Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Enig - jeg har fået en Espresso maskine af min mand.... hold op hvor bliver da lavet meget kaffe fordi jeg lige skal finde ud af hvordan den virker... og ja det er bare noget helt andet når kaffen er friskmalet og bliver brygget lige efter 

    Ja, her står den også på bønner og kværn. Alene duften:)

    T. Nielsen30-12-20 13:06

  • ★★★★0

    Jeg er ikke til kaffe, men købte alligevel en Sage barista pro sammen med fruen i foråret, og det har også fået mig til at drikke kaffe af og til. Jeg har fundet en bønne fra Coffee Collective, som jeg faktisk synes smager rigtigt fint, og ikke har den bitterhed, som jeg ikke kan klare ved langt de fleste bønner.

    dyg30-12-20 13:08

  • ★★★★1

    Jeg er ikke til kaffe, men købte alligevel en Sage barista pro sammen med fruen i foråret, og det har også fået mig til at drikke kaffe af og til. Jeg har fundet en bønne fra Coffee Collective, som jeg faktisk synes smager rigtigt fint, og ikke har den bitterhed, som jeg ikke kan klare ved langt de fleste bønner.

    I så fald kan jeg anbefale Blue Mountain-kaffe fra Jamaica. Den er stort set fri for bitterhed, men desværre også ret så dyr.

    thomsen30-12-20 13:24

  • ★★0

    Jeg er ikke til kaffe, men købte alligevel en Sage barista pro sammen med fruen i foråret, og det har også fået mig til at drikke kaffe af og til. Jeg har fundet en bønne fra Coffee Collective, som jeg faktisk synes smager rigtigt fint, og ikke har den bitterhed, som jeg ikke kan klare ved langt de fleste bønner.

    Min er en Sage Barista Express :D

    Tiany30-12-20 13:37

  • ★★★★★★0

    Så fik min mellemste lov at skyde lidt af. Han nærmest kravler på væggene, og står og savler over fyrværkeriæsken. Jeg kan godt huske det. Nu synes jeg bare det er at sætte ild til penge. Boys will be boys! 

    davenport30-12-20 16:58

  • ★★★★★★0

    Jeg overvejede også at købe fyrværkeri i år - men venter til Lauge er lidt ældre. Vi har ikke holdt nytår her i Korup, men der skulle efter sigende være ret flot. 

    Guldager30-12-20 17:07

  • ★★★★★★0

    Jeg købte for 348,- så der var noget. Det er sådan en juniorkasse, hvor der er en masse forskelligt, bla. 17 raketter. Der er bare den regel, at der skal være en voksen tilstede, når der skal bruges ild, ellers tror jeg han brænder kvarteret ned. (Vi snakker jo om Mikkel, der som 3-årig satte ild til vores skraldespand i køkkenet nytårsmorgen. Jeg glemmer aldrig, da Ida skreg "DET BRÆNDER!) 

    davenport30-12-20 17:15

  • ★★★★★★0

    Jeg har aldrig gidet fyrværkeri og har vist aldrig smidt penge efter det. Men de sidste par år har vi købt, fordi pigerne elsker det. Derfor køber vi en del “børnevenligt” og så enkelte voksenting de kan kigge når vi fyrer af.

    T. Nielsen30-12-20 17:16

  • ★★★★1

    Jeg kan huske, da jeg var barn, og vi holdt nytårsaften med mine forældres venner - der var der nærmest prestige i at komme slæbende med den største pose fyrværkeri. Og i de mellemste klasser "handlede" vi med fyrværkeri, fordi der altid var nogen, der kunne få fat i kanonslag og de der små (kinesere?), som man selvfølgelig skulle lade sprænge mellem fingrene, ellers var man en kylling.

    I dag hader jeg fyrværkeri og blive altid indendøre, når de andre går ud for at fyre af. Jeg hader larmen, og at det er så potentielt skadeligt.

    chandler7530-12-20 17:35

  • ★★★★0

    I så fald kan jeg anbefale Blue Mountain-kaffe fra Jamaica. Den er stort set fri for bitterhed, men desværre også ret så dyr.

    Tak, det kigger jeg lige efter!

    dyg30-12-20 18:04

  • ★★★★★0

    Min ældste kan heller ikke vente med fyrværkeriet. Jeg har købt for 700 kr - men kun det lidt dyre, så der er kun en håndfuld raketter og batterier til imorgen. Så i går aftalte vi, at han selv måtte bruge sine lommepenge på noget han gerne vil fyre af her til aften, så det går vi ud og klarer - altså når jeg er færdig på toilettet =)

    David Lund30-12-20 18:23

  • ★★★★★★1

    Min ældste kan heller ikke vente med fyrværkeriet. Jeg har købt for 700 kr - men kun det lidt dyre, så der er kun en håndfuld raketter og batterier til imorgen. Så i går aftalte vi, at han selv måtte bruge sine lommepenge på noget han gerne vil fyre af her til aften, så det går vi ud og klarer - altså når jeg er færdig på toilettet =)

    Rart nok du i det mindste gør dig færdig inden du går ud;)

    T. Nielsen30-12-20 18:26

  • ★★★★★1

    Rart nok du i det mindste gør dig færdig inden du går ud;)

    Haha ja! På den måde er jeg faktisk ret venlig =)

    David Lund30-12-20 19:00

  • ★★★★★★0

    Haha ja! På den måde er jeg faktisk ret venlig =)

    Ja det nok også lidt koldt og stå ude og fyre den af, på den måde:-/

    T. Nielsen30-12-20 19:02

  • ★★★★★0

    Jeg har aldrig brugt mange penge på fyrværkeri, og jeg stoppede helt med at købe det, da det gik op for mig at man jo bare kunne se på alle de andres (hvis man havde behov for det). Hvis fyrværkeri blev helt ulovligt og vi alle stoppede (måske ikke så sandsynligt at det nogensinde sker), så ville jeg heller ikke savne det overhovedet. Så slipper vi for støjen og affaldet og impulsive teenagere med dårlig dømmekraft kan tilmed beholde deres fingrer og øjne. 

    Lars!30-12-20 19:25

  • ★★★★★0

    Før jeg fik børn, købte jeg et enkelt batteri til midnat. Så egentlig ville jeg heller ikke savne det. 

    David Lund30-12-20 19:29

  • ★★★★★★0

    Skulle det blive forbudt, ville jeg også være ret ligeglad.

    T. Nielsen30-12-20 19:31

  • 1

    Fyrværkeri er da ganske flot, men taget i betragtning af hvor forurenende det er, hvor mange der kommer til skade og hvor meget husdyr lider under det, så ville det bestemt være at foretrække hvis det ikke var lovligt. Har dog, for første gang siden jeg var teenager, købt to batterier, så mine drenge kan se det, for de får ikke lov til at være oppe til midnat.

    Verbal30-12-20 19:42

  • ★★★★★★0

    Jeg elsker fyrværkeri! Og har før købt for et par tusinde kroner. Dog ikke i mange år. Men pga denne snak har jeg købt for 334 kr...og det er inkl 40 kr for 2x sikkerhedsbriller. 

    Men det er noget CO2-svineri, affaldssvineri og folk kommer til skade. En liberal fyrværkerilovgivning kombineret med et drikfældigt folkefærd er ikke en god kombo :) - så et forbud ville være ok, selvom jeg synes det ville være lidt ærgerligt. 

    Guldager30-12-20 19:47

  • ★★★★★★0

    Jeg elsker fyrværkeri. MEN rigtig fyrværkerig. Alt det der bawl, man smider penge væk på hvert år, er bare spild af penge. Men et ordentligt show går jeg sgu ikke af vejen for. Det er smukt. 

    davenport30-12-20 19:47

  • ★★★★★★0

    Jeg er ikke til kaffe, men købte alligevel en Sage barista pro sammen med fruen i foråret, og det har også fået mig til at drikke kaffe af og til. Jeg har fundet en bønne fra Coffee Collective, som jeg faktisk synes smager rigtigt fint, og ikke har den bitterhed, som jeg ikke kan klare ved langt de fleste bønner.

    Sådan en maskine har jeg også - herligt når man rammer de rigtige bønner og får kværnet og stampet rigtigt.

    Wayne30-12-20 20:16

  • 7

    Så røg 2020 lige direkte ned i bunden af kulkælderen. Oveni alt det andet lort, så sov min far (76) ind i nat. Så nu står resten af juleferien og starten af det nye år i begravelsens tegn. Min mor døde for 2 år (og 13 dage) siden. Så lige nu har jeg pænt svært med ikke bare at være pisseligeglad med det hele.

    Resten af aftenen står på rødvin, computerspil og mere rødvin. FML !!!

    Camie30-12-20 20:29

  • ★★★★★★1

    Så røg 2020 lige direkte ned i bunden af kulkælderen. Oveni alt det andet lort, så sov min far (76) ind i nat. Så nu står resten af juleferien og starten af det nye år i begravelsens tegn. Min mor døde for 2 år (og 13 dage) siden. Så lige nu har jeg pænt svært med ikke bare at være pisseligeglad med det hele.

    Resten af aftenen står på rødvin, computerspil og mere rødvin. FML !!!

    Det godt nok trist at læse. Kondolerer og varme tanker herfra.

    T. Nielsen30-12-20 20:32

  • ★★★★★★1

    Så røg 2020 lige direkte ned i bunden af kulkælderen. Oveni alt det andet lort, så sov min far (76) ind i nat. Så nu står resten af juleferien og starten af det nye år i begravelsens tegn. Min mor døde for 2 år (og 13 dage) siden. Så lige nu har jeg pænt svært med ikke bare at være pisseligeglad med det hele.

    Resten af aftenen står på rødvin, computerspil og mere rødvin. FML !!!

    Pis. Kondolerer - alt for tidligt. Min egen far blev kun 69... Skål i rødvin

    Wayne30-12-20 20:32

  • ★★1

    Så røg 2020 lige direkte ned i bunden af kulkælderen. Oveni alt det andet lort, så sov min far (76) ind i nat. Så nu står resten af juleferien og starten af det nye år i begravelsens tegn. Min mor døde for 2 år (og 13 dage) siden. Så lige nu har jeg pænt svært med ikke bare at være pisseligeglad med det hele.

    Resten af aftenen står på rødvin, computerspil og mere rødvin. FML !!!

    Kondolerer. 

    Weird_J30-12-20 20:36

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen