold på Disney+. Det ser meget pænt ud, særligt i forhold til mine to piger. 

    Noget der slog mig dog er, at er der nogen her der ved hvorfor de to Ewok film ikke er på? Ikke at jeg mindes dem som specielt gode. Men troede egentlig at alt blev smidt op (med undtagelse af den racismedømte Song Of The South), eller i hvert fald alt Star Wars. Holiday var der heller ikke. Den har jeg i øvrigt aldrig set. 

    T. Nielsen 1-09-20 22:24

  • ★★★★★★0

    Tjekkede lige en liste om indhold på Disney+. Det ser meget pænt ud, særligt i forhold til mine to piger. 

    Noget der slog mig dog er, at er der nogen her der ved hvorfor de to Ewok film ikke er på? Ikke at jeg mindes dem som specielt gode. Men troede egentlig at alt blev smidt op (med undtagelse af den racismedømte Song Of The South), eller i hvert fald alt Star Wars. Holiday var der heller ikke. Den har jeg i øvrigt aldrig set. 

    Det kan meget vel være at Ewok-filmene og måske også tegnefilmene, samt Droids-serien lige skal friskes lidt op, før det bliver smidt på. Noget af det blev sendt ud på DVD, men det var ikke ligefrem imponerende kvalitet.

    Mener du Star Wars Holiday Special?

    Zero Cool 1-09-20 22:37

  • ★★★★★★0

    Det kan meget vel være at Ewok-filmene og måske også tegnefilmene, samt Droids-serien lige skal friskes lidt op, før det bliver smidt på. Noget af det blev sendt ud på DVD, men det var ikke ligefrem imponerende kvalitet.

    Mener du Star Wars Holiday Special?

    Nå ja, det er selvfølgelig en mulighed og ville give mening. 

    Ja det var den jeg mente (ikke at jeg går med hede drømme om at se skidtet:)

    T. Nielsen 1-09-20 22:59

  • ★★★★★★0

    Star Wars Holiday Special havner aldrig på D+, det er helt sikkert. Så vidt jeg husker, har det kun været vist tre gange i TV siden 1978 og de udgaver der er i omløb, stammer fra nogen der optog skidtet på video i sin tid.

    Jeg mindes noget om, at Lucas engang udtalte at hvis han havde muligheden, ville han ødelægge samtlige kopier.

    Zero Cool 1-09-20 23:08

  • ★★★★★1

    Tænker også, at selvom Disney ejer rettighederne til Holiday Special, så ejer de sikkert ikke en kopi af den. Og hvis de nu gør, så er det af så dårlig kvalitet, at det ville være for dyrt at rense op. Men Ewok filmene bør dukke op! Jeg mindes at have stødt på en eller begge på Prime på et tidspunkt! Men jeg ejer også dem begge på DVD, fra dengang jeg syntes, at det var sjovt at samle på Star Wars udgivelser.

    David Lund 1-09-20 23:18

  • ★★★★★★0

    Star Wars Holiday Special havner aldrig på D+, det er helt sikkert. Så vidt jeg husker, har det kun været vist tre gange i TV siden 1978 og de udgaver der er i omløb, stammer fra nogen der optog skidtet på video i sin tid.

    Jeg mindes noget om, at Lucas engang udtalte at hvis han havde muligheden, ville han ødelægge samtlige kopier.

    Kan huske at vi dengang bare var glade for at gense noget der mindede om SW. Selve filmen husker jeg bare som en udvidet udgave af festen i slutningen af den første film.

    Wayne 1-09-20 23:19

  • ★★★★★★1

    Kan huske at vi dengang bare var glade for at gense noget der mindede om SW. Selve filmen husker jeg bare som en udvidet udgave af festen i slutningen af den første film.

    Filmen? Mener du Holiday Special?

    Det er ikke en film som sådan, men et forsøg på en typisk amerikansk julespecial med sang, tegnefilm osv. Det har aldrig været sendt på dansk TV.

    Zero Cool 1-09-20 23:21

  • ★★★★★★0

    Filmen? Mener du Holiday Special?

    Det er ikke en film som sådan, men et forsøg på en typisk amerikansk julespecial med sang, tegnefilm osv. Det har aldrig været sendt på dansk TV.

    Hm - så må jeg have set det på tysk eller svensk tv. Vi havde kabel-tv.

    Men troede nu godt nok at det var på DR...

    Wayne 1-09-20 23:23

  • ★★★★★0

    Jeg så Holiday Special til et Star Wars event for ca 20 år siden på et stort lærred - komplet med reklamepauser som nok var højdepunkterne! Billede og lyd var af overraskende god kvalitet - især efter at have set eksempler på de udgaver, der ligger på nettet. Stærk film!

    David Lund 1-09-20 23:28

  • ★★★★★★0

    Hm - så må jeg have set det på tysk eller svensk tv. Vi havde kabel-tv.

    Men troede nu godt nok at det var på DR...

    I følge Wikipedia var det lidt flere gange end tre, men det har været sendt på svensk TV i 1979. Det lyder dog noget tidligt til kabel-tv, da jeg først mener at kabel-tv blev rullet ud i 80'erne.

    Zero Cool 1-09-20 23:28

  • ★★★★★★0

    Jeg så Holiday Special til et Star Wars event for ca 20 år siden på et stort lærred - komplet med reklamepauser som nok var højdepunkterne! Billede og lyd var af overraskende god kvalitet - især efter at have set eksempler på de udgaver, der ligger på nettet. Stærk film!

    Det blev vist til Bad Movie Club i Husets Biograf for nogle år siden. Det var før jeg blev frivillig, men der lod til at være en enighed om, at det kom aldrig til at ske igen.

    Zero Cool 1-09-20 23:30

  • ★★★★★0

    Det blev vist til Bad Movie Club i Husets Biograf for nogle år siden. Det var før jeg blev frivillig, men der lod til at være en enighed om, at det kom aldrig til at ske igen.

    Det er vel også nærmest umuligt at skaffe rettigheder til nu?

    David Lund 1-09-20 23:31

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen