Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Ja, det er vildt interessant at læse om :) 

    davenport 2-12-20 16:48

  • ★★★★★★3

    Ej, hvor bliver jeg irriteret over folks bitching, over alt det de ikke må. I nyhederne, står de og piver over ikke at kunne være flere på julegaveindkøb, eller at de ikke kan gå til svømning. De får det til at lyde som om det er nogens skyld. Vil de hellere alternativet?? Jesus Krist! 

    davenport 2-12-20 19:26

  • ★★★★1

    Jeg bliver til gengæld irriteret over en Politiken-overskrift som denne:

    politiken.dk/indland/art8019170/Hovedstadens-rige-akademikere-arbejder-hjemme-mens-smitten-stiger-i-arbejderkommunerne

    Jeg har aldrig kendt til nogen "rige akademikere"...

    chandler75 2-12-20 19:34

  • ★★★0

    Ej, hvor bliver jeg irriteret over folks bitching, over alt det de ikke må. I nyhederne, står de og piver over ikke at kunne være flere på julegaveindkøb, eller at de ikke kan gå til svømning. De får det til at lyde som om det er nogens skyld. Vil de hellere alternativet?? Jesus Krist! 

    Jeg har ikke flow-tv, så bliver nysgerrig. Hvorfor kan de ikke gå til svømning? Her er svømmehallerne da fortsat åbne. Har været der så sent som i dag. Den lokale svømmeklub afholder da også stadig diverse svømmehold.

    Aranyhajú Nyárszépe 2-12-20 19:48

  • ★★★★★★0

    Fra mandag må de kun træne 10 inkl. træner ad gangen. Jeg mener, det er jo bare sport. Så må de jo løbe en tur i skoven eller noget. Det er så irriterende, at folk skal sætte dem selv i centrum, i stedet for at anderkende, at der er en pandemi i gang, og alt ikke er som det plejer. Fuck sport og indkøbscentre. Der er vigtigere ting på spil. Igen alt det der "mig selv først". 

    davenport 2-12-20 19:51

  • ★★★★★★0

    www.cinemablend.com/news/2559603/mad-max-actor-hugh-keays-byrne-is-dead-at-73

    Zero Cool 2-12-20 20:07

  • ★★★0

    Motion er vigtigt for folkesundheden og at begrænse mulighederne for at holde sig i gang, vil også koste liv i sidste ende. Svømning er en sport der er skånsom mod kroppen, fordi man er nedsunket i vand og ikke får de samme vrid og belastninger som ved mange andre sportsgene. Derfor er der også mange med for eksempel gigt der svømmer. I vores svømmehal har vi en ældre herrer, der kommer trillende med sin rollator og parkere den ved siden af bassinet, hvorefter han hopper i og svømmer. Kan ikke forestille mig at han kan klare at løbe i skoven.

    Som nævnt ved tidligere lejlighed, så er jeg en smule skeptisk omkring alle de her Coronabegrænsninger, for det har også omkostninger. Ikke kun økonomisk, men også socialt og for folkesundheden i øvrigt. Det er jo også et problem hvis vi får ødelagt vores sociale samhørighed i en grad, hvor vi bare får en masse selvmord istedet.

    Det kan i hvert fald ikke blive ved på den her måde i flere år, så håber den famøse vaccine snart kommer.

    Men tak for info. Skal da lige have det undersøgt nærmere, for vil da godt nok blive ked af det, hvis jeg ikke kan komme ud at svømme.

    Aranyhajú Nyárszépe 2-12-20 20:14

  • ★★★★★★0

    Tvivler på, at nogen begår selvmord, fordi de ikke må svømme i et bassin :D 

    davenport 2-12-20 21:06

  • ★★★★★★0

    Nå - vi har besluttet os for, at vi skal have en hund. En gang - ikke lige de første par år. Vi er ikke færdige med at ture rundt i byen i weekenden (omend det ikke er hver weekend), og Lauge må gerne blive en alder, hvor han også kan lufte hunden. Men indenfor 10 års tid har vi nok fået os en hund.

    Vi er dog lidt uenige om, hvilken hund det skal være. Konen vil gerne have en glathåret kromfohrländer, mens jeg er mere til en cavalier king charles spaniel. Nuvel, vi har en del år til at bestemme os i :)

    Guldager 2-12-20 21:11

  • ★★★★★★0

    Bare lige husk på at den bliver 12+ år, og sviner helt vildt. Jeg er glad for, at Bjørn gik på pension hos min søster. Jeg magtede ikke rengøringen mere, og det er specielt slemt om vinteren. (Men jeg fandt da ud af, at jeg ikke er et hundemenneske. Det tog 14 år!) 

    davenport 2-12-20 21:18

  • 0

    Jeg bliver til gengæld irriteret over en Politiken-overskrift som denne:

    politiken.dk/indland/art8019170/Hovedstadens-rige-akademikere-arbejder-hjemme-mens-smitten-stiger-i-arbejderkommunerne

    Jeg har aldrig kendt til nogen "rige akademikere"...

    Det kommer i hvert fald an på hvilke akademikere de tænker på, for det kommer helt an på hvad du er uddannet indenfor. Er du uddannet indenfor humaniora er du som regel ikke højt lønnet og i det hele taget er det svært at få job, mens du indenfor IT eller økonomi for eksempel har ret gode muligheder og bliver godt betalt. Så nej du kan aldrig tale om rige akademikere som en generel betegnelse.

    Whispering Horse 2-12-20 22:22

  • 0

    Jeg sidder og kigger mit Spotify 2020 i gennem eller det som de kalder "wrapped". Jeg har åbenbart lyttet til 53.855 minutter gennem året (eller fra Januar til Oktober, da det er månederne de dækker), så jeg kan tydeligt se at pandemien har haft en effekt nu hvor jeg arbejder hjemmefra.

    Whispering Horse 3-12-20 04:10

  • ★★★★1

    Gad vide hvor meget Matthew Mcconaughey skal have for at komme til en event? Min arbejdsplads har lige annonceret at han vil vise sit smukke ansigt til vores 2021 kickoff event. Vi kan foreslå spørgsmål til ham, men indtil videre er der kun håbløse forslag.

    dyg 3-12-20 06:54

  • ★★★★1

    Det kommer i hvert fald an på hvilke akademikere de tænker på, for det kommer helt an på hvad du er uddannet indenfor. Er du uddannet indenfor humaniora er du som regel ikke højt lønnet og i det hele taget er det svært at få job, mens du indenfor IT eller økonomi for eksempel har ret gode muligheder og bliver godt betalt. Så nej du kan aldrig tale om rige akademikere som en generel betegnelse.

    Men der er trods alt langt fra “godt betalt” og så “rige”. Jeg kender mange akademikere, men ingen der kører rundt i porche og stævner ud i deres egen lystyacht.

    chandler75 3-12-20 09:28

  • ★★★1

    Tvivler på, at nogen begår selvmord, fordi de ikke må svømme i et bassin :D 

    Nej, men fysisk inaktivitet koster liv. Normalt 7-8% af alle dødsfald om året.

    Hvad angår selvmord, så tænker jeg at det måske mest er dem der i forvejen er ensomme, som er i risikozonen. Eller dem der har brug for sociale tilbud der ikke er muligt på grund af Corona.

    En anden ting er, at det sikkert er nemt nok for jer der forvejen har ægtefylde og børn i kan isolerer jer med, men nok ikke så sjovt for de unge, som står i en periode i deres liv, hvor de har brug for at skabe sociale relationer.

    Aranyhajú Nyárszépe 3-12-20 10:01

  • ★★★★2

    En anden ting er, at det sikkert er nemt nok for jer der forvejen har ægtefylde og børn i kan isolerer jer med

    Er du gal! På min arbejdsplads bliver vi opfordret til at arbejde hjemme, men jeg tager på arbejde hver dag, netop for at undgå det scenarie du stiller op her ;) 

    Åkepool 3-12-20 10:11

  • ★★1

    Nå - vi har besluttet os for, at vi skal have en hund. Konen vil gerne have en glathåret kromfohrländer, mens jeg er mere til en cavalier king charles spaniel. Nuvel, vi har en del år til at bestemme os i :)

    Du kender ved vel, alt under 300g er pålæg.

    Det er lidt på samme måde med hunde, alt under 20kg er en kat

    HelmerJ 3-12-20 10:59

  • ★★★★★★0

    alt under 20kg er en kat

    Ha, ha :-D

    Wayne 3-12-20 11:20

  • ★★★0

    Sidder og ser Søren Ryge på DR1, og i en savværks scence, kører de så lige temaet til Twin Peaks. Det er fandme klasse! 

    MadMartigan 3-12-20 20:24

  • ★★★★★★0

    Sidder og ser Søren Ryge på DR1, og i en savværks scence, kører de så lige temaet til Twin Peaks. Det er fandme klasse! 

    Vel snart det sidste vi ser til ham - han har lukket haven ned for filmhold.

    Wayne 3-12-20 22:16

  • ★★★★★★0

    Til jer der bestilte fra Zoom sidste gang de havde Criterion-udsalg - hvor lang tid var jeres pakke om at ankomme? Min har været en måned undervejs.

    Zero Cool 4-12-20 08:30

  • ★★★0

    Til jer der bestilte fra Zoom sidste gang de havde Criterion-udsalg - hvor lang tid var jeres pakke om at ankomme? Min har været en måned undervejs.

    Jeg fik min efter ca. 2 uger, hvilket er normalt når det er dem. Hvis der er gået en måned ville jeg skrive til dem. 

    Steffan Rasmussen 4-12-20 09:50

  • ★★★★★★0

    Jeg fik min efter ca. 2 uger, hvilket er normalt når det er dem. Hvis der er gået en måned ville jeg skrive til dem. 

    Tjek, takker.

    Zero Cool 4-12-20 09:57

  • ★★★★★0

    Til jer der bestilte fra Zoom sidste gang de havde Criterion-udsalg - hvor lang tid var jeres pakke om at ankomme? Min har været en måned undervejs.

    Jeg mangler stadig at modtage min pakke. Før corona-pandemien var pakker fra Zoom forholdsvis længe undervejs for mig, og det er kun blevet længere. De sidste par gange har ventetiden været over en måned. Den sidste pakke jeg modtog fra dem blev afsendt d. 28. september og jeg modtog først pakken d. 9. november.

    Kruse 4-12-20 09:58

  • ★★★★★★0

    Jeg mangler stadig at modtage min pakke. Før corona-pandemien var pakker fra Zoom forholdsvis længe undervejs for mig, og det er kun blevet længere. De sidste par gange har ventetiden været over en måned. Den sidste pakke jeg modtog fra dem blev afsendt d. 28. september og jeg modtog først pakken d. 9. november.

    Hvornår bestilte du den seneste?

    Zero Cool 4-12-20 10:07

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen