Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Jeg forstår det sgu heller ikke. Jeg synes serien Chernobyl tog en god beslutning og lod engelske skuespillere blot tale engelsk nu det ikke kunne være " det rigtige sprog".

    Det er da ellers let at forstå. Det er for at skabe en illusion. Om man køber den, finder den nødvendig eller træls er måske forskelligt. I ældre film var det ofte normen. I dag nok mindre velanset. Men jeg er enig med dig i, at de da blot kan snakke engelsk, når det nu skal være. 

    T. Nielsen 7-09-20 15:39

  • ★★★0

    Det kunne vel også sagtens have været på de rigtige sprog. HBO får produceret indhold i Østeuropa og noget af det, er også ganske seværdigt

    Aranyhajú Nyárszépe 7-09-20 16:21

  • ★★★★0

    Det kunne det, men det er ikke sikkert de ville. 

    Babo 7-09-20 16:25

  • ★★★★★1

    Du kan i øvrigt se begge sæsoner, der ligger på DR streaming. :) 

    Ahh snedigt :)

    Elwood 7-09-20 16:49

  • 0

    Har lige skiftet fra IF til Alm. Brand. Fik et ret godt tilbud. Det kom sig af at vores udlejer var her for at male, og han er forsikringsmand, dog kun for store erhvervskunder. Men han sagde, at jeg kunne ringe til dem for at høre nærmere, og det viste sig som en god idé. Så nu skal jeg bare stille træskoene, så kan de andre leve i sus og dus resten af deres liv ;D 

    De har sikkert snøret dig og skrevet i betingelserne, at den ikke dækker i tilfælde af hjertestop eller lignende...

    Popeye 7-09-20 16:52

  • ★★★★5

    Jeg har boet i mit nye kolonihavehus i den seneste måned og fået nogen rigtig gode naboer og genboer. I går sad jeg så ved hækken og kunne høre, at mine naboer - et ægtepar i 60'erne - havde gæster og fortalte om deres nye nabo (mig). Det er jo altid interessant at høre, hvad andre synes om én, så jeg spidsede ører. Heldigvis omtalte de mig som rigtig sød, og aldersmæssigt "nogen og 30". Det er sku meget fedt at høre, når man bliver 45 om et par måneder...

    chandler75 7-09-20 17:01

  • ★★★★★★2

    "Ellen, jeg har på fornemmelsen, at ham den unge, nye nabo er seriemorder..." :D 

    davenport 7-09-20 17:11

  • ★★★★★0

    "Og hvordan udtaler man egentlig det navn? Er det ligesom 'Drew' i 'Drew Barrymore' eller ligesom 'drev' i 'computerdrev'?"

    The Insider 7-09-20 17:51

  • ★★★★★★0

    "Og hvordan udtaler man egentlig det navn? Er det ligesom 'Drew' i 'Drew Barrymore' eller ligesom 'drev' i 'computerdrev'?"

    I Jylland er det en blanding;-)

    T. Nielsen 7-09-20 17:59

  • ★★★★★0

    Jeg har kendt manden i 18 år og kommer indimellem stadigvæk i tvivl :-p

    The Insider 7-09-20 18:13

  • ★★★★1

    Jeg har kendt manden i 18 år og kommer indimellem stadigvæk i tvivl :-p

    Haha, det er ikke så eksotisk - bare som i computerdrev. Men halvdelen af tiden udtaler folk det på den anden måde, og det er sjældent, at jeg retter det. Navnet er vist oprindeligt hollandsk...

    Hvis jeg taler med nogen, der skal skrive navnet ned, staver jeg det også altid ud for dem :)

    chandler75 7-09-20 18:31

  • ★★★★★3

    Haha, det er ikke så eksotisk - bare som i computerdrev. Men halvdelen af tiden udtaler folk det på den anden måde, og det er sjældent, at jeg retter det. Navnet er vist oprindeligt hollandsk...

    Hvis jeg taler med nogen, der skal skrive navnet ned, staver jeg det også altid ud for dem :)

    Så man kan altså sige, at tvivlen omkring dit navn ikke er...

    ...drewet over endnu?

    The Insider 7-09-20 18:48

  • ★★★★★★1

    Så man kan altså sige, at tvivlen omkring dit navn ikke er...

    ...drewet over endnu?

    Good one:D

    T. Nielsen 7-09-20 18:52

  • ★★★★★★1

    Ser lige Aftenshowet. Der er én, der prøver at argumentere for omskæring af drenge, men han kan ikke forklare hvorfor det er vigtigt. Det er bare noget man gør. Jeg er lige ved at implodere af arrigskab. Jeg håber virkeligt at religion snart forsvinder, gerne i min levetid. Hvor ville verden da være dejlig, hvis der ikke var så mange, der satte deres lid til noget overnaturligt. Vi skriver 2020. Synes sgu da det sidste halve år i den grad har bevist, at der nok ikke rigtigt er en slags gud..

    davenport 7-09-20 19:42

  • ★★★0

    Ser lige Aftenshowet. Der er én, der prøver at argumentere for omskæring af drenge, men han kan ikke forklare hvorfor det er vigtigt. Det er bare noget man gør. Jeg er lige ved at implodere af arrigskab. Jeg håber virkeligt at religion snart forsvinder, gerne i min levetid. Hvor ville verden da være dejlig, hvis der ikke var så mange, der satte deres lid til noget overnaturligt. Vi skriver 2020. Synes sgu da det sidste halve år i den grad har bevist, at der nok ikke rigtigt er en slags gud..

    Religionskritik er ikke noget nyt. Hvad er det du mener der er sket indenfor det sidste halve år?

    Aranyhajú Nyárszépe 7-09-20 20:20

  • ★★★★★★0

    satte deres lid til noget overnaturligt

    Ja, folk skal sgu lade være med at tro på de UFO'er ;)

    Anyway - jeg har for nylig undersøgt, om omskæring giver fysiske gener senere i livet, og der er videnskaben ikke helt klar. Der er desuden nogle sundhedsmæssige positive effekter såsom reduceret risiko for visse sygdomme. Så at det er fysik skadeligt, er der ikke overvældende evidens for. 

    Så er der selvfølgelig diskussionen om, at en nyfødt ikke kan sige imod, og at forældrene tager et irreversibelt valg for barnet.

    Det filosoferede jeg lidt over - og forældre tager konstant valg, der er med til at påvirke ens børns fremtid. Nogle er ret svære at gennemskue konsekvenserne (0 skærmtid, meget skærmtid, et skoleskift osv.), og nogle af de valg vil have større konsekvenser end en omskæring.

    Desuden vil omskæring i visse kredse ske uanset hvad, og hvis det bliver lavet ulovligt, kan det være utrolig farligt. Jeg er godt klar over, at det er et farligt at argumentere for, at noget skal være tilladt, fordi folk jo alligevel vil gøre det, selvom det blev ulovligt, men i dette tilfælde tror jeg, at det vil gøre mere skade end gavn, hvis det blev forbudt. 

    Jeg synes, det er tåbeligt at omskære på baggrund af religion og kultur, men jeg ved ikke, om det skal være forbudt. 

    Synes sgu da det sidste halve år i den grad har bevist, at der nok ikke rigtigt er en slags gud

    Jeg er helt sikker på, at de troende kan finde masser af argumenter for, hvorfor corona og en gud går fint hånd i hånd :)

    Guldager 7-09-20 20:25

  • ★★★★★★4

    Jeg har svært ved at se, hvad der gør det legitimt at skære i et barn, når det jo åbenbart ikke engang kan forklares hvorfor? Det der med at det skulle være hygiejnisk eller noget, var fra dengang man levede i en sandet ørken, og kunne få forhudsbetændelse af sandet. Vi har rindende vand, så det er jo bare at trække piben tilbage, og så lige vaske den. Altså, hvis vi skal acceptere den slags, så skal dem, der skærer klitoris af piger jo også tilgodeses. Det skal straffes at være et svin. Og hvis det ikke er svinsk at skære i raske børn, så ved jeg sgu snart ikke mine levende råd. Vi er blevet et samfund af bløddyr, der absolut skal tilgodese alt, så vi fremstår som oppe på beatet, hvor vi i virkeligheden er det stik modsatte. Der er bare ikke nogen, der tør at sige det, for så bliver man jo ikke valgt til næste valg, eller som borger virker racistisk/homofobisk/imod egern/latrinær - put selv flere superlativer på som det kommer hen af vejen. 

    Og jeg tror ikke på UFOer, jeg finder bare tanken interessant. Læs fx. Michael Rothsteins "UFOer og rumvæsner - Myten om de flyvende tallerkner" (Ja, han MÅ være jøde - og skåret i som spæd...) :) 

    Og den var ikke til dig Allan. Bare sådan generelt ;)

    davenport 7-09-20 20:44

  • ★★★★★★0

    Altså, hvis vi skal acceptere den slags, så skal dem, der skærer klitoris af piger jo også tilgodeses.

    Nej, for det er en helt anden operation, der har store konsekvenser for deres liv.

    Jeg er egentlig ikke specielt meget for eller imod, men en drenge-omskæring er ifølge de gode undersøgelser ikke en indgreb, der har de store konsekvenser. Men jeg er helt med på, at det virker tosset at skære i raske børn.

    Guldager 7-09-20 20:52

  • ★★★★★★0

    Vi er blevet et samfund af bløddyr, der absolut skal tilgodese alt, så vi fremstår som oppe på beatet, hvor vi i virkeligheden er det stik modsatte.

    Jeg mener, omskæring har eksisteret i tusindvis af år, så må det da være præcis det modsatte af "bløddyr", når man taler om at forbyde det.

    Zero Cool 7-09-20 20:54

  • ★★★★1

    Det her hører jo måske nok mere til i den politiske tråd... Men: Jeg går også 100 % ind for et forbud. Og så må konsekvenserne blive politisk, som de bliver, men nogen skal jo være de første.

    Udover som davenport skriver om det groteske i at skære i raske drenge-tissere. Det må også have en ikke ubetydelig indvirken på resten af livet sex-mæssigt. Glansen/pikhovedet bliver jo insensitiv, og nerverne i forhuden skæres væk.

    chandler75 7-09-20 21:19

  • ★★★★★★1

    Udover som davenport skriver om det groteske i at skære i raske drenge-tissere. Det må også have en ikke ubetydelig indvirken på resten af livet sex-mæssigt. Glansen/pikhovedet bliver jo insensitiv, og nerverne i forhuden skæres væk.

    Men det kan man ikke konkludere ud fra videnskabelige undersøgelser - link til en artikel her om det: www.medicalnewstoday.com/articles/325713

    Så rent fysiologisk er der ikke meget, der tyder på, at det gør en forskel. Så derfor har du egentlig helt ret, den hører mere til i den politiske tråd end her, for der er ikke noget entydig videnskabelig belæg for eller imod.

    Guldager 7-09-20 21:27

  • ★★★★0

    Flytter den til den politiske tråd

    chandler75 7-09-20 21:34

  • ★★★★0

    Jeg håber virkeligt at religion snart forsvinder, gerne i min levetid.

    Jeg tror ikke det er lige på trapperne at det sker ;) 

    Åkepool 8-09-20 09:05

  • ★★★★★★1

    Jeg tror ikke det er lige på trapperne at det sker ;) 

    Sku da osse et træls sted - man kunne snuble :-D

    Wayne 8-09-20 09:10

  • ★★★★★★0

    Er der andre der har problemer på deres mobil, ved at der er blevet plads til de sociale medier i toppen af siden? Taleboblerne hænger helt ude på kanten....

    Wayne 8-09-20 10:19

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen