Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Torsdag, uden filmanmeldelser - trist.

    Wayne15-10-20 09:13

  • ★★★★★1

    Jeg tænkte at nedenstående måske havde interesse. :)

    DR2 har i hele denne uge fokus på den danske filmhistorie og de bølger og succeser, der har været siden stumfilmens begyndelse. Så hver aften viser de forskellige dokumentarer kl. 20. De sidste tre dage har de følgende programmer været vist og de kan ses til og med 12 oktober 2021:

    Når dansk film går over grænsen (om sex på film)

    www.dr.dk/drtv/program/naar-dansk-film-gaar-over-graensen_216351

    Idioterne der startede Festen (om Dogme stilen)

    www.dr.dk/drtv/program/idioterne-der-startede-festen_214958

    Sex, sensationer og superstjerner - Historien om dansk stumfilm

    www.dr.dk/drtv/program/sex-sensationer-og-superstjerner-_-historien-om-dansk-stumfilm_210873

    I forbindelse med sidstnævnte dokumentar viste DR2 også den danske stumfilms-klassiker Himmelskibet fra 1918, som er en slags dansk udgave af Jens Lyn. Filmen kan ses på DR til og med 12 november 2020.

    www.dr.dk/drtv/program/himmelskibet_213723

    NightHawk15-10-20 14:09

  • ★★★3

    I forbindelse med sidstnævnte dokumentar viste DR2 også den danske stumfilms-klassiker Himmelskibet fra 1918, som er en slags dansk udgave af Jens Lyn. Filmen kan ses på DR til og med 12 november 2020.

    www.dr.dk/drtv/program/himmelskibet_213723

    Eller hele tiden på stumfilm.dk

    www.stumfilm.dk/stumfilm/streaming/film/himmelskibet

    Steffan Rasmussen15-10-20 14:20

  • ★★★★★0

    Eller hele tiden på stumfilm.dk

    www.stumfilm.dk/stumfilm/streaming/film/himmelskibet

    Ok, jamen det er jo så selvfølgelig også en mulighed. :) 

    NightHawk15-10-20 14:23

  • ★★★★★★0

    Har været i biffen med fruen og pigerne og se Far Til 4 og Vikingerne. En rigtig dårlig film, som forventet. Men noget rigtig skidt, når også pigerne finder den dårlig. Som min den største på 7 sagde, at Harry Potter vil hun give 10/10 (de har set de 4 første), men den her kun 3/10. Den var ikke særlig god far:-/

    Nå, men billetterne var i det mindste dem vi havde vundet herinde og så fik vi da alligevel støttet biffen med 200 kr på slik og drikkelse. 

    T. Nielsen15-10-20 14:54

  • ★★★★★0

    Har været i biffen med fruen og pigerne og se Far Til 4 og Vikingerne. En rigtig dårlig film, som forventet. Men noget rigtig skidt, når også pigerne finder den dårlig. Som min den største på 7 sagde, at Harry Potter vil hun give 10/10 (de har set de 4 første), men den her kun 3/10. Den var ikke særlig god far:-/

    Nå, men billetterne var i det mindste dem vi havde vundet herinde og så fik vi da alligevel støttet biffen med 200 kr på slik og drikkelse. 

    Ævs. Kristians anmeldelse her på Moovy har ellers gjort, at jeg nok ser den med min dreng på 9 år her på lørdag. Han måtte vælge mellem den og Familien Bigfoot - ingen af dem ser særligt stærke ud, men håber nu stadig på en bedre oplevelse end dig med den nye Far Til Fire.

    David Lund15-10-20 16:57

  • ★★★★★★0

    Ævs. Kristians anmeldelse her på Moovy har ellers gjort, at jeg nok ser den med min dreng på 9 år her på lørdag. Han måtte vælge mellem den og Familien Bigfoot - ingen af dem ser særligt stærke ud, men håber nu stadig på en bedre oplevelse end dig med den nye Far Til Fire.

    Det håber jeg i får. At jeg selv fandt det var det værste l**t gør mig intet. Men når ens to på 5 og 7 år også keder sig. Muligt den gør sig bedre hos en på 9? Jeg synes blot ikke den byder på meget andet end forloren snak snak snak, meget lidt fortælling og med næsten ingen gode passager med “gang i den”. Det er ikke engang fordi jeg forlanger Hollywood tempohysteri som deres børnefilm indimellem har. Men lidt må der sgu gerne se. At følge Brygmann bruge 5-10 minutter på at skære grimasser mens han putter Bodil i en kasse, er altså ualmindeligt langtrukken. 

    T. Nielsen15-10-20 17:08

  • ★★★★★0

    Det håber jeg i får. At jeg selv fandt det var det værste l**t gør mig intet. Men når ens to på 5 og 7 år også keder sig. Muligt den gør sig bedre hos en på 9? Jeg synes blot ikke den byder på meget andet end forloren snak snak snak, meget lidt fortælling og med næsten ingen gode passager med “gang i den”. Det er ikke engang fordi jeg forlanger Hollywood tempohysteri som deres børnefilm indimellem har. 

    Hvordan har du det med de andre nye Far Til Fire film? Hvis du da har set nogen af dem. Personligt finder jeg de fleste dårlige, men der er enkelte hæderlige film imellem. Især Tilbage Til Naturen husker jeg som ganske ok.

    David Lund15-10-20 17:10

  • ★★★★★★0

    Hvordan har du det med de andre nye Far Til Fire film? Hvis du da har set nogen af dem. Personligt finder jeg de fleste dårlige, men der er enkelte hæderlige film imellem. Især Tilbage Til Naturen husker jeg som ganske ok.

    Jeg er ikke sikker på, at jeg har set en hel af nogen af dem. Har set nogle af de helt gamle for mange år siden, men mindes ikke jeg var imponeret der heller med måske undtagelse af en. De kan dog have en nostalgisk effekt (eller hvad man kalder det, da de er langt ældre end mig?), da det er sjovt at dk fra dengang. Husker jeg så Far til Fire og Ulveungerne (tror jeg den hed) i bio som barn. Den kunne jeg godt lide og var også den første Lille-Per film jeg så. Har dog næppe set den siden. 

    T. Nielsen15-10-20 17:18

  • ★★★★★1

    Spitting Image er tilbage med deres satiriske look på verden, og med groteske dukker.

    Episode 1

    Episode 2

    Elwood15-10-20 17:29

  • ★★★★★0

    T. Nielsen - Aight. Tak for svar i hvert fald. Er stadig meget i tvivl, men nu hat han jo fået valget og valgt den film, så er der ingen vej tilbage! =)

    David Lund15-10-20 18:59

  • ★★★★★★0

    T. Nielsen - Aight. Tak for svar i hvert fald. Er stadig meget i tvivl, men nu hat han jo fået valget og valgt den film, så er der ingen vej tilbage! =)

    Jeg krydser fingre:)

    T. Nielsen15-10-20 20:12

  • ★★★★★★1

    Har været i biffen med fruen og pigerne og se Far Til 4 og Vikingerne. En rigtig dårlig film, som forventet. Men noget rigtig skidt, når også pigerne finder den dårlig. Som min den største på 7 sagde, at Harry Potter vil hun give 10/10 (de har set de 4 første), men den her kun 3/10. Den var ikke særlig god far:-/

    Nå, men billetterne var i det mindste dem vi havde vundet herinde og så fik vi da alligevel støttet biffen med 200 kr på slik og drikkelse. 

    Børn har altid ret ;-)

    Wayne15-10-20 20:19

  • ★★★★★★0

    Børn har altid ret ;-)

    Deres mening om en børnefilm kan i hvert fald være ret vægtigt:D

    T. Nielsen15-10-20 20:21

  • ★★★★★★0

    4. coronatest...ondt i halsen som eneste symptom, men man må jo tage det alvorligt. Skulle ellers både bar og restaurant i aften og i svømmehal med sønnike i dag.

    Guldager16-10-20 10:04

  • ★★★0

    Tror også det er godt for en selv at vide at man ikke har Corona, så man ikke går og bliver bekymret over det.

    Jeg var der i går formiddags og der var allerede svar om aftenen. Den var heldigvis også negativ. Har det efterhånden fint igen, men nu er jeg dog begyndt at hoste en del.

    Aranyhajú Nyárszépe16-10-20 10:23

  • ★★0

    Corona spørgsmål! Disclaimer, hvis du læser dette som andet end et nysgerrig spørgsmål, så er det ikke henvendt til dig! 

    Jeg kender personligt én som har været syg, han havde voldsom mande-influenza lignende symptomer i ca 12timer. Perifert kender jeg yderligt 2 som er testet positive for antistoffer, de har begge haft så svage symptomer de ikke præcist ved hvornår de var syge. 

    Hvor tæt har du haft pandemien inde på livet?

    HelmerJ16-10-20 11:03

  • ★★★★0

    Corona spørgsmål! Disclaimer, hvis du læser dette som andet end et nysgerrig spørgsmål, så er det ikke henvendt til dig! 

    Tæt. En af min kærestes gamle kollegaer, som vi har hygget meget med efter kæresten skiftede arbejde, døde af lortet efter at have været i koma i flere uger. Flere af mine kollegaer har også haft det, nogle har først fundet ud af det ved antistof tests, andre har været godt medtaget.

    Og så har Maynard James Keenan været hårdt ramt af senfølger, der gør han stadigvæk hoster rigtigt meget, selvom det er et halvt år siden han var syg.

    dyg16-10-20 11:07

  • ★★★★★★0

    En kollega og en elev, ellers ikke. 

    Eleven havde ingen symptomer og blev kun tjekker pga af en pårørende. Hun havde ingen anelse. Jeg skulle også testes på den baggrund. Kollegaen var hjemme i 4 uger med sygdom.

    Der ud over 3 test på baggrund af symptomer, alle negative. 

    Guldager16-10-20 12:25

  • ★★★★★★1

    Jeg blev sandsynligvis smittet i marts måned. Jeg har ikke været i stand få det bekræftet, fordi jeg blev ramt så tidligt.

    Jeg var sygemeldt fra arbejdet i cirka 1½ år, men var reelt syg i noget der ligner 1½ måned, hvor jeg blev nødt til at blive hjemme, for at sikre at jeg ikke smittede andre. Symptomerne startede med at min vejrtrækning begyndt at pive, et par dage med feber og så ellers uge efter uge med stærk hoste, så slem at min krop spasmede efter hosteanfald, mens det var værst.

    Hosten er stadig ikke helt væk og i månederne efter, har jeg været uden energi, hvilket vil sige at selv mit arbejde, som kun er 26 timer/fire dage om ugen, var nok til at gøre mig helt flad, så jeg brugte altid mine onsdage og lørdage på at sove. Samtidig fik jeg interessante følger, som sandsynligvis er fordi jeg dårligt kunne gå udenfor i så lang tid og det var overfladiske blodpropper i benet. I bund og grund opfører ens blodårer sig som om, at der er gået betændelse i dem, hvilket gør pikkeondt og tager evigheder, før det forsvinder.

    På nuværende tidspunkt er der en smule hosten tilbage, hvilket kun dukker op under bestemte omstændigheder og mit energiniveau nærmer sig normalen igen, selvom der lejlighedsvis kan presses en lur ind, når jeg kommer hjem fra job.

    På grund af timingen, var der ikke corona-tests til rådighed, før jeg var blevet rask nok til fysisk at gå på arbejde igen og da antistoftests dukkede op, var det ved at være så længe siden jeg var syg, at det ikke var sikkert at det ville give et svar, samtidig med at der i forvejen er en vis usikkerhed forbundet med dem. Lungedelen har jeg heller ikke rigtigt kunne få testet, da der har været lukket for den del for alle andre end corona-patienter i en lang periode.

    Så, måske var det corona, jeg ved det ikke, men min læge mener at det er meget sandsynligt at det var.

    Zero Cool16-10-20 12:45

  • ★★★★★★1

    Jeg er gået i gang med et lidt større projekt: at revurdere mine stemmer på IMDb.

    Jeg har altid forsøgt at træde et enkelt skridt baglæns, når jeg har givet en stemme og forsøgt at se lidt "objektivt" på filmene (i mangel af et bedre ord). I løbet af en årrække, er det gået op for mig, at det ikke rigtigt reflekterer hvor sjovt jeg har det med en given film og jeg nok i højere grad burde give en stemme med hjertet i stedet for. Det har bare virket lidt som en uoverskuelige opgave, fordi jeg har naturligvis har afgivet ret mange stemmer i tidens løb.

    Men forleden fandt jeg en times tid og begyndte fra bunden og det viste sig ikke at tage så lang tid, så når jeg har lidt nedetid hist og her, tager jeg et kig på sagerne og det har allerede rykket ret meget rundt på mine 10/10'ere, da jeg også tænker over hvor ofte jeg har lyst til at gense en film.

    Zero Cool16-10-20 13:28

  • ★★★★★★0

    Hvor tæt pandemien har været inde på livet en af selv er nok også et spørgsmål om, hvordan man definerer dette. Som kronisk lungesyg, så føler jeg den desværre tæt på konstant. Jeg er ikke i højrisikogruppe måske, men mine lunger er jo nok mere belastet end gennemsnittet af folk herinde (tror jeg?) Jeg er da også blevet rådet til og har fået både i influenza- og den der lungebetændelse vaccine gratis. Førstnævnte har jeg fået en del år efterhånden.

    Men udover de 2-3 skoler hernede, hvor der har været elever/lærere smittet, så har min ene kollegas store børn skulle testes flere gange, pga der har været smittede i Lalandia hvor de har fritidsjobs. 

    Vores genboer har et vennepar, hvor dens enes far på 65 er død af (eller med) corona. Han var ikke syg i forvejen.

    Et af vores vennepar, der har hendes forældre begge været smittet. Dem kender vi også lidt. De er nok i starten af 60’erne, måske lidt yngre. Hun er sygeplejeske og var så vidt jeg husker, 1 ud af 35 smittede på en afdeling på det lokale hospital. De har dog ingen følger og har ikke været voldsomt syge, så vidt jeg ved. 

    Min ene søster har en bekendt via jobbet, som skulle være død af corona. Når jeg skriver “skulle”, så er det fordi det var tidligt i pandemien og bilder mig ind at min søster mente hun var i 40’erne. Men siden synes jeg at have læst, at med undtagelse af en ung mand i 30’erne, er der ikke nogen på den alder der er døde?

    Min anden søster har en veninde der er pædagog. Hun blev smittet i april og lider stadig med følger af sygdommen. Kan kun arbejde 8 timer om ugen.

    Nå ja og så blev vi selv kontaktet at en på et kursus min kone og jeg havde deltaget i, var smittet. Vi ved ikke hvem. Der var dog en kvinde der ikke dukkede op på anden del af dette kursus, så måske det var hende. 

    T. Nielsen16-10-20 13:57

  • ★★★★★★4

    Er lige kommet hjem fra en miniferie ved min mor og hendes kæreste. Vi havde jo meget store vanskeligheder i starten, men han har vist sig at være en rigtig dejlig mand, der både vil os og børnene. Det har bare været enormt hyggeligt. De havde skaffet en camp-let, som vi sov i, og som de forærede os, før vi kørte hjem i dag. Og det var på hans opfordring. Han fik også hældt en masse whiskey på mig fra Stauning, som vidst er meget dyrt. Min mor er ret højoktan, og han har bare grebet på hende. Sjovt som ting kan ændres. Eneste problem er at han taler en dialekt af sønderjysk, som jeg har lidt svært ved at forstå. Men så har vi jo Google Translate :D 

    Nu skal det sidste ferie nydes med total afslapning. 

    davenport16-10-20 17:31

  • ★★★★★★0

    Han fik også hældt en masse whiskey på mig fra Stauning, som vidst er meget dyrt.

    Det er min hjembys stolthed! En af mine venner har alle deres whiskyer. Men ja, fik en 25 cl Whisky af min mor til 399 kr.

    Men fedt, at det går godt med din mors kæreste nu. 

    Guldager16-10-20 19:32

  • ★★★★★★0

    Ja, det er lidt vildt! Tror vi drak i alt en halv flaske af forskellige slags. Altså, jeg kan egentlig ikke smage den store forskel, men det er da et skud ud til mig, for at være med på den pt. sprogmode ;)

    davenport16-10-20 19:37

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen