Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★9

    En tidligere kollega og et af de allerbedste mennesker, jeg nogensinde har haft æren af at kalde en ven, er død i dag. Han faldt i havnen på et tidspunkt og blev hevet op i eftermiddags - og ingen ved helt, hvorfor han faldt deri.

    Nåh, men hvorfor skriver jeg så det her?

    Jo, fordi jeg lige har set Soul - det havde jeg aftalt med min kære kone. Og under hele filmen sad jeg og tænkte på ham. Han var en af de få, der sørgede for at leve livet og bruge sin tid på det, han elskede (hvilket i øvrigt var sport). Og jeg har ofte misundet ham den evne til altid at finde en grund til at smile - eller i hvert fald styrken til det, uanset hvor træls tingene så ud.

    42 år...

    Hvis de mangler en god mentor i The Great Before (eller hvad det nu hed), så har de i hvert fald den bedste kandidat nu...

    HonoDelLoce 1-01-21 22:28

  • ★★★★1

    Så røg 2020 lige direkte ned i bunden af kulkælderen. Oveni alt det andet lort, så sov min far (76) ind i nat. Så nu står resten af juleferien og starten af det nye år i begravelsens tegn. Min mor døde for 2 år (og 13 dage) siden. Så lige nu har jeg pænt svært med ikke bare at være pisseligeglad med det hele.

    Resten af aftenen står på rødvin, computerspil og mere rødvin. FML !!!

    Jeg kondolerer også mange gange.

    Åkepool 2-01-21 11:18

  • ★★★★★★0

    Jeg er ved at kigge efter højtalere...jeg ved ikke en skid om det :)

    Jeg vil gerne have en bluetooth-væghøjtaler, som ikke skal være trådløs...eller den skal hvert fald kunne holde til at have en oplader i sig konstant. Der må gerne være subwoofer med også.

    Guldager 2-01-21 11:43

  • ★★★★★★0

    Er ude og gå den første lange tur med hunden i lang tid. Med en corona-ramt kone, to børn hvoraf den ene forstuvede foden den 17/12 og en hund der, uden jeg aner hvad der er sket, brækkede/forstuvede en tå og ikke kunne gå, dagen før jul og har fået smertestillende (dyrlægerne ville ikke se os pga smitte), så er det dæleme dejligt at gå med med musik i ørerne og sine egne tanker:) Vejret er også skønt. Høj sol og Frostvejr (eller tæt på). I love it:-*

    T. Nielsen 2-01-21 11:56

  • ★★★★1

    Det gør mig ondt med din ven, HonoDelLoce. Varme tanker og virtuelle kram herfra.

    thomsen 2-01-21 13:05

  • ★★★★★★0

    En tidligere kollega og et af de allerbedste mennesker, jeg nogensinde har haft æren af at kalde en ven, er død i dag. Han faldt i havnen på et tidspunkt og blev hevet op i eftermiddags - og ingen ved helt, hvorfor han faldt deri.

    Nåh, men hvorfor skriver jeg så det her?

    Jo, fordi jeg lige har set Soul - det havde jeg aftalt med min kære kone. Og under hele filmen sad jeg og tænkte på ham. Han var en af de få, der sørgede for at leve livet og bruge sin tid på det, han elskede (hvilket i øvrigt var sport). Og jeg har ofte misundet ham den evne til altid at finde en grund til at smile - eller i hvert fald styrken til det, uanset hvor træls tingene så ud.

    42 år...

    Hvis de mangler en god mentor i The Great Before (eller hvad det nu hed), så har de i hvert fald den bedste kandidat nu...

    Føj for s.... - øv. Alt alt for tidligt

    Wayne 2-01-21 13:57

  • ★★★1

    Det gør mig ondt med din ven, HonoDelLoce. Varme tanker og virtuelle kram herfra.

    Tak.

    Den har ramt noget hårdt, kan jeg godt mærke.

    Føj for s.... - øv. Alt alt for tidligt

    Der var alt for meget livsglæde tilbage i ham til, at han allerede skulle herfra.

    HonoDelLoce 2-01-21 14:19

  • ★★★★★1

    En tidligere kollega og et af de allerbedste mennesker, jeg nogensinde har haft æren af at kalde en ven, er død i dag. Han faldt i havnen på et tidspunkt og blev hevet op i eftermiddags - og ingen ved helt, hvorfor han faldt deri.

    Nåh, men hvorfor skriver jeg så det her?

    Jo, fordi jeg lige har set Soul - det havde jeg aftalt med min kære kone. Og under hele filmen sad jeg og tænkte på ham. Han var en af de få, der sørgede for at leve livet og bruge sin tid på det, han elskede (hvilket i øvrigt var sport). Og jeg har ofte misundet ham den evne til altid at finde en grund til at smile - eller i hvert fald styrken til det, uanset hvor træls tingene så ud.

    42 år...

    Hvis de mangler en god mentor i The Great Before (eller hvad det nu hed), så har de i hvert fald den bedste kandidat nu...

    Det er jeg ked af at høre. Det er jo alt alt for tidligt og så tragisk en måde det sker på. Du får også en stor krammer og varme tanker herfra.

    NightHawk 2-01-21 14:19

  • ★★★★★★1

    En tidligere kollega og et af de allerbedste mennesker, jeg nogensinde har haft æren af at kalde en ven, er død i dag. Han faldt i havnen på et tidspunkt og blev hevet op i eftermiddags - og ingen ved helt, hvorfor han faldt deri.

    Nåh, men hvorfor skriver jeg så det her?

    Jo, fordi jeg lige har set Soul - det havde jeg aftalt med min kære kone. Og under hele filmen sad jeg og tænkte på ham. Han var en af de få, der sørgede for at leve livet og bruge sin tid på det, han elskede (hvilket i øvrigt var sport). Og jeg har ofte misundet ham den evne til altid at finde en grund til at smile - eller i hvert fald styrken til det, uanset hvor træls tingene så ud.

    42 år...

    Hvis de mangler en god mentor i The Great Before (eller hvad det nu hed), så har de i hvert fald den bedste kandidat nu...

    Sikken dog en trist måde at miste livet på:( 

    T. Nielsen 2-01-21 14:38

  • ★★★★★★0

    Er der nogen herinde, der mener de har forstand på telte. Vi kigger på diverse familietelte, men fruen er lidt lunken ved det outwell telt, jeg godt kan lidt, fordi det er oppusteligt. Er det bedre at vælge modellen med stænger? 

    T. Nielsen 2-01-21 15:13

  • ★★★★★★0

    Vi fik en camp-let i julegave. Hertil går min viden... 

    davenport 2-01-21 15:36

  • ★★★★★★0

    Vi fik en camp-let i julegave. Hertil går min viden... 

    Skal i så på camping? Vi taler (indtil videre) om to uger på Bornholm ved Dueodde. 

    T. Nielsen 2-01-21 15:47

  • ★★★★★★0

    Ja, det er vi jo nok nødt til. Jeg hader camping - det er slet ikke mig. Men det kom sig af, at min mors kæreste havde en stående, som vi overnattede i sidst vi var dernede. Og så spurgte de om vi ville have den i julegave, og ift. at min mor altid køber en masse ubrugeligt skrammel, kunne vi ligesågodt sige ja. Der skal dog en ny nummerplade på. Men såvidt jeg kan se på nettet, er de faktisk i et ret højt prisleje, så det lugter af investering ;) 

    davenport 2-01-21 15:51

  • ★★0

    Jeg er ved at kigge efter højtalere...jeg ved ikke en skid om det :)

    Jeg vil gerne have en bluetooth-væghøjtaler, som ikke skal være trådløs...eller den skal hvert fald kunne holde til at have en oplader i sig konstant. Der må gerne være subwoofer med også.

    Går ud fra det er til køkkenet etc. og ikke til TV setup?

    Jeg har denne i køkkenet, og er rigtig glade for den.

    www.power.dk/jbl-authentics-l8-bt-speaker/p-222616/%7B%7B%20m.store.nameslug%20%7D%7D/s-%7B%7B%20m.store.storeid%20%7D%7D/%7B%7Bstore.storeurl%7D%7D/

    MadMartigan 2-01-21 16:47

  • ★★0

    En tidligere kollega og et af de allerbedste mennesker, jeg nogensinde har haft æren af at kalde en ven, er død i dag. Han faldt i havnen på et tidspunkt og blev hevet op i eftermiddags - og ingen ved helt, hvorfor han faldt deri.

    Nåh, men hvorfor skriver jeg så det her?

    Jo, fordi jeg lige har set Soul - det havde jeg aftalt med min kære kone. Og under hele filmen sad jeg og tænkte på ham. Han var en af de få, der sørgede for at leve livet og bruge sin tid på det, han elskede (hvilket i øvrigt var sport). Og jeg har ofte misundet ham den evne til altid at finde en grund til at smile - eller i hvert fald styrken til det, uanset hvor træls tingene så ud.

    42 år...

    Hvis de mangler en god mentor i The Great Before (eller hvad det nu hed), så har de i hvert fald den bedste kandidat nu...

    Læste det godt i Nordjyske. Det er godt nok forfærdentlig..

    MadMartigan 2-01-21 16:49

  • ★★★★★★0

    Går ud fra det er til køkkenet etc. og ikke til TV setup?

    Jeg har denne i køkkenet, og er rigtig glade for den.

    www.power.dk/jbl-authentics-l8-bt-speaker/p-222616/%7B%7B%20m.store.nameslug%20%7D%7D/s-%7B%7B%20m.store.storeid%20%7D%7D/%7B%7Bstore.storeurl%7D%7D/

    Jeg har ikke noget input til BT-højttalere, men den model er udgået, set det ud til. :)

    Zero Cool 2-01-21 16:58

  • ★★★★★★0

    Går ud fra det er til køkkenet etc. og ikke til TV setup?

    Jeg har denne i køkkenet, og er rigtig glade for den.

    www.power.dk/jbl-authentics-l8-bt-speaker/p-222616/%7B%7B%20m.store.nameslug%20%7D%7D/s-%7B%7B%20m.store.storeid%20%7D%7D/%7B%7Bstore.storeurl%7D%7D/

    Det er til køkken og stue, ikke TV. 

    Så det må gerne være noget multirumsagtigt.

    Guldager 2-01-21 17:22

  • ★★★★★★0

    Det er til køkken og stue, ikke TV. 

    Så det må gerne være noget multirumsagtigt.

    Ikke at jeg gør mig i den slags længere, men to umiddelbare muligheder er Sonos og Heos. I Ikea kan man også købe nogle Sonos-produkter, Symfonisk.

    Jeg aner ikke om de har bluetooth-tilslutning, men hvis du bare skal bruge Spotify eller tilsvarende, kan det hele styres fra din mobil eller en computer.

    Der er vist også multiroom bluetooth-højttalere, ikke at det er noget jeg selv har afprøvet. Jeg havde Sonos for et par år siden, men endte med at sælge hele balladen igen.

    Zero Cool 2-01-21 17:29

  • ★★★★★★0

    Jeg havde Sonos for et par år siden, men endte med at sælge hele balladen igen.

    Hvorfor?

    Og Ikea Symfonisk har faktisk fået ok anmeldelser, så overvejer tre af dem.

    Guldager 2-01-21 17:32

  • ★★★★★★0

    Ja, det er vi jo nok nødt til. Jeg hader camping - det er slet ikke mig. Men det kom sig af, at min mors kæreste havde en stående, som vi overnattede i sidst vi var dernede. Og så spurgte de om vi ville have den i julegave, og ift. at min mor altid køber en masse ubrugeligt skrammel, kunne vi ligesågodt sige ja. Der skal dog en ny nummerplade på. Men såvidt jeg kan se på nettet, er de faktisk i et ret højt prisleje, så det lugter af investering ;) 

    At påstå jeg elsker det, ville måske lyde lidt dumt. Har været det meget lidt som barn og endnu mindre som ung. Som voksen kun sidste år. Det var så fantastisk og så afslappende, at jeg dog kun kan glæde mig:)

    T. Nielsen 2-01-21 17:33

  • ★★★★★★0

    Hvorfor?

    Og Ikea Symfonisk har faktisk fået ok anmeldelser, så overvejer tre af dem.

    Jeg havde to enheder, en Play:1 og en Connect. Min Connect var sat til mit anlæg og havde en DAC mellem, mens Play:1 stod i mit soveværelse. Jeg havde alle mine cd'er rippet og liggende på en lille NAS til formålet, og havde også Spotify på daværende tidspunkt.

    I en periode havde jeg en lidt ustabil internetforbindelse og der opdagede jeg svagheden ved Sonos - virker ens internetforbindelse ikke, virker ens Sonos-opsætning ikke. Jeg har aldrig tjekket det, men der er sikkert en eller anden fiks netværksopsætning, man kan lave, så man kan køre videre uden internet, men selv mine lokale filer, kunne jeg ikke afspille, hvilket var pænt irriterende.

    Efter en periode, hvor jeg ledte efter den perfekte løsning, hvor jeg både kan spille lokale filer uden at skulle have en NAS kørende, samt kunne bruge en streamingservice som Spotify eller Tidal (sidstnævnte er jeg skiftet til nu), når jeg har besøg, endte jeg med at droppe det og gå tilbage til at spille mine cd'er på gammeldags vis, samt at samle på vinyl.

    Det viste sig så, at den løsning som jeg ledte efter, findes i min nye surroundreceiver, da jeg kan have en usb-nøgle i den med det det musik, jeg ikke har på cd og vinyl, og afspille det fra receiveren, uden noget ekstra fix-faxeri. Og receiveren understøtter også diverse streamingtjenester.

    Jeg regner dog ikke med at nappe Sonos igen. De havde en ret uheldig sag for et par år siden, hvor alle ældre enheder ikke længere ville få softwareopdateringer. Det er måske til at forstå, men deres tilgang til det, var ret skør, da man kunne købe nye enheder for en reduceret pris, hvis man leverede sit gamle udstyr tilbage, hvilket de så brickede og skrottede, så vidt jeg husker. Hvad værre var, at de ikke havde gjort kunder opmærksom på, at skiftet kom og fjernet deres gamle produkter fra markedet, så der var eksempler på, at folk havde købt Sonos-udstyr måneder før, at der ikke længere ville komme softwareopdateringer til udstyret.

    Jeg er ikke helt sikker på at hvad slutresultatet blev, udover at de vist lavede en løsning, så gammelt udstyr kunne køre videre, men ikke kan samarbejde med nyt udstyr.

    Zero Cool 2-01-21 17:56

  • ★★★★2

    Er der nogen herinde, der mener de har forstand på telte. Vi kigger på diverse familietelte, men fruen er lidt lunken ved det outwell telt, jeg godt kan lidt, fordi det er oppusteligt. Er det bedre at vælge modellen med stænger? 

    Altså, forstand og forstand ... jeg har da minder om, at teltsex plejer at være en ret god ting. Og hvis man er hurtig kan det oven i købet ordnes, mens en håndfuld veninder ligger og sover ved siden af i samme telt. Men det er nok mest en festivalting ...

    thomsen 2-01-21 18:22

  • ★★★★★★0

    Altså, forstand og forstand ... jeg har da minder om, at teltsex plejer at være en ret god ting. Og hvis man er hurtig kan det oven i købet ordnes, mens en håndfuld veninder ligger og sover ved siden af i samme telt. Men det er nok mest en festivalting ...

    Haha ja okay:) 

    T. Nielsen 2-01-21 18:28

  • ★★0

    Er der nogen herinde, der mener de har forstand på telte. Vi kigger på diverse familietelte, men fruen er lidt lunken ved det outwell telt, jeg godt kan lidt, fordi det er oppusteligt. Er det bedre at vælge modellen med stænger? 

    Altså nu er vi campister (som I at vi har campingvogn) - men jeg kan fortælle at vi har et oppusteligt fortelt til de små turer og er Mega glad for det. Det er så nemt at stille op og meget rart ikke at skulle slås med stænger. Til sommerferien har vi et stort fortelt og det tager en krig at sætte op.

    Jeg har generelt ikke hørt noget dårlig om lufttelte i dagens danmark (det er i hvert fald ikke sådan at de punktere i tide og utide).

    Hvad er hendes “bekymring”

    Tiany 2-01-21 19:58

  • ★★★★★★0

    Fuck, jeg har lige opdaget, at der er fire Iron Eagle-film.

    Zero Cool 2-01-21 20:09

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen