Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Den faldt ned på fliserne, da jeg sammen med en veninde skulle, øh, indvie den udendørs sofa i kolonihaven...

    dyg 5-10-20 15:47

  • ★★★★★★0

    Lidt mere drama fra Bjert: Min datter tog den mindste med hjem fra skole, og ringer så op, og siger han er faldet over hendes ene fod, og at det bløder helt vildt. Jeg løber derned, og ganske rigtigt så er hans pande og øjne smurt ind i dryppende blod. Det ligner en flænge, og skadestuen i Kolding havde først tid i aften, så nu er Obersten og Svigerfar kørt til Vejle med ham. 

    Havde ellers en gammel ven på besøg, som jeg ikke har set i flere år. Det endte brat.

    Tror nu Mads er ok, men der er nok hjernerystelse, og det ved vi jo alle hvad betyder= ingen skærmtid i 14 dage. (Det bliver en fest..)

    davenport 5-10-20 16:17

  • ★★★★★★0

    Jeg er lidt forundret over udbetalingen af de 3 ugers feriepenge. Jeg har fået 14.000 efter skat, min kone 16.000. Vi har stort set samme timeløn, samme udgifter og afdrag på lån (som jo står i begges navn). Jeg arbejder blot 37 timer og hun “kun” 34. Så hvordan hun kan få så meget mere kan jeg ikke helt regne ud?!? 

    De har meldt ud, at der vil være en masse fejl, fordi det er først ved udgangen af 2020, at alle oplysninger kommer med. Det er nemlig først der, at arbejdsgiverne har frist til at melde alt ind. Dog har de også sagt, at når de sidste 2 uger bliver udbetalt, så er der korrigeret der...så man i sidste ende får de feriepenge, man skal have. Men det er slet ikke muligt at gøre det rigtigt nu pga. den tidsfrist.

    Guldager 5-10-20 16:54

  • ★★★★★★0

    Tror nu Mads er ok, men der er nok hjernerystelse, og det ved vi jo alle hvad betyder= ingen skærmtid i 14 dage. (Det bliver en fest..)

    Yikes! Det er farligt at være barn.

    Blev nødt til at undersøge det med skæmtid og fandt denne artikel på videnskab.dk: videnskab.dk/krop-sundhed/hvad-skal-man-goere-naar-man-har-faaet-hjernerystelse

    Der står, at der ikke er noget videnskabelig belæg for, at skærmtid er dårligt med en hjernerystelse. Der står dog: 

    Vi ser hos patienter med hjernerystelse, at de ofte får hovedpine, når de får for mange indtryk. Jeg har ikke selv kunnet finde klart videnskabeligt belæg for, at man ikke må se fjernsyn, men hvis man bliver utilpas af at bruge skærme, så skal man lade være med det,« siger hun.

    Men hvis det ikke er ubehageligt at se fjernsyn eller bruge sin smartphone, så er der igen grund til at lade være, siger Hana Malá Rytter.

    Hun understreger desuden, at hvis man er vant til at bruge sin smartphone meget i hverdagen, så kan det måske ligefrem være en stressfaktor, hvis man pludselig er helt afskærmet fra den.

    »Og det er ikke godt. Vi ved, at det er meget vigtigt at undgå at blive stresset lige efter en hjernerystelse,« siger hun."

    Guldager 5-10-20 16:58

  • ★★★★★★0

    De har meldt ud, at der vil være en masse fejl, fordi det er først ved udgangen af 2020, at alle oplysninger kommer med. Det er nemlig først der, at arbejdsgiverne har frist til at melde alt ind. Dog har de også sagt, at når de sidste 2 uger bliver udbetalt, så er der korrigeret der...så man i sidste ende får de feriepenge, man skal have. Men det er slet ikke muligt at gøre det rigtigt nu pga. den tidsfrist.

    Okay det kunne selvfølgelig være en forklaring. Tak:)

    T. Nielsen 5-10-20 17:05

  • ★★★★★★0

    Det er mere et spørgsmål om at få en pause fra de forbandede skærme. Og stress er ikke at undvære en skærm. Stress er en sygdom. Det at undvære en skærm er ikke andet end at undvære en skærm. Jeg synes stress er blevet sådan et ord, der beskriver at man har travlt/skal lidt mere/bliver overvældet. Det er ikke faktum. Jeghar af flere omgange haft rigtigt stress, og det er satme ikke sjovt!

    davenport 5-10-20 19:26

  • ★★★★★★1

    Det er mere et spørgsmål om at få en pause fra de forbandede skærme. Og stress er ikke at undvære en skærm. Stress er en sygdom. Det at undvære en skærm er ikke andet end at undvære en skærm. Jeg synes stress er blevet sådan et ord, der beskriver at man har travlt/skal lidt mere/bliver overvældet. Det er ikke faktum. Jeghar af flere omgange haft rigtigt stress, og det er satme ikke sjovt!

    Den må du tage med hende lektoren :) - men der står heller ikke, at man får stress, der står man bliver stresset, det er ikke det samme. Man kan også være angst uden at lide af angst. 

    Guldager 5-10-20 19:29

  • ★★★★★★0

    Ja, ja. Jeg kommenterer blot din kilde, ikke dig :) 

    Men med det sagt, er jeg træt af, at stress er blevet sådan et almindeligt ord for at have travlt. Jeg ser mine børn bruge det i flæng. "Jeg har dansk for. Jeg får stress!" Nej, du. "Far sidder og ryster fordi Jobcenteret ringer om en halv time, og jeg ikke ved hvad jeg skal sige. Jeg har været vågen 3 nætter pga. dette, og jeg kan ikke huske hvad min mor hedder." "Fuck dine lektier"

    ;) 

    davenport 5-10-20 19:39

  • ★★★★★0

    Så blev det officielt Dune udsat til 2021.

    Elwood 5-10-20 21:27

  • ★★★★★0

    Så blev det officielt Dune udsat til 2021.

    Lars! 5-10-20 21:35

  • ★★★★★★0

    Jeg fatter ikke, hvorfor D+, Ap og HBO ikke har space bar som deres pause-knap? Jeg ser det meste af mit shit på computeren, og det virker på Viaplay og NF. Det er vildt irriterende, at det ikke bare fungerer på samme måde. Det er også kun NF, der aldrig falder ud, når vi bruger det i stuen. De andre har det med at crashe hen af vejen. Er det fordi NF har en bedre buffer??

    davenport 5-10-20 22:14

  • ★★★★★0

    Jeg fatter ikke, hvorfor D+, Ap og HBO ikke har space bar som deres pause-knap? Jeg ser det meste af mit shit på computeren, og det virker på Viaplay og NF. Det er vildt irriterende, at det ikke bare fungerer på samme måde. Det er også kun NF, der aldrig falder ud, når vi bruger det i stuen. De andre har det med at crashe hen af vejen. Er det fordi NF har en bedre buffer??

    HBO har jeg også haft problemer med, men Netflix, Disney, Prime og Viaplay har indtil videre kørt uden problemer herhjemme.

    David Lund 5-10-20 22:24

  • 0

    Har lige taget mig en eftermiddagslur. Det er ikke noget jeg gør så tit, men jeg skulle så også starte allerede klokken 7, hvilket er meget tidligt for mig. Heldigvis er det kun den her uge og som sædvanlig har vi nogle der er syge. Jeg har tænkt på hvad der vil ske hvis man belønnede folk for ikke at være syge. Det kan naturligvis ske for enhver at blive syg, men jeg er overbevist om at størstedelen hos os ikke drejer sig om sygdom. Der er ansatte som har været mere syge end jeg har været hele mit liv og jeg har trods alt kun arbejdet der i 4 år. 

    Whispering Horse 6-10-20 17:15

  • ★★★★★★1

    Har lige taget mig en eftermiddagslur. Det er ikke noget jeg gør så tit, men jeg skulle så også starte allerede klokken 7, hvilket er meget tidligt for mig. Heldigvis er det kun den her uge og som sædvanlig har vi nogle der er syge. Jeg har tænkt på hvad der vil ske hvis man belønnede folk for ikke at være syge. Det kan naturligvis ske for enhver at blive syg, men jeg er overbevist om at størstedelen hos os ikke drejer sig om sygdom. Der er ansatte som har været mere syge end jeg har været hele mit liv og jeg har trods alt kun arbejdet der i 4 år. 

    Hvad der ville ske er, at man enten ville belønne folk for at komme raske på arbejde, hvilket jo næsten bare ville være en generel lønforhøjelse. Eller også ville man risikere at folk kom syge på job, hvilket er en både usympatisk tanke og kunne risikere at ende med at have den effekt at flere blev syge og dermed øgede sygefraværet. Hvid du vitterligt mener at folk ikke ER syge, i den forstand, så det jo jeres arbejdsmiljø i burde kigge på. Det samt et ledelsesproblem. 

    Eller det er sådan jeg ser det. De fleste ledere anerkender dog, også i det private, at man ikke kan og skal bekæmpe sygefravær med belønning, da man ikke kan belønne sig til mindre sygefravær. 

    T. Nielsen 6-10-20 18:03

  • ★★★1

    Jeg har været på arbejdspladser med højt sygefravær og ofte er der en grund til at folk hellere vil blive hjemme, end at komme på arbejde.

    Aranyhajú Nyárszépe 6-10-20 18:14

  • 0

    Jeg har været på arbejdspladser med højt sygefravær og ofte er der en grund til at folk hellere vil blive hjemme, end at komme på arbejde.

    Det er korrekt, min forrige arbejdsplads var meget dårlig og i stedet for at se på hvorfor det var så højt, undrede de sig. Det går nemlig også ud over dem så kommer på arbejdet da de så skal lave endnu mere.

    Whispering Horse 6-10-20 18:37

  • 0

    Og I Sverige har man i øvrigt en karensdag, så det er en hel dagsløn man mister.

    Whispering Horse 6-10-20 18:39

  • 0

    Hvad der ville ske er, at man enten ville belønne folk for at komme raske på arbejde, hvilket jo næsten bare ville være en generel lønforhøjelse. Eller også ville man risikere at folk kom syge på job, hvilket er en både usympatisk tanke og kunne risikere at ende med at have den effekt at flere blev syge og dermed øgede sygefraværet. Hvid du vitterligt mener at folk ikke ER syge, i den forstand, så det jo jeres arbejdsmiljø i burde kigge på. Det samt et ledelsesproblem. 

    Eller det er sådan jeg ser det. De fleste ledere anerkender dog, også i det private, at man ikke kan og skal bekæmpe sygefravær med belønning, da man ikke kan belønne sig til mindre sygefravær. 

    Hvis du ligger på op til 60 sygedage på 4 år, så er det enten for at man har en kronisk sygdom, migræne blandt andet eller fordi at man ikke gider at arbejde. Det er dog også kun dem som arbej6dagrid som er oftest syge.

    Whispering Horse 6-10-20 18:41

  • 0

    Og vores chef er rigtig god, så jeg tror nærmere at det er arbejdet der gør det og så smiitter det også at der er mange syge. Forstået på den måde at hvis man tror der vil være folk syge, så ved man at der er mere at lave for en og derfor ønsker man ikke at møde op

    Whispering Horse 6-10-20 18:43

  • ★★★★★★2

    Jeg håber virkelig, at hele covid19 halløjet gør, at man ikke længere går halvsløj på arbejdet. Den ene dag hvor man godt lige kan tage på arbejde trods sygdom, kan koste mange flere sygedage for din kollega. Desuden har det også vist, at hjemmearbejde for mange er en mulighed. Så de dage hvor man ville tage halvsløj på arbejde, skal måske bare være en hjemmearbejdsdag, hvis det er muligt - eller blot en sygedag. Og ja, det kan misbruges, men det kan det også nu... 

    Guldager 6-10-20 19:23

  • ★★★★★★0

    Jeg havde en chef, der sådan ønskede sig medarbejdere der var langtids-raske :D 

    davenport 6-10-20 19:42

  • ★★★★★2

    Skriver ikke så meget i denne tråd, men her er en opdatering: Jeg elsker min datter, som snart er 10 måneder gammel. Det er ret underligt. Jeg gik fra at være en fyr, som egentlig ikke er specielt glad for børn til at være fuldstændig pjattet med en baby og glæder mig til at se, selv når jeg kun har været væk fra hende et par timer. For tiden har jeg arbejde på deltid og barsel, så mandag, tirsdag og onsdag handler bare om at passe på hende (mens konen er på arbejde), udover de andre pligter man selvfølgelig ikke kan rende fra. Og livet er ret skønt lige nu :) 

    Lars! 6-10-20 20:32

  • ★★★★★★0

    Ja, livet starter og ender på mange måder når man får børn :)

    davenport 6-10-20 20:34

  • ★★★★★★0

    Ja, livet starter og ender på mange måder når man får børn :)

    Men du har også 3!

    Synes jeg kan det meste stadigvæk som før. Det hjælper dog, at vi kun har en, bedsteforældre tæt på og en stor forståelse for, hvis den ene gerne vil lave noget. 

    Vil gerne have en mere, men konen vil ikke... Hvilket jeg godt kan forstå, hun gider ikke mere hospital. 

    Guldager 6-10-20 20:39

  • ★★★★★★0

    Og livet er ret skønt lige nu :) 

    Dejligt :) 

    Guldager 6-10-20 20:39

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen