Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★0

    Donald Trump holder pressemøde efter sin Corona-sygdom og er nu frisk som en havørn! :D

    youtu.be/jCj6_NQQhwE

    NightHawk13-10-20 15:11

  • ★★★★★★0

    Har gået og nøkket med mit anlæg de sidste par dage. Var egentlig gået over til stereo, men så savnede jeg noget ekstra, så fik koblet baghøjtalerne og centeren til igen. Det var en stor fornøjelse, og nu skal jeg have købt noget nyt kabel, så jeg kan smide noget bag-center på også.

    Vi havde så besøg af nogle venner til aften, og manden, som vi kun har mødt en gang før, viste sig at interessere sig for lyd. Så jeg gav ham lige en tur i stuen. Da jeg så skruede ned sagde han "Det var sgu godt du skruede ned, jeg har noget med mine ører" :D Det vidste jeg jo ikke. Men det blødte i det mindste ikke..

    davenport13-10-20 20:48

  • ★★★★★★0

    Nå, sønnike faldt i søvn helt uden brok og problemer...så må vi se om det også holder, hvis han vågner i nat.

    ----

    Vi har malet vores døre hvide og købt nye dørgreb, men de dørgreb passer ikke! Det er fandeme irriterende. Vi har selvfølgelig kun åbnet to af dørgrebs-pakkerne, men er faktisk ikke sikker på, at vi kan finde nogen, der passer, fordi det er et gammelt låsesystem med en mærkelig nøgle til...

    Guldager13-10-20 21:13

  • ★★★★★★0

    Faktisk er mit første minde, at min mor klippede min sut over, henover hårsækken i min fars frisørforretning. Det har jeg sgu aldrig glemt. Der var ikke giraffer involveret :D 

    Min datter fik et hamster, den mellemste et modellervokssæt og den lille har ikke brugt sut, så vi skylder på den konto. 

    Vi har noget familie i USA, og de begyndte at dyppe deres søns sut i sennep. Det er alligevel ret alternativt :D  

    davenport13-10-20 21:20

  • ★★★★★1

    Vi har noget familie i USA, og de begyndte at dyppe deres søns sut i sennep. Det er alligevel ret alternativt :D  

    Ja, normalt bruger man jo chilisauce. ;) 

    Lars!14-10-20 06:14

  • ★★★★★★1

    Vi har noget familie i USA, og de begyndte at dyppe deres søns sut i sennep. Det er alligevel ret alternativt :D  

    Ikke mere alternativt end man også gjorde det her i dk engang. Min mor har tit fortalt mig om, at det var hvad sundhedsplejersken (eller hvad en sådan blev kaldt dengang) anbefalede hendes forældre da hun skulle vænnes af med at bruge sut.

    T. Nielsen14-10-20 07:39

  • ★★★★0

    Det er alligevel ret alternativt :D  

    Men det er jo USA, hvor nogle også går med deres børn i snor.

    Åkepool14-10-20 08:38

  • ★★★0

    Her til morgen er jeg lidt ør i halsen og snottet løber. Forhåbentligt går det i sig selv igen og jeg har heller ikke feber endnu, men ved af erfaring at det for mig nogen gange er forstadiet til influenza. Med Corona i mente, må jeg heller selvisolere mig i dag, til jeg er sikker på det ikke er noget.

    Aranyhajú Nyárszépe14-10-20 08:38

  • ★★★★0

    God bedring :) 

    Åkepool14-10-20 08:46

  • ★★★★0

    Her til morgen er jeg lidt ør i halsen og snottet løber. Forhåbentligt går det i sig selv igen og jeg har heller ikke feber endnu, men ved af erfaring at det for mig nogen gange er forstadiet til influenza. Med Corona i mente, må jeg heller selvisolere mig i dag, til jeg er sikker på det ikke er noget.

    Jeg havde masser af snot og hovedpine i mandags, så jeg bestilte tid til drive-in covid test for en sikkerhedsskyld. Hvis det havde udviklet sig til en full blown influenza eller forkølelse, så gad jeg ikke ligge med uvisheden om Corona.

    Prøvesvaret kom allerede 22 timer efter testen, og der var ingen covid påvist, så nu kan jeg nyde min forkølelse i fred :)

    dyg14-10-20 09:01

  • ★★★★★★0

    Men det er jo USA, hvor nogle også går med deres børn i snor.

    Tør jeg sige det.....Man har også brugt “snor” (seler er måske et bedre ord:) til små børn i dk. Jeg har billeder fra min barndom hvor det altså ses:-/ Ved ikke om det var alment dengang. Men det var dog åbenbart noget man kunne købe:-O

    T. Nielsen14-10-20 09:04

  • ★★★★★★0

    God bedring i to, forkølelse eller ej.

    T. Nielsen14-10-20 09:05

  • ★★★0

    I dag går gåturen omkring Lars Ulrichs sommerhus. Virkelig en flot tur ud til grenen. www.tv2nord.dk/frederikshavn/liebhaverluksus-i-skagen-her-er-danmarks-dyreste-sommerhus

    MadMartigan14-10-20 09:20

  • ★★★★0

    Tør jeg sige det.....Man har også brugt “snor” (seler er måske et bedre ord:) til små børn i dk.

    Ja brugt, som i datid ;)

    Vi er blevet klogere, ikke at det er noget jeg nogensinde har set her i DK.

    Åkepool14-10-20 09:55

  • ★★★★★0

    Snor/seler er sgu leget smart til små børn i USAs kaos. Jeg hat kun set det i storbyer, forlystelsesparker og lignende, hvor jeg heller ikke ville turde slippe min 2-årige “fri”, hvis det var mig. Der er simpelthen så stort et mylder af mennesker, hvilket ikke er så fedt kombineret med en unge, der gerne bare tonser afsted.

    David Lund14-10-20 09:58

  • ★★★★0

    I dag går gåturen omkring Lars Ulrichs sommerhus. Virkelig en flot tur ud til grenen. www.tv2nord.dk/frederikshavn/liebhaverluksus-i-skagen-her-er-danmarks-dyreste-sommerhus

    Og nu er det sgu sat helt ned til 15.500.000,-

    Så du kan overveje at købe det, hvis det ser godt ud indvendigt :) 

    Åkepool14-10-20 09:59

  • ★★★★★★1

    Ja brugt, som i datid ;)

    Vi er blevet klogere, ikke at det er noget jeg nogensinde har set her i DK.

    Ja heldigvis da:) Jeg har heller ikke set det uden på et par billeder fra da jeg var lille. Husker jeg engang datede en 9 år yngre pige (hun var 17 da vi fandt sammen og vi var sammen i næsten 8 år), hvordan hun skreg af grin da hun så mig som lille med snor på, som var jeg en hund morede hun sig over. Indtil der havde jeg faktisk aldrig tænkt over hvor bizart det egentlig måske var:D

    T. Nielsen14-10-20 10:00

  • ★★0

    Mine forældre havde en sele til mig, syntes jeg at huske fra billeder. Den mindede lidt og det lort der hører til lederhosen med en rem bagom som en slags tøjler som man kender det fra hest. Er dog ret sikker på det mere var en balance hjælp, så jeg så ikke smadrede mit ansigt da jeg skulle lærer at gå, end en "hold styr på" anordning.

    HelmerJ14-10-20 10:24

  • ★★★★★★0

    Det har under alle omstændigheder været en god ide, lige med dig :D

    davenport14-10-20 10:28

  • ★★★★★★0

    Mine forældre havde en sele til mig, syntes jeg at huske fra billeder. Den mindede lidt og det lort der hører til lederhosen med en rem bagom som en slags tøjler som man kender det fra hest. Er dog ret sikker på det mere var en balance hjælp, så jeg så ikke smadrede mit ansigt da jeg skulle lærer at gå, end en "hold styr på" anordning.

    Det faktisk rigtigt, det kunne godt minde lidt om sådan noget tyroler udstyr:D

    T. Nielsen14-10-20 10:32

  • ★★★★★★0

    Jeg forstår ikke lige det der internet/wi-fi. Min kone klagede over at vores wi-fi var blevet dårligere efter jeg havde sat det der Mesh system op.

    Først blev jeg egentlig nok lidt irriteret, at nu havde jeg smidt så mange penge ud på nyt wi-fi og kunne endelig streame nede på filmværelset. Generelt kunne jeg også se at min mobil/pc var hurtigere til at åbne sider. Så troede det var noget brok uden hold.

    Hun ser en serie fra Viaplay og jeg har nu prøvet at se med. Hun har sgu ret. Uanset om hun bruger sin IPad eller IPhone, så stopper serien 5-6 gange på en halv time og loader (før i tiden var det max 1-2 gange på samme tid). Når jeg speedtester har vi langt mere hastighed i stuen end tidligere (10-15 down før, mod 40-50) og de par gange jeg har set The Orville via min IPhone fra netop Viaplay, har problemet ikke været der??? Jeg fatter nada?!?!

    T. Nielsen14-10-20 10:40

  • ★★0

    Kiggede lige på det, de hedder gå seler og fås endnu. Jeg kan ikke se problemet i børn med seler på, så længe det ikke er kombineret med en flexline eller mundkurv.

    Men hvad ved jeg, jeg er også frisk på vi geo-tagger de demente, så vi kan udgå at der står en 90årig dement på køgebugt motorvejen og forsøger at tage den på stop tilbage til 1930erne

    HelmerJ14-10-20 10:42

  • ★★★★★★0

    Om det er godt, skidt eller midtimellem skal jeg ikke kunne svare på. I forhold til mine egne børn, ville det blot have været totalt værdiløs. De begyndte at gå helt uden at støtte sig til noget da de var henholdvis 10 og 11 måneder gammel. Men de har altid været god til at lytte og forstå, så de ikke rendte af sted. Så har egentlig aldrig været nervøs for at de skulle smutte ud på vejen. 

    T. Nielsen14-10-20 10:49

  • ★★1

    Jeg forstår ikke lige det der internet/wi-fi. Min kone klagede over at vores wi-fi var blevet dårligere efter jeg havde sat det der Mesh system op.

    Først blev jeg egentlig nok lidt irriteret, at nu havde jeg smidt så mange penge ud på nyt wi-fi og kunne endelig streame nede på filmværelset. Generelt kunne jeg også se at min mobil/pc var hurtigere til at åbne sider. Så troede det var noget brok uden hold.

    Hun ser en serie fra Viaplay og jeg har nu prøvet at se med. Hun har sgu ret. Uanset om hun bruger sin IPad eller IPhone, så stopper serien 5-6 gange på en halv time og loader (før i tiden var det max 1-2 gange på samme tid). Når jeg speedtester har vi langt mere hastighed i stuen end tidligere (10-15 down før, mod 40-50) og de par gange jeg har set The Orville via min IPhone fra netop Viaplay, har problemet ikke været der??? Jeg fatter nada?!?!

    Tag i Silvan og køb en Ifixer, den minder i udseende meget om en hammer og er fantastisk til at udbedre fejl på Iting. Det kan også bare være Viaplay der ikke har kapacitet nok på båndet til din lokale central. Prøv uden for normal "sendetid" og det er lige så slemt

    HelmerJ14-10-20 10:50

  • ★★★★★★0

    Tag i Silvan og køb en Ifixer, den minder i udseende meget om en hammer og er fantastisk til at udbedre fejl på Iting. Det kan også bare være Viaplay der ikke har kapacitet nok på båndet til din lokale central. Prøv uden for normal "sendetid" og det er lige så slemt

    Ifixer? Har jeg aldrig hørt om:D Men vil da kigge på det. Tak. Har selv spekuleret på om det er hos Viaplay det ligger. Så synes jeg bare det er underligt at det er blevet værre efter vi har fået bedre wi-fi og jeg ikke selv har oplevet det. Men må snart tjekke The Orville ud igen og se om det også er begyndt at skabe sig for mig. Det kan jo totalt ødelægge glæden ved at se film/serier hvis den kører så ringe.

    T. Nielsen14-10-20 10:55

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen