Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Fedt, at du holder humøret højt Thomas <3

    Går ud fra at Anette kan være med via en skærm? - det bliver selvfølgelig mærkeligt, men helt sikkert en jul I aldrig kommer til at glemme.

    Jeg er sikker på du får kamp til stregen af tøserne :-D

    Det skal hun da, hvis hun er frisk nok til det. Hun har ikke længere ondt i halsen fortæller hun. Til gengæld er hun begyndt at få ondt i lungerne/vejrtrækning. Så hun skal tale med sin læge, så de vurderer på det. Det kan godt bekymre mig lidt.

    T. Nielsen21-12-20 09:15

  • ★★★★★★0

    Det lyder hårdt, T. Nielsen. Håber I kommer godt igennem det.

    Og måske det her er en løsning? :)

    m.youtube.com/watch

    Og husk at I kan snakke med hende gennem vinduet udenfor, så er der da en form for kontakt.

    Guldager21-12-20 09:22

  • ★★★★★★0

    Det lyder hårdt, T. Nielsen. Håber I kommer godt igennem det.

    Og måske det her er en løsning? :)

    m.youtube.com/watch

    Og husk at I kan snakke med hende gennem vinduet udenfor, så er der da en form for kontakt.

    Ofte er det nok mere psykologisk skræmmende (heldigvis), end målt på konsekvenser flertallet oplever. Men indrømmer gerne, det ER hårdt og jeg er lidt bange:-/

    Tak:)

    T. Nielsen21-12-20 09:58

  • ★★1

    Så fik vi svar på fruens test og det var corona hun var smittet med og syg af:-( 

    Øv noget lort. Rigtig god bedring til hende og håber I finder en god måde at julehygge alligevel:-).

    Weird_J21-12-20 10:08

  • ★★★★★★0

    Øv noget lort. Rigtig god bedring til hende og håber I finder en god måde at julehygge alligevel:-).

    Hvis vi går fri, så jeg ikke også tilter, så skal de nok blive godt (så godt som det kan under omstændighederne naturligvis:) Takker.

    T. Nielsen21-12-20 10:12

  • ★★★★★★0

    Det skal hun da, hvis hun er frisk nok til det. Hun har ikke længere ondt i halsen fortæller hun. Til gengæld er hun begyndt at få ondt i lungerne/vejrtrækning. Så hun skal tale med sin læge, så de vurderer på det. Det kan godt bekymre mig lidt.

    Hun skal nok klare det - hun er vel ikke i risikogruppen, tænker jeg. De har som sagt mange midler til at slå det ned med.

    Men hvor er det godt I har taget jeres forholdsregler, så I ikke begge blev ramt.

    Jeg kan huske da Anette og jeg begge samtidig blev ramt af en vóldsom salmonellaforgiftning, mens børnene var små. Vi havde begge 41 grader i feber og lå total brak, uden at være i stand til at indtage andet end tørt brød og æblejuice.

    Ungerne blev passet af mormor og morfar, som heldigvis havde sommerferie på det tidspunkt. Det kostede lige 14 dage med sygdom - og et par skindsofaer som var så ødelagte af sved at vi måtte kassere dem, bagefter.

    Det tog mig 5-6 år før jeg kunne holde ud at drikke æblejuice igen.

    Wayne21-12-20 10:17

  • ★★★★★★0

    Ungerne blev passet af mormor og morfar,

    Det er vel også en af grundene til, at denne virus er noget virkelig lort, for det er ikke en mulighed her

    Guldager21-12-20 10:29

  • ★★★★★★1

    Hun skal nok klare det - hun er vel ikke i risikogruppen, tænker jeg. De har som sagt mange midler til at slå det ned med.

    Men hvor er det godt I har taget jeres forholdsregler, så I ikke begge blev ramt.

    Jeg kan huske da Anette og jeg begge samtidig blev ramt af en vóldsom salmonellaforgiftning, mens børnene var små. Vi havde begge 41 grader i feber og lå total brak, uden at være i stand til at indtage andet end tørt brød og æblejuice.

    Ungerne blev passet af mormor og morfar, som heldigvis havde sommerferie på det tidspunkt. Det kostede lige 14 dage med sygdom - og et par skindsofaer som var så ødelagte af sved at vi måtte kassere dem, bagefter.

    Det tog mig 5-6 år før jeg kunne holde ud at drikke æblejuice igen.

    Ja det lyder da som en lortesituation i har stået i. Om jeg og pigerne er gået fri, ved vi ikke helt endnu, da vi jo kan være smittet. Der går jo nogle dage før det bryder ud som jeg forstår det. Men skulle jeg blive syg, kan jeg da håbe at Anette er mere på højkant igen. Vi får desværre næppe nogen til at passe pigerne, da folk ikke tør. 

    Smitteopsporing fortæller at hun har kunne smitte siden i onsdags, i forhold til hvornår hun fik symptomer. Så tæller dage og håber samtidig på at vi holder virus isoleret med Anette, så vi ikke smittes senere, hvis vi er gået fri. Men altså, test i morgen og den 24/12. Men hvis der atter går så længe med svar, ved vi nok først mere på fredag.

    T. Nielsen21-12-20 10:31

  • ★★★★★★0

    Det er vel også en af grundene til, at denne virus er noget virkelig lort, for det er ikke en mulighed her

    Præcis - i det hele taget så er alle former for sygdom jo en årsag til at holde afstand, før man har taget en test - lige nu.

    Wayne21-12-20 10:38

  • ★★★★★★0

    Ja det lyder da som en lortesituation i har stået i. Om jeg og pigerne er gået fri, ved vi ikke helt endnu, da vi jo kan være smittet. Der går jo nogle dage før det bryder ud som jeg forstår det. Men skulle jeg blive syg, kan jeg da håbe at Anette er mere på højkant igen. Vi får desværre næppe nogen til at passe pigerne, da folk ikke tør. 

    Smitteopsporing fortæller at hun har kunne smitte siden i onsdags, i forhold til hvornår hun fik symptomer. Så tæller dage og håber samtidig på at vi holder virus isoleret med Anette, så vi ikke smittes senere, hvis vi er gået fri. Men altså, test i morgen og den 24/12. Men hvis der atter går så længe med svar, ved vi nok først mere på fredag.

    Man hører heldigvis konstant om tilfælde hvor kun en i husstanden er blevet smittet - mens resten er gået fri - så lad os håbe på det bedste. Hvor opholder hun sig mens det står på?

    Jeg håber at det lykkes at få negativ svar senest den 24 - det ville da være en god julegave :-)

    Wayne21-12-20 10:43

  • ★★★★★★1

    Man hører heldigvis konstant om tilfælde hvor kun en i husstanden er blevet smittet - mens resten er gået fri - så lad os håbe på det bedste. Hvor opholder hun sig mens det står på?

    Jeg håber at det lykkes at få negativ svar senest den 24 - det ville da være en god julegave :-)

    I soveværelset. Tror jeg omdøber det til The Emergency Room. Det kan sikkert give lidt i det nye år;-D

    T. Nielsen21-12-20 11:18

  • ★★★★★★0

    I soveværelset. Tror jeg omdøber det til The Emergency Room. Det kan sikkert give lidt i det nye år;-D

    Få hende til at låne en kittel på sygehuset - så kan du være "patienten" :-)

    Wayne21-12-20 11:34

  • ★★0

    I soveværelset. Tror jeg omdøber det til The Emergency Room. Det kan sikkert give lidt i det nye år;-D

    Husk at kommunen skal stille hotelværelse eller lignende hvis man ikke kan isolere sig i eget hjem. Krydser fingere for det stopper ved hende og god bedring. 

    Wangsgaard21-12-20 12:14

  • ★★★★★★0

    Husk at kommunen skal stille hotelværelse eller lignende hvis man ikke kan isolere sig i eget hjem. Krydser fingere for det stopper ved hende og god bedring. 

    Tak. Har godt hørt det. Men med 6 værelser, udover stuen, bryggers osv og to toiletter, må det vel siges vi har muligheden for det.

    T. Nielsen21-12-20 12:20

  • ★★★★★★1

    God bedring med Anette. Håber i får en god jul med negative svar :) 

    davenport21-12-20 12:42

  • ★★★★★★0

    God bedring med Anette. Håber i får en god jul med negative svar :) 

    Tak, håber jeg også (eller alternativt ikke bliver syg, selv om jeg ikke har lyst til at vide om mine lunger kan klare en hård lungebetændelse)

    T. Nielsen21-12-20 12:50

  • ★★★★★★2

    Så modtog jeg det sidste af vores "julegave" til os selv -sengeborde designet af min datter via FDB Møbler;

    fdbdesign.dk/produkter/54-opbevaring/516-radius-vaegskab-lakeret-eg1/

    Monteret med bordlamper fra 

    www.andtradition.com/products/flowerpot-vp9

    Samt nye senge, med underskuffer - tiltrængt, efter at have slidt på det gamle i 20 år

    Sammen med nyt køkken/bryggers med nye gulve - så har vi fyret pengene vi sparede på sommerferien, de udbetalte feriepenge - samt yderligere opsparing af for i alt ca. 100.000 kr. Så vi har i den grad været med til at hjælpe møbel virksomheder med at klare skærerne. Nu står der lige en nødvendig buffer tilbage, til uforudsete omkostninger - som der så lige er blevet brug for en sjat af - da VVS'eren skal skifte en ventil til små 4.000 kr.

    Planer om ny trappe og træterrasse bliver skubbet et stykke ud i fremtiden. Men kæmpe glæde over det vi har fået gjort.

    Wayne21-12-20 12:53

  • ★★★★★★1

    Så modtog jeg det sidste af vores "julegave" til os selv -sengeborde designet af min datter via FDB Møbler;

    fdbdesign.dk/produkter/54-opbevaring/516-radius-vaegskab-lakeret-eg1/

    Monteret med bordlamper fra 

    www.andtradition.com/products/flowerpot-vp9

    Samt nye senge, med underskuffer - tiltrængt, efter at have slidt på det gamle i 20 år

    Sammen med nyt køkken/bryggers med nye gulve - så har vi fyret pengene vi sparede på sommerferien, de udbetalte feriepenge - samt yderligere opsparing af for i alt ca. 100.000 kr. Så vi har i den grad været med til at hjælpe møbel virksomheder med at klare skærerne. Nu står der lige en nødvendig buffer tilbage, til uforudsete omkostninger - som der så lige er blevet brug for en sjat af - da VVS'eren skal skifte en ventil til små 4.000 kr.

    Planer om ny trappe og træterrasse bliver skubbet et stykke ud i fremtiden. Men kæmpe glæde over det vi har fået gjort.

    Fedt design og tillykke:) Vi har købt nye vinduer og yderdøre til hele huset. De fleste af dem er originale fra 1968, så de har holdt godt. Men nu trænger de efterhånden. Nå ja og så snupper vi nok et nyt køkken. Det er også originalt og er virkelig nedslidt!

    T. Nielsen21-12-20 13:38

  • ★★★★1

    Så modtog jeg det sidste af vores "julegave" til os selv -sengeborde designet af min datter via FDB Møbler;

    Sej datter :) 

    Åkepool21-12-20 13:50

  • ★★★★★★1

    Sej datter :) 

    Hvem var i tvivl...Altså det er Waynes datter og vi ved jo begge hvem Wayne er;)

    T. Nielsen21-12-20 13:53

  • ★★★★1

    Hvem var i tvivl...Altså det er Waynes datter og vi ved jo begge hvem Wayne er;)

    Ingen. Det blev bare ekstra bekræftet her ;) 

    Åkepool21-12-20 14:02

  • ★★★★★★0

    Fedt design og tillykke:) Vi har købt nye vinduer og yderdøre til hele huset. De fleste af dem er originale fra 1968, så de har holdt godt. Men nu trænger de efterhånden. Nå ja og så snupper vi nok et nyt køkken. Det er også originalt og er virkelig nedslidt!

    Takker :-)

    1968 - det er jo et "nyt" hus i forhold til vores. ;-)

    Vi købte for lige godt 3 år siden en ældre villa fra 1928 - det er en gammel ledvogterbolig som i sin tid blev bygget af jernbanen, og ganske charmerende med en kæmpe have på 2000 m2.

    Efter at ungerne flyttede hjemmefra manglede vi noget at bruge fritiden på - og det har vi fået :-)

    Jeg havde lige et job med at rydde 500 m2 have for haveaffald og bevoksning, der ikke var holdt i 10 år - samt at få skik på en 3½ meter høj bøgehæk/bøgetræer 120 meter langt, som jeg har håndskåret ned til 1,80. Mere end 100 store trailerlæs, har jeg kørt væk.

    En havestue hvor udhæng var ved at rådne op, har jeg udskiftet alt træ og det hele er blevet malet - så nu flyver taget ikke nogen steder.

    Jeg har bygget et kompostanlæg i lærketræ med tag på 5 m3, sat lærkehegn og bygget skraldespandestativ til 3 spande - og det er bare udvendigt.

    Hertil kommer så det udvendige, hvor alle skabe er blevet udskiftet - samt, som nævnt køkken/bryggers/soveværelse.

    Heldigvis boede her sidst en bygningskonstruktør/murer som har renoveret krybekælderen og badeværelserne.

    Men der er masser af projekter endnu. Et anneks i mursten på 20 m2 som potentielt kan blive et hobbyrum, en garage som trænger til en kærlig hånd - og ikke mindst inden for 5 år - helt nyt tag.

    Jeg er udlært købmand/Key Account Manager - så jeg har virkelig lært meget omkring håndværk, der er ret meget man kan gøre selv - og det giver virkelig en kæmpe tilfredsstillelse at se på det bagefter.

    Wayne21-12-20 14:14

  • ★★★★★★1

    Sej datter :) 

    Hun er fars pige ;-D

    Ja - man er da nødt til at have hendes møbler i huset - især når hun er så dygtig. :-)

    Sidste år invisterede vi i hendes mest solgte møbel - Radius bænken, som efterhånden står i en del hjem, og har været med i diverse boligmagasiner og udsendelser;

    fdbdesign.dk/produkter/75-fdb-baenke-amp-skamler/407-radius-baenk-lakeret-eg/

    Incl. læderhynde i cognac.

    Jeg praler lidt - det har hun fortjent.

    Wayne21-12-20 14:23

  • ★★★★★★0

    Hvem var i tvivl...Altså det er Waynes datter og vi ved jo begge hvem Wayne er;)

    Ingen. Det blev bare ekstra bekræftet her ;) 

    I er sgu søde - man bliver jo hel blød omkring hjertet ;-)

    Wayne21-12-20 14:29

  • ★★★★★0

    Så fik vi svar på fruens test og det var corona hun var smittet med og syg af:-( 

    Æv, det var da godt nok uheldigt, at det skulle ske lige netop på det her tidspunkt. :(

    Håber i får en god jul alligevel trods alt og rigtig god bedring med hende. :) 

    NightHawk21-12-20 14:34

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen