Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Vi har allerede meldt ud, at vi holder jul hjemme (medmindre der sker noget drastisk i positiv retning). Er selvfølgelig lidt trist, da pigernes farmor er 78 år og det meget vel kan blive sidste jul med hende, da vi skiftes til at holde hos min og hos mine svigerforældre. Så vi skal ikke holde jul med hende igen før 2022. Men vi tør simpelthen ikke tage chancen (pga mine dumme  lunger) og tage ud til min søster, hvor vi ellers skulle holde jul. Ikke fordi vi ville være voldsomt mange. Mellem 12 og 16-17 (alt efter mine søskendes børns kærester) stykker med os (som er 4). Også fordi der kommer familie fra flere steder i landet. Om det er hysterisk ved jeg ikke. Men at mødes, synge, danse osv har vi bare ikke den store lyst til i sådan en situation. Jeg har med vilje ikke sagt til min mor, hun kan komme herud, men blot sagt vi vil holde for os selv, fordi jeg er syg. Vil ikke stille hende i det dilemma, at hun skal føle hun skal vælge til og fra og hun ville også have valgt at være hos min søster alligevel så, da min mor ikke siger nej til hende af forskellige årsager.

    Trist for mange denne jul. Svigerfar har lige aflyst sin fødselsdag på lørdag.

    Wayne26-10-20 15:13

  • ★★★★★★0

    Dagens coronatal er udsat på grund af tekniske problemer.

    Måske er de ikke forberedt på 4 decimaler? :-)

    haha tænkte faktisk lidt det samme, at tallene var så høje, at de måtte efterkontrollere dem:-)

    T. Nielsen26-10-20 15:15

  • ★★★★★★0

    Jeg har spurgt min søster om deres holdning til situationen, da det er hende som holder jul i år. Jeg tror vi skulle blive 12-13 stykker og jeg har sagt, at jeg ikke super-komfortabel med at vi er så mange, da vi kommer til at sidde ret tæt.

    Hvis det går helt galt, må jeg jo bare blive hjemme og spise en jule-pizza, og drikke et par flasker vin.

    Zero Cool26-10-20 15:15

  • ★★★★★★0

    Trist for mange denne jul. Svigerfar har lige aflyst sin fødselsdag på lørdag.

    Ja desværre. Pigerne skal nu nok få en hyggelig jul, hvor vi giver den gas herhjemme. Husker hvordan vi blev "svigtet" en nytår for nogle år siden, da gæsterne (en anden familie vi kom sammen med) meldte afbud kort før tid. Så sad vi alene og det var så gennemført sjovt, hyggeligt og dejligt for pigerne og os, at vi siden har valgt at være os selv til nytår:-D Måske det går sådan med julen også, hvis min mor ikke lever om to år. Min søde kone har endda tilbudt, at vi kunne holde jul med min familie i 21 så, hvis det var. Sådan er min kone, helt gennemført fantastisk. Men har sagt nej, da vi ikke skal fucke hendes forældre og families jul op, så de skal hen og sadle om, hvis vi skal holde sammen med hendes søster og dennes familie, sammen med mormor og morfar.

    T. Nielsen26-10-20 15:21

  • ★★★★★★0

    Ja desværre. Pigerne skal nu nok få en hyggelig jul, hvor vi giver den gas herhjemme. Husker hvordan vi blev "svigtet" en nytår for nogle år siden, da gæsterne (en anden familie vi kom sammen med) meldte afbud kort før tid. Så sad vi alene og det var så gennemført sjovt, hyggeligt og dejligt for pigerne og os, at vi siden har valgt at være os selv til nytår:-D Måske det går sådan med julen også, hvis min mor ikke lever om to år. Min søde kone har endda tilbudt, at vi kunne holde jul med min familie i 21 så, hvis det var. Sådan er min kone, helt gennemført fantastisk. Men har sagt nej, da vi ikke skal fucke hendes forældre og families jul op, så de skal hen og sadle om, hvis vi skal holde sammen med hendes søster og dennes familie, sammen med mormor og morfar.

    Da vi fik barn nr. 3, og jeg skulle køre familie og gaver hjem i to portioner for at kunne have det hele - og svigerfar bagefter stod med alt gaveparpiret, og om jeg ikke også lige kunne hente det - bestemte jeg at det var sidste jul, ude. Det er også meget hyggeligere for børnene at det foregår der. Siden da var dørene åbne, og alle fra familien var velkomne hos os - som regel med mine forældre og Anettes på skift plus min bror og Anettes søster, sommetider - og mens de levede - nogle oldeforældre.

    Som det er nu holder min ældste søn (og svigerdatter - med børn) jul, hvert andet år - og vi holder jul året efter, sammen med min datter (og hendes mand og barn) - vores yngste følger med os. Oven i det er der så min mor og Anettes forældre, som skiftevis er med. Noget af et puslespil - som fungerer lige indtil de vil holde jul allesammen :-D.

    Nytårsaften er til gengæld nem, den holder vi altid med Anettes Søster og svoger. Tilsat Shu-bi-dua, masser af øl, vin og kortspil.

    Wayne26-10-20 15:56

  • ★★★★★★0

    Vi har siden vi fik børn, altid holdt juleaften i vores hjem. Vi er de eneste med børn. Så kommer gæsterne hen af dagen, og hjælper med at dække bord og lave mad. 

    davenport26-10-20 16:05

  • 1

    Jeg arbejdede forrige jul og gør det nok også i år. Jul og især nytår betyder ikke det store for mig og så kan jeg ligeså godt tjene nogle ekstra penge uden at lave noget, da der aldrig er noget at lave på de to dage og pengene er ret gode for at arbejde disse dage. Så kan jeg tage ferie bagefter, som jeg stadigvæk ikke har haft noget af i dette ferieår.

    Whispering Horse26-10-20 16:22

  • ★★★★★★0

    haha tænkte faktisk lidt det samme, at tallene var så høje, at de måtte efterkontrollere dem:-)

    4 decimaler - jeg havde desværre ret. 

    Wayne26-10-20 16:29

  • ★★★0

    Jeg ville ønske at jeg havde en familie som jer. Har ikke haft en rigtig jul siden jeg var 10 år, hvor vi var 8. Ellers siden min fars død, har det kun været min mor og jeg, hvor vi køber stort ind med mad og bare laver mad og hygger film hele dagen. Jul og nytår er blevet noget som skal overstås for mig.

    MOVIE100026-10-20 16:30

  • ★★★★★★0

    Det er jeg sgu ked af at høre, Michael. Kan godt se, at vi faktisk sidder med et luksusproblem. Du må ud og stifte familie, så kan din mor være med der også :)

    davenport26-10-20 16:42

  • ★★★★0

    I min lille andelsforening på 6 andele bor der en andelshaver, der... stikker noget ud. Han har i alle de 11 år, jeg har boet der, været en håndfuld, når noget gik ham imod. Jeg har som næstformand selv flere gange mærket hans vrede, hvor han skriger op og bliver meget intimiderende.

    Nu er den så gal igen, fordi der kommer vand ned i hans loft, og han synes ikke, bestyrelsen har reageret hurtigt nok (selvom vi kontaktede både forsikringsselskab og vvs'er på dag 1). Eftersom jeg stadig opholder mig i kolonien, er det de andre to, der har måttet lægge ryg til hans vredesudbrud. I dag sendte han så denne besked til sekretæren (der også er hans overbo - en stille og rolig ung gut med kone og to små børn) - hvilket får mig til at overveje, om det endelig er på tide med en politianmeldelse (også med henblik på en eventuel senere eksklusionssag, selvom jeg godt ved, at det er nærmest umuligt at ekskludere nogen):

    "Der kommer stadig vand ned og hurtigere end før, og skaden omfatter nu også væggen som er lavet til at skjule rørene, hvor jeg også har EL inde bagved... mit spejlskab er ødelagt og om lidt skabet under min vask ...såe jeg skal bruge en vvs'r en murer til at mure loftet igen, en tømrer til at lave ny rørkasse, en elektriker, en maler til at male det ødelagte og der skal gøres rent til sidst ...SÆT i GANG NU ...eller skal jeg satme nok gøre jeres liv til et helvede HVER ENESTE dag fra I DAG ... mvh din nabo fra helvede"

    Efterfølgende var han oppe og konfrontere sekretæren personligt og stod og råbte og skældte i en time, hvilket der var flere vidner til.

    chandler7526-10-20 16:56

  • ★★★0

    I min lille andelsforening på 6 andele bor der en andelshaver, der... stikker noget ud. Han har i alle de 11 år, jeg har boet der, været en håndfuld, når noget gik ham imod. Jeg har som næstformand selv flere gange mærket hans vrede, hvor han skriger op og bliver meget intimiderende.

    Nu er den så gal igen, fordi der kommer vand ned i hans loft, og han synes ikke, bestyrelsen har reageret hurtigt nok (selvom vi kontaktede både forsikringsselskab og vvs'er på dag 1). Eftersom jeg stadig opholder mig i kolonien, er det de andre to, der har måttet lægge ryg til hans vredesudbrud. I dag sendte han så denne besked til sekretæren (der også er hans overbo - en stille og rolig ung gut med kone og to små børn) - hvilket får mig til at overveje, om det endelig er på tide med en politianmeldelse (også med henblik på en eventuel senere eksklusionssag, selvom jeg godt ved, at det er nærmest umuligt at ekskludere nogen):

    "Der kommer stadig vand ned og hurtigere end før, og skaden omfatter nu også væggen som er lavet til at skjule rørene, hvor jeg også har EL inde bagved... mit spejlskab er ødelagt og om lidt skabet under min vask ...såe jeg skal bruge en vvs'r en murer til at mure loftet igen, en tømrer til at lave ny rørkasse, en elektriker, en maler til at male det ødelagte og der skal gøres rent til sidst ...SÆT i GANG NU ...eller skal jeg satme nok gøre jeres liv til et helvede HVER ENESTE dag fra I DAG ... mvh din nabo fra helvede"

    Efterfølgende var han oppe og konfrontere sekretæren personligt og stod og råbte og skældte i en time, hvilket der var flere vidner til.

    Jeg har selv haft en underbo fra helvede, så jeg kender til problemet. Mit problem stoppede så fordi jeg flyttede, men det kan jo ikke bruges til meget. Jeg foreslår at I slår jeg sammen. Han er jo kun en mand og uheld kan jo ske... 

    Essal26-10-20 17:01

  • ★★★3

    4 decimaler - jeg havde desværre ret. 

    <Matamatik-nazi mode on>

    Decimaler er efter kommaet. Du mener 4-cifret.

    <Matematik-nazi mode off>

    Steffan Rasmussen26-10-20 17:06

  • ★★★★★6

    Matamatik?

    The Insider26-10-20 17:17

  • 0

    I min lille andelsforening på 6 andele bor der en andelshaver, der... stikker noget ud. Han har i alle de 11 år, jeg har boet der, været en håndfuld, når noget gik ham imod. Jeg har som næstformand selv flere gange mærket hans vrede, hvor han skriger op og bliver meget intimiderende.

    Nu er den så gal igen, fordi der kommer vand ned i hans loft, og han synes ikke, bestyrelsen har reageret hurtigt nok (selvom vi kontaktede både forsikringsselskab og vvs'er på dag 1). Eftersom jeg stadig opholder mig i kolonien, er det de andre to, der har måttet lægge ryg til hans vredesudbrud. I dag sendte han så denne besked til sekretæren (der også er hans overbo - en stille og rolig ung gut med kone og to små børn) - hvilket får mig til at overveje, om det endelig er på tide med en politianmeldelse (også med henblik på en eventuel senere eksklusionssag, selvom jeg godt ved, at det er nærmest umuligt at ekskludere nogen):

    "Der kommer stadig vand ned og hurtigere end før, og skaden omfatter nu også væggen som er lavet til at skjule rørene, hvor jeg også har EL inde bagved... mit spejlskab er ødelagt og om lidt skabet under min vask ...såe jeg skal bruge en vvs'r en murer til at mure loftet igen, en tømrer til at lave ny rørkasse, en elektriker, en maler til at male det ødelagte og der skal gøres rent til sidst ...SÆT i GANG NU ...eller skal jeg satme nok gøre jeres liv til et helvede HVER ENESTE dag fra I DAG ... mvh din nabo fra helvede"

    Efterfølgende var han oppe og konfrontere sekretæren personligt og stod og råbte og skældte i en time, hvilket der var flere vidner til.

    Det er lidt sjovt at nogle folk tror de får hurtigere og bedre hjælp ved at opføre sig på den måde. For mig og sikkert også mange flere har det den modsatte effekt. Jeg får mindre lyst til at hjælpe.

    Desværre en af ulemperne ved at bo i lejlighed.

    Whispering Horse26-10-20 17:19

  • ★★★★0

    Desværre en af ulemperne ved at bo i lejlighed.

    Det er så dumt, at én andelshaver skal kunne ødelægge det for alle andre...

    chandler7526-10-20 17:26

  • 0

    Det er så dumt, at én andelshaver skal kunne ødelægge det for alle andre...

    Jeg er helt enig. Problemet er at det er så svært at få nogen smidt ud at enkelte personer kan chikanere over lang tid uden der bliver gjort noget. I det mindste har du nu et tilflugtssted, men jeg ved ikke om der er specielle regler mht. hvor lang tid du må opholde dig i et kolonihavehus.

    Whispering Horse26-10-20 17:45

  • ★★★★0

    I det mindste har du nu et tilflugtssted, men jeg ved ikke om der er specielle regler mht. hvor lang tid du må opholde dig i et kolonihavehus.

    Det er der, men det taler vi ikke om...

    Der bliver ikke lukket for vand og el, og i overmorgen får jeg installeret en varmepumpe, så jeg i princippet kan have en konstant temperatur på 20 gr., også om vinteren.

    Derudover overvejer jeg kraftigt at sætte andelen til salg, score gevinsten og i stedet flytte i noget leje, som man ret hurtigt kan komme ud af, hvis nabosituationen skulle kræve det...

    chandler7526-10-20 18:01

  • ★★★0

    Matamatik?

    Hvis en der retter stavefejl er en grammar-nazi, må jeg vel være en matematik-nazi. Ved ikke hvad jeg ellers skulle kalde det.

    Steffan Rasmussen26-10-20 18:56

  • ★★★★★★0

    Shit, Davenport, jeg har fundet dit billede på en Illustreret Videnskab-artikel, som lige passede til det her grammar-nazi-ting :)

    illvid.dk/mennesket/psykologi/folk-der-irriteres-over-stavefejl-er-indebraendte-egoister

    Guldager26-10-20 19:40

  • ★★★0

    Shit, Davenport, jeg har fundet dit billede på en Illustreret Videnskab-artikel, som lige passede til det her grammar-nazi-ting :)

    illvid.dk/mennesket/psykologi/folk-der-irriteres-over-stavefejl-er-indebraendte-egoister

    Haha, det er jo virkelig rigtig. Er Dave blevet ansat af Illustreret Videnskab??

    MadMartigan26-10-20 20:13

  • ★★★★★★0

    Fucking shit! Og så i høj opløsning?? Det var bare et jeg fandt ved en søgning på "nerd" og "basement" :D Man føler sig jo helt kendt :D 

    davenport26-10-20 20:23

  • ★★★★★0

    Hvis en der retter stavefejl er en grammar-nazi, må jeg vel være en matematik-nazi. Ved ikke hvad jeg ellers skulle kalde det.

    En matamatik-nazi måske? :p

    The Insider26-10-20 21:29

  • ★★★★★★0

    Overvejer om jeg burde tage i BR og købe en baby Yoda til filmværelset. Den ville se nuttet ud i glasskabet på SW hylden. 

    T. Nielsen26-10-20 22:41

  • ★★★★★★0

    Er det ikke lidt sent? 

    davenport26-10-20 22:42

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen