Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Hvis ansigtsbind kan gøre, at jeg kan gå i fred, fordi folk ikke altid genkender mig, så hilser jeg dem mere end velkommen:-D

    Man kan undre sig over (og glædes over) at der endnu ikke er røvere som har benyttes sig af situationen.

    Wayne26-10-20 09:37

  • ★★★★★★1

    Man kan undre sig over (og glædes over) at der endnu ikke er røvere som har benyttes sig af situationen.

    Ja, lad det blive ved det:)

    T. Nielsen26-10-20 09:41

  • ★★★★0

    Hvis ansigtsbind kan gøre, at jeg kan gå i fred, fordi folk ikke altid genkender mig, så hilser jeg dem mere end velkommen:-D

    Kan du da ikke gå i fred normalt? Er det kvinderne?

    Åkepool26-10-20 09:46

  • ★★★★★★0

    Ja, lad det blive ved det:)

    For guds skyld, ja.

    Wayne26-10-20 09:50

  • ★★★★★★0

    Kan du da ikke gå i fred normalt? Er det kvinderne?

    Han er et stakkels MeToo offer ... ;-D

    Wayne26-10-20 09:51

  • ★★★★★★0

    Kan du da ikke gå i fred normalt? Er det kvinderne?

    Præcis....Man risikerer jo at støde på en man tilbage i 90’erne fik taget på låret:D Ej pjat. Men det bare rart at kunne være anonym. Det har jeg altid nydt.

    T. Nielsen26-10-20 09:52

  • ★★★★★★0

    Han er et stakkels MeToo offer ... ;-D

    Jeg kunne i hvert fald påberåbe mig en del. Men jeg har heldigvis ikke følt mig krænket og tænker heller ikke, at dem der har taget på mig eller overraskende kysset mig, har ment det krænkende. Tror ganske enkelt de har fundet mig sød, pæn, fræk eller noget. Du ved, there’s no accounting for taste;)

    T. Nielsen26-10-20 09:56

  • ★★3

    Nu er jeg godt nok ikke brillebærende, så jeg har kun de alm "gener" ved det. 

    Tror det var tilbage i maj, vi havde en kæreste tur til Berlin, hvor der var maskepåbud i alle butikker og offentlig transport, bevars det var da træls at skulle maske op hele tiden, og det var varmet at have på under shopping, men for mig gav det god mening. I løbet af turen torsdag-lørdag, var jeg normaliseret så meget i situationen, at jeg faktisk følte lidt ubehag ved at træde ind på en dansk grillbar på hjemturen hvor der stod 6-8 mennesker på 20m2 uden masker. 

    Med alle de mere eller mindre fornuftige tiltag der er lavet i Danmark, syntes jeg det er hovedrystende dumt at det først er nu der er kommet påbud i supermarkeder og lign, vi løber stakåndet rundt imellem hinanden og mange steder er det ikke fysisk muligt at holde afstand, de fleste holder en fornuftig afstand når vi står i kø. Men når vi passere rund om hinanden i kød&grønt, så er det ikke med den samme agtpågivenhed, vi er jo nød til af overhale når folk ikke er hurtige nok til at vælge imellem svinemarmelade eller racerbane til madpakken. Eller når vi går til kassen og finder ud af der kø, så er der uhensigtsmæssigt mange der bevæger sig ned af gange imod retningen . Mit rationale siger mig, supermarkedet skulle havde være det tredje sted after rockkoncerter og swingeklubber, når det kommer til mundbind.

    HelmerJ26-10-20 09:56

  • ★★★★★★1

    Jeg kunne i hvert fald påberåbe mig en del. Men jeg har heldigvis ikke følt mig krænket og tænker heller ikke, at dem der har taget på mig eller overraskende kysset mig, har ment det krænkende. Tror ganske enkelt de har fundet mig sød, pæn, fræk eller noget. Du ved, there’s no accounting for taste;)

    Jeg har ikke set de udsendelser som kører på TV2, og piger/kvinder fra politiske partier, som har følt sig udnyttet seksuelt. Noget af det er helt sikkert berettiget - og en del er noget af en syg kultur, som klart skal stoppes.

    Men hvorfor sagde de ikke fra dengang? Jeg ved godt at gruppepres og ønsket om at være del af en gruppe har stor betydning.

    Men det virker alligevel underligt at de først vågner op flere år senere - og er forargede over noget de bare kunne lade være med at deltage i - og her taler jeg ikke om voldtægt, men bare om det at de skulle hænge deres undertøj "til tørre".

    Jeg synes det lugter lidt af at være med på en bølge - og hvis de moraliserer om det idag, hvorfor gjorde de så ikke mere, dengang.

    Nå, jeg orker ikke at se de udsendelser - så jeg kan ikke udtale mig skråsikkert om det. Jeg tænker bare på at Sofie Linde, som speedede det hele op, jo netop sagde fra - da hendes grænser blev overtrådt. 

    Man har også selv et ansvar over for sig selv.

    Nå, det var ikke for at starte en diskussion op igen.

    Wayne26-10-20 10:40

  • ★★★★★★0

    Nu er jeg godt nok ikke brillebærende, så jeg har kun de alm "gener" ved det. 

    Tror det var tilbage i maj, vi havde en kæreste tur til Berlin, hvor der var maskepåbud i alle butikker og offentlig transport, bevars det var da træls at skulle maske op hele tiden, og det var varmet at have på under shopping, men for mig gav det god mening. I løbet af turen torsdag-lørdag, var jeg normaliseret så meget i situationen, at jeg faktisk følte lidt ubehag ved at træde ind på en dansk grillbar på hjemturen hvor der stod 6-8 mennesker på 20m2 uden masker. 

    Med alle de mere eller mindre fornuftige tiltag der er lavet i Danmark, syntes jeg det er hovedrystende dumt at det først er nu der er kommet påbud i supermarkeder og lign, vi løber stakåndet rundt imellem hinanden og mange steder er det ikke fysisk muligt at holde afstand, de fleste holder en fornuftig afstand når vi står i kø. Men når vi passere rund om hinanden i kød&grønt, så er det ikke med den samme agtpågivenhed, vi er jo nød til af overhale når folk ikke er hurtige nok til at vælge imellem svinemarmelade eller racerbane til madpakken. Eller når vi går til kassen og finder ud af der kø, så er der uhensigtsmæssigt mange der bevæger sig ned af gange imod retningen . Mit rationale siger mig, supermarkedet skulle havde være det tredje sted after rockkoncerter og swingeklubber, når det kommer til mundbind.

    Helt enig - det var også alt for sent der kom maskepåbud i den offentlige transport.

    Wayne26-10-20 10:43

  • ★★★★★★2

    Men hvorfor sagde de ikke fra dengang?

    Det er jo blevet nævnt et utal af gange i de andre diskussioner og jeg mindes også at have sagt det et par gange: fordi det ikke blev taget seriøst.

    Det er også blevet nævnt flere gange i forbindelse med "udrensningen" hos Ekstra Bladet, i sagen med DR, i nogle af sagerne i partierne, i forbindelse med sagerne mod Weinstein og Cosby, i sagen om Roger Ailes, alle de gange hvor Corey Feldman har råbt op osv. osv. osv. osv. osv.

    Zero Cool26-10-20 10:52

  • ★★★★★0

    Hvor henne?

    Redbubble.com

    De har også vildt mange fede designs til t-shirts osv. Sidst jeg bestilte derfra (nok 5 års tid siden), var jeg rigtig godt tilfreds med størrelse og kvalitet.

    David Lund26-10-20 10:59

  • ★★★★★★0

    Det er jo blevet nævnt et utal af gange i de andre diskussioner og jeg mindes også at have sagt det et par gange: fordi det ikke blev taget seriøst.

    Det er også blevet nævnt flere gange i forbindelse med "udrensningen" hos Ekstra Bladet, i sagen med DR, i nogle af sagerne i partierne, i forbindelse med sagerne mod Weinstein og Cosby, i sagen om Roger Ailes, alle de gange hvor Corey Feldman har råbt op osv. osv. osv. osv. osv.

    Ja - der er nok af ting man kan undre sig over - hvor folk bare fulgte strømmen.

    Men man er jo ikke fritaget for ansvar, bare fordi de andre også gjorde det.

    Fedt at partierne får ryddet op i egne rækker - med hvad med rusture, polterarbend og så videre. Der er vel i det hele taget en kultur som samlet trænger til et eftersyn.

    Wayne26-10-20 11:09

  • ★★★★0

    Redbubble.com

    Uh, der er mange fede.

    Men jeg nøjes med mit Liverpool mundbind, som jeg købte for et godt stykke tid siden, da jeg kunne se hvor det bar hen.

    Åkepool26-10-20 11:10

  • ★★★★★★0

    Synes den med Kevin er fed!

    Jeg holdte inde i Kolding i en times tid, og sad bare og kiggede på folk. De ældre har ikke fattet en skid, kan jeg konstatere. De bar deres mundbind over, ja, munden, ikke næsen. Man skulle have kaldt det mund/næsebind, så ville alle have fanget det.

    davenport26-10-20 13:26

  • ★★★★0

    De ældre har ikke fattet en skid, kan jeg konstatere. De bar deres mundbind over, ja, munden, ikke næsen.

    Ja, det er generelt med de ældre, at de ikke kan finde ud af at bære det rigtigt.

    Det er bare endnu en grund til, at jeg synes det er overkill med alt det mundbindsgejl alle steder.

    Når flere eksperter med ham Paludan i spidsen siger, at 5000 personer skal gå med mundbind korrekt i en uge, for at én person ikke bliver smittet, så virker det sgu lidt ligegyldigt. Og Brostrøm har givet delvist ret i det.

    Andre, som Peter Geisling kan smide højere tal i den pulje, nemlig 1 million der skal gå med det korrekt i en uge, for at undgå at én person bliver indlagt:

    www.youtube.com/watch

    Jeg ved godt at jeg nok står lidt alene med den mening herinde.

    Åkepool26-10-20 13:42

  • ★★1

    Ja, det er generelt med de ældre, at de ikke kan finde ud af at bære det rigtigt.

    Det er bare endnu en grund til, at jeg synes det er overkill med alt det mundbindsgejl alle steder.

    Når flere eksperter med ham Paludan i spidsen siger, at 5000 personer skal gå med mundbind korrekt i en uge, for at én person ikke bliver smittet, så virker det sgu lidt ligegyldigt. Og Brostrøm har givet delvist ret i det.

    Andre, som Peter Geisling kan smide højere tal i den pulje, nemlig 1 million der skal gå med det korrekt i en uge, for at undgå at én person bliver indlagt:

    www.youtube.com/watch

    Jeg ved godt at jeg nok står lidt alene med den mening herinde.

    Må sige at jeg syntes at nogle af tingene ved mundbind virker lidt skørt... hvorfor kun når du går ind og ud fra klassen i en skole og ikke under undervisning.. man skulle mene der er større chance jo længere tid man opholder sig et rum med en smittet, ind når man går forbi en på gangen.

    Weird_J26-10-20 13:47

  • ★★★★0

    man skulle mene der er større chance jo længere tid man opholder sig et rum med en smittet, ind når man går forbi en på gangen.

    Ja da.

    Åkepool26-10-20 13:51

  • ★★★★★★0

    Må sige at jeg syntes at nogle af tingene ved mundbind virker lidt skørt... hvorfor kun når du går ind og ud fra klassen i en skole og ikke under undervisning.. man skulle mene der er større chance jo længere tid man opholder sig et rum med en smittet, ind når man går forbi en på gangen.

    Jeg vil gå ud fra, at det er af samme årsag som at man stadig kan gå i biografen osv. Man sidder typisk og kigger i samme retning allesammen og ofte sidder enten så langt fra hinanden, eller skævt i forhold til hinanden, at man ikke kan hoste hinanden i fjæset.

    Det kan man til gengæld, når man bevæger sig rundt på gangene. Mundbind er jo et alternativ til at kunne holde afstand til hinanden.

    Zero Cool26-10-20 13:56

  • ★★★0

    Jeg skal ikke kunne sige noget som helst om mundbinds effektivitet som værn mod selve smitten. Men jeg synes, at de retningslinjer, der er stillet op, virker til at være med det formål at bruge mundbind der, hvor det uden tvivl virker: som en konstant og meget synlig reminder om at holde afstand, ordentlig hygiejne og så videre.

    Det kan også forklare, hvorfor Brostrøm stod uden kvaler og fortalte, at man sagtens kunne bruge en hjemmesyet version; fordi den direkte effekt af mundbindet er uden nævneværdig størrelse, mens den indirekte effekt er langt vigtigere.

    Det er ikke et værn mod corona, men et værn mod at vi går og bliver lullet ind i den her "nåh ja, så slemt er det heller ikke"-tilstand, fordi vi stadig har under 1000 dødsfald i Danmark.

    Derfor behøver elever heller ikke have dem på, mens de alligevel sidder ned i undervisningen, for der skal underviseren (forhåbentligt) nok sørge for, at der er afstand. Men på gangene bliver de konstant mindet om tiltagene, fordi de ser masker over alt.

    Jeg siger ikke, at det virker - men jeg tror, at det er (i hvert fald en stor del af) idéen med mundbinds-cirkusset.

    HonoDelLoce26-10-20 14:06

  • ★★★★★★0

    Jeg synes faktisk det er lidt sejt at gå med. Jeg ved ikke helt hvorfor. Men man kan se på mange, at de tænker sit. (Det er jeg sådan set ligeglad med!)

    Noget helt andet er hvordan vi skal afvikle julen? Vi plejer at være mellem 12 og 14. Jeg håber at alle forstår, at det ikke lige kan blive som det plejer i år, men tror der er et par stykker, der ikke helt kan acceptere det.

    davenport26-10-20 14:30

  • ★★★★★★0

    Jeg synes faktisk det er lidt sejt at gå med. Jeg ved ikke helt hvorfor. Men man kan se på mange, at de tænker sit. (Det er jeg sådan set ligeglad med!)

    Noget helt andet er hvordan vi skal afvikle julen? Vi plejer at være mellem 12 og 14. Jeg håber at alle forstår, at det ikke lige kan blive som det plejer i år, men tror der er et par stykker, der ikke helt kan acceptere det.

    Vi ved jo endnu ikke om det stadig anbefales at holde sig til kun 10 mennesker i sin omgangskreds til jul, da den foreløbige dato jo er indtil starten af december.

    Det er selvfølgelig kun en anbefaling, så om man går over de 10, er jo op til en selv, men hvis man ikke vil det, er det en god idé at planlægge en mindre jul allerede nu.

    Zero Cool26-10-20 14:40

  • ★★★★★★0

    Præcis. Jeg har ikke noget i mod, at skulle have en mere stille jul, og følge anbefalingerne. Jeg tror ikke regeringen tør fortælle os deres planer endnu. For det ligger lidt i kortene, at de "aflyser" julen. Det kunne være befriende, så der ikke var alt det overgearede julehysteri. Jeg hader virkelig den tid på året.

    davenport26-10-20 14:45

  • ★★★★★★0

    Vi har allerede meldt ud, at vi holder jul hjemme (medmindre der sker noget drastisk i positiv retning). Er selvfølgelig lidt trist, da pigernes farmor er 78 år og det meget vel kan blive sidste jul med hende, da vi skiftes til at holde hos min og hos mine svigerforældre. Så vi skal ikke holde jul med hende igen før 2022. Men vi tør simpelthen ikke tage chancen (pga mine dumme  lunger) og tage ud til min søster, hvor vi ellers skulle holde jul. Ikke fordi vi ville være voldsomt mange. Mellem 12 og 16-17 (alt efter mine søskendes børns kærester) stykker med os (som er 4). Også fordi der kommer familie fra flere steder i landet. Om det er hysterisk ved jeg ikke. Men at mødes, synge, danse osv har vi bare ikke den store lyst til i sådan en situation. Jeg har med vilje ikke sagt til min mor, hun kan komme herud, men blot sagt vi vil holde for os selv, fordi jeg er syg. Vil ikke stille hende i det dilemma, at hun skal føle hun skal vælge til og fra og hun ville også have valgt at være hos min søster alligevel så, da min mor ikke siger nej til hende af forskellige årsager.

    T. Nielsen26-10-20 15:00

  • ★★★★★★0

    Dagens coronatal er udsat på grund af tekniske problemer.

    Måske er de ikke forberedt på 4 decimaler? :-)

    Wayne26-10-20 15:12

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen