Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Er der andre der har problemer på deres mobil, ved at der er blevet plads til de sociale medier i toppen af siden? Taleboblerne hænger helt ude på kanten....

    Har lige tjekket og nej. Intet problem her.

    T. Nielsen 8-09-20 10:30

  • ★★★★★★0

    Har lige tjekket og nej. Intet problem her.

    OK - nok bare min SE, som har en skærm som ikke er stor nok :-)

    Wayne 8-09-20 11:13

  • ★★★★★0

    Udover som davenport skriver om det groteske i at skære i raske drenge-tissere. Det må også have en ikke ubetydelig indvirken på resten af livet sex-mæssigt. Glansen/pikhovedet bliver jo insensitiv, og nerverne i forhuden skæres væk.

    Det er helt almindeligt i USA at drenge bliver omskåret. Som vi alle ved, kan amerikanske mænd ikke nyde sex. ;)

    Jeg forstår ellers godt ønsket om et forbud. Samtidig er jeg også bekymret for konsekvenserne for jøder. Det er ikke bare noget de klarer at lægge fra sig desværre.

    Og religion er kommet for at blive. Folk vil altid søge mod det som er større end os selv og vil altid søge mod de traditioner, som har udforsket det ukendte. Og den dag retten til at gøre det forsvinder, så mister vi et vigtigt aspekt af det at være mennesker. 

    Lars! 8-09-20 13:36

  • ★★★★★★0

    Pigerne er begyndt at se en hel del Pokemon. Troede egentlig ikke det ville fænge dem. Men de har selv fundet frem til det for en del uger siden og ser det nu ret ofte.

    T. Nielsen 8-09-20 17:45

  • ★★★★0

    Det er helt almindeligt i USA at drenge bliver omskåret. Som vi alle ved, kan amerikanske mænd ikke nyde sex. ;)

    Jeg siger ikke, at de ikke kan nyde sex, men at noget af følelsen forsvinder. Der er jo også nerver i forhuden.

    Men det er også skørt med amerikanernes obsession med omskæring - men der gør de det jo af (ifølge dem selv) hygiejniske årsager (ikke at det gør det bedre). Da jeg boede i USA i 94-95 var vi på tidspunkt på en bar, hvor der var en laber pige der hittede på min roommate. På et tidspurgte spurgte hun ham: "Are you circumcised?" Da han svarede nej, mistede hun interessen...

    Og religion er kommet for at blive. Folk vil altid søge mod det som er større end os selv og vil altid søge mod de traditioner, som har udforsket det ukendte. Og den dag retten til at gøre det forsvinder, så mister vi et vigtigt aspekt af det at være mennesker. 

    Jeg er all in for religion, så længe den og dens traditioner er et tilvalg af den enkelte og ikke omfatter at skære i raske drengebørn. Jeg gætter på, at hvis traditionen havde været en del af den danske folkekirke, ville den nok være gledet ud for lang tid siden - lang tid inden revselsesretten blev ophævet...

    chandler75 8-09-20 18:01

  • ★★★★★0

    Pigerne er begyndt at se en hel del Pokemon. Troede egentlig ikke det ville fænge dem. Men de har selv fundet frem til det for en del uger siden og ser det nu ret ofte.

    Så vare det ikke længe før de render rundt og synger sangen, hvis ikke de allerede gør :)

    Elwood 8-09-20 18:09

  • ★★★★★★2

    Her min liste over 31 horrorfilm til oktober. Det bliver ikke en om dagen, og det er ikke sikkert, jeg kan nå dem alle. Og det er en bred definition af horror. De 8 nederste er stream, resten er i samlingen (eller på vej). 

    1. The Funhouse
    2. Terror Train
    3. A Dark Song
    4. Kill List
    5. Antiviral
    6. A Field In England
    7. In Fabric
    8. Berberian Sound Studio
    9. Daniel Isn't Real
    10. Witchhammer
    11. Phantasm
    12. Phantasm II
    13. Phantasm III:Lord of the Dead
    14. Phantasm IV: Oblivion
    15. Phantasm: Ravager
    16. Chucky
    17. The Premonition
    18. We Are the Flesh
    19. Scared Stiff
    20. Kolobos
    21. Why Don't You Just Die?
    22. Colour out of Space
    23. Mandy
    24. Sacrificial Youth (stream)
    25. The Autopsy of Jane Doe (stream)
    26. Suspiria 2018 (stream)
    27. Us (stream)
    28. Curtains (stream)
    29. Tentacles (stream)
    30. Bird Box (stream)
    31. Pet Semetary 2019 (stream)

    Guldager 8-09-20 20:21

  • 0

    The Autopsy of Jane Doe (stream)

    Fandt jeg bedre end forventet. Ikke fordi der er så meget nyt under solen, men den fungerede egentlig ok.

    Mandy

    Pet Semetary 2019 (stream)

    Dem kan du til gengæld godt springe over....
    Mandy kan man vist kun finde underholdende, hvis man har spist nogle svampe.

    Popeye 8-09-20 20:39

  • ★★★★★★0

    Dem kan du til gengæld godt springe over....
    Mandy kan man vist kun finde underholdende, hvis man har spist nogle svampe.

    Jeg har ikke noget krav om, at filmene skal være gode :) 

    Guldager 8-09-20 20:43

  • ★★★★★2

    Mandy er fantastisk - selv uden champignon til!

    David Lund 8-09-20 20:46

  • ★★★★★★0

    Mandy er fantastisk - selv uden champignon til!

    Ja den er sgu syret nok uden tilsætningsstoffer. Fee’ film!

    T. Nielsen 8-09-20 20:54

  • ★★★★★★1

    Mandy er den bedste film fra 2018.

    Zero Cool 8-09-20 21:01

  • ★★★★★0

    Jeg siger ikke, at de ikke kan nyde sex, men at noget af følelsen forsvinder. Der er jo også nerver i forhuden.

    Men det er også skørt med amerikanernes obsession med omskæring - men der gør de det jo af (ifølge dem selv) hygiejniske årsager (ikke at det gør det bedre). Da jeg boede i USA i 94-95 var vi på tidspunkt på en bar, hvor der var en laber pige der hittede på min roommate. På et tidspurgte spurgte hun ham: "Are you circumcised?" Da han svarede nej, mistede hun interessen...

    Jeg er all in for religion, så længe den og dens traditioner er et tilvalg af den enkelte og ikke omfatter at skære i raske drengebørn. Jeg gætter på, at hvis traditionen havde været en del af den danske folkekirke, ville den nok være gledet ud for lang tid siden - lang tid inden revselsesretten blev ophævet...

    Stort set enig. 

    Lars! 8-09-20 21:02

  • ★★★0

    Er der andre der har problemer på deres mobil, ved at der er blevet plads til de sociale medier i toppen af siden? Taleboblerne hænger helt ude på kanten....

    Jeg troede egentlig vi var ok med dem. Hvilken telefon har du?

    gi-jones 8-09-20 22:31

  • ★★★★★★0

    Jeg troede egentlig vi var ok med dem. Hvilken telefon har du?

    iPhone SE 2017

    Wayne 8-09-20 22:39

  • ★★★★0

    Jeg læser lige, at Oscaren for Bedste film nu skal leve op til en række "Inclusion Requirements", så minoriteter, kvinder og LGBTQ er bedre repræsenteret. Ellers kan filmen ikke blive nomineret...

    variety.com/2020/film/news/oscars-inclusion-standards-best-picture-diversity-1234762727/

    chandler75 9-09-20 20:11

  • ★★★★★4

    Det er 2 ud af 4 kriterier de skal opfylde, hvilket det virker til at 95 % af alle Oscar-nominerede film allerede opfylder. Hvis nogen film bliver “ramt” af det, så er det måske små indie-film.

    Kruse 9-09-20 20:17

  • ★★★★★★4

    Jeg læser lige, at Oscaren for Bedste film nu skal leve op til en række "Inclusion Requirements", så minoriteter, kvinder og LGBTQ er bedre repræsenteret. Ellers kan filmen ikke blive nomineret...

    variety.com/2020/film/news/oscars-inclusion-standards-best-picture-diversity-1234762727/

    Det meste er vel bare almindelig kvotering. 

    Og hvis man ikke læser artiklen ordentlig, kan man få det indtryk, at der er tvang i forhold til handling og valg af cast, men det er der nu ikke.

    Idealet om, at forandringen skal komme uden tvang, tror jeg ikke helt på længere, så der er brug for flere positive rollemodeller, fordi det virker.

    Guldager 9-09-20 20:21

  • ★★★★★★0

    Det er 2 ud af 4 kriterier de skal opfylde, hvilket det virker til at 95 % af alle Oscar-nominerede film allerede opfylder. Hvis nogen film bliver “ramt” af det, så er det måske små indie-film.

    Ja, og for at et kriterie bliver opfyldt, så er det kun 1 af de nævnte under en given kriterie, der skal opfyldes. 

    Guldager 9-09-20 20:22

  • ★★★★★2

    Fantastisk initiativ.

    The Insider 9-09-20 20:47

  • ★★★★★★1

    Det er 2 ud af 4 kriterier de skal opfylde, hvilket det virker til at 95 % af alle Oscar-nominerede film allerede opfylder. Hvis nogen film bliver “ramt” af det, så er det måske små indie-film.

    Så det du siger er, at tiltaget rent faktisk er overflødigt, for filmene lever allerede op til dette? Eller det var måske ikke det du ville sige, men det er vel sådan det er?

    T. Nielsen 9-09-20 22:29

  • ★★★★★3

    Så det du siger er, at tiltaget rent faktisk er overflødigt, for filmene lever allerede op til dette? Eller det var måske ikke det du ville sige, men det er vel sådan det er?

    Oscars er marketing for filmindustrien, og denne beslutning fra akademiet skal ses i forlængelses af dette. De er formentligt godt klar over, at det ikke kommer til at rykke specielt på de film, som de i forvejen vælger ud fra. Det er bevidst at de har gjort kravene nemme at imødekomme. Det er udelukkende et signal, og hvad man så vælger at udlede fra sådan er signal, kommer nok an på hvor kynisk man er. Kan man se det, som en ren markedsføring for Oscars og et forsøg på at vaske “Oscars so White” af sig? Ja, det kan man godt. Kan man se det som et forsøg på signalere ud til filmstudier, produktionsselskaber osv., at de bør gøre en mere aktiv rolle for at forhindre at industrien forbliver en old boys’ club, der i høj grad hyrer fra sin egen in-group. Ja, det kan man også. I sidste ende er det stadig marketing uanset hvilken intention, der ligger bag beslutningen.

    Kruse10-09-20 13:54

  • ★★★★★★1

    Oscars er marketing for filmindustrien, og denne beslutning fra akademiet skal ses i forlængelses af dette. De er formentligt godt klar over, at det ikke kommer til at rykke specielt på de film, som de i forvejen vælger ud fra. Det er bevidst at de har gjort kravene nemme at imødekomme. Det er udelukkende et signal, og hvad man så vælger at udlede fra sådan er signal, kommer nok an på hvor kynisk man er. Kan man se det, som en ren markedsføring for Oscars og et forsøg på at vaske “Oscars so White” af sig? Ja, det kan man godt. Kan man se det som et forsøg på signalere ud til filmstudier, produktionsselskaber osv., at de bør gøre en mere aktiv rolle for at forhindre at industrien forbliver en old boys’ club, der i høj grad hyrer fra sin egen in-group. Ja, det kan man også. I sidste ende er det stadig marketing uanset hvilken intention, der ligger bag beslutningen.

    Men stadig overflødigt, da det rent praktisk ingen betydning får. Hvad man derudover gider tillægge det af symbolpolitik vil jeg undlade at kommentere på. 

    T. Nielsen10-09-20 14:52

  • ★★★★★3

    Men stadig overflødigt, da det rent praktisk ingen betydning får. Hvad man derudover gider tillægge det af symbolpolitik vil jeg undlade at kommentere på. 

    Signaler kan nu godt ende i praktisk betydning, selvom at der ikke er en tydelig lineær kausalitet. At sige at den ingen effekt kan få på længere sigt synes jeg er ret kynisk. Ligesom at virksomheders flagning med LGBT-flag kan virke ligegyldigt isoleret set, så signalerer det den normalisering af andre seksualiteter, der er opstået i samfundet, og den signalering forstærker yderligere normaliseringen.

    Kruse10-09-20 15:24

  • ★★★★★★1

    Signaler kan nu godt ende i praktisk betydning, selvom at der ikke er en tydelig lineær kausalitet. At sige at den ingen effekt kan få på længere sigt synes jeg er ret kynisk. Ligesom at virksomheders flagning med LGBT-flag kan virke ligegyldigt isoleret set, så signalerer det den normalisering af andre seksualiteter, der er opstået i samfundet, og den signalering forstærker yderligere normaliseringen.

    Jeg sagde ingen praktisk betydning (i forhold til valget af film), da de ifølge dig allerede opfylder betingelserne. Det var dine ord, ikke mine. Hvis din kommentar om kynisme er rettet mod dette og dermed mig, så er det en tolkning, som ingen mening for mig giver. Skulle jeg finde tiltaget tåbeligt, ligegyldigt eller andet, kan jeg heller ikke se hvad det har med kynisme at gøre? 

    T. Nielsen10-09-20 15:47

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen