Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★1

    Jeg praler lidt - det har hun fortjent.

    Det skal man da også og det er jo super flot :) 

    Åkepool21-12-20 14:41

  • ★★★★★★0

    Det skal man da også og det er jo super flot :) 

    Tak - ja, hun har evner - ærgerligt at vi skulle bruge den seng nu - for det næste hun tegner på er en seng - men fra tegning til produktion kan der nemt gå et par år.

    Wayne21-12-20 14:53

  • ★★★★0

    Så fik vi svar på fruens test og det var corona hun var smittet med og syg af:-( 

    Argh, jeg håber ikke, at det var mit hybris-skriv om, at ingen af os forumbrugere eller deres nærmeste var blevet smittet...

    Rigtig god bedring til fruen og jeg håber I får en god jul, trods alt.

    chandler7521-12-20 16:35

  • ★★★★0

    Sammen med nyt køkken/bryggers med nye gulve - så har vi fyret pengene vi sparede på sommerferien, de udbetalte feriepenge - samt yderligere opsparing af for i alt ca. 100.000 kr. Så vi har i den grad været med til at hjælpe møbel virksomheder med at klare skærerne.

    Jeg har også siden i sommers brændt ca. 100.000 af på kolonihavehuset, som jeg købte i maj. Uover helt nye møbler er det bl.a. blevet til dobbelt-terrassedør, varmepumpe og isolering under hele huset.

    chandler7521-12-20 16:42

  • ★★★★★★0

    Argh, jeg håber ikke, at det var mit hybris-skriv om, at ingen af os forumbrugere eller deres nærmeste var blevet smittet...

    Rigtig god bedring til fruen og jeg håber I får en god jul, trods alt.

    Jeg er ikke så overtroisk, at jeg kan anklage dig for det;) Men nu kan jeg da i fald påstå at pandemien er kommet rigeligt tæt på og jeg kender de “smittede”.....Desværre:)

    T. Nielsen21-12-20 17:24

  • ★★★★★★0

    Jeg har også siden i sommers brændt ca. 100.000 af på kolonihavehuset, som jeg købte i maj. Uover helt nye møbler er det bl.a. blevet til dobbelt-terrassedør, varmepumpe og isolering under hele huset.

    Herligt at man kan hjælpe både sig selv og andre :-)

    Wayne21-12-20 22:40

  • ★★★★★★1

    Endnu en dag på farmen. I dag dog lidt ud og køre, så pigerne og jeg kan testes. Så må vi se, når svarede triller ind, om puslespillet kan gå op. Har spurgt fruen om hun føler sig frisk nok, til at tage over i fald pigerne er smittet og jeg f.eks ikke er. Det mente hun nok hun kunne nå at blive (vi har jo sikkerts tidligst svar i morgen?) Men der kan være andre konstellationer det ender op med. F.eks jeg er smittet, pigerne ikke osv osv. Ved ikke om jeg finder det spændende. Men det er i hvert fald spændende nok til, at jeg sover gennemført elendigt. Samtidig vågner især den mindste kl 3-4 stykker og vil ligge hos mig (jeg sover inde hos dem). Det må hun naturligvis gerne, men så får jeg næsten ikke mere søvn og allerede kl 5, begynder hun at spørge om hvornår det er morgen. Det er naturligvis også en utryg situation for dem. 

    T. Nielsen22-12-20 07:28

  • ★★★★★★0

    Endnu en dag på farmen. I dag dog lidt ud og køre, så pigerne og jeg kan testes. Så må vi se, når svarede triller ind, om puslespillet kan gå op. Har spurgt fruen om hun føler sig frisk nok, til at tage over i fald pigerne er smittet og jeg f.eks ikke er. Det mente hun nok hun kunne nå at blive (vi har jo sikkerts tidligst svar i morgen?) Men der kan være andre konstellationer det ender op med. F.eks jeg er smittet, pigerne ikke osv osv. Ved ikke om jeg finder det spændende. Men det er i hvert fald spændende nok til, at jeg sover gennemført elendigt. Samtidig vågner især den mindste kl 3-4 stykker og vil ligge hos mig (jeg sover inde hos dem). Det må hun naturligvis gerne, men så får jeg næsten ikke mere søvn og allerede kl 5, begynder hun at spørge om hvornår det er morgen. Det er naturligvis også en utryg situation for dem. 

    Nøj hvor jeg håber det hele ender med at gå op i en højere enhed, så I kan holde en nogenlunde "normal" jul.

    Ellers bliver man jo bare nødt til at se nøgternt på det, og sige at det trods alt er en aften som alle andre. Da vores yngste ikke var et år endnu og de andre to var 2 og 4 år gamle lykkedes det for hele familien at få en gang roskildesyge på en gang. Det gjorde at både Jul og Nytår endte i en gang "lort" - hvor ingen havde appetit til noget. Nytårsaften var hele familien i seng kl. 10.

    Men bagefter var det jo bare en tid der var overstået - og der kommer jo altid en ny jul.

    Wayne22-12-20 07:46

  • ★★★★★★0

    Nøj hvor jeg håber det hele ender med at gå op i en højere enhed, så I kan holde en nogenlunde "normal" jul.

    Ellers bliver man jo bare nødt til at se nøgternt på det, og sige at det trods alt er en aften som alle andre. Da vores yngste ikke var et år endnu og de andre to var 2 og 4 år gamle lykkedes det for hele familien at få en gang roskildesyge på en gang. Det gjorde at både Jul og Nytår endte i en gang "lort" - hvor ingen havde appetit til noget. Nytårsaften var hele familien i seng kl. 10.

    Men bagefter var det jo bare en tid der var overstået - og der kommer jo altid en ny jul.

    Jeg håber bare vi kommer helskindet igennem det, alle sammen. Så må vi som familie tage revanche efter stormen har lagt sig. 

    T. Nielsen22-12-20 07:50

  • ★★★★★★1

    Jeg håber bare vi kommer helskindet igennem det, alle sammen. Så må vi som familie tage revanche efter stormen har lagt sig. 

    Jeg håber med jer - og I skal nok komme godt ud "på den anden side".

    Wayne22-12-20 07:52

  • ★★★★★★0

    Apropos shitty jul, så tog jeg i 1999 med min daværende samlever på skiferie i Østrig. Få dage før den 24, blev jeg ramt af omgangssyge. Det væltede ud af mig i begge ender. Heldigvis kostede det kun en dag på ski, troede jeg. For dagen efter blev kæresten ramt og var syg med det i 2 dage. Så udover vi mistede 3 dage på ski (ud af 7), så lå hun syg juleaften. Så jeg sad alene og spiste julemad på hotellet, hvor folk festede og hyggede sig:) Det var underligt.

    T. Nielsen22-12-20 07:59

  • ★★★★★★0

    Apropos shitty jul, så tog jeg i 1999 med min daværende samlever på skiferie i Østrig. Få dage før den 24, blev jeg ramt af omgangssyge. Det væltede ud af mig i begge ender. Heldigvis kostede det kun en dag på ski, troede jeg. For dagen efter blev kæresten ramt og var syg med det i 2 dage. Så udover vi mistede 3 dage på ski (ud af 7), så lå hun syg juleaften. Så jeg sad alene og spiste julemad på hotellet, hvor folk festede og hyggede sig:) Det var underligt.

    Det viser jo meget godt, at det bare er et øjebliksbillede - selvom det er træls mens det står på.

    Står du ellers på ski? Jeg har været afsted mange gange - i Norge, Østrig og Frankrig - fabelagtig måde at holde familieferie på, meget bedre end sommerferien - fordi man er så meget aktive sammen.

    Wayne22-12-20 08:06

  • ★★★★★★0

    Det viser jo meget godt, at det bare er et øjebliksbillede - selvom det er træls mens det står på.

    Står du ellers på ski? Jeg har været afsted mange gange - i Norge, Østrig og Frankrig - fabelagtig måde at holde familieferie på, meget bedre end sommerferien - fordi man er så meget aktive sammen.

    Nej desværre. Har ikke været af sted i mange år. Ville gerne, men vi har prioriteret anderledes, så med vores lønninger er der ikke råd til det. Fruen har aldrig været og det har aldrig trukket i hende. 

    T. Nielsen22-12-20 08:09

  • ★★★★★1

    Satme surt, T.Nielsen! Jeg føler med jer =(

    David Lund22-12-20 08:43

  • ★★★★★★0

    Nej desværre. Har ikke været af sted i mange år. Ville gerne, men vi har prioriteret anderledes, så med vores lønninger er der ikke råd til det. Fruen har aldrig været og det har aldrig trukket i hende. 

    Min Anette havde heller aldrig været på ski, men vi fik penge tilbage i skat et år og så fandt vi en pakkerejse til Norge med Stena Line - med skileje, liftkort, skiskole, færge og hytte til 10.000 kr - for to voksne og 3 børn.

    Helt fantastisk hyggelig hytte - og al maden havde vi lavet hjemmefra (+ kartoffelmospulver og spaghetti) og frosset ned, så det ikke kostede ekstra på stedet.

    Det var i Gålå - som ikke er kendt for noget udfordrende alpinskiområde - men som er fantastisk som begyndersted. Med hytter direkte til pisten - og aftenski.

    Mest hyggelige ferie vi havde prøvet, og i knitrende sne.

    Det hele var dog ved at falde til jorden allerede den første dag. Ungerne blev afleveret til børneskiskole (danske skilærere), og Anette og jeg kom med en fælles gruppe, på skiskole.

    Her var der en Karl-Smart-Nordmand - som intet havde til overs for os amatører. Han proklamerede at han var vant til at undervise i Alperne - og viste os lige at han da kunne ligge sig ned på bagskiene og rejse sig igen og rejse sig, uden skistave.

    Så sendte han hele banden af enlige mødre, store børn - og os ned ad en bakke i fuldt virvar - hvor folk kørte ind i hinanden.

    Anette kørte over nogens ski og på tværs af dalen, og stod helt stille - helt hvid i hovedet. Hun nægtede at køre en meter længere. Lige der var der ikke udsigt til at vi nogensinde skulle på ski igen.

    Jeg fik hende bugseret hjem, og fik en snak med lederen af skiskolen som var flink og vi fik hendes skiskole byttet til en dansk skilærer, hvor hun fik to timer hver dag til en lille ekstra pris.

    Det gjorde hele forskellen, hun lærte teknikken helt fra bunden - og kunne stoppe midt på en bakke, uden problemer. Og var det ikke sket - så var vi aldrig kommet afsted på de vel 17 ture det er blevet til.

    Og det er ikke nødvendigvis dyrt - man kan gøre meget, hvis man selv tør arrangere det. 

    Til de seneste skirejser har vi booket gennem Snowtrex - til blandt andet Superdevolou i Frankrig - til ialt 5.000 kr for en lejlighed med skipas til 4 personer. Vi endte med at købe skiene på tilbud (til næsten samme pris som det koster at leje hvert år - og så skal de bare vedligeholdes). Alle årerne har vi taget alt med hjemmefra, så det ikke er blevet dyrere end planlagt.

    Det er altså ikke dyrt - så har vi samtidigt sparet på sommerferien, ved at køre selv for at få råd til det hele.

    Wayne22-12-20 09:08

  • ★★★★★★0

    Øj, min stress er slem i dag. Jeg vandrer bare frem og tilbage. Men fik da gjort køleskabet rent og var til tandlæge med den mindste. 

    davenport22-12-20 16:17

  • ★★★★★★0

    Lortedag. Har følt mig tiltagende sløj hele dagen, men har ingen muligheder for at lægge mig. Fruen har til gengæld fået det langt bedre og det jo dejligt. Feber tæt på væk og minimal hovedpine. Der er stadig smerter ved lungerne. Fruen og jeg snakkede om, hvordan hun ved at det stadig er sygdommen der hærger i lungerne eller om det er følger af den? Så hun kontakter lægen når muligt, så vi kan få lidt mere klarhed. Uanset skal hun jo forblive i isolation. 

    T. Nielsen22-12-20 16:56

  • ★★★★★0

    Jeg snuppede også lige en testtid imorgen, da jeg har fået lidt hoste og svag smerte i brystkassen. Det er meget typiske forkølelsessymptomer for mig, men må jo liiige være på den sikre side her i juledagene.

    David Lund22-12-20 17:13

  • ★★★★★★0

    Jeg kan ikke huske, om jeg har sagt det, men jeg kender en almen, praktiserende læge, der har kronisk hoste...

    Guldager22-12-20 17:41

  • ★★0

    I skal huske at de der lyntest ikke virker så snart man har symptomer 

    Tiany22-12-20 17:41

  • ★★★★★★0

    Jeg tror heller ikke de snakker om lyntest. Må man overhovedet dukke op til en lyntest  hvis man har symptomer?

    Guldager22-12-20 17:54

  • ★★★★0

    I skal huske at de der lyntest ikke virker så snart man har symptomer 

    Virkelig? Det har jeg ikke hørt før... Min far tog en i går, fordi han var blevet snottet, og det havde sat sig på stemmen, så han havde svært ved at snakke (den var negativ, og i dag gik det lidt bedre). Men han fik ikke noget at vide derinde om, at det ikke virkede, selvom han (måske) havde symptomer... De kunne jo høre på ham, at han havde svært ved at snakke.

    chandler7522-12-20 18:17

  • ★★★★★★0

    Virkelig? Det har jeg ikke hørt før... Min far tog en i går, fordi han var blevet snottet, og det havde sat sig på stemmen, så han havde svært ved at snakke (den var negativ, og i dag gik det lidt bedre). Men han fik ikke noget at vide derinde om, at det ikke virkede, selvom han (måske) havde symptomer...

    Anette blev bedt om både at tage en lyntest og eb pcr test. Lyntesten viste negativ. Har siden læst mig til, at det er tæt på 50% falsk negativ. Den skulle dog være mere pålidelig med positiv. Anettes boss på hospitalet sagde den var ca 60% pålidelig. 

    T. Nielsen22-12-20 18:19

  • ★★★★★0

    Jeg har snuppet en almindelig test i hvert fald. Har absolut ingen interesse i den der lyntest.

    David Lund22-12-20 18:20

  • ★★★★0

    Anette blev bedt om både at tage en lyntest og eb pcr test. Lyntesten viste negativ. Har siden læst mig til, at det er tæt på 50% falsk negativ.

    Det har jeg også læst mig til - at den kun er ret sikker, hvis man bliver testet positiv. Jeg forstår heller ikke helt pointen med den. Giver den ikke falsk tryghed?

    chandler7522-12-20 18:55

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen