Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Hvis du ligger på op til 60 sygedage på 4 år, så er det enten for at man har en kronisk sygdom, migræne blandt andet eller fordi at man ikke gider at arbejde. Det er dog også kun dem som arbej6dagrid som er oftest syge.

    Men det ændrer jo ikke på, at man bliver mindre syg af mere i løn? Migræne stopper da ikke med en tusse mere i posen:D Eller hvis det er pjæk, at man vel så ikke skal belønnes for at stoppe med at pjække. Derudover burde ledere jo tage fat i den enkelte, hvis man mener det er pjæk. Men ikke mere herfra. Jeg ville bare ikke bryde mig om et samfund hvor man forsøgte at købe sig til mindre sygefravær, fremfor at gøre noget ved grunden til problemet.

    T. Nielsen 6-10-20 20:50

  • ★★★★★★0

    Synes jeg kan det meste stadigvæk som før. Det hjælper dog, at vi kun har en, bedsteforældre tæt på og en stor forståelse for, hvis den ene gerne vil lave noget. 

    Vil gerne have en mere, men konen vil ikke... Hvilket jeg godt kan forstå, hun gider ikke mere hospital. 

    Det kan jeg ikke. Eller jo, bare 10 gange mindre så:) Men jeg har også to. Men jeg prioriterer så også automatisk anderledes og det gjorde jeg allerede med den første. 

    T. Nielsen 6-10-20 20:53

  • ★★★★★★0

    Det kan jeg ikke. Eller jo, bare 10 gange mindre så:) Men jeg har også to. Men jeg prioriterer så også automatisk anderledes og det gjorde jeg allerede med den første. 

    Selvfølgelig prioriterer jeg også anderledes, men kan sagtens spørge konen om, om hun kan tage i zoologisk have en lørdag formiddag, så jeg har tid til tømmermænd :) 

    Guldager 6-10-20 21:05

  • ★★★★★★1

    Selvfølgelig prioriterer jeg også anderledes, men kan sagtens spørge konen om, om hun kan tage i zoologisk have en lørdag formiddag, så jeg har tid til tømmermænd :) 

    Jeg har heldigvis også en meget rummelig, forstående og givende kone. Det er nok blot ikke ret meget jeg benytter mig af det. Det hænger givet så også sammen med, at vi ofte arbejder forskudt. Så når vi endelig er hjemme på samme tid, hvor tidspunktet ikke er for skævt, så vælger vi at være sammen. Det er så også den tid, hvor begge børn og fruen og jeg har tiden til at nyde hinanden jeg elsker allermest. 

    T. Nielsen 6-10-20 21:16

  • 0

    Jeg håber virkelig, at hele covid19 halløjet gør, at man ikke længere går halvsløj på arbejdet. Den ene dag hvor man godt lige kan tage på arbejde trods sygdom, kan koste mange flere sygedage for din kollega. Desuden har det også vist, at hjemmearbejde for mange er en mulighed. Så de dage hvor man ville tage halvsløj på arbejde, skal måske bare være en hjemmearbejdsdag, hvis det er muligt - eller blot en sygedag. Og ja, det kan misbruges, men det kan det også nu... 

    Vi arbejder allesammen hjemmefra med mulighed for at arbejde på kontoret. Sygefraværet er dog ikke blevet meget mindre med detJeg er ganske givet også meget lidt syg, som i nærmest aldrig, så har den holdning at du arbejder hvis du kan. Så er der selvfølgelig de arbejdspladser som er helt håbløse med arbejdsmiljøet men det er en helt anden sag.

    Som sådan er jeg ligeglad med at folk er syge, så længe det ikke går udover mig. Jeg blander mig dog ikke i det, da det er chefens job  

    En af dem der er syg, og som i øvrigt ikke er ofte syg, har dog galdesten. Den er godkendt :) Det er ikke noget jeg vil bytte med.

    Whispering Horse 6-10-20 21:19

  • ★★★★★★0

    Den eneste grund til, at vi ikke har mere forældretid, er pga. Mads diabetes. Der er en udpræget angst i vores familie/venner for at passe ham, da alle er bange for at der skal ske noget. Det er faktisk pisse frustrerende. Vi trænger i virkeligheden SÅ meget til et weekendophold, uden at skulle tænke og forholde os til den forbandede sygdom. Den er ikke slem i sig selv, det er mere at ingen tør passe ham. Vi nærmer os to år uden at kunne tage ud at spise og i biografen etc. 

    davenport 6-10-20 21:39

  • ★★★★★★0

    Nå, læser sgu lige at Eddie Van Halen er død af kræft. Anede ikke han var syg. Hørte meget Van Halen i 80’erne, hvor jeg faldt for deres musik da jeg hørte Why Can’t This Be Love. 

    T. Nielsen 6-10-20 21:44

  • 0

    Det er en af de personer som havde sin storhedstid for nogle årtier siden og som i hvert fald jeg havde glemt og ikke tænkt på og så lige pludselig er han død. Deres musik er jeg ikke så meget til, men de var naturligvis et stort navn i 80erne og haft deres aftryk på musikken.

    Whispering Horse 6-10-20 22:24

  • ★★★★1

    Det hænger givet så også sammen med, at vi ofte arbejder forskudt.

    Det samme her. Jeg arbejder dag og konen aften, så jeg er altid stavnsbundet når hun er på arbejde, i hvertfald nogle år endnu. Og de sjældne gange hvor hun er hjemme, der prøver vi lige at være en familie sammen.

    Åkepool 7-10-20 08:43

  • ★★★★★★0

    Det samme her. Jeg arbejder dag og konen aften, så jeg er altid stavnsbundet når hun er på arbejde, i hvertfald nogle år endnu. Og de sjældne gange hvor hun er hjemme, der prøver vi lige at være en familie sammen.

    Helt så slemt er vores ikke. Altså dag og nat. Men hun har 2-4 gange om ugen først fri kl 18.15 eller 19.00, så hun kommer hjem, når vi har spist aftensmad og børnene enten er stærkt på vej til at skulle gøres klar til at sove eller når de faktisk ligger i sengen. Så kan jeg jo ikke forlange at hun "bare" overtager alt og så er jeg smuttet (eller det ville jeg ikke være bekendt at gøre ret tit). Så klokken bliver ofte 20.30 eller senere, før vi ligesom kan "slappe" helt af og gøre vores egne ting, så at sige. Så arbejder hun hver 2. weekend og jeg hver 4. Så vi har kun en hel weekend sammen, hvilket gør den ret så "hellig". Men det begrænser i sig selv lysten til fester, når jeg ved at jeg skal være på og alene fra morgenstunden med begge piger, de weekender hun jobber og de weekender jeg er på job, giver det sig selv.

    Heldigvis starter hun et nyt job her til den 1. nov. Ingen weekend vagter og altid fri kl 15.00 hver dag (lidt tidligere om fredagen vistnok). Det er kun et vikariat, men det lever vi med. Desuden er vi også snart godkendt til at modtage plejebørn, så er arbejdet jo en del hjemme i en periode.

    T. Nielsen 7-10-20 09:10

  • ★★★★0

    Heldigvis starter hun et nyt job her til den 1. nov. Ingen weekend vagter og altid fri kl 15.00 hver dag (lidt tidligere om fredagen vistnok).

    Sooo nice.

    Min kone har ikke haft meget fri overhovedet det sidste halve år. Enkelte dage ind imellem og så har hun altid vagttelefonen, som i altid, så selv på hendes få fridage, har hun ikke rigtigt fri.

    Så det gør jo automatisk at jeg nærmest hele tiden er på drengene og hvad der hører til det. Jeg kan også mærke at hun arbejder mere og jeg har ALDRIG været så træt som de sidste 3-4 måneder.

    Når drengene er smidt i seng, falder jeg i søvn 20 minutter inde i alt hvad jeg ser, om det er godt eller dårligt, jeg kan ikke holde mig vågen. Jeg skal i gang med 4. aften i træk med en af de film jeg har fået anbefalet fra 2019.

    Så vi glæder os begge til at hun får lidt mere fri og stopper med telefonen :) 

    Og det er ikke brok, bare en konstatering, for hun/vi har selv sagt god for at hun giver den en skalle på arbejdet i en tid, af forskellige årsager.

    Åkepool 7-10-20 09:24

  • ★★★★★★0

    Hvordan kører det der med plejebørn? Vores nabo har to, som er søskende, og det er hendes fuldtidsarbejde. Hvordan vil i køre det?

    davenport 7-10-20 09:45

  • ★★★★★★2

    Hvordan kører det der med plejebørn? Vores nabo har to, som er søskende, og det er hendes fuldtidsarbejde. Hvordan vil i køre det?

    Vi mangler stadig at få lavet et match, så man ved hvad der passer tïl os. Men med mindre børn selv, har vi et ønske om at et plejebarn skal være max 1 år gammelt og det har vi fået fortalt, at det virker fornuftigt og det rette. Derudover er det svært at vide så meget mere. Eller jo, vi bliver det man kalder en almen plejefamilie, hvilket vi selv ønsker og som nok også vil være det vi bliver godkendt til. Også igen pga vi selv har mindre børn. Dvs man har de børn der (på papiret) nok vil være de mindst krævende i forhold til hvad man skal kunne og hvad man skal kunne rumme som familie. Om en af os skal gå hjemme fuldtids, ved vi jo naturligvis ikke helt endnu, men med en på max et år, så vil det nok blive et krav det første år eller to. Det vil Anette også gerne og da jeg i forvejen har det mest fleksible arbejde (også med hendes nye hun snart stater på), så giver det mest mening. Men alt efter hvordan det går og om vi kan få et lille barn med udviklingstraumer til at trives godt, er det ikke umuligt vi gerne vil have en mere om et par år. Vi har huset til det. Vores piger glæder sig også, så vi må se hvor den lander. Umiddelbart er jeg dog ret sikker på vi bliver godkendt, hvad vi også har fået kraftige antydninger om.

    T. Nielsen 7-10-20 14:49

  • ★★★★★★1

    Vi mangler stadig at få lavet et match, så man ved hvad der passer tïl os. Men med mindre børn selv, har vi et ønske om at et plejebarn skal være max 1 år gammelt og det har vi fået fortalt, at det virker fornuftigt og det rette. Derudover er det svært at vide så meget mere. Eller jo, vi bliver det man kalder en almen plejefamilie, hvilket vi selv ønsker og som nok også vil være det vi bliver godkendt til. Også igen pga vi selv har mindre børn. Dvs man har de børn der (på papiret) nok vil være de mindst krævende i forhold til hvad man skal kunne og hvad man skal kunne rumme som familie. Om en af os skal gå hjemme fuldtids, ved vi jo naturligvis ikke helt endnu, men med en på max et år, så vil det nok blive et krav det første år eller to. Det vil Anette også gerne og da jeg i forvejen har det mest fleksible arbejde (også med hendes nye hun snart stater på), så giver det mest mening. Men alt efter hvordan det går og om vi kan få et lille barn med udviklingstraumer til at trives godt, er det ikke umuligt vi gerne vil have en mere om et par år. Vi har huset til det. Vores piger glæder sig også, så vi må se hvor den lander. Umiddelbart er jeg dog ret sikker på vi bliver godkendt, hvad vi også har fået kraftige antydninger om.

    Sejt - lyder som perfekte rammer for et udfordret barn. :-)

    Wayne 7-10-20 14:54

  • ★★★★★★0

    Det bliver spændende at følge med i :)

    Jeg har tit tænkt på, hvad vores nabo egentlig tjener. Manden er kørende sælger, tror jeg. Og jeg skulle hilse og sige, at de ikke mangler noget. Selv vinduespudser jævnligt. Det er vidst noget med, at det kommer an på hvor skadet barnet er. Og de to de har, mangler 2-3 stykker for at have 52, i hvert tilfælde. Der var nogle sager oppe for et års tid siden, hvor nogle plejefamilier gjorde det værre end det reelt var, så de ikke gik ned i løn. Jeg kan se, at der ca. hver 3. måned er besøg fra kommunen. Altså forstået på den måde, at de samtaler med en sagsbehandler. Men hun skal jo også stå til rådighed, hvis de ringer fra skolen. Jeg kan se, at de er ved at udfase, for børnene er oftere hjemme ved deres forældre i weekenderne end de har været.

    davenport 7-10-20 16:30

  • ★★★0

    Umiddelbart vil det flest nok mene at plejefamilier tjener ret godt, men man skal tænke på at det er et fuldtidsarbejde 24 timer i døgnet og der er ikke noget med ferier og den slags. Af anbringelsesmuligheder skulle det derfor også være den billigste.

    Og med "Børnenes Statsminister" som ligefrem proklamer at der skal være flere tvangsfjernelser, så er det sikkert en udmærket branche at gå ind i. Så må man bare håbe at de gør det for børnenes skyld og ikke bare for pengene.

    Aranyhajú Nyárszépe 7-10-20 18:19

  • 0

    Jeg er bekendt med en familiefar der har et plejebarn, som kalder det en "god forretning". Og der er også plads til ferie. Men han siger dog også at man er nød til at have hjertet med, ellers går det bare ikke. 

    Men der er nok mange penge i plejebørn, og det vil utvivlsomt tiltrække personer med knap så gode intentioner - desværre.

    Popeye 7-10-20 18:47

  • ★★★0

    Jeg er bekendt med en familiefar der har et plejebarn, som kalder det en "god forretning". Og der er også plads til ferie. Men han siger dog også at man er nød til at have hjertet med, ellers går det bare ikke. 

    Men der er nok mange penge i plejebørn, og det vil utvivlsomt tiltrække personer med knap så gode intentioner - desværre.

    Du har ret. De er omfattet af ferieloven kan jeg se. Det mente jeg ellers ikke.

    Aranyhajú Nyárszépe 7-10-20 18:57

  • ★★★★★★0

    Det er nogle velfortjente nobelpriser. 

    I kemi er det CRISPR-folkene, og CRISPR har mulighed for at revolutionere verden og bla Roger Penrose i fysik. 

    Guldager 7-10-20 19:08

  • ★★★★★★0

    Ja, de skulle have guldmedaljer tillige! 

    davenport 7-10-20 20:13

  • ★★★★★★0

    Jeg sidder og er ked af at Laurie Holden er 50. Det er jo alt for gammel for en som jeg... 

    davenport 7-10-20 22:51

  • ★★★★★★0

    Teasertrailer til Marco Effekten;

    www.nfbio.dk/film/marco-effekten

    Ulrich Thomsen ligner, som ventet, mere den Carl Mørch jeg havde forestillet mig mens jeg læste bøgerne.

    Wayne 8-10-20 10:30

  • ★★★★★★0

    Teasertrailer til Marco Effekten;

    www.nfbio.dk/film/marco-effekten

    Ulrich Thomsen ligner, som ventet, mere den Carl Mørch jeg havde forestillet mig mens jeg læste bøgerne.

    Lige en teasertrailer mere;

    www.youtube.com/watch

    Retfærdighedens Ryttere. 

    Anders Thomas Jensens nye film har allerede i teaseren et par herlige referencer til hans egen Blinkende Lygter - knytnæveslaget på næsen og amokskydning af Nicolas Bro i fraværet af afdøde Ole Thestrup.

    Sjovt ser det ud.

    Wayne 8-10-20 11:07

  • ★★★★1

    Ulrich Thomsen ligner, som ventet, mere den Carl Mørch jeg havde forestillet mig mens jeg læste bøgerne.

    Han ligner jo bare sig selv?

    Sjovt ser det ud.

    Det gør det sgu!

    Mikkelsen og Kaas er også bare fænomenale til den slags komik. Og de andre er heller ikke dårlige.

    Åkepool 8-10-20 11:27

  • ★★★★★★1

    Han ligner jo bare sig selv?

    Som er tættere på min forestilling om en ældre, plaget politibetjent - end Kaas var, især i de første film.

    Mikkelsen og Kaas er også bare fænomenale til den slags komik. Og de andre er heller ikke dårlige.

    Præcist :-)

    Wayne 8-10-20 11:37

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen